Jaunzēlandiešu autosportists Skots Diksons no “Ganassi” komanda burtiski izdzīvoja dramatiskajās IndyCar čempionāta noslēdzošajās sacīkstēs Fontānā, kas norisinājās šorīt, izcīnīja piekto vietu un kļuva par trīskārtēju čempionu. Savukārt pirmo vietu posmā guva “Penske” pilots Vils Pauvers, kurš šo aprakstīja kā vienu no savas karjeras lieliskajākām uzvarām.
Par to, cik saspringta un neprognozējama bija Fontānas spīdvejā notikusī sezonas pēdējā sacīkste, liecina kaut vai skaitļi. Finišēja tikai deviņas mašīnas, tikai piecas no tām finiša līniju šķērsoja iekļaujoties vienā aplī, bet sacensību līderi mainījās 28 reizes, pirmajā vietā kaut uz brīdi esot 11 dažādiem pilotiem.
Kopvērtējumā Skots Diksons pēc šī posma palielināja pārsvaru pār Elio Kastronevesu vēl par 2 punktiem un sezonu noslēdzis ar 27 punktu pārsvaru pār brazīlieti, kam šī sacīkste izvērtās pārāk problemātiska. Vispirms jau komanda viņu iesauca boksos brīdī, kad tie bija slēgti, par ko 40 apļus pirms finiša “Penske” pilots bija spiests izciest sodu un lieku reizi izbraukt cauri boksu celiņam. Problēmas vēl vairāk palielinājās, kad Kastronevess bija spiests veikt piespiedu pitstopu salūzuša priekšējā antispārna dēļ. Tādā veidā viņš atkrita apli aiz līderiem un iespējas iegūt titulu saruka pavisam, lai gan vēl varēja cerēt, ka kāda neveiksme piemeklēs arī Diksonu.
Viena no pilotu problēmām bija daudzās atlūzas, kas mēdza iekļūt radiatoros – vairāki braucēji izstājās dēļ problēmām ar dzesēšanu. Izņēmums nebija arī Diksons, kurš sacensību beigu daļā arī bija spiests veikt pāris pitstopus, lai no šīm atlūzām atbrīvotos. Tiesa, viņam paveicās, jo tobrīd bija iespēja izmantot to, ka trasē izkārti dzeltenie karogi, līdz ar to laika zudums nebija tik liels kā varēja būt.
Vieglāk klājās sacensību uzvarētājam Vilam Pauveram, kurš šonakt bija pārliecinoši ātrākais, vadībā pabija 103 no 250 apļiem un finišā uzveica Edu Karpenteru, kurš Fontānā uzvarēja pirms gada. Brazīlietis Tonijs Kanāns, kurš nākošgad kļūs par čempionvienības “Ganassi” pilotu, finišēja trešais, bet aiz pirmā trijnieka palika Džeimss Hinčklifs un Diksons.
Kamēr vairāki piloti izstājās pārkarsušas tehnikas dēļ, vēl vairāki sacensības beidza ar avāriju. Smagāko negadījumu piedzīvoja Džastins Vilsons, kurš saslīdēja trases vidū un viņa formulas sānos ietriecās Tristens Votjē. Daudzas atlūzas izlidoja uz visām pusēm, taču nopietnas traumas neviens neguva. Vienīgi pats Vilsons tiks nogādāts slimnīcā, kur viņam konstatēja nelielu iegurņa lūzumu.
Rezultāti:
Vieta | Pilots | Komanda | Motors | Apļi | Rezultāts |
1. | Will Power | Penske | Chevrolet | 250 | 3:13:42.8699 |
2. | Ed Carpenter | Carpenter | Chevrolet | 250 | + 1.4883 |
3. | Tony Kanaan | KV | Chevrolet | 250 | + 1.8615 |
4. | James Hinchcliffe | Andretti | Chevrolet | 250 | + 3.0395 |
5. | Scott Dixon | Ganassi | Honda | 250 | + 15.8759 |
6. | Helio Castroneves | Penske | Chevrolet | 249 | + 1 aplis |
7. | Marco Andretti | Andretti | Chevrolet | 248 | + 2 apļi |
8. | Simona de Silvestro | KV | Chevrolet | 247 | + 3 apļi |
9. | Ryan Hunter-Reay | Andretti | Chevrolet | 242 | + 8 apļi |
– | Charlie Kimball | Ganassi | Honda | 238 | Tehn.probl. |
– | JR Hildebrand | Herta | Honda | 237 | Tehn.probl. |
– | Sebastien Bourdais | Dragon | Chevrolet | 229 | Avārija |
– | Simon Pagenaud | Schmidt | Honda | 217 | Tehn.probl. |
– | Alex Tagliani | Ganassi | Honda | 209 | Avārija |
– | Graham Rahal | Rahal | Honda | 200 | Tehn.probl. |
– | AJ Allmendinger | Penske | Chevrolet | 188 | Avārija |
– | Takuma Sato | Foyt | Honda | 144 | Tehn.probl. |
– | Justin Wilson | Coyne | Honda | 110 | Avārija |
– | Oriol Servià | Panther | Chevrolet | 110 | Avārija |
– | Josef Newgarden | Fisher | Honda | 110 | Avārija |
– | Tristan Vautier | Schmidt | Honda | 110 | Avārija |
– | James Jakes | Rahal | Honda | 110 | Avārija |
– | Carlos Munoz | Andretti | Chevrolet | 100 | Avārija |
– | Sebastian Saavedra | Dragon | Chevrolet | 69 | Avārija |
– | Pippa Mann | Coyne | Honda | 68 | Avārija |
Jā, brīnumi nenotika. Žēl, protams, Kastronevesu, kuram iespējams tā arī nekad neizdosies izcīnīt IndyCar čempiona titulu, tomēr, ja būsim objektīvi – Diksons šosezon bija krietni labāks – regulāras asas cīņas un 4 uzvaras.
Mazliet ironisks ir Pauvera šodienas panākums – cik iepriekšējos gadus viņš tieši noslēdzošajos ovālu posmos pakāsa visus titulus, bet tagad ņem un novinnē. Tas Vilam noteikti būs psiholoģisks bonuss nākamajai sezonai.
who cares?
I care!