Foto: Red Bull/Getty

Marks Vēbers ir paziņojis, ka komandas iekšienē nebūs nopietnas sekas pēc Sebastiana Fetela lēmuma svētdienas Malaizijas GP ignorēt komandas pavēles.

Fetels pēdējā sacīkstes nogrieznī atradās aiz Vēbera un nolēma neņemt vērā komandas norādījumus un pirms sacīkstes norunāto stratēģiju. Vācietis apdzina komandas biedru un izcīnīja uzvaru. Vēbers savu sašutumu pauda trasē, kad vispirms parādīja Fetelam vidējo pirkstu, bet uzreiz pēc finiša strauji piebrauca priekšā komandas biedra formulai, gandrīz izraisot sadursmi starta finiša taisnē.

“Pēdējā nogrieznī es kontrolēju sacīksti un viss bija kārtībā,” stāstīja Vēbers pēc finiša. “Pirms tam mums bija ‘jānokrata’ Luiss Hamiltons un mēs to veiksmīgi paveicām. Pēc pēdējā boksu apmekējuma komanda pateica mums abiem iestatīt dzinēju taupības režīmā un mierīgi finišēt. Es arī vēlējos turpināt sacīksti, taču galu galā komanda pieņem lēmumu, kuru mēs apspriedām jau pirms starta, kad izskatījām variantus tam, kā varētu attīstīties scenārijs. Uzdevums bija taupīt riepas un aizvest mašīnu līdz finišam. Galarezultātā Sebs pieņēma pats savu lēmumu un, kā vienmēr, viņam būs nodrošināta aizsardzība.”

Foto: Red Bull/Getty“Es neesmu pilnīgi drošs par to, ko viņš ar šo teikumu domāja,” vēlāk Vēbera teikto komēntēja “Red Bull” boss Kristians Horners. “Mums pats svarīgākais bija izcīnīt uzvaru šajā sacīkstē, tāpēc pēc pēdējā boksu apmeklējuma likām saglabāt pozīcijas. Mēs devām ļoti striktus un precīzus norādījumus abiem pilotiem. Tomēr piloti nolēma ņemt visu savās rokās, lai gan norādījumi bija ļoti skaidri.”

“Tas bija Kristians (Horners), kurš teica, ka nepieciešams taupīt riepas un saglabāt pozīciju,” citās domās bija arī “Red Bull” padomdevējs Helmuts Marko, kurš nekad nav slēpis savas simpātijas pret Fetelu. “Taču es par to nebiju pārliecināts. Viņš (Fetels) tobrīd bija cieši aizmugurē un tās ir sacīkstes. Tādos apstākļos grūti pa radio komunicēt ar pilotiem. Mēs to apspriedīsim iekšienē, jo komandai ir jākontrolē piloti. Taču mums nav kā “Mercedes” vienībā, kur ir izteikts pirmais un otrais numurs. Pamatā mēs pret abiem pilotiem izturamies vienlīdzīgi.”

1 KOMENTĀRS

  1. No vienas puses aizdomājos – Vēbers taču jau sen apzinās kas notiek šajā komandā – ir taču bijušas iespējas nomainīt komandu, bet nez kāpēc tā arī līdz šim viņš to nav izdarījis – acīmredzot finansiāli viņam tomēr IR izdevīgi sēdēt šajā komandā un savā ziņā turpināt bojāt savu reputāciju maza gailēna ēnā… Lai arī kā – diemžēl nauda valda pār pasauli un tas jau nav nekāds baigais atklājums.
    Kā jau iepriekš esmu minējis, neatkarīgi ne no kā – Fetels būtu pēdējais cilvēks ar kuru es ietu izlūkos…:)

  2. superīga situācija, kas parāda daudzas f1 problēmas, kā pamatā ir reklāmas laikmeta rublis. bet, kas attiecas uz ego un komandas attiecībām, izcils piemērs ir S.Lebs, kurš savu pirmo iespejamo čempiona titu upurēja komandas interesēm, un ļāva uzvarēt Solbergam no subaru, tikai, lai Citroens dabūtu drošu konsttruktora kausu. Es nezinu, vai Leba karjera būtu tikpat gigantiska, ja viņš toreiz būtu izgudrojis, ka plēsīsies par savām interesēm un stabā nolaupītu komandas titulu.

