Ar Luisa Hamiltona uzvaru noslēgusies Beļģijas Grand Prix izcīņa, Spa trasē. Niko Rosbergs spēja finišēt otrajā vietā, kamēr Romēnam Grožānam pirmais pjedestāls kopš 2013. gada Indijas GP.

Sacīkstes startā Rosbergs atkrita vairākas vietas, kamēr uz otro vietu pacēlās Serhio Peress. Meksikānis arī garās Kemmel taisnes beigās mēģināja tikt garām līderim Hamiltonam, taču tas neizdevās. Pēc tam gan Hamiltons sāka atrauties, un jau pirmā apļa beigās viņa pārsvars bija 1,4 sekundes.

“F1LV

Rosbergs tika garām gan Sebastianam Fetelam, gan Valteri Botasam, kuri viņu apdzina pēc sliktā starta. Drīz pēc tam Fetels apdzina Botasu pirmajā līkumā. 7. aplī, kā pirmais, boksos devās Daniels Rikjardo, mēģinot apdzīt Peresu. Peress savā pitstopā devās apli vēlāk, bet “Red Bull” pilots spēja tikt garām. Pa to laiku Rosbergs tika garām abiem braucējiem. 11. apļa beigās boksos devās Rosbergs, un trasē atgriezās tieši priekšā Peresam, kurš jau atkal bija samainījies ar Rikjardo. Peress uzbruka Rosbergam līdzīgi, kā Hamiltonam pirmajā aplī, taču tas neizdevās.

“Williams” komandas mehāniķi kļūdījās, Valteri Botasam uzliekot nepareizas riepas, un par to viņam nācās saņemt sodu. Botass tika pie trīs mīkstākā sastāva riepām, bet aizmugurējā labējā riepa bija cietākā.

Tikmēr Grožāns no aizmugures pietuvojās Rikjardo un Peresam. Sākumā francūzis tika garām Rikjardo, bet vēlāk spēja apdzīt arī Peresu. Dažus apļus vēlāk Rikjardo dzinējs pārstāja darboties pēdējā līkumā, un viņš apstājās malā. Trasē devās virtuālā drošības mašīna. Pēc VSC perioda Hamiltons nesaprata, kā Rosbergs varēja pietuvoties par 1 sekundi, jo pirms tās atstatums bija 3,4 sekundes, bet pēc – 2,2.

Pēdējos apļos Grožāns tuvojās Fetelam, kuram bija krietni vecākas riepas, cīņā par trešo vietu, un divus apļus pirms beigām viņu atstatums bija tikai 0,5 sekundes. Fetels Beļģijas sacīksti mēģināja izbraukt ar vienu boksu apmeklējumu, taču viņa stratēģija neatmaksājās. Aizmugurējā labā “Pirelli” riepa neizturēja slodzi, un pārsprāga priekšpēdējā aplī. Tā rezultātā “Ferrari” braucējs atkrita līdz 12. vietai, un punktus neguva.

Bez Rikjardo sacīksti nepabeidza arī Pastors Maldonado, un Karloss Saincs. Tikmēr Niko Hilkenbergu problēmas piemeklēja vēl iesildīšanās apļa laikā, un viņam nācās izstāties vēl pirms starta.

Kopvērtējumā Hamiltons pārsvaru pār Rosbergu palielinājis līdz 28 punktiem, bet 3. vietas īpašnieks Sebastians Fetels līderim zaudē 67 punktus. Nākamais pirmās formulas posms notiks leģendārajā Moncas trasē Itālijā, no 4.-6. septembrim.

Beļģijas GP – rezultāti

Vieta Braucējs Komanda Laiks/atst.
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:23:40.387
2 Nico Rosberg Mercedes 00:02.058
3 Romain Grosjean Lotus 00:37.988
4 Daniil Kvyat Red Bull 00:45.692
5 Sergio Perez Force India 00:53.997
6 Felipe Massa Williams 00:55.283
7 Kimi Raikkonen Ferrari 00:55.703
8 Max Verstappen Toro Rosso 00:56.076
9 Valtteri Bottas Williams 01:01.040
10 Marcus Ericsson Sauber 01:31.234
11 Felipe Nasr Sauber 01:42.311
12 Sebastian Vettel Ferrari 1 lap
13 Fernando Alonso McLaren 1 lap
14 Jenson Button McLaren 1 lap
15 Roberto Merhi Marussia 1 lap
16 Will Stevens Marussia 1 lap
Carlos Sainz Jr. Toro Rosso
Daniel Ricciardo Red Bull 
Pastor Maldonado Lotus 
Nico Hulkenberg Force India 

 

17 KOMENTĀRI

    • kas neriskē, tas nedzer šampanieti un nedzīvo Jūrmalā..

      ka Spa temperatūras BIJA ārpus normālā diapazona, un ka tas NEVAREĀJA NEIETEKMĒT P riepnieku prognozēto 40 apļu ‘izturības rezervi’, to nu sarkanā skudērija, da i Zebs pats, NEVAR NESAPRAST.

      Laiks atcerēties VET, ka nordiskā raksturā ir cīnīties, nevis čīkstēt, ‘krokoģil ņe lovitsja, ņe rasķjot kokos’.. Lai čīkst skudērijas runasvīri, ja grib.

      • un vēl neliels precizējums – papildjautājums – ’40 apļi’ tiek pierakstīti Pirelli kā kaut kad nezin kad dots novērtējums tā veida riepai, kuru līdz izjukšanai nodrillēja Zebs svētdien. OK, lai tā būtu – bet ir apļi, un ir apļi.

