Neticami aizraujošās F1 čempionāta sacīkstēs Budapeštā “Mercedes” uzvaru gājienu izdevās apturēt austrālietim Danielam Rikjardo, kurš dažus apļus pirms finiša apdzina Luisu Hamiltonu un Fernando Alonso, gūstot otro uzvaru karjerā.Ungārijas “Grand Prix” izcīņā tika piedzīvots viss, ko šī sporta veida līdzjutēji var vēlēteis – lietus pirms starta, iespaidīgas avārijas, haotiskas pozīciju maiņas un atklāta cīņa par uzvaru starp trim braucējiem pēdējo desmit apļu garumā, raksta portāls “autoeuro.lv“.

Sinoptiķu prognozes šoreiz nepievīla un Budapeštu patiesi apmeklēja lietus mākoņi. Pirms sacensībām kārtīgi nolija un tālab sezonas 11. posma cīņa bija jāsāk mitrā trasē. Visi startēja ar pārejas laika riepām, turklāt tika solīts, ka tuvāko pāris stundu laikā lietus var atgriezties.

Niko Rosbergs startā nosargāja pirmo pozīciju, kamēr ne tik labs starts padevās Sebastjanam Fetelam, kuru pirmajā līkumā apdzina Valterī Botass, bet otrajā līkumā arī Fernando Alonso. Čempions pirmā apļa laikā spēja atgūt vismaz vienu pozīciju un cīņu turpināja trešajā pozīcijā. Tikmēr slikts sākums bija kvalifikācijas neveiksminiekam Luisam Hamiltonam, kurš startēja no boksiem un jau pirmajā aplī saslīdēja, mazliet aizķerot trases nožogojumu, taču spējot turpināt sacīksti. Daniels Rikjardo pēc starta iekārtojās sestajā vietā, piekāpjoties Džensonam Batonam.

Līdz astotajam aplim Rosbergs bija iekrājis nepilnu desmit sekunžu pārsvaru pār tuvāko sekotāju Botasu, aiz kura sekoja Fetels un Fernando Alonso, kad avāriju piedzīvija Markuss Ēriksons. “Caterham” pilots līkumā nesavaldīja mašīnu un diezgan iespaidīgi ietriecās drošības barjerā, liekot trasē doties drošības auto. Uz situāciju nepaspēja noreaģēt pirmie četri piloti, kas riepas nomainīja tikai apli vēlāk, tāpēc rezultātu izkārtojumā notika negaidītas izmaiņas. Tas arī bija galvenais pavērsiens cīņā par uzvaru.

Vairums braucēju, izņemot “McLaren” pilotus, izvēlējās cīņu turpināt ar slikiem, taču sacensību atsākšanās mazliet ievilkās, jo drošības auto perioda laikā avarēja Romēns Grožāns. Džensons Batons drīz pēc drošības mašīnas došanās malā pacēlās uz pirmo pozīciju, taču ilgi ar pārejas tipa riepām nespēja uzturēt tempu, dodoties pēc sausā laika riepām. Līderpozīcijā tobrīd nokļuva Rikjardo.

Viegli neklājās sākotnēajm līderim Rosbergam, kurš arī pēc boksu apmeklēšanas pazaudēja dažas pozīcijas, kamēr viņa komandas biedrs Hamiltons notikumus izmantoja savā labā un pacēlās uz pirmo desmitnieku. Tomēr ilgi pacīnīties sportisti nepaguva, jo 23. aplī pēdējā līkumā saslīdēja un pamatīgi boksus norobežojošajā barjerā ietriecās Serhio Peress, izraisot otro drošības mašīnas periodu. Tobrīd Rikjardo bija atrāvies no sekotājiem un izvēlējās iebraukt boksos otro reizi. Vairums pārējo braucēju izvēlējās palikt trasē.

