Bernijs Eklstons un Žans Tods nākuši klajā ar jaunu ideju, kā uzlabot kvalifikācijas braucienus. Lai gan gandrīz droši var teikt, ka esošais formāts paliks spēkā arī Ķīnā, tomēr piedāvātais risinājums joprojām saturētu trīs kārtās, taču tiktu ņemti vērā katra braucēja divi lidojošie apļi katrā sesijā, bet braucēji vairs netiktu atsijāti ik pēc 90 sekundēm. Sebastians Fetels bijis īpaši skarbs un šo ideju jau nosaucis par mēslu, bet Džensons Batons uzskata, ka jebkas ir labāks par esošo sistēmu un būtu gatavs pārmaiņām.
Eklstons arī atzinis, ka F1 braucēji, kas nesen nāca klajā ar vēstuli, aicinot pārskatīt noteikumu pieņemšanas kārtību, domājot tikai par sevi un iespēju nopelnīt.
“Kāda gan vēl interese viņiem no šī sporta veida ir, ja neskaita finansiālo? Nekad neesmu redzējis viņus, ieguldot šeit kaut dolāru. Viņi pat nesamaksās rēķinu dodoties vakariņās. Viņiem nevajadzētu atļaut runāt. Viņiem vajadzētu vien kāpt mašīnās un braukt.”
F1 vadītāju arī neuztrauc fakts, ka no 2019. gada sacīkstes Lielbritānijā būs vērojamas tikai “Sky Sports F1” kanālā, kas atšķirībā no “Channel 4”, kam Bahreinā bijusi 4 reizes lielāka auditorija, ir maksas kanāls. Eklstons atzinis, ka, ja fani vēlēsies redzēt sacīkstes, viņi atradīs veidu, un neuzskata, ka tas samazinās skatītāju skaitu pie TV (vai citas elektroniskas ierīces) ekrāniem.
Romēns Grožāns atkārtojis Austrālijas GP sasniegumu un atzīts par Bahreinas GP dienas braucēju, ko skatītāji nosaka balsojumā čempionāta oficiālajā mājaslapā. Gan komandas īpašnieks Džīns Hāss, gan pats Grožāns atzinuši, ka nespēj noticēt tam, cik veiksmīgi iesākusies sezona. Franciju pārstāvošais sportists, pateicoties lieliskai riepu stratēģijai, finišēja piektajā vietā, bet kopvērtējumā ar 18 punktiem dala ceturto vietu ar Kimi Raikonenu.
…un cirks var turpināties….
Un viss tikai tāpēc, ka gļēvuļi nespēj atzīt savu kļūdu. Spītīgi turās pretī, ka vecā lieliskā sistēma nebija laba. Bet domu gājiens viņiem interesants, sāk kaut ko mainīt itkā domājot par skatītājiem un tad, neklausoties nevienā, paši nosaka, kas skatītājiem liekas interesants un kas nē. Derētu kāds boikots no komandu puses.
nu ne gluži tā..
ir tāds sens vecā buka bērnija teiciens: ‘Everybody knows what is wrong with Formula1, and nobody can say how to make it right’.
Moderno laiku versijā apmēram to pat (un citu starpā, pats par sevi kā tīma bosu) pateica Herr Wolff:
“Let’s have a look at what’s been out on the table today,” he added. “The bottom line is if we don’t agree to a compromise, then we’re stuck with what we’ve got and everybody agrees that what we’ve got isn’t right.”
Asked to confirm that a return to the 2015 format had been ruled out, Wolff said: “It’s not on the table.”
Avots: Pitpass.com, 2016-04-03
….visvairāk iepriecina izmaiņu pieņemšanas process….vispirms sasauc uz sapulci cilvēkus, kuri jaunajām idejām var pateikt ,,jā,, vai ,,nē,, , un tad visi pēkšņi atmostas, ka galējo lēmumu šiem biedriem nemaz nav tiesību pieņemt….. 😀 ….vajadzēja divas sēdes, lai saprastu to, ka esošā sistēma nekam neder, bet arī mainīt to nevar, jo iepriekšējā arī neder – dažām konkrētām personām…….
…runāšu šoreiz humorista vārdiem…. :
…. Brigadieris skrien pie kolhoznieka un skatās…
…..Priekšnieks skrien pie kolhoznieka un skatās….
….Bet kolhoznieks stāv un skatās , kā tie divi stāv un skatās 😀 😀 😀
….
