Formula 1 debitants Markuss Ēriksons saņēmis lūgumu no inženieriem pirms jaunās sezonas zaudēt iespējami vairāk kilogramus no sava svara, tomēr sportists saprot, ka nedrīkst kļūt pārāk tievs, jo citādi gluži vienkārši nepietiks spēka, lai nobrauktu sacīkstes līdz galam.
“Viņi neteica man, cik tieši kilogramus jāzaudē,” skaidro 23 gadus vecais zviedrs, kurš pārstāv “Caterham” komandu. “Tomēr es centīšos nomest iespējami vairāk, tiesa ņemot vērā to, ka nepieciešams spēks, lai aizvadītu divas stundas garas sacensības. Tajās ir ļoti karsti un uz organismu iedarbojas “G” spēki, līdz ar to pilots nedrīkst būt skelets. Pusdienās un vakariņās neēdīšu burgerus, taču man joprojām ir jāēd, jo katru dienu smagi trenējos.”
“Eurosport Sweden” ziņo, ka Ēriksons ir 180 cm garš un 69 kg smags, kā rezultātā uzsācis sadarbību ar kādu Itālijas klīniku, kas palīdz formulu braucējiem zaudēt svaru.
“Mēs sadarbosimies, lai būtu pārliecība, ka esmu sasniedzis optimālo līmeni šajā jomā,” stāsta Ēriksons, nosodot to, ka Formulā 1 tik svarīgu lomu svērē pilotu svars. “Tas ir nožēlojami, ka FIA un F1 vadība nevar palielināt noteikto svaru par 10 kilogramiem. Tad tas nebūtu tik nozīmīgs faktors un visiem iespējas būtu vienādas. Es nevaru sev nogriezt kāju! Tajā pašā laikā 3 kilogrami nozīmē 0,1 sekundi pie apļa laika. Mans komandas biedrs [Kamui Kobajaši] ir 7 vai 8 kg vieglāks par mani…”
Pamatojoties uz “jackleslief1.blogspot.com” pieejamo informāciju, vieglākie piloti 2013. gada F1 sezonā bijuši Sebastjans Fetels (58 kg), Felipe Masa (59 kg) un Šārls Piks (60 kg), kamēr smagākie – Marks Vēbers (75 kg), Niko Hilkenbergs (74 kg) un Pols di Resta (74 kg).
Tas nozīmē, ka pagājušajā sezonā Webers jau by default zaudēja Fettelam 0,6 sekundes aplī?? Tad jau nav brīnums, ka Fettels bija ātrāks 😀
Formulas svara ierobežojums gan ir kopā ar pilota svaru. Lielāks pilota svars nozīmē tikai un vienīgi mazāku rezervi formulas izsvarošanai, Tā ka tās 0,1 (0,6) sekundes ir bullšhits,
180 cm, tas ir diezgan jau Goliāta augums priekš F1..