Kad pārējie vēlāk bija nomainījuši riepas, Rikjardo atkal nokļuva vadībā, Alonso iekārtojās otrajā pozīcijā, taču pamazām atpalika no austrālieša arvien vairāk. Tikmēr cīņā par goda pjedestāla pēdējo pakāpienu iesaistījās “Mercedes” piloti – Hamiltonam uz otro pitstopu rēķina bija ticis garām Rosbergam. Rikjardo 15 apļus pirms beigām iebrauca boksos trešo reizi, jo otro riepu nomaiņu bija veicis jau krietnu laiku pirms tam un sāka sūdzēties par sliktu auto aizmugures vadāmību. Drīz pēc tam boksos nācās doties arī Rosbergam.

Tobrīd Alonso bija atgriezies vadībā, bet 3 sekundes aiz viņa brauca Hamiltons, kuram boksos vairs nebija jādodas, taču jātaupa riepas. Rikjardo pēc Rosberga pitstopa ar jauniem riteņiem pakāpās uz trešo vietu un uzsāka pakaļdzīšanos Hamiltonam. Rosbergs bija atkritis uz septīto vietu, aiz Botasa, Masas un Raikonena. Visai ātri viņš šos trīs pilotus apdzina, pacēlās uz ceturto vietu, taču līderu trijotne tobrīd jau bija krietni atrāvusies.

Kad līdz finišam bija atlikuši astoņi apļi, sākās cīņa par uzvaru, jo viens aiz otra tobrīd trasē pirmajās pozīcijās brauca Alonso, Hamiltons un Rikjardo. Nepilnus trīs apļus pirms finiša pa līkuma ārmalu sasprintā cīņā Rikjardo apdzina Hamiltonu, parādot, ka ar svaigākām riepām viņš ir favorīts. Jau nākamā apļa sākumā Rikjardo bez ierunām apdzina Alonso, izvirzoties sacensību vadībā.

Rikjardo tikai atlika aizbraukt pretī otrajai uzvarai karjerā, tomēr tas vēl nebija viss, jo Alonso sāka vajāt arī Hamiltons, turklāt neticami ātri viņiem tuvojās Rosbergs, kurš vēl pāris apļus pirms tam atpalika vairāk nekā desmit sekundes. Pēdējā aplī Rosbergs strauji mēģināja apdzīt komandas biedru un pakāpties uz trešo vietu, kas atviegloja dzīvo Alonso. Pozīciju izkārtojums gan nemainījās un Alonso saglabāja otro vietu, sasniedzot “Ferrari” komandas labāko panākumu sezonā. Hamiltons, startējis no boksiem, tika pie trešās vietas un kopvērtējumā mazliet pietuvojies otram “Mercedes” braucējam Rosbergam. Aiz Rosberga, piektajā vietā, finišu šķērsoja Felipe Masa, Kimi Raikonens, Sebastjans Fetels un Valterī Botass. Pirmo desmitnieku noslēdza Žans-Eriks Verņē un Džensons Batons.

Ungārijas “Grand Prix” rezultāti

Vieta Pilots Komanda Rezultāts Pitstopi
1. Daniel Ricciardo Red Bull 70 apļi 3
2. Fernando Alonso Ferrari +5.2 2
3. Lewis Hamilton Mercedes +5.8 2
4. Nico Rosberg Mercedes +6.3 3
5. Felipe Massa Williams +29.7 3
6. Kimi Raikkonen Ferrari +31.3 2
7. Sebastian Vettel Red Bull +40.7 2
8. Valtteri Bottas Williams +41.0 3
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso +58.1 2
10 . Jenson Button McLaren +1:06.8 3
11. Adrian Sutil Sauber +1:07.6 2
12. Kevin Magnussen McLaren +1:17.8 2
13. Pastor Maldonado Lotus +1:23.3 3
14. Daniil Kvyat Toro Rosso +1 aplis 2
15. Jules Bianchi Marussia +1 aplis 3
16. Max Chilton Marussia +1 aplis 2
Sergio Perez Force India Izstājās 1
Marcus Ericsson Caterham Izstājās 0
Romain Grosjean Lotus Izstājās 1
Kamui Kobayashi Caterham Izstājās 1
Nico Hulkenberg Force India Izstājās 1
Esteban Gutierrez Sauber Izstājās 2


