FIA šodien ir paziņojusi par vairākām izmaiņām, kas gaidāmas noteikumos 2015.gada sezonā.

Starptautiskā Automobiļu federācija kārtējo reizi mēģinās aizliegt riepu sildītājus, kuri  iepriekš tomēr tika atļauti, jo pacēlās jautājums par pilotu drošību, braucot ar aukstām riepām. Neskatoties uz to, 2015.gada noteikumos jebkādas riepu sildīšanas iekārtas tiks aizliegtas.

Iepriekš “Pirelli” sporta boss Pols Hemberijs paziņoja, ka gadījumā, ja riepu ražotājam ir pietiekami daudz laika sagatavoties šīm izmaiņām, tad sildītāju aizliegšana vairs neradīs nopietnus draudus drošībai.

Tāpat vairākas noteikumu izmaiņas pieņemtas, lai turpinātu ierobežot komandu tēriņus. Sākot ar 2015.gada sezonu vienībām vairs nebūs pašām jāprojektē un jāražo balstiekārta un bremžu dzesēšanas sistēma, kuras varēs iegādāties no piegādātājiem.

Sākot ar 2015.gada sezonu palielināts arī maksimālais formulu svars par 10 kilogramiem un līdz ar to tas būs 701kg (1kg pievienots riepu svara palielinājuma dēļ). Par svara limita palielinājumu tika runāts arī pirms šīs sezonas, tomēr komandas nevarēja vienbalsīgi vienoties un līdz ar to smagākie un lielākie piloti būs neizdevīgākā situācijā.

Izmaiņas uz 2014.gadu – piloti nedrīkstēs apstāties bremzēšanas aplī

Šogad pilotiem nebūs atļauts apstāties bremzēšanas aplī, lai taupītu degvielas paraugu obligātajā FIA pārbaudēm. Iepriekš šāda prakse bija bieži novērojama, taču turpmāk FIA to vairs neuzskata par pietiekamu iemeslu.

Jaunie noteikumi paredz, ka šajā sezonā stājas spēkā 100kg degvielas izmantošanas ierobežojums uz sacīksti un tas padara degvielas patēriņu par nopietnu izaicinājumu. Nereti pilotiem būs jātaupa degviela, lai nokļūtu līdz finišam. Tomēr nepietiks tikai nokļūt līdz finišam, būs vēl jāveic arī goda aplis, kas gan parasti tiek veikts lēnā tempā un ar mazu degvielas patēriņu.

Izmaiņas veiktas arī noteikumos par sodu izciešanas kārtību. Šogad stājas spējā jauna sodu sistēma, kas paredzēs attiecīgas bardzības sodus par mazākas nozīmes pārkāpumiem, piemēram 5 sekunžu sods. FIA ir paziņojusi, ka šos 5 sekunžu sodus pilots varēs izciest tieši pirms sava boksu apmeklējuma – tātad apstāties boksos un 5 sekundes nekustīgi nostāvēt pirms mehāniķi ķersies pie viņa formulas apkalpošanas. Tas nozīmē, ka nebūs vēlreiz jātērē laiks uz iebraukšanu un izbraukšanu no boksiem. Savukārt 10 sekunžu sods, kas jau tiks piešķirts par nopietnākiem pārkāpumiem, būs jāizcieš atsevišķā boksu vizītē.

Turklāt 2014.gada sezonā komandās varēs sešas reizes pārkāpt nakts komandantstundas, kuru laikā ir aizliegts strādāt pie mašīnas remonta sacīkšu nedēļas nogales laikā. Pērn bija pieejami tikai divi tā saucamie ‘džokeri’, bet šogad būs trīs reizes vairāk un tas ir saistīts ar milzīgajām izmaiņām tehniskajos noteikumos un dzinēju specifikācijā, kas noteikti prasīs daudz tehnisko problēmu.

1 KOMENTĀRS