  3. Tādā ziņā vismaz Ferrari komanda ir godīga un nekad nav slēpusi, ka viņiem ir pirmais un otrais pilots.. Savukārt Red Bull cenšās parādīt pasaulei, ka redz viņi esot vienlīdzīgi pret pilotiem.. Kā tad…

    • Man laikam domāšana ir kaut kā ne tā iekārtota, jo man liekas, ka tieši šī epizode parādīja, ka RB ir vienlīdzīgi pret pilotiem. Jeb es vienīgais dzirdēju un lasu jau kuro reizi, ka Fetelam TIKA DOTA KOMANDA PALIKT 3 SEKUNDES AIZ VEBERA?????

    • Tā iet, ka skatās kaut kādas latviešu un krievu pārraides un/vai neseko līdzi tam kas notiek sacīkstē. Tad var rakstīt šādus murgus.

      Mercedes situācija BIJA IDENTISKA Red Bull situācijai – Hamiltonam tika dota pavēle braukt lēnām un taupīt degvielu. Tāpat kā Veberam tika dota pavēle netrakot un novest mašīnu līdz galam.

      Atšķirība bija tur, ka Niko paklausīja, bet Sebs – nē.

      Par Niko attieksmi ļoti labi liecināja viņa teiktais radio pēc finiša “Atcerieties šo!”. Tas nozīmē, ka troksnis būs tad, ja analogā situācijā Luiss neklausīs.

      Te gan jāņem vērā, ka Niko ar Luisu ir draugi, bet Marks ar Sebu tādi nekad nav bijuši (un tagad nekad arī vairs nebūs).

      • ir gan viena atšķirība – buļļu mašīnas, ja pareizi saprotu (visiem tik daudz viedokļu :D), bija “simetriskas” līdz pavēlēm, un tas, ka Vēbers jau sāka pāriet kruīza režīmā, palīdzēja Fetelam. respektīvi, bez komandas pavēlēm, nekādas cīņas nebūtu bijis.

        tikmēr meršos – Hamiltonam bija problēmas ar degvielu, faktiski tehnisks defekts. neveiksme. jocīgi, ka komandas biedram neļauj to izmantot.

      • Kāreiz RB atšķirības bija acīm redzamas – Vēberam bija vidējās riepas, kuras jātaupa, Fetelam – cietās, ar kurām var pabraukt ātrāk.

        Meršu gadījumā (ja pieņemam, ka Hamim tiešām bija jātaupa degviela), tad jautājums – kāpēc?

        vai nu bija ieliets mazāk, tātad visu sacīksti varēja braukt ar vieglāku mašīnu, kas atspēlējās beigās, vai arī sākumā brauca neekonomiski, kas jebkurā gadījumā atspēlējās beigās… Jebkurā gadījumā, ja nebūtu komandas pavēles, Rosbergs bez problēmām apdzītu Hamiltonu un stāvētu uz pjedestāla.

      • Es Mercedes gadījumu tulkoju tā, ka komanda uzskatīja ka tā ir viņu vaina, ka Hamim par maz ieliets un tādēļ viņam sanāk zaudēt godīgi izcīnītu pjedestālu. Iespējams vēl, ka viņi negribēja Hamim radīt iespaidu, ka Meršos viņu arī vajās tehniskas problēmas.

        Pie tam Meršiem situācija bija skaidra – no aizmugures neviens nedraudēja un Niko priekšā arī nevienu nenoķertu.

        Bet Niko tagad 100% uzskata, ka komanda viņam vienu pjedestālu ir parādā… ceru, ka viņi to respektēs.

      • Raimondo, par meršiem – tieši tā, bez pavelēm Rosbergs būtu priekšā. kurš bez pavēlēm būtu priekšā buļļos? zināt to, protams, nevar, bet tas, ka Vēbers komandu klausīja (ja?) un Fetels neklausīja, deva priekšrocības Fetelam.

