Braucējs | Skaits |
M. Šūmahers | 7 |
H. M. Fanhio | 5 |
A. Prosts | 4 |
S. Fetels | 4 |
Dž. Brebems | 3 |
Dž. Stjuarts | 3 |
N. Lauda | 3 |
N. Pikē | 3 |
A. Senna | 3 |
L. Hamiltons | 3 |
Luiss Hamiltons aizvadītajā nedēļas nogalē kļuva par ASV GP uzvarētāju un nodrošināja sev trešo pasaules čempiona titulu, kļūstot par desmito braucēju, kam tas izdevies. Turklāt, lai arī desmit britiem ir izdevies kļūt par F1 čempionu, Hamiltons ir pirmais, kam izdodas to izdarīt divus gadus pēc kārtas.
Braucējs | Skaits |
M. Šūmahers | 91 |
A. Prosts | 51 |
L. Hamiltons | 43 |
S. Fetels | 42 |
A. Senna | 41 |
F. Alonso | 32 |
Šī uzvara ļauj Hamiltonam nonākt priekšā Sebastianam Fetelam. Trīskārtējam pasaules čempionam pietrūkst vien 8 uzvaras, lai panāktu Alenu Prostu. Ja Hamiltona sniegums paliks nemainīgs, šī atzīme sasniedzama jau nākamgad, jo “Mercedes” komandas braucējs kļuvis par pirmo braucēju vēsturē, kuram izdevies izcīnīt vismaz 10 uzvaras sezonā 2 gadus pēc kārtas. Lai arī sacīkšu skaits nemitīgi pieaug, tas nemazina sasnieguma nozīmību – ja Hamiltons uzvarēs vēl vismaz 1 GP šajā sezonā, tad viņš kļūs par vienīgo braucēju, kam izdevies uzvarēt vismaz 55% sacīkšu divas secīgas sezonas. Par spīti pārliecinošajai dominancei, Hamiltonam šogad vēl nebija izdevies uzvarēt 3 secīgas GP izcīņas.
Lai gan Niko Rosbergam neizdevās izcīnīt uzvaru, tomēr neliels mierinājums “Mercedes” braucējam varētu būt ātrākais aplis. Šosezon nevienam braucējam vēl nav izdevies uzrādīt ātrāko apli divus posmus pēc kārtas.
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Atst. | Aplis |
1 | N. Rosbergs | Mercedes | Mercedes | 1’40”666 | 49 | |
2 | L. Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1’40”738 | 0.072 | 48 |
3 | S. Fetels | Ferrari | Ferrari | 1’41”330 | 0.664 | 52 |
4 | D. Rikjardo | Red Bull | Renault | 1’41”980 | 1.314 | 53 |
5 | K. Sainss | Toro Rosso | Renault | 1’42”660 | 1.994 | 51 |
6 | P. Maldonado | Lotus | Mercedes | 1’42”849 | 2.183 | 51 |
7 | S. Peress | Force India | Mercedes | 1’43”010 | 2.344 | 54 |
8 | Dž. Batons | McLaren | Honda | 1’43”026 | 2.360 | 50 |
9 | M. Verstapens | Toro Rosso | Renault | 1’43”172 | 2.506 | 51 |
10 | D. Kvjats | Red Bull | Renault | 1’43”728 | 3.062 | 41 |
11 | F. Alonso | McLaren | Honda | 1’44”323 | 3.657 | 55 |
12 | F. Nasrs | Sauber | Ferrari | 1’44”407 | 3.741 | 54 |
13 | N. Hilkenbergs | Force India | Mercedes | 1’45”095 | 4.429 | 24 |
14 | K. Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1’46”186 | 5.520 | 24 |
15 | M. Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1’47”381 | 6.715 | 24 |
16 | A. Rosi | Marussia | Ferrari | 1’48”173 | 7.507 | 50 |
17 | F. Masa | Williams | Mercedes | 1’48”231 | 7.565 | 22 |
18 | R. Grožāns | Lotus | Mercedes | 1’59”612 | 18.946 | 8 |
19 | V. Botass | Williams | Mercedes | 2’31”939 | 51.273 | 3 |
Šai posmā fani beidzot sagaidīja arī cīņu par uzvaru. Četriem braucējiem izdevās nokļūt sacīkšu vadībā – Daņila Kvjats gan pirmajā pozīcijā nepavadīja nevienu veselu apli, viņa komandas biedrs Daniels Rikjardo atradās vadībā 6 apļus (15.-20. aplis), savukārt atlikušo sacīkšu daļu notikumu gaitu kontrolēja “Mercedes” braucēji. Luiss Hamiltons sacīkšu vadībā pavadīja 28 apļus (1.-14., 38.-42, 48.-56. aplis), bet Niko Rosbergs 22 apļus (21.-37., 43.-47. aplis).
Diagram of a classic: Sunday’s #USGP lap chart. Who had the best drive? #F1 pic.twitter.com/81eezV58Hc
— Formula 1 (@F1) October 25, 2015
#Cinturato and #PZero tyres in 1 race! #F1 #USGP! Get all the stats in our Infographic! #COTA pic.twitter.com/NmMzqnQEpN
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 25, 2015
Due to unrelenting wet weekend weather the #F1#USGP came down to #PitStrategy and a bit of luck! #Cinturato#PZeropic.twitter.com/QjCTfs3iTI
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 25, 2015
Luisam Hamiltonam šai nedēļā izdevās ne tikai izcīnīt uzvaru un nodrošināt čempiona titulu, bet arī visātrāk veikt riepu apmaiņu boksos. Ierasti, starp ātrākajiem boksu apmeklējumiem bez “Mercedes” atrodami arī “Ferrari”, “McLaren” un “Red Bull” braucēji.
