Noturot aiz muguras komandas biedru Luisu Hamiltonu, par Monako “Grand Prix” izcīņas uzvarētāju svētdien kļuva vācu pilots Niko Rosbergs. “Mercedes” komanda guva piekto dubultuzvaru pēc kārtas, bet uz pjedestāla kāpa arī Daniels Rikjardo no “Red Bull” komandas, kamēr F1 čempions Sebastjans Fetels izstājās tehnisku problēmu dēļ, raksta portāls “www.autoeuro.lv”.

Trasē šajās sacensībās, kas bija F1 čempionāta sestais posms, divas reizes devās drošības mašīna. Jau pirmajā aplī avarēja Serhio Peress, kuru aizķēra Džensons Batons, savukārt 25. aplī izejā no līkuma saslīdēja un avarēja Adrians Zutils. Vācietis pirms tam bija viens no agresīvākajiem pilotiem trasē un veica vairākas apdzīšanas.

Abiem “Mercedes” pilotiem tas viss netraucēja dominēt Monako trasē. Abi bija atrāvušies no sekotājiem līdz otrajam drošības mašīnas periodam un to pašu spēja paveikt arī pēc tam, nedodot citiem nekādas iespējas cerēt uz uzvaru. Hamiltons tikai retu brīdi no komandas biedra atpalika vairāk par 1 sekundi, lielākoties sekojot viņam cieši aizmugurē. Tomēr sacensību pirmajā daļā nekādi nopietni mēģinājumi apdzīt nenotika.

Sebastjanam Fetelam padevās labs sacensību sākums, jo startā izdevās apdzīt komandas biedru Rikjardo un pacelties uz trešo pozīciju. Tomēr jau ceturtajā aplī, uzreiz pēc drošības mašīnas dosānās boksos, viņa “Red Bull” formula pēkšņi kļuva lēna, pilots pa radio ziņoja, ka zudusi jauda un devās pie mehāniķiem. Lai gan uz brīdi viņš atgriezās trasē, radās problēmas ar ātrumkārbu un nācās izstāties.

Arī Kimi Raikonenam bija labs sacensību sākums un cerības uz pjedestālu. “Ferrari” pilots startā pa ārmalu drosmīgi apdzina savu komandas biedru Fernando Alonso, kā arī slikti startējušo Rikjardo, tobrīd paceļoties uz ceturto pozīciju. Pēc Fetela neveiksmes soms jau bija trešais, taču neveiksme tika piedzīvota otrā drošības mašīnas perioda laikā. Raikonens bija pabijis boksos, taču pārdūra riepu sadursmē ar vienu no “Marussia” braucējiem, bija spiests tās mainīt vēlreiz, rezultātā atkrītot uz otro desmitnieku.

Pa to laiku vadībā turpināja atrasties Rosbergs. Hamiltons viņam brīžiem sekoja ļoti cieši, bet brīžiem atpalika pāris sekundes, taču aizvien nemēģināja uzsākt reālu cīņu. Uzvarētājs kļuva zināms nedaudz vairāk nekā desmit apļus pirms finiša, kad Rosbergs sāka strauji atrauties. Izrādījās, Hamiltonam kaut kas ir iebiris acī, kas apgrūtina redzamību. Britu sportists sāka atpalika un finišēja otrais, kamēr trešo vietu ieguva Rikjardo, kurš bija cieši pietuvojies Hamiltonam. “Red Bull” pilotam tas ir otrais pjedestāls pēc kārtas.

Žils Bjanki izcīnīja astoto vietu, nodrošinot pirmos punktus “Marussia” komandai tās pastāvēšanas vēsturē.

Ar šo uzvaru Rosbergs spējis atgriezties F1 kopvērtējuma vadībā. Tā viņam ir otrā uzvara šajā sezonā, otrā Monako trasē un piektā visā karjerā. Cīņu abi piloti turpinās 8. jūnijā Kanādā.

