Foto: Ferrari

Hosē Froilans Gonzaless, cilvēks, kurš atnesa “Ferrari” komandai pirmās divas Grand Prix uzvaras, ir aizgājis aizsaulē 90 gadu vecumā.

Argentīnietis jaunībā aizrāvās ar motocikliem un parasti bija manāms uz sava DKW, bet tikai 1946.gadā (24 gadu vecumā) piedalījās pirmajās autosacīkstēs, izmantojot slepenībā no ģimenes iegādātu “Chevrolet” automobīli un slēpjoties aiz pseidonīma. Karjera Argentīnā turpinājās, lai gan ģimene jau bija lietas kursā par Hosē Froilana aizraušanos. 1949.gadā argentīnietis pārdeva visu, kas viņam piederēja, lai nopirktu “Maserati 4CL” un varētu piedalīties pirmajās starptautiskajās sacīkstēs Buenosairesā, kur uz starta izgāja tādi piloti kā Luidži Vilorezi, Alberto Askāri un Gonzalesa sāncensis no salonauto sacensībām Huans Manuels Fanhio. Argentīniešiem par laimi, pezidenta Huana Perona valdība saskatīja autosportā nākotni un finansēja labākajiem pilotiem ceļojumu uz Eiropu, kur devās arī Gonzaless un 1950.gadā startēja Monako.

Hosē Froilanu Gonzalesu dzimtenē dēvēja par El Cabezon (rensā galva), bet Eiropā viņš ieguva palamu The Pampus Bull (Pampu bullis). Šīs abas iesaukas ļoti labi raksturo Gonzalesa izskatu, savukārt fakts, ka viņš ar savu ātrumu satrieca pašu Alberto Askāri, liek nojaust par viņa spējām trasē.

Foto: Ferrari1951.gadā Gonzaless pievienojās “Ferrari” un atnesa komandai pirmo uzvaru Formulā 1 – Silverstonas trasē. Vēlāk sekoja pjedestāli arī Francijā, Itālijā un Spānijā, kas kopvērtējumā atnesa viņam trešo vietu kopvērtējumā. 1952.gadā arentīnietis piedalījās tikai vienā čempionāta ieskaites sacīkstē – Moncā ar “Maserati” viņš finišēja otrais. Arī 1953.gada sezona tika aizvadīta tikai daļāji – salonauto sacīkstē gūtās traumas dēļ. 1954.gadā Gonzaless atgriezās “Ferrari” un izcīnīja otro uzvaru Silverstonā, papildināja to ar četriem pjedestāliem un tas atnesa viņam otro vietu kopvērtējumā, kur argentīnietis zaudēja tikai tautietim Huanam Manuelam Fanhio. Togad Gonzaless vēl uzvarēja trijās ārpus čempionāta sacīkstēs, kā arī triumfēja Lemānas 24 stundu sacīkstēs, tomēr tad visai strauji piebremzēja ar savu karjeru autosportā. Tas notika pēc cita argentīnieša Onofrē Marimona nāves 1954.gada Vācijas GP treniņos.

Hosē Froilans Gonzaless turpināja epizodiski parādīties dažāda līmeņa un kategoriju autosacīkstēs līdz pat 1960.gadam un viņš bez šaubām būtu guvis krietni vairāk arī Grand Prix uzvaras, ja vien pieņemtu Tonija Vandervela piedāvāju kļūt par “Vanwall” fabrikas pilotu pēc tam, kad komandas sastāvā piedalījās 1956.gada Lielbritnāijas GP posmā Silverstonā.