Ar mazliet negaidītu “Toyota” komandas dubultuzvaru noslēdzies izturības sacīkšu pasaules čempionāta (WEC) pirmais posms, kas svētdien tika aizvadīts Silverstounā, Lielbritānijā, ziņo portāls autoeuro.lv.

Par sacensību uzvarētājiem kļuva Entonija Deividsona/Nikolā Lapjēra/Sebastjana Buemī ekipāža, kas par vienu apli uzveica komandas biedrus Aleksu Vurcu/Stefanu Sarazānu/Kazuki Nakadžimu. Savukārt “Porsche” komandai šīs bija atgriešanās sacensības pēc vairāk kā desmitgades pārtraukuma un Marka Vēbera/Brendona Hārtlija/Timo Bernharda pilotētais auto tika nogādāts finišā trešajā vietā, divus apļus aiz uzvarētājiem. 

Sacensību apskats: 

Sacensības notika mainīgos laikapstākļos un spēcīgā lietus dēļ tika pārtrauktas 32 minūtes pirms plānotā finiša. Lai gan “pole position” ieguva “Toyota” ekipāža nr.7, lietus sākās jau pirmās stundas laikā un labāka riepu nomaiņas stratēģija vadību ļāva pārņemt mašīnai nr.8, kas to izmantoja, aizbraucot līderpozīcijā līdz finišam. 

“Audi” sākotnēji izrādīja pretestību, taču komandai šis posms izvērtās katastrofāls. WEC debitants Lukašs di Grasi jau pēc nobrauktām 45 minūtēm izslīdēja izejā no “Club” līkuma un avarēja, kamēr vēlāk izstājās arī otrais “Audi” prototips. Šoreiz vainīgs bija Benoī Trelujē, kurš ieejā “Corpse” uzbrauca uz baltās līnijas, ietriecoties barjerā. 

“Porsche” pagaidām neizskatījās reāli konkurenti abām vadošajām LMP1 rūpnīcu komandām “Toyota” un “Audi”, taču izdzīvošanas cīņā trešā vieta tika gūta. Otrai mašīnai sacensību laikā tika pazaudēts ritenis, bet pēc atgriešanās trasē Nils Jani bija spiests izstāties tehnisku problēmu dēļ. 

WEC sezonas otrais posms būs Spā 6 stundu sacensības, kas norisināsies 3. maijā Beļģijā.

WEC, Silverstona podium, Vēbers, Toyota

Silverstounas 6 stundu brauciens: 

1. Davidson/Lapierre/Buemi (Toyota, LMP1) 168 apļi 
2. Wurz/Sarrazin/Nakajima (Toyota, LMP1) 167 apļi 
3. Webber/Hartley/Bernhard (Porsche, LMP1) 166 apļi 
4. Prost/Heidfeld/Beche (Lola-Toyota, LMP1) 160 apļi 
5. Rusinov/Pla/Canal (Morgan-Nissan, LMP2) 155 apļi 
6. Howson/Bradley/Matsuda (Oreca-Nissan, LMP2) 154 apļi 
7. Holzer/Makowiecki/Lietz (Porsche, GTE Pro) 148 apļi 
8. Pilet/Bergmeister/Tandy (Porsche, GTE Pro) 148 apļi 
9. Turner/Mucke (Aston Martin, GTE Pro) 148 apļi 
10. Bruni/Vilander (Ferrari, GTE Pro) 148 apļi 
11. Rigon/Calado (Ferrari, GTE Pro) 147 apļi 
12. Griffin/Parente (Ferrari, GTE Pro) 147 apļi 
13. Minassian/Zlobin/Mediani (Oreca-Nissan, LMP2) 146 apļi 
14. Macdowall/O’Young/Rees (Aston Martin, GTE Pro) 145 apļi 
15. Poulsen/Heinemeier/Thiim (Aston Martin, GTE Am) 145 apļi 
16. Dalla Lana/Lamy/Nygaard (Aston Martin, GTE Am) 145 apļi 
17. Wyatt/Rugolo/Bird (Ferrari, GTE Am) 144 apļi 
18. Ried/Bachler/Al Qubaisi (Porsche, GTE Am) 143 apļi 
19. Mowlem/Collins/Patterson (Ferrari, GTE Am) 142 apļi 
20. Perez/Cioci/Venturi (Ferrari, GTE Am) 142 apļi 
Izstājās: 
Potolicchio/Ruberti/Roda (Ferrari, GTE Am) 118 apļi 
Lotterer/Fassler/Treluyer (Audi, LMP1) 94 apļi 
Parrodo/Vaxiviere/Collard (Porsche, GTE Am) 83 apļi 
Ladygin/Ladygin/Shaitar (Oreca-Nissan, LMP2) 65 apļi 
Lieb/Dumas/Jani (Porsche, LMP1) 30 apļi 
Kraihamer/Belicchi (Lola-Toyota, LMP1) 24 apļi 
Kristensen/Duval/Di Grassi (Audi, LMP1) 24 apļi 

Teksts: Juris Dargēvičs