Monako GP rezultāti:

1. Nico Rosberg (Mercedes), 78 apļi
2. Lewis Hamilton (Mercedes), +9.2
3. Daniel Ricciardo (Red Bull), +9.6
4. Fernando Alonso (Ferrari), +32.4
5. Nico Hülkenberg (Force India), +1 aplis
6. Jenson Button (McLaren), +1 aplis
7. Felipe Massa (Williams), +1 aplis
8. Romain Grosjean (Lotus), +1 aplis
9. Jules Bianchi (Marussia), +1 aplis
10. Kevin Magnussen (McLaren), +1 aplis
11. Marcus Ericsson (Caterham), +1 aplis
12. Kimi Räikkönen (Ferrari), +1 aplis
13. Kamui Kobayashi (Caterham), +2 apļi
14. Max Chilton (Marussia), +2 apļi

Izstājās:

Esteban Gutiérrez (Sauber), 60 apļi
Valtteri Bottas (Williams), 56 apļi
Jean-Éric Vergne (Toro Rosso), 51 apļi
Adrian Sutil (Sauber), 24 apļi
Daniil Kvyat (Toro Rosso), 11 apļi
Sebastian Vettel (Red Bull), 6 apļi
Sergio Pérez (Force India), 0 apļi
Pastor Maldonado (Lotus), 0 apļi

F1 čempionāta kopvērtējums pēc 6. posma:

1. Nico Rosberg, 122
2. Lewis Hamilton, 118
3. Fernando Alonso, 61
4. Daniel Ricciardo, 54
5. Nico Hülkenberg, 47
6. Sebastian Vettel, 45
7. Valtteri Bottas, 34
8. Jenson Button, 31
9. Kevin Magnussen, 21
10. Sergio Pérez, 20
11. Felipe Massa, 18
12. Kimi Räikkönen, 17
13. Romain Grosjean, 8
14. Jean-Éric Vergne, 4
15. Daniil Kvyat, 4
16. Jules Bianchi, 2

1. Mercedes, 240
2. Red Bull/Renault, 99
3. Ferrari, 78
4. Force India/Mercedes, 67
5. McLaren/Mercedes, 52
6. Williams/Mercedes, 52
7. Lotus/Renault, 8
8. Toro Rosso/Renault, 8
9. Marussia/Ferrari, 2

1 KOMENTĀRS

  1. Kādam neapnīk visu laiku sabotēt Fetela mašīnu. Žēl.
    Rosbergs malacis, bet Hamiltons atkal pierādīja, ka nemāk zaudēt. Visu laiku čīkst komandai par katru sīkumu, ko tā nav speciāli priekš viņa uztaisījusi labāk kā Rosbergam. Tas kā viņš atšuva komandu, kad tā brīdināja par Rikjardo vispār bija kaut kas. Žēl, ka Rikjardo nepaspēja šamo nokost.
    Un DRS sistēma atkal sevi parādīja no sliktās puses. Rosbergs nevarēja atrauties, jo visu ko viņš sadzen aplī, atkal zaudē taisnē.
    (Mīnusu magnēts ieslēgts)

  2. Sakat ko gribat.Bianki īsts malacis:) Ja hamiltonam daudzkas var nepatikt.lai ciešās. Rosbergs pelnīti uzvarēja.:) laikam jau sāk veidoties ka rikiardo drizumā bus Nr 1:) chalis izspiezh vissu ko var,un lūk rezultāts.

    • Fetelam melnaa sezona. laikam tikai Malaizijaa vis bija daudz maz normaali ar mashiinu. nezinu kas tavaa sazveerestib-teoriju praatinjaa veidojas pa Nr1., jo shozezon starp Bullsu pilotiem veel nav bijusi sacensiiba vienaados apstaakljos.

