“Penske” vienības braucējs Vils Pauvers svētdienas vakarā Sanpīterburgā, Floridā kļuva par IndyCar sezonas pirmā posma uzvarētāju, savukārt austrālietieša komandas biedrs Huans Pablo Montoija atgriešanos formulu sacensībās sācis pieticīgi un šajā ielu trasē guva tikai 15. vietu.

Sacensības norisinājās 110 apļu garumā, bet Pauvers vadību pārņēma 30. aplī, kad pa ārmalu vienā no līkumiem apdzina “pole position” ieguvēju Takumu Sato. Turpinājumā pirmo pozīciju izdevās nosargāt un Pauvers guva 19. uzvaru karjerā. Trīskārtējais IndyCar vicečempions līdz ar to kļuvis par sezonas līderi un sācis ceļu savam pirmajam titulam.

“F1LV

Pauveram otrajā pitstopā bija jādodas ātrāk par Sato un pastāvēja iespēja, ka japānis uz tā rēķina atgūs pirmo vietu, tomēr pirms tam “Penske” pilots bija iekrājis 10 sekunžu pārsvaru un prata nosargāt līdera godu arī pēc otrās riepu nomaiņas. Sato tikmēr nejutās ērti ar cietākā sastāva riepām un viņam garām tika arī Pauvera komandas biedrs Elio Kastronevess un Raiens Hanters-Rejs no “Andretti”.

Pauvers bija iekrājis pārsvaru, taču 78. aplī Čārlijs Kimbols ietriecās sienā un trasē devās drošības mašīna. Restarta laikā avarēja Marko Andretti un Džeks Hoksvorts, bet Hanters-Rejs pamanījās apdzīt Kastronevesu un pacēlās uz otro vietu, ko noturēja līdz finišam. Čempions Skots Diksons jauno sezonu uzsācis ar ceturto vietu, taču nebija apmierināts ar savu mašīnu, kamēr Saimons Paženo restarta laikā ieguva trīs pozīcijas un finišēja piektais. Tonijs Kanāns pirmajā sacīkstē “Ganassi” komandā cīnījās ar degvielas problēmām, kas noveda pie jaudas zaudēšanas, taču izcīnīja sesto vietu.

Huans Pablo Montoija, kurš ielu trasēs nebija braucis sešus gadus, šo posmu nolēma izmantot, lai atsvaidzinātu iemaņas. Kolumbietis visu sacīksti atradās tuvu pirmajam desmitniekam, bet finišēja 15. vietā.

13. aprīlī Longbīčas ielās norisināsies IndyCar sezonas otrais posms.

Sanpīterburgas “Grand Prix” spilgtākie momenti

Sanpīterburgas “Grand Prix” rezultāti:

1. Will Power (Dallara/Chevrolet) 110 apļi
2. Ryan Hunter-Reay (Dallara/Honda) +1.9475
3. Hélio Castroneves (Dallara/Chevrolet) +7.8716
4. Scott Dixon (Dallara/Chevrolet) +15.9685
5. Simon Pagenaud (Dallara/Honda) +17.3937
6. Tony Kanaan (Dallara/Chevrolet) +20.3882
7. Takuma Sato (Dallara/Honda) +20.8561
8. Justin Wilson (Dallara/Honda) +21.0622
9. Josef Newgarden (Dallara/Honda) +21.5544
10. Ryan Briscoe (Dallara/Chevrolet) +23.9897
11. Sebastian Saavedra (Dallara/Chevrolet) +34.4041
12. Mikhail Aleshin (Dallara/Honda) +34.9969
13. Sébastien Bourdais (Dallara/Chevrolet) +35.3526
14. Graham Rahal (Dallara/Honda) +38.9881
15. Juan Pablo Montoya (Dallara/Chevrolet) +40.3350
16. Mike Conway (Dallara/Chevrolet) +40.9140
17. Carlos Muñoz (Dallara/Honda) +44.6244
18. Carlos Huertas (Dallara/Honda) +47.5637
19. James Hinchcliffe (Dallara/Honda) +1 aplis
20. Charlie Kimball (Dallara/Chevrolet) +2 apļi
21. Jack Hawksworth (Dallara/Honda) 83 apļi (avārija)
22. Marco Andretti (Dallara/Honda) 82 apļi (avārija)

Kopvērtējums:

1. Will Power, 53
2. Ryan Hunter-Reay, 40
3. Hélio Castroneves, 36
4. Scott Dixon, 32
5. Simon Pagenaud, 30
6. Tony Kanaan, 28
7. Takuma Sato, 28
8. Justin Wilson, 24
9. Josef Newgarden, 22
10. Ryan Briscoe, 20
11. Sebastian Saavedra, 19
12. Mikhail Aleshin, 18
13. Sébastien Bourdais, 17
14. Graham Rahal, 16
15. Juan Pablo Montoya, 15
16. Mike Conway, 15
17. Carlos Muñoz, 13
18. Carlos Huertas, 12
19. James Hinchcliffe, 11
20. Charlie Kimball, 10
21. Jack Hawksworth, 9
22. Marco Andretti, 8

