Luiss Hamiltons aizvadījis vēl vienu izcilu sacīksti, izcīnot uzvaru Singapūras GP izcīņā, kas palīdzējis pacelties uz 1. vietu kopvērtējumā. Lai gan sacīkstes sākums daudziem faniem nelikās saistošs, tomēr spraigās cīņas, tuvojoties finišam, padarīja sacīkstes vērošanu interesantāku, un, kā jau vienmēr, arī šoreiz ir, ko ierakstīt vēstures grāmatās interesanto faktu un statistikas sadaļā.

HAMILTONS TURPINA UZVARĒT

Lai gan Luiss Hamiltons demonstrē lielisku ātrumu visas sezonas garumā, tomēr dažādas ķibeles viņu ir mocījušas krietni vairāk kā komandas biedru Rosbergu. Šī ir tikai otrā reize šosezon, kad Hamiltons atrodas kopvērtējuma līderpozīcijā. Pirms tam viņam tas izdevās pēc uzvaras Spānijas GP.

Hamiltonam 17. reizi karjerā izdevās izcīnīt uzvaru no pole position, kas ļāva šai rādītājā panākt tautieti Naidželu Manselu. Tikai četriem braucējiem tas izdevies biežāk. Mihaels Šūmahers to paveicis 40 reizes, Airtons Senna 29, Red Bull braucējam Sebastjanam Fetelam izdevies triumfu kvalifikācijā pārvērst par uzvaru arī sacīkstē 27 reizes, bet 18 šāda veida panākumi Alenam Prostam.

Papildus tam, Hamiltonam izdevās arī uzrādīt sacīkšu ātrāko apli ar 1,222 sekunžu rezervi pār McLaren vienības braucēju Kevinu Magnusenu. Kopumā 6 sacīkstes ātrākie apļi pieder Luisam Hamiltonam.

Līdz ar to britu braucējs izcīnīja piekto hat trick karjerā. 3 no tiem ir izcīnīti šosezon. Interesanti, ka Niko Rosbergam vēl ne reizi nav izdevies izcīnīt uzvaru un uzstādīt ātrāko apli, startējot no pirmās pozīcijas.

Luiss Hamiltons 67 reizes ir startējis no pirmās starta rindas, tieši tikpat, cik šī posma 2. vietas ieguvējs Fetels. Vaiāk ir tikai Mihaelam Šūmaheram (116), Airtonam Sennam (87) un Alenam Prostam (86). Turklāt šī bija simtā reize, kad Hamiltons startē labāko četriniekā. Arī šai rādītājā priekšā ir šie paši trīs braucēji.

Šī bija 63. sacīkste, kad Luisam Hamiltonam izdevās pavadīt kaut apli vadībā. Pēc šīs sacīkstes viņš ir apsteidzis Kimi Raikonenu un Deividu Kulthārdu. Vairāk ir tikai Šūmaheram (142), Sennam (86), Prostam (84), Alonso (84) un Fetelam (66). Tikmēr Rosbergam pārtrūka diezgan ievērojama sērija – līdz Singapūras GP vācietis bija aizvadījis kaut vienu apli vadībā katrā no pēdējiem 9 posmiem.

Komandas maiņa bieži vien nozīmē arī dzinēju ražotāju maiņu, tomēr tā nenotika, kad Hamiltons pameta McLaren un devās uz Mercedes, līdz ar to viņš ir aizvadījis jau 143 sacīkstes ar mašīnu, ko darbina Mercedes dzinējs. Tik uzticīgi līdz šim ir bijuši tikai 3 braucēji. Mihaels Šūmahers aizvadījis 180 sacīkstes ar Ferrari dzinēju, Deivids Kulthārds 150 arī ar Mercedes motoru, bet Emersons Fittipaldi piedalījies 143 posmos ar Ford Cosworth dzinēju.

Mercedes komanda šai posmā izcīnīja 30. pole position komandas pastāvēšanas vēsturē (skaitot dalību piecdesmitajos gados).

FETELS UN ALONSO – SINGAPŪRAS VAROŅI

Lai gan šī sezona Fetelam pagaidām nav bijusi pārāk veiksmīga, tomēr sacīkstes singapūrā vienmēr ir bijis Fetela lauciņš. Pēdējo 5 gadu laikā Fetels šeit ne reizi nav finišējis zemāk par 2. vietu, bet visu 7 sacīkšu laikā, kas risinājušās Singapūras ielās, vienmēr ir ticis labāko 5 braucēju vidū.

pts_sin_2010_sistemaTikmēr Ferrari komandas braucējs Fernando Alonso statistika ir vēl iespaidīgāka – viņš Singapūrā ne reizi nav finišējis zemāk par 4. vietu, tiesa gan, uzvara 2008. gadā izcīnīta negodīgi, pēc tam, kad viņa komandas biedrs Nelsons Pikē apzināti izraisīja avāriju, kā dēļ Alonso izdevīgā brīdī trasē devās drošības mašīna. Ironiski, ka pēc šīs sacīkstes Alonso kā vienu no galvenajiem iemesliem, kādēļ neizdevās sasniegt goda pjedestālu, min neizdevīgā brīdī trasē devušos drošības mašīnu.