    • Red bull piekop tadu pasu politiku ka to izmantoja Ferrari kad pie komandas stures bija Tots kur visi resursi tika piesaisti vienam pilotam kur otrs pilots tikai atbalsta braucejs kas vien var paspidet brizos kad tehniskas problemas ir skarusas vadoso pilotu..
      Intresanti ka Mercedesa vadiba noregules situaciju kas ar katru posmu klusts aizzvien spradzzien bistamaka starp hamiltonu un rosbergu. Saja posma hamlltons uzvedas ka satrakojusies vecene.

      • peec sazveerestiib-teoreetikju domaam RBR visus shos gadus straadaa tikai uz Fetelu. kaut kas jau ir jaasaka. nedriixt pieljaut taadu domu, ka Pirxts ir izcils pilots. ne ne, tur kautkam netiiram ir jaabuut!! 🙂

      • Lai kā arī nebūtu, tehnisko problēmu daudzums ar ko šogad ir saskāries Fetels salīdzinot ar Ozy, jau sāk radīt augsni aizdomām par kaut kādu iekšēju sabotāžu. Ļoti gribētos cerēt, ka tas viss ir no sērijas – viņa augstība gadījums, un tālākīe notikumi neturpinās radīt aizdomas, ka tur jau ir kaut kāda sistēma 🙂

      • jā, var jau sākt kalt teorijas. Bet ja atceramies iepriekšējo gadu Vetela, Hornera un Helmet Marko intervijas, tad 4xVettels allaž bijis izcili prasīgs attiecībā uz viņam izsniegto tehniku. Tā ka nav izslēgts ka Vettela garāžas puse kautko pārforsē regulējumos utt. A Rikjardo nekad nav sabijis šitik labā aparātā un varbūt pārāk nemēģina situāciju saskrūvēt, bet pielāgot sevi pie formulas, tādas kāda nu tā ir? Jo sāka ta viņš ar HRT!

      • P.S. Atšķirībā no Vettela, kura 2008 Toro Rosso īstenībā bija 2007 RedBull – ŅŪIJA dizainēts aparāts.

      • Es teiktu, ka varianti ir tikai divi:

        1. Konspirācijas teorija – Red Bull uzskata, ka Rikjardo ir labāks par Fetelu un tagad sāk atbalstīt jauno zvaigzni.

        2. Varbūtības teorija – lielākā daļa atceras, kā iepriekšējās sezonas negāja Veberam un viss bija kārtībā Fetam, vai ne? Tagad vienkārši viss izlīdzinās un Fetels dabū savu neveiksmju devu. Nevar vienam cilvēkam tik ilgi veikties… 🙂

      • bet kāpēc, lai red bull neatbalstītu Rikjardo? viņiem taču viss tas pasākums ir sava produkta reklāma un Rikjardo priekš tā ir laba reklāmas seja – jauns, pozitīvs un talantīgs džeks, kurš savu vārdu F1 vēl nav sabojājis ne ar kādiem skandāliem 🙂

      • jā, par šito komentu dalītas domas, + par att Merc, bet att RB būsi vai nu sapinies sazvērestības teoriju kalšanā vai arī savas domas saprotamā formulēšanā. Neņem ļaunā, bet varbūt varētu dabūt zināt ko īsti domāji ar tiem atbalsta braucējiem. Tas tā kā GP2 vai Porsche Cup starp F1 sesijām vai kā? Jeb kurš Tavuprāt ir 1mais, kurš 2rais un kāpēc vispār viņi jāpārnumurē ja ir jau sanumurēti – viens ir ar nr1, otrs ar nr3, ko te vēl numurēt? Laiks rādīs vai numuri samainīsies vietām – Katrā gadījumā gan Dans gan Sebs var izrādīties ar nr1 – tad kad sāks nokost Merc. Kas, ņemot vērā situāciju Merc VAIRS nemaz nav tik nereāli. Pat ALO sāk rokas berzēt un, lai nu kas, bet VIŅŠ zin kas tur briest!