Apmēram tas pats ar F1 – visi kasa pauri un skatās , kā blakussēdētājs kasa pauri un skatās …..visi visu saprot, bet nekas joprojām nav skaidrs 😀
Tā viņš ir – vecais kraķis Bernijs visu mūžu alkatīgi rausis, rausis un rausis, un tagad šis kašķigais knēvelis sirgst ar smagu māniju, ka visi apkārtējie te ieradušies tikai un vienīgi pamieloties pie viņa dolāru čupas. Nēēē… kaut kāda cerība ir tikai uz mirkli, kad šis diktators tiks iznests ārā baltās čībās. Lai gan nav arī pamata slīgt optimismā – mantinieku rindas priekšgalā pārsvarā redzami līdzīga paskata sirmgalvji, kuri smagi nocietušies realizēt savu varas potenciālu.
par Romānu Lieljāni pilnībā piekrītu. monstrs! ar Hāsu šitā norullēt…
a Bernijs ir pilnīgi sviestā sagājis. aptracis despots kurš nesaprot ka vecums nenāk viens, bet atstāj nopietnas sekas uz paura darbību. cik zinu ar laiku kausā kaut kas tur aizkaļķojās un tiek traucēta skābekļa piegāde glumi-pelēkajam. tad arī notiek atrofēšanās. Fetels, nosaucot kvalu par mēslu, patiesībā domāja Berniju.
sorī par atkārtošanos – bet nebūs te viss tik vienkāŗši kā ‘pie visa vainīgs Bernijs’.. Lai cik vienkāŗši un saprotami tas nešķistu dīvānexpertiem Latvijā un citur.
Noteikumi ir FIA pārziņā, sāksim kaut vai ar to. Ja kāds te ir jālamā, tad ņekijs Jean Todt, viņš arī bij. Ferrari Team Principal.
Otrkārt, ka bernijs vairumā gadījumu spēj(a) izrullēt lietas tā, ka i kaza paēdusi, i vilks dzīvs, tas viņu automātiski nepadara par diktatoru un despotu (aptrakušu vai nē, nav svarīgi šeit).
Tev tiešām šķiet, ka FIA kaut ko reāli kūrē 1.formulā? Man kā dīvānekspertam (un šis statuss galīgi neliek kaunēties) gan rādās, ka 1.formula de facto jau sen ir neatkarīgs totalitārisma veidojums, kas tikai vairāku juridisku un administratīvu iemeslu dēļ skaitās zem FIA, jo tā visiem ērtāk. Kā organizācija ar kaut cik vērā ņemamu ietekmi FIA beidza pastāvēt jau 90-to gadu pirmajā pusē līdz ar federācijas prezidenta Balestra aiziešanu. Atnākušais Moslijs bija 100% Eklstona sabiedrotais pakalpiņš ceļā uz F1 impērijas izveidi. Savukārt tagadējais Tods ir tukšs krēsla aizpildītājs, kurš tikai prot uztaisīt gudru ģīmi un parakstīt papīrus. FIA varbūt ir kaut kāda ietekme visās tajās F2, F3 un F4 eirosērijās, kas notiek pie tukšām tribīnēm, taču F1 viņiem ir kā patstāvīgi defilējoša Holivudas zvaigzne, ar kuru nemitīgi jātaisa selfiji 😀
Mesjē Todts patiešām nav bijis pamanāms kā procesu būtiski ietekmējošs faktors, tas tiesa. Kas notiek aiz slēgtām durvīm kad tur piedalās mesjē Todts, par to ziņu vismaz man nav itin nekādu.
Bet dažādu interešu grupu tai F1 pārvaldīšanas procesā ir gana daudz, katrā ziņā pārpietiekami, lai apzolūtās varas zižļa pierakstīšanu bernijam vienpersonīgi var tikai jebnu pasmaidīt, jebnu komentēt (it kā) Jana Husa vārdiem – “O sancta simplicita”.
Par Balestra laiku ‘menedžmentu’ kā to ideālo references modeli un pašu Balestri kā ‘ideālo menedžeri’ arī var tikai pasmaidīt, vēlreiz.
Protams, Balestrs vairāk bija šovmenis nekā menedžeris, taču vienlaicīgi uzskatāms par pēdējo, kurš atļāvās ‘izvicināt zobenus’ ar Eklstonu.
nu vispār jau Balestre “vicināja zobenus” kur un kā pagadījās.. par ko bij’ rallijā jāterminē Grupa B, vēl šodien nav noskaidrots – tikai piemēra pēc…
es drīzāk sacītu, ka Bernija/Makša duets nolika to klaunu pie vietas 🙂
…es bieži velku paralēles sporta politikai ar valstu politiku….mehānismi ir gaužām līdzīgi – pamatprincipi pat pilnīgi vienādi…arī sportā valda kapitālisms, korumpētība un atsevišķu cilvēku un cilvēku grupu varas ietekme… ko gan runāt par motoru sportiem, ja visa sporta pasaule jau sen ir piesārņota un pārņemta ar privātvarām…paskataties kautvai uz futbola bardakiem, kuriem vispār nav robežu..olimpiskajām spēlēm, kas vispār ir tikai viens naudas štancēšanas pasākums..simtiem piemēru, cik korumpēts ir sports kā tāds kopumā….tas nebeigsies nekad, jo nauda pārņem gan prātu , gan pasauli uz neatgriešanos….