        Tikai daži ‘apļu’ tikai garumu salīdzinājumi (dati no bernija oficioza), i neinteresējoties par otrās kārtas smalkumiem, kā augstu G-forcu līkumu skaits, smagas bremzēšanas reižu skaits katras piesauktās trases vienā aplī, utml:

        Spa – Francorchamps – 7.004 km
        Monako – 3.337 km
        Mondza – 5.7 km
        Barselona – 4.655 km
        Melburna – 5.3 km
        Silverstona – 5.891 km

        kkā nostiprinās pārliecība, ka 40 apļu ‘resurss’ priekš viena kalošu komplekta jeb nu ir kkāds pārpratums no sākta gala, jeb sarkanajā skudērijā kāds stratēgs aizmirsa svētdien, ka Spa tas aplis ir nu dikti gaŗš.. 😀

  1. Teiksim tā – gonka vidēji interesanta. Patika īpaši dikti VES on NAS gājiens, vēl šis tas. Skrobe par SAI, RIC un VET(šoreiz jā)…Sony Ericsson ar tā neko nobrauca un Perecs pa kruto…RIP Guy Ligier 🙁 …par Justin Wilson – no words yet, nez vai džeks izķepurosies, bet Cerība mirst pēdējā…

      • né – bij’ no anglijas, iekš F1 brauca pie Minardi, vēlāk pie Jaguar. Vispār tīri pieklājīgi brauca, bet nebija lemts tikt reāli konkurētspējīgā tīmā.

        Arī augumā bij’ ražens padevies, kas moderno laiku a-sportā ir trūkums.

      • Nu vot šitas ir tizlums: lielai daļai pilotu ir jābūt sīkām gnīdām kā tiem žokejiem, kas nevis normāli lec, vai iemāca zirgam kautko interesantu, bet tupa nojāj tos apļus, jo svars kā žurkai. jau Marku Vēberu bija grūti iesēdināt kokpitā, lai gan par milzeni Marku nenosauksi!

      • ko padariit ja konkurence tik siiva? katrs kilograms no svara. it iipashi muusdienaas, kad formulaas seezh iekshaa lieli akumulatori kas dod lielu % no kopeejaas masas. atkal sanaak taupiit. un shoreiz uz pilotu reekjina.

  2. Lotusi sākt izrunāties attiecībā uz savu zelta olu dējējputnu – sinjoru Maldonaldo.

    Šitā rulāde no sinjora ir izlasāma publiski Lotusu websaitā:

    “The car was feeling very good, very competitive and I had a good race start. We had an issue with the drive of the car which the team are investigating. I’m disappointed about the issue we had today but that’s racing sometimes.”

    Un te ir tīma ‘izmeklēšanas rezultāts’ – “pats vainīgs”, īsā versijā 😀

    “Maldonado’s retirement was self-inflicted,” revealed Trackside Operations Director, Alan Permane. “He had a huge off at Eau Rouge. That damaged the clutch-control system. The valves were damaged and that locked his clutch out. That’s why he couldn’t get back.”

    Mistera Permena texts cirkulē internetā, tomēr nevienu puslīdz oficiālu avotu viņam atrast nevaru. ‘Cenzētā/politkorektā’ versija, ko publicējuši paši Lotusi:

    Technical Director Nick Chester also felt Pastor had great potential for a good result: “We haven’t looked at everything on Pastor’s car yet but we know there was a big excursion over the kerbs which appears to have caused some damage to the power box so a big shame as he should also have achieved a strong result here.”

    Ļoti jau gribētos cerēt, ka Lotus pīpliem ir parādījusies kāda cerība uz gaismas stariņu tuneļa galā, Renault (naudas) izskatā. Un ka Žokli varēs sūtīt mājās drīz uz Venecuēlu, kopā ar viņa sponsora pe$o koferiem…

      • par visiem atbildēt nevarēšu, tomēr varu teikt droši, ka ja kāds WEB tā arī saukāja reiz, es tas noteikti nebiju…

      • Vēberu kautkādi idioti mēdza saukāt par Riekstkodi,… laikam apskauda…Kas par MAL, tad atceros bērnībā redzējis grāmatiņu par būtni sauktu Kunkuļžokli, samērā daudz līdzību ne tikai paskata ziņā…

    • jā Ostin, šitais ir interesants topiks, redzēs kā tur viss attīstīsies, varianti jau ir minēti 1-otrā web. bet kas zin kā tur būs, varbūt, ja arī REN pērk LOT, tad mož MAL piķis šajā pasākumā nav gluži zemē metams, kamdēļ gan to 20-40mlj kušķi vai approx palaist citiem, piem FIndia, paķert? Kuri turklāt acc to baumas pļāpā ar AustinMartin par kaučkādām iespējamām interesantām/aizdomīgām/kārdinošām gešeftēm …

      • baumas cirkulēs vienmēr.. Es to par Aston Martin – IMO tīrākā ūdeņa preses pīle. Visu cieņu Mr. Palmeram, protams.

        Renault sakarā, man, ja atklāti, ir visai dalītas jūtas – kkādi dikti nenosvērti tie sprancūži, arī M riepnieku uzvedība bija visai līdzīga tai, ko tagad demonstrē (publiski) Renault runasvīri.

        Laiks opreģeļitsja, musjē-s, vai nu jūs esat iekšā, vai ārā.