Tiek ziņots, ka “Audi” kompānija apsver iespēju apvienot WEC un DTM projektu budžetus, lai 2016.gadā atgrieztos Formula 1 čempionātā.

Kompānija dominēja Formula 1 kategorijas sacīkstes pirmskara gados un pēdējos gados regulāri tiek baumots par iespējamo “Volkswagen”, kas ir “Audi” mātes uzņēmums, ienākšanu F1.

“AutoExpress” ziņo, ka apvienojot Lemānas un DTM budžetus, kā arī pieliekot klāt “Red Bull“ sponsorēšanas naudu, “Audi” varētu atvēzēties uz Formula 1 projektu, izmantojot savas iestrādes WEC prototipu izveidē. Aiziešanu no WEC čempionāta un Lemānas sacīkstes veicina arī radniecīgās “Porsche” kompānijas ienākšanas šajā sacīkšu seriālā.

Viens no lielākajiem vilinājumiem “Audi” kompānijai ir V6 1.6 litru hibrīda dzinēju ieviešana F1. Turklāt “Audi” labprāt pārpirktu kādu no esošajām F1 komandām nevis veidotu komandu no nulles – galvenie pretendenti ir “Red Bull” komanda vai visdrīzāk tās itāļu atzars “Toro Rosso”. Nevar aizmirst, ka pavisam nesen “Audi” nolīga bijušo “Ferrari” komandas vadītāju Stefano Domenikalli, kas tikai palielina ticamību šīm spekulācijām.

“Audi” ienākšana F1 paceltu divu vācu kompāniju un nesamierināmo konkurentu sāncensību vēl nebjušos augstumos. Līdz šim “Audi” un “Mercedes” cīnījās DTM trasēs, tomēr autosporta entuziasti atceras abu zīmolu neasmierināmo cīņu par ātruma rekordiem pirmskara gados (“Audi” zem “Auto Union” zīmola), kad paralēli šo cīņu caurvija politiska rakstura specifika, jo abas kompānijas cīnījās par valsts finansējumu.

1 KOMENTĀRS

  1. welcome! jo vairaak razhotaajkomandu jo labaak. Katrami, Marussias un citi taada veida nabadzinji autosporta karaliskajaa klasee nafig nav vajadziigi. jo speeciigaakas komandas jo siivaaka konkurence. tad taadiem talantiem kaa Hulkenbergs nevajadzees muljaaties ar luuzeriigu tehniku.

    zheel ka F1 nedriixt buut diizalja motori. tad Audiki norulleetu visus jau pirmajaa gadaa 🙂

    • Iespējams, ka tāda ir 1.formulas nākotne – 7-8 komandas, kur 3 mašīnas uz starta izliek tikai auto ražošanas koncerni. Nu, varbūt starp tiem paliks arī kāds miljardu vērts limonādes ražotājs, darbojoties uz vienu roku ar autoražotāju, kas izvēlas aprobežoties vienīgi ar dzinēju izstrādi.
      Turklāt šādos apstākļos visdrīzāk apklustu debates par jebkādiem naudas griestiem. Tas taču būtu zem oligarhu goda stīvēties par dažiem desmitiem vai pat simtiem miljonu šurpu turpu… 😀

    • man kā 4 riņķu markas fanam vēl no laikiem, kad ne ta Lauku Dzīvē, ne ta Zinātnē un Tehnikā (a varbūt Pad.Jaunatnē/Liesmā..) bija rakstelis ar ūber tūdīgiem foto, kā RPI students, saukts par Vitjuku Kulbergu, ‘praksē’ ZIL-ā strādādams, (patiesībā nolikts pie drazas satīrīšanas darbiem), no utilizācijas lūžņos paglābis Auto Union sacīkšu spēkratu, un kā dotā zīmola ikdienas patērētājam, šitāda ziņa iet pie sirds.

      Tikai, raugoties vēsturiski, lielo ražotāju brendiem ir tendence nākt un iet Formulā1. Kur šodien Toyota un BMW, kā nesenākie precedenti?? Kurš šodien vispār atmin tādu Alfa Romeo kā vienu no dižajiem ‘works team’, ja skatās pašos F1 pirmsākumos..???

      • Kaut kas tāds būtu iespējams vien, ja Lanču izpirktu no Fiat-kraislera kaut kādi aziāti, kam naudu nav kur grūst, un kuri tādā veidā mēģinātu ‘savu’ zīmolu atkal atgādināt pasaulei. Cik dzirdēts, FIAT plāno apturēt Lancia tirdziecību ārpus Itālijas vispār..

        Jeb, teiksim, ja sarkanajai skudērijai veiktos mazliet labāk, nekā novērojams dabā 2014. gada sezonā. No ‘fārmkluba’ varētu būt sava jēga tad..

        Bet, pie lietām, kā ir, Lancia-s trešā ienākšana F1 ir ārkārtīgi mazticams scenārijs. IMAO.

      • tādu viennozīmīgu aizliegumu nevaru atrast iekš tech.regulations, vai kaut kādus endžina parametru ierobežojumus, kas izslēgtu dīzeli tā acīmredzami (piemēram, max. atļauto kompresiju cilindrā)..

      • bat vaitad nav stikti reglamenteeta degviena fo izmanto F1? tas vereetu automaatiski izsleegt diizalja pielietoshanu.
        laigan, kaapeec gan nedriixteetu izmantot zemaaku oktaavu deg-zupu?

      • Tev taisnība – tech.noteikumu pielikumā ir teikts, ka degvielas parametram ‘(RON+MON)/2’ (vid. aritmētiskajam starp divām dažādām oktānskaitļa mērīšanas metodēm) būs būt vismaz 87..

        Soļaru reti kad mēra ‘oktānskaitlī’ (jo jēgas maz), un izmērāmā vērtība, kā speci man te saka, būšot krietni zem 20, tā ka laikam jau jautājums noskaidrots – pie pašreizējā reglamenta, lietāt dīzeli F1 patiesi nevar.

      • tad jau nespiid mums redzeet melnus duumus griezhamies formulaam nopakaljus, kaa pirmajaa turbo-eeraa 🙁

      • nu nezvai komiski. driizaak revolucionaari.

        a iedomaajies ja diizelis izraadaas labaaks? ko tad? citiem razhotaajiem nav ne tuvu tik tehnologjiski attiistiiti diizelja endzini kaa Audi. vainu jaamaina buutu noteikumi, vai arii dekaades dominace Auto unionam.

    • kas arī sagaidāms, neatkarīgi no tā, vai viņi patiesi domā par tādu gājienu jeb nē

      IMHO, atteikties no DMT *UN* Lemānas, lai sāktu pilnīgi jaunu un visnotaļ riskantu pasākumu, nebūtu gluži prāta darbs.

      • varbuut Audi veelas jaunu izaicinaajumu? gan DTM, gan Lemaanu vinji ir iekarojushi neskaitaamas reizes.

        turklaat F1 ir daudz globaalaaka platforma chetru rinkju maarketingam.

      • man jau patiktu, 3-staru zvaigžņu sudraba bultas pret 4-riņku bultām, kā mierlaikos, bet IMHO tie tādi slapjie sapnīši