F1 čempionāta kopvērtējums

Vieta Pilots Punkti Vieta Konstruktors Punkti
1. Nico Rosberg 202 1. Mercedes 393
2. Lewis Hamilton 191 2. Red Bull/Renault 219
3. Daniel Ricciardo 131 3. Ferrari 142
4. Fernando Alonso 115 4. Williams/Mercedes 135
5. Valtteri Bottas 95 5. Force India/Mercedes 98
6. Sebastian Vettel 88 6. McLaren/Mercedes 97
7. Nico Hülkenberg 69 7. Toro Rosso/Renault 17
8. Jenson Button 60 8. Lotus/Renault 8
9. Felipe Massa 40 9. Marussia/Ferrari 2
10. Kevin Magnussen 37 10. Sauber/Ferrari 0
11. Sergio Pérez 29 11. Caterham/Renault 0
12. Kimi Räikkönen 27
13. Jean-Éric Vergne 11
14. Romain Grosjean 8
15. Daniil Kvyat 6
16. Jules Bianchi 2
17. Adrian Sutil 0
18. Marcus Ericsson 0
19. Pastor Maldonado 0
20. Esteban Gutiérrez 0
21. Max Chilton 0
22. Kamui Kobayashi 0

 

1 KOMENTĀRS

    • Starp citu, tās bija neizprotamas komandas pavēles šoreiz: HAM laist garām ROS: kāda mārrutka pēc HAM sabremzēties, ja ROS tā arī turējās 1-1,3sec attālumā, ja būtu 0,6-0,3sec, tad cita ģela, HAM traucētu ROS braukt optimālā ātrumā un viņš būtu baigā maita, ja nepalaistu. A šajā gadījumā atbalstu HAM, tur nebija iemesla laist garām.

  1. NEsaprotu tos kas sūdzas ka F1 ir garlaicīgs, neinteresants, uz priekšu paredzams un nav laika tērēšanas vērts pasākums. Vēl pāris tādas gonkas un…Šogad, kuriozi bet fakts, pēdējā sacīkstē dod dubultpunktus…

    • tas ir tieši tas ko ceru un vēlos es – kamēr 100% favorīti abi Merši ņemās viens ar otru, tikmēr ne čiku ne grabu kāds cits savāc Titulu, kaut vai Alonso! Ideāli ja Ricciardo! RIC ir kā Svaigs Gaiss piesmakušajā F1 elitē, ar savu atraktīvo izdarīšanos viņš ir tieši TAS kas F1 vajadzīgs lai attdzīvinātu tā vai citādi stagnējošu un/vai standartizētu Čempionu plejādi.

      • 2010 .Vettelam 4 posmus pirms beigām arī vajadzēja 100% četras uzvaras un attiecīgu citu neveiksmes…Kas att uz Merc, tad tur kariņš visu laiku, it īpaši šodien kad Why, i’m going to loose the time un i’m not going to slow down for Nico

      • Nu kašķīts, kašķīts, bet tas jau tāpat nemainītu faktu, ka RIC pietuvotos kopvērtējumā.

        Neko jau pēc būtības merši nezaudēja. Diez vai Niko būtu ticis augstāk par to, kur tika Hamiltons.

  2. tiešam sacīkste bija skatāma no paša sākuma līdz beigām. Neko tā īsti nevarēja prognozēt, jo stratēģijas visiem bija dažādas 🙂
    Neticēju, ka Alonso spēs ar tām jau tā lietotām riepām noturēties līdz garam un vel noturēt mersi, bet nu malacis, ko lai saka 🙂

  3. Laba un dinamiska sacīkste! Prieks par RIC un ALO! Žēl tik ka pēdējā aplī ROS atlaida gāzes pedāli (nu tā vismaz izskatījās) – bet kā mana mamma mēdz teikt: “gudrākais piekāpjās”! Ja ROS būtu devis grīdā, tad visdrīzāk abi ar HAM būtu zālītē!