      • ko biji domaajis ar situaaciju kas Merkos briest? pagaidaam abi piloti ciinaas godam. nedomaaju ka tas vinjus padara vaajaakus. vinji viens otru dzen liidz maximuma. kameer negruustaas kaa dullais Senna uz Prostu, tikmeer vis kaartiibaa.

      • jā, pagaidām Merc vēl viss ”rāmjos”(ar varītēm), bet redzēs cik ilgi, kautkad šitais aizies booom! Ja Merc viņus nokontrolēs, tad Cepuri Nost!, Tad Totto un Nikijs būs Menedžeri Nr1 F1 jaunlaiku vēsturē.

      • Godam!? Laikam būsi gulējis pēdējās sacīkstes! 😀 Pirmo soli spēra Hamiltons Barselonā, neievērojot komandas aizliegumu un izmantojot max settingus, lai noturētu aiz sevis Rosbergu. Rosbergs veica atbildes soli Monako. Viņa apstāšanos analizēja tiesneši un nolēma nesodīt, jo nebija pārliecināti par viņa nevainīgumu, toties video bija skaidri redzams, ka bremzēt viņš sāka 3 mašinas korpusa garumus vēlāk nekā parasti un Herberts (pēc video analīzes) ir 100% pārliecināts, ka Rosbergs to izdarīja tīšām.

        Es teiktu, ka atkārtojas Sennas/Prosta scenārijs… pagaidām rezultāts ir 1:1 🙂

  3. Post-Race: Hamilton – ‘We’re not friends’
    Hello hello, ja kurā tur gadā pārejot uz mercedes Hamis bija tādā pārliecībā, ka abi ir draugi un vislabākais, kas var būt ir draugi bla bla bla, tad redz, ko nodara, kad beidzot autiņš var cīnīties par , ne tikai dažām uzvarām sezonā, bet titulu. Nav tur divu domu, ka lielākā daļa cilvēku to paredzēja, ka nekādi draugi viņi tur nepaliks, piecas sacenes vien pagāja, ha.

    • draudziiga Sudraba Bultu vizinaashanaas nenaaktu par labu shiis sezonas intrigai. ljoti labi ka ciinaas! nevis kaa 1998. gadaa kad starp Hakinenu un Kuldhardu bija draudziiga vienoshanaas, ka uzvar tas kursh panjem pirmo liikumu. nebija interesanti toreiz.

      • Jā, protams, lai cīnās, kā pirmajos piecos posmos (mīnus austrāliju), bet, lai neiet tagad raudāt, jo redz pēc 4 posmu uzvarām finišēja otrajā vietā un uzreiz viss fuck it, nav draugi, visi pidari, un pārējās sazvērestības teorijas.

    • loģiski, jo kā vecais Nikijs teica – to win in F1 You have to be a ”bastard”! Deru ka šis cirks viņam atsauc atmiņā viņa dueli ar Hantu, ko Nikijs sakās vienīgo riktīgi cienot no visiem sāncenšiem

      • īstenībā te arī IR savas paralēles – viens(HAM) no nabagiem iztaisījies ”pleibojs”(reperis, whatsoever), otrs(ROS) no ”baņķieriem”(bagātniekiem) cēlies diplomēts aerodinamiķis – tā sanāk ka HUN = HAM, un LAU = ROS… Vēsture kā zināms iet pa riņķi. Ironiski ka LAU šito visu menedžē vai itkā lobē( vismaz, atkal ironiski – HAM pusē), ķipa stutē to savu ”otro es” ko savlaik neatbrīvoja pats un tad HUN bija viņa tā kā ”Alter Ego” ko viņš varbūt gribēja, bet panākumu gūšnas vārdā dēļ apspieda???

      • 3 nav vajadzīgi – lai zinātu kāpēc Zeme ir apaļa nav obligāti jāsapīpējas, pietiek ar to ka šad tad IEiet skolā un dažreiz arī paklausās ko tur māca:)