Pateicoties izcīnītiem 18 punktiem, Fetels Singapūrā nu jau sasniedzis 120 punktu atzīmi. Tas ir vairāk kā jebkurš braucējs jebkad sasniedzis vienā trasē, tomēr rekordu būtiski palīdz sasniegt punktu sistēmas maiņa sākoties 2010. gada sezonai. Tabulā redzams, cik punktus līdz šim katrs braucējs ir ieguvis Singapūrā, pārveidojot visus rezultātus pēc šī gada sistēmas. Tabulā redzams braucēju izcīnīto punktu skaits pēc esošās punktu sistēmas (2008. un 2009. gadā bija cita sistēma). Jāizceļ Serhio Peress, kam izdevies iegūt punktus katrā no četrām sacīkstēm, kuras aizvadījis Singapūras ielās.

Šī bija pirmā reize šosezon, kad, finišējot abām Red Bull mašīnām, Fetels izcīna vairāk punktu nekā Rikjardo. Izcīnītie 18 punkti palīdzējuši Fetelam apsteigt Šūmaheru, karjerā izcīnīto punktu ziņā. Fetelam tagad ir 1575 punkti, kamēr Šūmaheram par deviņiem mazāk. Visvairāk punktus karjerā izcīnījis Fernando Alonso (1739). Tiesa gan, arī šis rekords sasniegts pateicoties 2010. gadā ieviestajai punktu sistēmu, jo, ja esošā sistēma būtu spēkā jau no F1 pirmssākumiem 1950. gadā, Fetels šai rādītājā būtu tikai astotais ar 1765 punktiem, kamēr Alonso pietrūktu 1309 punktu līdz Šūmaheram.

Šī bija pirmā sacīkste šosezon, kad Fetels atrodas sacīkšu vadībā. Viņš ir kļuvis par devīto braucēju šosezon, kas pavadījis kaut vienu apli pirmajā vietā. Rosbergs šai rādītājā ir līderis ar 374 apļiem vadībā, Hamiltonam ir par 30 mazāk. Fetela komandas biedrs Rikjardo bijis priekšgalā 72 apļus, Ferrari līderis Alonso 32 apļus, Felipe Masa 16, Serhio Perezs 11, Valtteri Botass četrus, bet 2009. gada čempions Džensons Batons, tāpat kā Fetels, vienu. Nākamajā sezonā pēc titula izcīnīšanas Fetelam neizdevās nokļūt sacīkšu vadībā 13 secīgas sacīkstes. Tā bija garākā sērija, kopš Žaks Vilnēve izcīnīja titulu 1997. gadā un pēc tam ne reizi karjeras atlikušajā laikā nenokļuva pirmajā pozīcijā.

Alonso arī sasniedza visai īpatnēju sasniegumu – spānis 26-to reizi finišēja uzreiz aiz goda pjedestāla. Līdz šim tik pat bieži palikt pirmajam aiz kausa un šampanieša ieguvējiem izdevies tikai Gerhardam Bergeram.

SINGAPŪRA – SĪVA KVALIFIKĀCIJA, GARA SACĪKSTE

Īpašu uzmanību kvalifikācijā izpelnījās Mercedes komandas biedru duelis, kurā par 0,007 sekundēm pārāks izrādījās Hamiltons. Šī bija mazākā atstarpe starp pirmo divu pozīciju īpašniekiem kopš 2010. gada Vācijas GP kvalifikācijas, kad Sebastjans Fetels par 0,002 sekundēm pārspēja Alonso. Taču arī konkurenti uzrādīja diezgan līdzīgus rezultātus. Pirmo vietu no devītās Singapūrā šķīra vien 0,569 sekundes. Tomēr tas nav rekords, jo 2009. gada Beļģijas GP kvalifikācijā labākie deviņi braucēji iekļāvās 0,480 sekunžu ietvaros. Šosezon jau piekto reizi pole position ieguvēju no otrās pozīcijas ieguvēja šķīra mazāk kā sekundes desmitdaļa.

