Fernando Alonso

“Force India” un “Ferrari” komandas ir atzinušas, ka sezonas vidū veiktās izmaiņas riepu specifikācijā noteica “Red Bull” straujo progresu un dominēšanu otrajā sezonas pusē.

“Force India” tehniskais vadītājs Endijs Grīns paziņoja, ka lai arī izmaiņas tika pamatotas ar drošības problēmām, tās nav bijušas taisnīgas pret komandām, kas savas mašīnas labāk pielāgojušas tieši sākotnējai riepu konstrukcijai. Tā rezultātā strauji kritās “Ferce India” snieguma rezultativitāte un tieši to pašu atzina arī Fernando Alonso, kas pāreju uz jauno riepu specifikāciju atzina par pagrieziena punktu čempionātā.

“Mēs sezonu sākām lieliski,” paziņoja Alonso. “Uzvarējām Ķīnā un Spānijā, taču tad līdz ar atgriešanos pie 2012.gada “Pirelli” specifikācijas riepām mēs zaudējam snieguma ziņā. Tas bija pagrieziena punkts čempionātā, kad mēs varējām atvadīties no cīņas par titulu.”

“Sākotnēji citas komandas nespēja paveikt to, ko varējām mēs un “Ferrari”,” līdzīgās domās bija “Force India” tehniskais vadītājs Endijs Grīns. “Taču “Red Bull” un “Mercedes” mācēja ļoti labi lobēt (izmaiņas riepu specifikācijā). Tas nebija godīgi, jo viņiem bija tieši tādas pašas iespējas pielāgot savu modeli 2013.gada riepām kā mums. Ja viņi to nespēja izdarīt pietiekami labi, tā ir viņu problēma. Taču galarezultātā viņi par savu slikti paveikto darbu saņēma balvu.”

Lai gan pāreja no metāla uz kevlāra karkasu riepu konstrukcijā šķiet maznozīmīga, tai esot bijusi ievērojama ietekme uz aerodinamiku.

“Pēkšķi ātrajos līkumos mums bija smagas problēmas ar pārlieku pagriežamību, aizmugurējo riteņu izslīdēšanu,” skaidroja Grīns. “Mašīnas aerodinamika aizmugurējā daļā vairs nestrādāja, jo riepas krietni mazāk deformējās un tas atstāja nopietnas sekas. Kopš tā laika mēs pārstājām attīstīt formulu un vienkārši reaģējām uz problēmu, mainot braukšanas augstumu un balstiekārtas regulējumus.”

1 KOMENTĀRS

  1. It kā jau varētu teikt, ka tā ir tāda zaudētāju žēlošanās, bet spēles laikā mainīt noteikumus nav īsti pareizi. Katrā ziņā par šo jautājumu viņiem vajadzēja cīnīties laikā, kad tika diskutēts par konstruktīvajām izmaiņām.

    • Tu maz lasīji rakstu vai vienkārši izlasīji virsrakstu? Raksts reāli ir par FI nevis FA 😀

      Šaubos, ka RB 2 sekunžu pārsvars uzradās pēkšņi. Viņš tur ir bijis visu sezonu. Es domāju, ka RB jau visu sezonu vienkārši tēlo muļķus un nebrauc uz 100% potenciālu. Un runas, ka Fetels pēkšņi 3. Q daļā māk izcīnīt pāris simtdaļas ir vnk murgs. Tā kaste vnk lido. Tad, kad Singapūrā pakaļa dega, tad arī redzējām to reālo ātrumu…

  2. tad ir jaauzdod jautaajums- kaadeelj vispaar tika mainiita riepu konstrukcija uz sho sezonu? tachu ne jau lai izdabaatu Red Bullam.

    lai tur vai kaa ar tiem lobijiem, peec Silverstonas bija skaidri redzams ka experiments ir neizdevies. taadeelj arii ieviesa atpakalj droshaakaas kevlaara konstrukcijas riepas.

    • Vinsh nechiikst. vinsh izteica savu viedokli. tad jau varam teikt ka ipashi red bul un mercedesi bija tiechiikstulji sezonas sakuma,ka netika galaa ar riepaam.Jo red bull mercedesiem ir lielas priekshrociibas,kad tika izmainiitas riepas.

  3. Čīkstulis! Un Fetels …. jebkurā gadijumā 😀

    Kā MS Jūs apcēlāt, tā es Fetelu. Boooringa sezona. Intrigas nav, sacīkstes skatos ierakstos, start-finish.Labi ja pa vidu ir skaistas apdzīšanas.

    Limonāde brauc visiem priekšā! Latvijas nakotne ir lielāka intriga katru dienu.Žēl, bet jāgaida kamēr būs izmaiņas, citādi ļoti bēdigi vērot ka cīņa notiek par 2,3 un t.t. vietām.

  4. pag pag. veel nesen Fetels un visa RBR komanda tika saukaata par chiikstuljiem, jo vinjsh izteica savu viedokli ka jaunaa tipa riepas suxx. ka taas neljauj braukt ne tuvu speeju limitam. un par to bija varena cepshanaas un apsaukaashanaas.

    ar ko atshkjiras Alonso viedoklis par riepaam, no taa ko sezonas saakumaa teica Sebs?

    varbuut arii Alonso nechiikst, toties meklee attaisnojumu kaarteejai chikai viennoziimiigi.