Testu sesija Bahreinā ir pierādījusi, ka jaunās paaudzes Formula 1 mašīnas lai arī skaņas parametros atpaliek no saviem priekštečiem, maksimālā ātruma ziņā pārspēj tos.

V6 turbodzinējs ar papildus jaudu no ERS sistēmām spēj attīstīt lielāku jaudu kā iepriekš un sasniedz gandrīz 900 zirgspēkus. Turklāt jāņem vērā, ka papildus nākuši ierobežojumi aerodinamiskajā piespiedējspēkā, kas vēl vairāk palielina maksimālo ātrumu taisnēs.

Tas atstāj iespaidu arī uz apļa laiku, lai gan līkumotajā daļā piespiedējspēka zuduma dēļ formulas ir lēnākas. Niko Rosbergs ar “Mercedes W05” Bahreinas testos spēja uzrādīt ļoti līdzīgu apļa laiku tam, kāds viņam izdevās 2013.gada Bahreinas GP kvalifikācijā. Tostarp maksimālo ātrumu šogad Bahreinā uzstādīja Fernando Alonso – 336 km/h, kamēr pērn GP nedēļas nogales laikā lielākais ātrums bija ‘vien’ 314 km/h.

“Taisnēs mēs esam ļoti ātri,” Rosbergs skaidroja “Auto Motor und Sport”. “Es atļaušos minēt, ka Moncā mēs trauksimies ar ātrumu 360 km/h.”

Tomēr pagaidām tādi ātrumi ir pa spēkam tikai “Mercedes” un “Ferrari” dzinēju izmantotājiem, kamēr “Renault” turpina cīnīties ar tehniskām problēmām – ātrākā ar “Renault” dzinēju apgādātā formula Bahreinas testos taisnē uzrādīja 308 km/h lielu ātrumu, kas ir lēnāk nekā pērn. Pasaules čempions Sebastians Fetels bija vēl par 7 km/h lēnāks arī par šo ātrumu.

Līdz ar to tādām komandām, kā “Caterham” šīs problēmas ir ļoti dziļas, jo mazais budžets neļauj veikt operatīvas vai visaptverošas izmaiņas tehniskajā jomā.

“Šobrīd mēs neesam Formula 1 līmenī,” paziņoja Kamui Kobajaši, kurš Bahreinā bija 10 sekundes aiz līderu labākā rezultāta. “Tas drīzāk ir GP2 līmenis. Uz sacīkstēm Austrālijā mums būtu jāņem līdz GP2 formula. Mums ir ļoti daudz tehnisku problēmu un apļa laiki ir nožēlojami. Kad paskatāmies uz “Mercedes”, tad tas ir apbrīnas vērts progress un parāda, kurā virzienā mums ir jāiet.”

1 KOMENTĀRS

    • Noteikumi par dzinēju attīstības iesaldēšanu, gan paredz izņēmumus, tipa taisnīguma princips un gadījums ar Renault IMHO tiem atbilst. Un es pilnīgi neizlēdzu, ka vēl kādam var gadīties, ka homologizēta būs pilnīga kaka, ko būs jāatļauj labot. Kā nekā šeit runa ir par pilnīgi jauniem motoriem, kam zaļuma slimības nevar izslēgt

  1. Renault ar visu atļauju vispār spēs noķert konkurentus? Vai tā arī paliks kādu sekundi aizmugurē tīri dzinēja dēļ un Red Bull ar visu savu (pēdējos gados ierasto) izcilo aerodinamiku neko daudz tāpat nespēs padarīt… Mazliet jau skumji, ka nebūs tādas īstas spēkošanās starp “lielo četrinieku” tā teikt..

    • Atkal vienam nav labi. Vai tik neesi ko sajaucis? Kur tev bija spēkošanās iepriekš, janu tik starp mr Pirkstiņa lielo un mazo īksķi! Kā iesāka piektdien pa pirmo pleķi bliezt, tā līdz svētdienas gonkas finišam! Kad jau šamais bija teorētiskais čempis sezonā? Vai tu domāji to četrinieku, kurš aiz viņa brauca? Tagat tev netikai četrinieks, vesels sešinieks vai astoņnieks ēdīsies! Paskaties uz Meršu motoriem, ātrākie taisnē un arī trasē. Cik komandas brauc viņu dzinējiem? Paturam Meršus un McLaren, tas jau ir tev četrinieks. Ferrari- taupīgākie uz degvielu. Te Tev vēl divnieks, ar nesliktiem braucējiem! Kopā te Tev ir jau sešinieks! Tas bez Wiljamsu Māsas un Sauberiem.

  2. vienu tik nesaprotu, oki formulas bij maz laika attistit un izveidot jo visi vel pagajusaja gada cinijas par uzvaram un resursi tika noeesti, ta ka tas var but ataisnojums ka kaut kas tur nesanak, bet motorus jau zinaja pirms vairak ka gada jau ka tadi bus un tur nav resursi atkarigi no komandas, bet gan no motora piegadatajiem, tad kapec vini nevareja sagatavoties un uztaisit labus drosus motorus, jau laicigi?? Lai nav pedeja bridi jastreso pa programesanas problemam