2015. gads straujiem soļiem tuvojas noslēgumam. Ielūkosimies, kā aizvadītajā sezonā klājās F1 braucējiem cīņā ar savu galveno sāncensi – komandas biedru, kā arī, kurās pozīcijās viņi atradās sacīkšu gaitā.
“Mercedes”
Luiss Hamiltons pārspēja Niko Rosbergu katrā statistikas rādītājā. Kvalfikācijās Hamiltons pārspējis Rosbergu 12 reizes, bet piekāpies vien septiņos gadījumos, ieskaitot sešus Rosberga pole position sezonas noslēgumā, kad viss jau bija praktiski izšķirts. Līdzīga situācija vērojama arī citos rādītājos (apļi vadībā, uzvaras, ātrākie apļi), tomēr Rosberga konkurētspējas uzlabošanās sezonas beigās ļauj cerēt uz aizraujošāku 2016. gada sezonu. “Mercedes” braucējus reti nācās redzēt zemāk kā pašā braucēju galvgalī.
“Ferrari”
Arī “Ferrari” braucēju starpā lielas konkurences nebija. Raikonens sezonas laikā spēja tikai četras reizes finišēt priekšā Sebastianam Fetelam. Līdzīga aina vērojama arī kvalifikācijā, toties sacīkšu vadībā Fetels šosezon pavadīja 176 apļus, izcīnot 3 uzvaras, kamēr Raikonens līdera godā pabija vien 10 apļus. Vai Raikonena pulveris jau izšauts? Iespējams, 2016. gada modelis būs vēl ātrāks, kas soma faniem ļautu cerēt uz vēl kādu uzvaru, bet Fetela atbalstītājiem varbūt pat cīņu par titulu.
Konkurence Klēras Viljamsas vadītajā komandā šogad bija krietni aizraujošāka kā pērn. Lai gan Valteri Botass izcīnīja vairāk punktus, no 15 gadījumiem, kad abi piloti sasniedza finišu, astoņas reizes labāks bija Masa, bet Botass tikai septiņas. Pēc vairākiem neveiksmīgiem gadiem “Ferrari” sastāvā Masa izskatās pilnībā atguvies, tomēr arī Botass ir izsalcis pēc pirmās uzvaras. Šogad gan abiem “Williams” braucējiem uz goda pjedestāla izdevās tikt vien divreiz, turklāt uz zemākā pakāpiena.
“Red Bull”
Diezgan lielu pārsteigumu šosezon sagādāja krievu braucējs Daņila Kvjats, kuram izdevās sezonu kopvērtējumā pabeigt virs Daniela Rikjardo. Neraugoties uz to, Rikjardo bija ātrāks kvalifikācijās (12-7), kā arī pavadīja vairāk apļu priekšā savam komandas biedram nekā aiz viņa (536-430). Zinot, cik pārliecinoši Rikjardo 2014. gadā pārspēja Fetelu, Kristians Horners var nešaubīties, ka viņa rīcībā šobrīd ir divi lieliski braucēji ar spožu nākotni.
“Force India”
“Force India” šosezon sagādāja vienu no lielākajiem pārsteigumiem. Finansiālu problēmu dēļ aizkavējās jaunā modeļa izveide, tomēr, kad tas bija gatavs, komanda spēja sasniegt labāko rezultātu tās vēsturē. Interesanti, ka pagājušogad ātrāks bija Hilkenbergs, taču šosezon viņš nespēja pārspēt meksikāni, neraugoties uz labāku bilanci kvalifikācijās, kā arī pavadot gandrīz divreiz vairāk apļu priekšā Peresam, tomēr vienīgo goda pjedestālu komandai šogad izcīnīja Peress.
Vispārliecinošākā viena braucēja dominance bija vērojama “Lotus” komandā. Romēns Grožāns zaudēja Maldonādo tikai 2 kvalifikācijās, atradās priekšā Maldonādo trīsreiz vairāk apļu nekā aizmugurē, kā arī guva gandrīz divreiz vairāk punktu. Lai gan abi braucēji karjeras sākumā guva ļoti agresīvu braucēju reputāciju, tomēr Grožānam to ir izdevies noklusināt, aizvadot stabilu sezonu bez lielām kļūdām, tādēļ viņa došanās uz “Haas” varētu būt liels trieciens “Renault” konkurētspējā 2016. gadā.
Lai gan Makss Verstapens šokēja autosporta pasauli, jau 17 gadu vecumā stabili cīnoties par punktiem un labojot vairākus rekordus, tomēr arī Karlosa Sainsa pienesums komandai ir vērā ņemams. Viņš bija ātrāks kvalifikācijās (9-7), kā arī diezgan līdzīgi sadalīja laiku priekšā komandas biedram ar Verstapenu, tomēr guva gandrīz 3 reizes mazāk punktu. Problēmu iemesls gan biežāk bija meklējams neizturīgajā “Toro Rosso” tehnikā, par ko liecina fakts, ka tikai desmit reizes abi piloti sasniedza finišu, bet šajos posmos neizšķirts (5-5).
“Sauber”
Cīņa starp abiem “Sauber” braucējiem iesākās iespaidīgi – pēc pilnīga fiasko 2014. gadā, jau pirmajā posmā abi braucēji tika starp astoņiem labākajiem Austrālijas GP. Tas arī palika abu braucēju labākais sasniegums. Lai gan abi braucēji pārsvarā atradās blakus, tomēr Nasra 5. vieta Austrālijā un 6. vieta Krievijā ļāva izcīnīt 27 punktus, kamēr Ēriksonam nācās samierināties ar deviņiem. Ņemot vērā, ka šī bija Nasra debijas sezona, pārsvars 2016. gadā var pieaugt vēl vairāk.
“McLaren”
Sezonas lielākā vilšanās. Divi pasaules čempioni, leģendāra sadarbība un otrā veiksmīgākā komanda F1 vēsturē nenesa cerētos rezultātus. Fernando Alonso pirmo reizi savā karjerā noslēdza sezonu ar mazāk punktiem kā komandas biedram (tiesa gan, nepiedaloties Austrālijas GP), tomēr kopumā starp abiem braucējiem vērojams līdzsvars – 318 apļus Batons pavadīja priekšā Alonso, bet 315 aizmugurē. Arī kvalifikācijā izteiktu favorītu nebija (8-7 Batona labā). Nenoliedzami, “McLaren” būs nākamās sezonas melnie zirdziņi.
“Manor”
Maz cilvēku ticēja tam, ka komanda, kas nav piedalījusies testos spēs tikt galā ar problēmām un aizvadīt pilnvērtīgu sezonu. Lai gan “Manor” varoņdarbus neveica, tomēr šādās komandās nereti meklējamas nākotnes zvaigznes. To, vai Rosi un Stīvenss par tādām kļūs, rādīs laiks, bet Meri pēc neizteiksmīgas sezonas, visticamāk, savu pēdējo GP jau ir aizvadījis. Meri aizvietotājs Rosi spēja lieliski iejusties komandā un regulāri pārspēt Vilu Stīvensu. “Mercedes” dzinējs 2016. gadā varētu ļaut cīnīties par punktiem.
[socialpoll id=”2320183″]