      • Morlok, iespējams, ka Tev ir taisnība, kaut gan tad kad Vēbers stūma Fetelu bortā, kaut kā neizskatījās pēc pārāk paklausīgas komandu pildīšanas. Droši vien, ka Barkello Fetela vietā jau sen bļautu, ka viņu mēģina noslepkavot 😉

  4. kā Vēbera fanam man žēl, ka viņš neuzvarēja, kā skatītājam – milzīgs prieks par sacīksti. ideāla situācija, protams, būtu, ja komanda nejauktos vispār nemaz, bet tas tā, tīri utopiski. manas domiņas būtu šādas:

    -Fetela cīņa līdz galam liekas saprotamāka par Rosberga necīnīšanos. atceros, ka pats Vēbers arī ir mēģinājis ķert rokā Fetelu no otrās vietas.

    -nožēlojams likās Fetela “get him out of the way”, kā arī pēcsacīkstes komentāri: “es to neizdarīju tīšām” 🙂

    • Jā, Fetela apdzīšanas manevrs bija lielisks un viņa vēlmi uzvarēt es arī saprotu, tāpēc nenosodu, ka viņš apdzina Veberu. Pašam vien būs jādzīvo ar izdarītā sekām komandā un vispār.

      Toties viņa gaudošana radio un muļķīgā taisnošanās BBC intervijā bija nožēlojama. Ja jau neklausīji, tad esi vīrs un tā arī pasaki: “gribēju uzvarēt un nolēmu ignorēt komandas pavēles”. Un nevajadzēja ne par ko pēc tam atvainoties.

      Tieši šīs gļēvulīgās attieksmes dēļ viņš ir zaudējis jebkādas manas simpātijas, nevis dēļ tā, ka nepaklausīja un apdzina Marku.

      • piekriitu, man arii nepatiik ka vinjss peec tam taisnojas. tas ka apdzina, tikai apsveicami. kaa jau ieprieksh teicu, tas atskir cempionus no viduveejiibaam kaads ir vebers. tas ka peec tam taisnojas un lien veberam atvainoties, tas taada gljeevuliiba.

    • Protams, ka nospēlēs. Pirmkārt, Vebers viņu vairs nekad neatbalstīs un garām nelaidīs. Paredzu vismaz vienu RB sadursmi šajā sezonā. Otrkārt, viņš zaudēja ļoti daudz fanus ar šo gājienu un tas var izvērsties arī sponsoru zaudēšanā. Treškārt, komanda viņam galviņu par šito neglaudīs.

      • Atgādini, lūdzu tos gadījumus, kad Vēbers būtu atbalstījis Fetelu. Kaut kā pārak daudz tādus neatceros…

      • vienu varu nosaukt – pērn pēdējā posmā Vēbers palaida Fetelu garām. bet piekrītu, nekāds lielais palīgs Sebam viņš nav.

      • Nu labi, varbūt palīdzējis nav (lai gan te bija vismaz pāris, kas brēca, ka Vēbers ir palaidis Fetelu garām pagājušā gada pēdējā, izsķirošajā sacīkstē), bet arī apzināti traucējis nav. Tagad gan tas varētu mainīties… 🙂

      • ko ta nu brēca nu ko – palaida, redzami, un komanda pēc tam vēl pa radio “paldies” pateica.

  5. Buļļi paši sev radīja problēmas. Nu varēja taču kādam meham uznāk šķaudiens brīdī, kad Vēberam lika riepas un tāpēc uzlikties kādu pussekundi ilgāk. 🙂 Un problēma atkristu pati no sevis. 🙂

  6. RB gadījumā ar apdzīšanu jau ir tas ka vienam piespiesta kruīza poga bet otrs boosto. Tā ka tur ar varonim nav jābūt. un piekrītu komentam par vīrišķības trūkumu un nespēju nosaukt lietas īstos vārdos no Veteļa puses.
    ka teicienā – hočjietsja i rybku sjesķ i na…uj sjesķ.

  7. Kāds konkurentu komandas boss ir paziņojis, ka pēc šī Fetela gājiena būtu vēl pirms finiša iesaucis viņu boksos uz lieku pitstopu, lai principiāli parādītu, ka komanda ir galvenā nevis pilots. Horners teica, ka nebūtu jēga bijis prasīt Fetelam pa radio, lai viņš atdod pozīciju, jo tas nenotiktu. Secinājums – Fetels iekš RB rēķinās tikai ar sevi un zina, ka tas viņam ies no rokas, jo ir spēcīga aizmugure.