1 KOMENTĀRS

  1. Montoijam čakarējās kārba, tā kā galīgi visu uz to, ka būtu aizmirsis, ko nozīmē ielu trases, nevar novelt. Un krievs tīri ciešami (priekš “rokija” un krieva) nobrauca, biju pārliecināts, ka paliks bortā. A kopsummā diezgan garlaicīgi bija, 90% apdzīšanu uz “push to pass” rēķina un vispār aizgāju gulēt nesagaidot finišu 🙂 (interneta vienīgā pieejamā streama qualitāte bija tik drausmīga, ka pieriebās skatīties)

  2. šeit tieši taspats… 30laps to go izrubiju stop and go strīmu. agrāk patika, ka indy lapā bij pieejams bezmaksas tv strīms, bez atkartojumiem un titriem, toties legāls, ātrs un HD kvalitātē.

    • Agrāk IndyCar varēja legāli redzēt arī televīzijā, taču tagad jāsamierinās ar strīmu internetā. Cik kvalitatīvi – tas jau ir veiksmes jautājums 🙂
      Godīgi sakot man šajā sakarā ir viena nedaudz sazvērnieciska teorija – proti, tas ir Bernija pirksts, ka IndyCar sacīkstes Eiropā vairs normāli nevar redzēt. Vai tad nav dīvaini, ka, piemēram, britu Sky n-tos gadus rādīja jeņķu gonkas, bet kopš kļuva par F1 izplatītāju, IndyCar reportāžas pārtrauca. Tas pats ar Viasat – kopš parādījušies visi šie VSB un Motors kanāli, kas dreijā 1.formulu līdz apnikumam, IndyCar ir pazudis. Nemaz nebrīnītos, ka viesiem lielajiem provaideriem komplektā ar ekskluzīvajām F1 translēšanas tiesībām nāk arī uzstādījums tiešos konkurentus no programmas izslēgt.

      • a varbuut jenkju gonkucirks Eiropaa nav tik populaars, lai izniekotu raidlaiku televiizijaa? nedomaaju ka taa ovaalu grieshana kaut pa kapeiku ir konkurents F1.

      • Āri, speciāli priekš Tevis (jeb priekš tiem kas kokpitā/bruņutransportierī) #Juris Dargēvičs ir ielicis īso apskata video, kurā var mēģināt atrast 5 atšķirības, ar ko ielu trase atšķirās no ovāla… 😀

      • Atkal Plūģa kungs atkal izsaka savas domas… smiekli nāk.
        Emersons Fitipaldi kādreiz uzrakstīja aprakstu par ovāliem – kas un kā, visu saliekot pa plauktiem. Kaut kur Internetā to var atrast.
        “road” trasēs klūdiņas ir piedodamākas, saslīdi, izbrauc drusku ārā, nu pazaudē pozīcijas (ja tas nav Monako), bet ovālā tas pats noved pie lielākām nepatikšanām…
        Man vēl tagad trīsas pārņem, atceroties 1999.gada CART sacīksti Mičiganā… visi brauc visu laiku uz robežas, mazliet par ātru un tu saslīdi un tad gan ir cauri, pretenzijas par dzelteno karogu mākslīgumu ir aplamas, ovālos nevar bez tiem iztikt, parasti palēnākas formulas tāpat atpaliek par apli vai vairāk, jo tie netiek izkārti tik bieži, lai visi katru reizi sablīvētos.
        Turklāt 1998-99.gados tiešām bija lielisks kalendārs – Toronto ielas, Eklhartleikas garā trase (“ASV Spā” analogs), Mičiganas ovāls utt.
        Un lielāku cirku par 2002.gada Austrijas GP neatrast (varbūt laikam ~2005.gada ASV GP ar sešām formulām).
        Nezin kā tagad, bet 90.gados Eklstouns noteikti darīja visu, lai “PPG Indycar World series” sērija sašķeltos, un Indianapolisas GP izcīņa ir tam apliecinājums. Kas Mansels aizgāja 1993.gadā uz ASV bāzēto sēriju, viņš reāli bija noraizējies, kaut ko murmināja, cik labi, ka F1 katrai komandai sava šasija, nevis kā tajā amerikāņu seriālā utt…
        Apskatoties uz tā laika “Lola”, “Reynard” utml šasijām, tagadējais F1 ir kroplības paraugs.
        P. S. Un svētdien, arī palūkojot ekrānā, uzreiz redz gaiši zilo Paženo, dzelteno Hantera-Reja formulu utml. Turpretim F1 krāsu nogalēšana vispār ir kaut kāds nonsenss.
        CART posmu esmu apmeklējis, bet F1 nez vai…

      • Vienam patīk māte, citam meita 🙂 Tā, ka par gaumi diez vai vērts strīdēties. Lai kā arī nebūtu riņķošna centrifūgā pēc būtības ir annoying lieta 😛 Ar visiem speciālajiem caution, lai visus pēc iespējas mākslīgi noturētu vienā aplī. un tad nu it kā pēdējā aplī viss izškirtos. Varbūt varētu ieviest kādus 10 starpfinišus, lai būtu saprotams. nafig tur tik ilgi riņkot priekš viena beigu rāviena. 😛 Avāriju protams vairāk un efektīgākas, tikai brīžiem atgādina iestudētas 🙂
        Protams, ka arī ar F1 tā patreizējā izpildījumā galīgi nav ok. Jo vecāki paliek tie veči , kas to lietu kūrē jo vairāk marazma un cirka, un jo mazāk racing. 🙁 Tā, nezinu , kur tas iet.