Sacīkstes, kā jau ierasts, Singapūrā ievilkās un sacīkste beidzās, neveicot sākotnēji paredzēto distanci jau otro reizi pēdējo 3 Singapūras GP laikā. Līdz šim īsākā Singapūras sacīkste notika 2009. gadā, kad braucēji sasniedza finišu pēc 1 stundas 56 minūtēm un 6 sekundēm. Katrā no šīm septiņām sacīkstēm kaut vienu reizi trasē devās drošības mašīna. Interesanti, ka katrā no 7 sacīkstēm Singapūrā ir uzvarējis braucējs, kurš līdz tam jau bija paguvis izcīnīt čempiona titulu.

Žanam Ērikam Verņē, kuru, visticamāk, nākamsezon vairs neredzēsim F1 apritē, neraugoties uz diviem 5 sekunžu sodiem, izdevās izcīnīt 6. vietu. Tas ir francūža labākais finišs karjerā. 6. vietu Verņē izdevās izcīnīt arī pērn Kanādā.

Tomēr ne visi bija tik veiksmīgi kā Verņē. Džensonam Batonam pārtrūka diezgan ievērojama sērija. Brits bija klasificēts katrā no pēdējiem 36 posmiem, taču mašīnas problēmas neilgi pirms sacīkstes beigām liedza Batonam turpināt šo sēriju. Vienīgais braucējs, kuram izdevusies vēl garāka sērija ir vācietis Niks Heidfelds, kurš no 2007. līdz 2009. gadam tika klasificēts 41 secīgā sacīkstē.

Tikmēr mazo komandu cīņā Markusam Eriksonam tikai otro reizi šosezon izdevies finišēt priekšā abiem Marussia braucējiem. Malaizijā Eriksonam izdevās apsteigt Maksu Čiltonu, kamēr Žils Bjanki izstājās, taču Singapūrā finišu sasniedza abi krievu komandas braucēji. Tikmēr Maksam Čiltonam šī bija 33. sacīkste karjerā, kuru laikā viņam vēl nav izdevies izcīnīt punktus. Vairāk sacīkšu bez izcīnītiem punktiem ir Lukam Badoeram (51), Šarlam Pikam (39) un Bretam Lungeram (34).

Tomēr vēl neveiksmīgāku sacīksti par Marussia komandu, aizvadīja Sauber. Abi komandas braucēji izstājās, turklāt šī ir jau ceturtā reize šosezon, kad neviens no komandas braucējiem netiek klasificēts. Pēdējo reizi tik bieži vienas sezonas laikā abi komandas braucēji netika klasificēti 2010. gadā, kad Virgin komandai 5 sacīkstes beidzās priekšlaicīgi, kamēr BMW Sauber šādas neveiksmes piemeklēja pat 6 reizes.

Līdz šim Sauber komanda nekad nav finišējusi sezonu zemāk par 8. vietu. Šosezon komanda nav izcīnījusi nevienu punktu un konstruktoru kausā atrodas 10. vietā. Lai tiktu līdz 8.vietai atlikušajos 5 posmos būs jāizcīna vismaz 8 punkti.

Vai zini vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!

1 KOMENTĀRS

  1. Šis mans teiktais gan nebūs par tšo tēmu,bet izlasīju ļoti interesantu info par F.Alonso .Vācu laikraksts Sport Bild raksta,ka F.Alonso varētu pāriet uz Lotos komandu jau 2015 Gadā.F.Alonso izrādās ir jau runājis par liguma laušanu ar Ferrari ( kas viņam pašam no kabatas aiziet 30 milj $ atpakalj uz ferrari) Raksta ka Mercedesi,un it īpaši Nikijs lauda,ir atteikushies no Fernando pakalpojumiem( kaut arī ciena vinju profesionālismu) par maklāren vel nav skaidrs (miglā tīts viss) bet red bull kategoriksi atteicaas no F.Alonso, jo S.Vettels būs līdz 2015 gada sezonai. Un pats Flavio Briatore ir bijis pie Lotos priekshniekiem un apspriedushi kautko. jo Lotos komandai ir īri labi tagat ar finansēm.Jo Lotos komandai pikjis nāk no Kanādieša miljardiera Lorens Strols.kas vēlās arī savu dēlu iebīdīt F1. Kimi Raikkonens ir apstiprināts 200 % uz 2015 gadu Ferrari. Un uz F.Alonso vietu visur zhurnālisti piemin jauno talantīgo braucēju Jules Bianchi. Interesanti ir tas ka arī Lotos komanda 2015 Gadā pāriet uz Mercedesa motoriem. Varbūt tās ir baumas,varbuut tas ir 50/50.. tad jau manīs. jo daudzi raksta ka līdz sezonas izskanjai būšot lielas sensācijas…