  8. Kas man visā šjā lietā uzjautrina visvairāk ir tas, ka cilvēki , kas kādreiz ar putām uz lūpām ir stāstījuši cik slikts pasākums ir komandu pavēles un kā tas grauj F1 prestižu, tagad tikpat kaismīgi pierāda cik tās ir labas un cik slikti ir tie, kas tās nav izpildījuši 😛 Tiešām pamācoši 🙂

    • Komandu pavēles ir divu veidu:

      1. Tādas, kur vienam pilotam vienmēr ir priekšrocība, neskatoties uz situāciju. Tās nevienam nekad nav patikušas.

      2. Pavēles, kas dod priekšrocības komandai upurējot pilotu individuālās intereses. Pret tādām neviens nekad īpaši nav protestējis.

      Šajā sacīkstē abu komandu pavēles bija loģiskas un pamatotas – tās tika dotas, lai komandas iegūtu maksimālu punktu skaitu ar minimālu risku.

      • nu, pastāv arī hibrīdvariants – ka tieši viena konkrēta pilota uzvara ir ‘komandas interesēs’..

      • Kā lai saka, mana attieksme pret to vienmēr ir bijusi tāda, ka es to neatbalstu, bet tomēr pieņemu, vismaz periodos , kad noteikumi ir to atļāvuši. Bet negribu un netaisos nososdīt nevienu pilotu, kas to ignorē. Konkrētajā situācijā no Fetela puses man nepatika nevis apdzīšanas fakts bet gan – “Mark is too slow, get him out of my way, he is too slow!” Bez tā jau nu gan varēja iztikt.
        BTW vai kāds no Jums var iedomāties, ka piemēram Kimi pildītu tādas komandas pavēles? Un cik no Jums kaismīgi par to Kimi nososdītu?

      • Vermin, es Tev uzdošu pretjautājumu:

        Tu vari iedomāties Kimi žēlojamies komandai, ka viņu nelaiž garām? Vēl trakāk – atvainojamies par izdarīto?

        Pie tam es pieļauju, ka Lotus komandā nav neviena, kam būtu drosme Kimim tādu pavēli dot! 😀 😀 😀

      • kimi pateiktu, ka vinjam pilniigi vienalga kas notiek ar citiem… vinjss pat nekad intervijaas kad jautaa par kvalifikaaciju vai saciiksti nesaka, ka luuk grozanam tas un tas. vinjam interese tikai savs rezultaats. to pieraadiija pag gad bahreinaa man liekas, kad kimi izstuuma grosjaanu no trases.
        turklaat, es arii domaaju ka neviens neuzdrossinaatos kimi pateikt lai neciinaas pa uzvaru. ja jau kimi montedzemolo var pasuutiit un pateikt lai gaida…

      • Attieksmi par žēlošanos jau pateicu. Kā jau rakstīju, vai tā atvainošnās ir īsta vai cirka sastāvdaļa neesmu pārliecināts. 🙂
        Drosme dot pavēli? Hmm… un kāpēc tad trīskārtējam čempionam drīkst dot tādas pavēles, ja tāds nedrīkst dot čempionam?

  9. pff. npietni viiri, bet dazh labs runaa kaa baaba. da kaadas komandas intereses pirmajaa vietaa? pirmajaa vietaa ir liidzjuteeju intereses, lai tas shows vispaar ir skatiits un pieprasiits. katrs skatiitaajs ir shii showa klients. un klienti grib redzeet SACIIKSTES nevis komandu paveeles.

    • Nē, nu jā Hamis bez degvielas noslāpst pēdējā aplī sīvā cīņā ar Rosbergu par pirmo vietu, jo Vebers ar Fetelu ir grāvī pēc savstarpējas sadursmes…

      Interesantāk, protams, būtu. It īpaši interesanti tas būtu Alonso faniem 🙂

      • da labi. ko tu te filozofee kas buutu ja buutu.

        abi Bullsu piloti ir augstaakaas klases un peec 2010. gada Turcijas diezgan korekti atstaaj viens otram vietu.

        par vienu lietu gan es pilniigi tev piekriitu. vinjam peec shiis uzvaras nevajadzeeja attaisnoties. labaak buutu pateicis kaa ir. ka prieksh vinja svariiga ir tikai un vieniigi uzvara.

