Šīs sezonas kopvērtējuma līderis Niko Rosbergs izcīnījis pirmo starta pozīciju Ķīnas GP kvalifikācijā, par pussekundi pārspējot Danielu Rikjardo, bet Luiss Hamiltons tehnisku problēmu dēļ uzsāks sacīkstes no pēdējās starta vietas.

Pirmā kvalifikācijas kārta sākās nedaudz mitrā trasē. Daļa braucēju izvēlējās pārejas laikam paredzētās riepas, bet daži uzdrošinājās sākt jau ar sausam laikam paredzētajām. Viens no tādiem bija Paskāls Verleins, kurš starta-finiša taisnē piedzīvoja avāriju, pēc iebraukšanas pamatīgā peļķē. Kvalifikācija pat tika apturēta uz ilgāku laiku, bet “Manor” ziņoja, ka avārija piedzīvota trases negluduma nevis nepareizu riepu izvēles dēļ.

Sesijai atsākoties, visi braucēji jau bija pārgājuši uz supermīkstajām riepām. Luiss Hamiltons, vēl neuzrādījis ieskaites apli, devās boksos, sūdzoties par jaudas trūkumu. “Mercedes” braucējs vairs trasē nedevās un sacīkstes rītdien uzsāks no pašām peletona beigām. Uz otro kārtu netika arī Harjanto, Gutjeress un abi “Renault” braucēji.

Otrajā kārtā Niko Rosbergs nolēma nedoties ar supermīkstajām, bet gan ar mīkstajām riepām. “Mercedes” braucējs uzrādīja 3. labāko laiku, zaudējot vien “Ferrari” braucējiem, kas nozīmē, ka rītdien ar šo komplektu uzsāks sacīkstes, cerot veikt garāku pirmo sacīkšu nogriezni kā konkurenti.

Pusotru minūti pirms sesijas beigām Niko Hilkenberga priekšējā kreisā riepa atskrūvējās un “Force India” braucējam nācās doties malā, neraugoties uz iekļūšanu labāko desmitniekā. Sesija tika apturēta, tādējādi liedzot braucējiem atgriezties trasē uz izšķirošo mēģinājumu. Uz trešo kārtu netika Felipe Masa, Romēns Grožāns, kā arī abi “McLaren” un “Sauber” braucēji.

Izšķirošajā sesijā pirmais mēģinājums labākais bija Kimi Raikonenam, bet Fetels vēl trasē nolēma nedoties. Pēdējā mēģinājumā Rosbergs pirmajos divos sektoros brauca aptuveni Raikonena ātrumā, bet lielisks apļa noslēgums ļāva izcīnīt pole position. Fetels pieļāva nelielu kļūdu un zaudēja pat Raikonenam, bet par pārsteigumu parūpējās Rikjardo, kurš kvalifikāciju beidza ar otro labāko apļa laiku un rīt startēs blakus Rosbergam.

 

CgJpGLvUMAANnrh

5 KOMENTĀRI

  1. Eksperti, lūdzu paskaidrojiet man, kapēc Ferrari tik ilgi gaidīja Q3 un nebrauca ārā? Rosbergs reāli nospridzināja un parādīja, kurš tur ir “saimnieks”. 🙂 Manuprāt, Ferrari pakāsa otro pozīciju startā, jo tūļājās.. Redz, Fetels izbrauca apli ar kļūdu, bet otram aplim nebija laika..

  2. Āris Plūģis Nr: 2 😀
    no tā arī starts sastāv – no noluņošanas vai nenoluņošanas + saķeres konkrētajā brīdī..priekšrocību tehniskā jomā nevienai komandai nemaz būt nevar.. – palaišanas mehānismi atsaucas uz katra pilota personīgo meistarību (tāpēc parasti arī starta procedūras tiek trenētas boksu izejās) …tendences te ir liekas..vai nu tu noluņo vai nē, un vai nu riteņi pārspolē , vai nē……
    p.s. par ātrumu runājot taisnība….bet lai izcīnītu titulu – jābūt ,,tālāk,, , vai vismaz ,,tikpat labi,, …te nepietiks vien ar ,,tuvāk,, ….

    • …sajūga un push tehnoloģijas darbība ir krasi atkarīga no tā, kurā brīdī pilots ,,plūdeni,, un vajadzīgajā brīdī tos ,,salikt,, kopā..protams šīs tehnoloģijas arī attīstās, bet pie katra jaunā produkta pilotam ir jāpielāgo ,,sava spēja,, ..šogad ar to problēmas ir Hamim..un pamatīgas…pajautā par starta procedūrām Markam Vēberam , kad šis nespēja atrast savu pareizo ,,formulu,, red bull gados, vai arī Trulli , vai vēl vairāk Hakkinenam , kurš 2001 gadā mocījās ar jaunievedumu starta procedūrās, savukārt piloti, kuri adaptējās labāk, tas pats komandas biedrs Kullthārds parasti izcēla startus….viņi tev pastāstīs, kas vajadzīgs pareizai un labai starta procedūrai… ko klaigājat par Ferrari startiem, bet klusējat par Williams startiem, kas pagājušajā posmā nodemonstrēja vēl labāku startu , nekā Ferrari Austrālijā?….par Williamsiem nezko neviens nesit plaukšteles……