  4. Super duper gonka! Vislielākais prieks ka RIC un ALO spējā mersi izbanot vismaz daļēji no pjedestāla. Prasijās tāda gonka, savādāk jau tāda rutīniska sajūtas skatīties ka mersis uzvar. Vismaz kkcik neliela intriga turpināsies 🙂

  5. Hmm, priekš manis rets gadījums, ka dēļ sacīkstes interesantuma pat nebija laiks kafiju uztaisīt, kā piesēdos skatīties, tā no A-Z. A to ir bijis tā, ka nožāvājos un pārslēdzos uz tenisu vai uz velns viņ zin ko vēl… 🙂 Dani profs: izmantoja bez jebkādiem ekscesiem savu riepu un mašīnas priekšrocības un pelnīti nocēla HAM un ALO uzvaru…

  6. Sacīkste, protams, aizraujoša un gana grūti prognozējama, žēl tikai ka tas kā parasti vairāk bija apstākļu sakritību un laikapstākļu nopelns, mazāk pašu pilotu. Rikijardo neko pārmest nevar – lieliski izmantoja svaigāku riepu priekšrocību un bez liekas “raustīšanās” darbiņu padarīja. Arī Alonso spēja noturēties ir apbrīnas vērta, taču vēl spilgtāka sacīkste Hamiltonam…

    Priekš manis šī sacīkste vēlreiz apliecināja, ka Rosbergs ir par “mīkstu”, lai pelnīti kļūtu par čempionu – skatoties kā cīnās viņa komandas biedrs, viennozīmīgi Hamiltons ir vairāk cienīgs iegūt titulu sezonas beigās. Var jau teikt – drošības mašīna utt., taču nevajag aizmirst, ka Luiss sāka no boksiem (Rosbergs no priekšas) un jau pirmajos līkumos izlidoja no trases, bet jau pēc pāris apļiem cīnījās par desmitnieku. Arī Verņē apdzīšana, kuram Rosbergs ilgi riņķoja nopakaļ bija spilgts abu pilotu salīdzinājums. Apļi, kad viņš prasīja palaist garām vispār izsauca vieglu smīnu – domāju pats labi saprata, ka diezko ātrāks nemaz nav (pēc kāda brīža sāka atpalikt), taču ja tiktu garām, varētu piebremzēt komandas biedru, kas kā redzējām finšā varēja mainīt 3.vietas likteni… Tikai un vienīgi komandas biedra regulārās tehniskās problēmas ļauj atrasties kopvērtējuma vadībā, taču ceru, ka beigās izšķirošā būs nevis veiksme bet meistarība.

    • Nu zini neviens jau nav vainīgs, ka Hamiltons pēdējos divus posmus sāk no aizmugures. Var jau stāstīt tās atmaskas par bremzēm utt., bet rezultāts ir kāds viņš ir.

      Tad jau arī jāprasa, kas tajā posmā bija vainīgs, kad abiem meršiem sāka bremzes degt gonkas vidū. Rosbergs dabūja tačku līdz finišam, Hamiltons nē.

      Ko ar visu savu penteri gribu pateikt…. nu nav tā, ka Hamiltons ir baigi labāks par Rosbergu. Katram savas spēcīgās puses.

      Par Kimi un Alo gan varētu parunāt, ka Kimi vispār neko nejēdz. Nu tā gluži nevar būt, ka viens cīnās par sezonas top3, bet otrs cīnās par tikšanu top10 katrā gonkā.

  7. var jau teikt, ka Rikjardo uzvarēt palīdzēja tieši drošības mašīna, tomēr džeks savu iespēju izmantoja pilnībā un Mercedes vairs neizskatās tik neuzvarami kā sezonas sākumā (Rosberga nespēja apdzīt Verņē). Mercedes jau gan iekšējās intrigas pamatīgas un mēs vēl nemaz tik sen esam redzējuši, ka tas var novest pie tā, ka titulu beigās neizcīna neviens no ātrākās komandas pilotiem (velkot paralēles ar mclaren 2007. gadā) 😀