  10. visvairaak mani uzjautrina tas, ka visi spriezz tikai peec taam izrautajaam fraazeem ko paaraida par pilotu un inzzenieru sarunaam. itkaa tas buutu vieniigais ko runaa… skaidrs, ka vettels briidii, kad vinjam pateica lai atkaapjas, to neapstiprinaaja – vai nu kluseeja vai arii teica ka nee, ciiniisies pa uzvaru. un liidz ar to komanda jau to zinaaja uzreiz ka vettels uzbruks. tad arii vareeja pateikt veberam lai iesledz boostu un tak nenokkertu ne? pietam, komanda NEDEVA atljauju uzbrukt saciikstes viduu!!!! tad vettels prasiija lai novaac vinju no celja tad, jo vebers pa leenu un visa ssii laikaa komanda teica, lai gaida un ir pacietiigs – tikai saciikstes vidus. saciikssu beigas un joprojaam vinjam jaaseezz aizmuguree – pilniigi loggiski ka ejiet rataa un apdzen….

  11. Ja būtu pēdējais posms un Grožāns cīnītos par titulu, es nešaubos, ka Kimi tiktu dota pavēle laist garām, un tas ko Kimi darītu tiešām ir nezināmais, bet šis ir otrais posms, kurā svarīgākais ir vākt punktus. Cirks jau būt, ja Marks arī nospļautos un sāktu cīņu tajā brīdī, kad saprata ka Sebs viņu dzen nost, nu un tad jau nebūtu vairs tālu no tā, ka kāds paliktu bez antispārna un dubultuzvara izlīdētu. Vienkārši tiešām, RB ir jāatlaiž MW, jo ja būs iespēja, Marks viņam NEKAD nepalīdzēs, un es to atbalstīšu un ļauni priecāšos, ka Marks viņu iegāzīs kādā ļoti svarīgā brīdī sezonas beigās, lūk tad es teikšu Fetelam: “nevajadzēja spļaut kāpostos, kurus pašam būs jāēd.” Nešaubos ka sezonā Fetels punktos būs priekšā Wēberam, bet uzticamāko personu sacīkstes laikā viņš būs/ir zaudējis.

  12. Marekam Bitei: Wēbers,pametot RB, nedabūs vietu nevienā no ātrām komandām, tādēļ arī sēž… Wēbers parasti startu noguļ,bet pag.gadā pēdējā posmā aizskrēja kā vējš Fetelam priekšā,kad bija izšķirošā cīņa par titulu un ne jau Wēbera…

    • vo vo. tas ka Braziilija Weebers startaa noceela Fetelam trajektoriju bija galvenais katalizators visaam taalaakajaam sadursmeem un no taa izrietoshajaam sekaam. baigi jau nu Sebam vajadziigs taads gailis par paliigu 4tajaa titulaa. gan jau pats tiks galaa.

  13. To Gatis Podiņš:
    Un daudz Marks ir spējis palīdzēt Sebam titula izcīnīšanā???
    Vienīgais gads, kas nāk prātā ir 2010tais, kad Marks kā jau kārtīgs muļļa iejāja pa sienu, kā rezultātā bija jābrauc boksos uz ko pavilkās arī sarkanie tādejādi pieļaujot izšķirošo kļūdu cīņā par titul!
    2011.gads bez variantiem!
    2012. gadā Marks Brazīlijā arī nebija nekāds nopietnais palīgs Sebam!
    Marks ir pilots, kas atsevišķās trasēs ir nepārspējams ar RBR formulu, bet titulam ar to nepietiek!
    Un tas, ka viņš nekad nebūs čempions to viņam PAŠAM vajadzētu saprast un apzināties pēc tā kā viņš pats nobrauca sezonas nogali!
    Pat pēdējā posmā vēl BIJA visas iespējas iegūt titulu – nomuļļāja!
    A Sebs tikmēr vajadzīgajā brīdī spēj paveikt neticamo!
    Par 3x čempionu nejauši nevar kļūt!