V. | Braucējs | Komanda | Laiks boksos | Atst. | Aplis |
1 | L. Hamiltons | Mercedes | 24.088 | 43 | |
2 | S. Fetels | Ferrari | 24.158 | 0.070 | 43 |
3 | L. Hamiltons | Mercedes | 24.354 | 0.266 | 18 |
4 | D. Rikjardo | Red Bull | 24.449 | 0.361 | 19 |
5 | D. Rikjardo | Red Bull | 24.495 | 0.407 | 50 |
6 | F. Alonso | McLaren | 24.631 | 0.543 | 18 |
7 | D. Kvjats | Red Bull | 24.638 | 0.550 | 19 |
8 | Nico Rosberg | Mercedes | 24.640 | 0.552 | 19 |
9 | Felipe Massa | Williams | 24.646 | 0.558 | 18 |
10 | Jenson Button | McLaren | 24.689 | 0.601 | 27 |
11 | Sergio Perez | Force India | 24.730 | 0.642 | 27 |
Šī bija pirmā reize kopš 1982. gada, kad pasaules čempiona tituls tika izšķirts Amerikā. Toreiz par čempionu kļuva Niko Rosberga tēvs Keke, kuram pietika tikai ar vienu uzvaru, lai to paveiktu.
Komanda | Skaits |
Ferrari | 208 |
McLaren | 155 |
Williams | 128 |
Lotus | 107 |
Red Bull | 57 |
Renault | 51 |
Mercedes | 50 |
Kvalifikācija laikapstākļu dēļ tika pārcelta uz svētdienu. Līdz šim tas bija noticis 3 reizes – 2004. un 2010. gadā Japānā, kā arī 2013. gadā Austrālijā. Šajos sarežģītajos apstākļos 19. pole position karjerā izcīnīja Rosbergs, kļūstot par braucēju ar visvairāk pole position starp tiem, kas nekad nav kļuvuši par čempioniem. Savukārt “Mercedes” komanda nu ir izcīnījusi 50 pole position tās pastāvēšanas vēsturē.
“McLaren” komanda, kas šogad aizvada vienu no sliktākajām sezonām komandas vēsturē, nav spējusi izcīnīt uzvaru jau 54 posmus, kas ir garākā sērija sērija bez uzvarām komandas vēsturē. Pēdējo uzvaru Vokingā bāzētā komanda izcīnīja pirms nepilniem 3 gadiem Brazīlijā 2012. gada 25. novembrī. Turklāt ir diezgan naivi cerēt, ka šī sērija tuvāko posmu laikā tiks pārtraukta. Tiesa gan, laika izteiksmē garākā sērija bija no 1977. gada Japānas GP līdz 1981. gada posmam Lielbritānijā, kad “McLaren” komandai neizdevās uzvarēt 3 gadus un nepilnus 9 mēnešus.
Vairākām komandām šis bija jubilejas Grand Prix. “Sauber” komanda 400 reizi piedalījās F1 izcīņā. Tiesa gan 3 reizes braucēji nepiedalījās pašās sacīkstēs – 1994. gada Monako, 2000. gadā Brazīlijā un 2005. gadā ASV. Tas viss skaitot arī laiku no 2006. līdz 2010. gadam, kad komanda atradās “BMW” paspārnē. Tikmēr “Red Bull” aizvadīja 200. GP izcīņu. Kristiana Hornera vadītā komanda piedalījusies 201 sacīkšu nedēļas nogalē, bet nedevās uz starta pirms 10 gadiem Indianapolisā “Michelin” riepu skandāla dēļ.
Četrkārtējais pasaules čempions Sebastians Fetels palīdzēja “Ferrari” kā dzinēju ražotājam sasniegt 700. goda pjedestālu. Galvenā panākumu atslēga noteikti meklējama tajā, ka itāļu dzinēju ražotāji atrodas F1 biznesā jau kopš čempionāta izveides 1950. gadā. Tikai 1973. un 1980. gadā ne reizi uz goda pjedestāla neuzkāpa braucējs, kurš izmanto “Ferrari” dzinēju.
Makss Verstapens kārtējo reizi apliecināja savu talantu, šķērsojot finiša līniju 4. pozīcijā, kas ļāva Josa Verstapena dēlam pakāpties uz 10. vietu kopvērtējumā. Tieši desmitajā vietā savu pirmo sezonu pabeidza Maksa tēvs Joss. Tiesa gan, Verstapens vecākais 1994. gadā piedalījās tikai 10 sacīkstēs, tomēr viņa rīcībā bija tāda pati “Benetton” mašīna kā Mihaelam Šūmaheram, kurš togad kļuva par pasaules čempionu. Pielāgojot Josa Verstapena rezultātus esošajai punktu sistēmai, nīderlandietis izcīnīja 44 punktus – par punktu mazāk nekā viņa dēls Makss spējis šosezon.
Alekss Rosi aizvadīja lieliskas sacīkstes, finišējot 12. vietā. Tas ir labākais amerikāņu braucēju sasniegums ASV GP izcīņā kopš Edija Čīvera 3. vietas 1989. gadā Fēniksā. Gluži tāpat kā Rosi šodien, Čīvers sacīkstes sāka no 17. starta pozīcijas.
Lai gan pieredzējušākajiem F1 faniem varētu šķist, ka Hamiltons pavisam nesen vēl bija debitants, tomēr tā gluži nav. Viņš kļuvis par pirmo braucēju kopš Mihaela Šūmahera 2004. gadā, kurš izcīna titulu pēc 30 gadu sasniegšanas. Lai gan agrāk tā bija ierasta parādībā tomēr mūsdienās braucēji savas slavas virsotnes sasniedz arvien jaunākā vecumā.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!