Notikumiem bagātu debiju salonauto pasaules čempionātā (WTCC) svētdien sarežģītajā Makao ielu trasē piedzīvoja autosportists Konstantīns Calko no Latvijas. Campos Racing komandas pilots pārsteidza visus ar lielisku ātrumu, tomēr abas sacīkstes beidza ar avāriju.

Pirmo sacīksti Konstantīns Calko sāka no 17. pozīcijas, jo diviem konkurentiem no startēšanas nācās atteikties. Daugavpilietis arī veica vienu apdzīšanu, priekšpēdējā aplī atrodoties jau 14. pozīcijā, turklāt viņa apļu laiki liecināja, ka priekšā braucošie ir lēnāki. Tomēr centieni pakāpties vēl augstāk beidzās ar kļūdu – vienā no līkumiem auto saslīdēja un sportists ietriecās barjerā.

“Viss bija lieliski,” no Makao ziņo 19 gadus vecais Calko, kurš WTCC debitēja ar kompāniju Regula Baltija un LC Plast atbalstu. “Pirmajā sektorā pat biju ātrāks nekā vadošie braucēji Ivans Mulērs un Robs Hafs. Nepaveicās. Tobrīd braucu uz limita, centos par visiem 120 procentiem, taču nesavaldīju mašīnu un izlidoju. Žēl, jo sacensības pirms tam šķita patiešām izcilas un varbūt pat varēju finišēt pat 13. pozīcijā. Diemžēl, ir tā kā ir.”

Vēl pirms tam no sacensībām ar avāriju izstājās Campos Racing pilots Ugo Valente, bet Calko pēc negadījuma ar caurām priekšējām riepām turpināja ceļu uz boksiem, vēlāk saņemot sodu par brīdinājuma karogu neievērošanu. Tas automātiski nozīmēja, ka cīnīties par augstām vietām otrajā braucienā būs sevišķi grūti – piespiedu izbraukšana cauri garajam boksu celiņam visticamāk nozīmētu atkrišanu uz pēdējo vietu.

Tomēr otrā sacīkste Calko beidzās jau drīz pēc starta, kad F1 pilota Maksa Čiltona jaunākā brāļa Toma Čiltona un Norberta Mičelica sarīkotā sadursme izraisīja masveida avāriju. Trase tika nosprostota, daudzas mašīnas sasistas un viens no tiem, kas nespēja no avārijas izvairīties, bija arī Calko. Lai gan tika izkārti sarkanie karogi un sacensības apturētas, līdz atkārtotajam startam nebija cerību salabot ievērojami bojāto SEAT Leon WTCC automobili.

“Par otro sacīksti trūkst vārdu – tā ir Makao trase,” iespaidos dalās Calko. “Neko vairāk nevaru pateikt. Labi, ka pēc avārijas tikai galva sāp. Citādi viss kārtībā. Žēl, ka sacīkstēs bija jāpiedzīvo divas avārijas. Varēja būt labāk. Campos Racing komanda ir labākā! Viņu mehāniķi ir augstākā līmeņa speciālisti. Paldies visiem! Paldies maniem sponsoriem Regula Baltija un LC Plast! Paldies vecākiem un atbalstītājiem!”

Pirmajā braucienā par uzvarētāju kļuva šīs sezonas čempions Ivans Mulērs ar Chevrolet Cruze automobili, bet otrajā sacīkstē uzvarēja Robs Hafs ar SEAT. Taču starta avārija nebija vienīgais negadījums – vēlāk notika vēl viena līdzīga mēroga masveida sadursme, kas tiesnešiem lika pārtraukt sacīksti otro reizi. Galu galā otrā brauciena finišu sasniedza tikai 15 dalībnieki no 34 šonedēļ startējušajiem.

Konstantīnam Calko šī bija debija WTCC un viņa ātrums, kā arī progress, neskatoties uz izstāšanos abos braucienos, vērtējams kā pārsteidzoši labs. Daugavpilietis pierādīja, ka ir spējīgs sacensties ar vadošajiem Yokohama Trohy klases pilotiem, kuri pārstāv neatkarīgās komandas. Šobrīd Calko nākotnes plāni ir neskaidri, taču, ļoti iespējams, sportists 2014. gada sākumā aizvadīs WTCC testus un ir cerības, ka nākamgad šajā čempionātā viņu redzēsim visos posmos.

Foto: Speed Factory Racing