      • tieshi taa. kas taa pa saciiksti kura maaksliigi tiek aptureeta un peectam resarteeta? driizaak jau cirks.

    • mani nevajag zheelot. un smejies vien vesals! fano par ovaaliem, skaiti apljus vadiibaa un gavilee par katru no n-tajiem saciikstes restartiem. baudi savu iisto saciiksti! iespeejams ka kaadreiz 100m sprintam arii buust restarts. tad vareesi fanot arii par vieglatleetiku.

      maneejaa saciikste ir F1, kur piloti sacenshas kursh aatraaks no starte liidz finisham (bez restartiem). taapeec nekljuusti leciigs ja kaadam ir savaadaaks viedoklis.

    • Tās vecīt ir Tavas problēmas par ko Tu smejies:). BTW ielu trasēs Indycar mēdzu skatīties, nav ne vaina, bet nu par apgalvojumiem , ka tikai tās ir scīkstes, savukārt es atļaušos pasmaidīt. Riņķošanu centrifūgā gan neskatos, labākajā gadijumā paskatos beigas Pārāk vienmuļa nodarbe , kurā tikai kustība ir viss, tikpat labi varu pastāvet ielas malā, lai sajustu, kas ir kustība :).

  3. Ja runājam par ovālu sacīkstēm, tad, neiedziļinoties niansēs, var pateikt tikai vienu – skumji, ka daži labi tā arī nav uzķēruši to īpašo autosporta maģiju, kas kutinājusi nervus gan braucējiem, gan līdzjutējiem gadu desmitiem, taču šodien sastopama vairs tikai retās sacensībās. Runa, protams, iet par risku, varētu arī teikt – par uzdrīkstēšanos ‘raustīt nāvi aiz ūsām’. Un tieši sacīkstes ovālos, kur vidējais ātrums un visas apdzīšanas notiek pie 300+ km/h, praktiski ir pēdējais eksistējošais sporta pasākums, kur gaisā virmo šī ‘būt vai nebūt’ maģija. Un tieši tāpēc man lielās sacīkšu dienas ir tās, kad notiek mači Indianapolisā, Fontanā, Pokono, Teksasā, Deitonā vai Talladegā, nevis kaut kādos Tilkes kartodromos Sepangā, Sakirā, Šanhajā vai Sočos.

  4. Man gan liekas, ka Plūģa kungs vairāk lecās nekā es. Galu galā šī bija tēma par “Indycar” posmu, un jau komentārs par “cirku” utml.
    Bet… bet vai tad F1 iztiek bez restartiem? Arī F1 izmanto “pace car” pakalpojumus, kaut gan manāmi retāk nekā Indycar. Vai tās sacīkstes, kurās ir bijis dzeltenais karogs visa apļa garumā, nevajadzētu ņemt vērā nopietni?
    Galu galā Indycar 3/4 posmu notiek sarežģītas konfigurācijas trasēs, tā, ka šis strīds ir daļēji “ne pa tēmu”. NASCARā – tur gan Plūģa komentāri ir atbilstošāki. Es vairāk arī skatos F1 nekā NASCAR galu galā…
    Ovālos formulu sacīkstes ir savādākas nekā NASCAR. Īsie ovāli man īpaši nepatīk…
    Tur var saprast nievājošo “centrifūgas” terminu, bet ne lielajos…
    Šķietami primitīvākā trases forma (ovāls) nodrošina “daudzdimensionālāku” sacīksti – alternatīvas trajektorijas, iespēju ilgāk braukt sānu pie sāna, apdzīt pa ārmalu, utt.
    Un komplicētā parasto trašu forma – “viendimensionālāku”, nievājoši sauktu par t.s. “parādi”, kur nekas tāds nav iespējams vienas šauras ideālās trajektorijas dēļ.
    Nav nekāda jēga blenzt automašīnu braukšanā pa kreisi, pa labi, strauji bremzējot, paātrinoties, ja pozīcijas nemainās, atstatumi palielinās – tas ir vairāk “boring”, nekā dinamiska mašīnu pozīciju maiņa tiešā cīņā, kur izteikti bloķēt pretinieku, nelaižot garām ir neprāts. Un salīdinājums ar šorttrekistiem, vai vieglatlētiem olimpiādē, kuri, kā zināms arī sacenšas ne jau līkloču trasē, ir absolūti vietā.