39 KOMENTĀRI

  1. …..te dažs labs brīnījās, kurā vietā arī Gutjerezs samazināja ātrumu uz sekundes simtdaļu ātrāk nekā Alonso viņu incidentā 😀 ..šajā sadursmes rakursā no malas nevar pamanīt Fetela formulas jocīgo noraustīšanos (uz to pusi, kurā visticamāk riepa bija bojāta) …to uzskatāmi var redzēt pirmajā video no Kvjata onboard kameras…. sekundes simtdaļas izšķir visu …bet tu to visu droši vien salīdzini ar satiksmi Rīgas rajonā 😀

  2. “Fetela formulas jocīgo noraustīšanos (uz to pusi, kurā VISTICAMĀK riepa bija bojāta)” Tu no pirksta izziidis esi,ka Vettelam bojaata ir riepa vai kaut kur no Ferrarii to uzzinaaji??? Tu tak visu laiku apgalvoji,ka Vettels STRAUJI samazināja ātrumu…tgd Tu saac runaat kaut ko par noraustiishanos….Neesi kaut ko sapiipeejies??? 😉

    • Fan…
      ..kārtējā padziļinātā izskaidrošana… 😀
      Fetels pēc pirmā trieciena atdūrās pret Rikjardo sāniem , kā rezultātā aizmugurējā kreisā riepa tika bojāta (neizbēgami tika bojāta) …riepas bojājuma rezultātā, ātrajā līkumā Fetela formula sāka uzvesties nestabili un formulas aizmugure veica vienu asu kustību (tautas valodā runājot – sameta) …., kā rezultātā formula neizbēgami zaudē ātrumu , kas šajā gadījumā bija sekundes simtdaļu robežās (kas šajā sportā ir strauja ātruma zaudēšana) ….ar šo sprīdi , pietika ,lai Kvjats (kuram vēl pie tam bija bojāts antispārns ,un kura formula vairs nespēja bremzēt adekvāti) nespētu izvairīties no Fetela….. kuru vietu ātruma samazināšanās ziņā Tu vēl nesaprati???

      • Kas tad notika Hamim,kas brauca ar Vettelu vienaa aatrumaa liidz briidim kad Kvjats 2x shim dupsii neieskreeja? 😉 un kaa Tu zini ka tika bojaata riepa??? Tas ir tikai Tavs apgalvojus…Ferrari neapstiprina riepas sabojaashanos peec 1 sadursmes! Tu labaak mini faktus nevis izdari savu secinaajumus…

      • te ir divi varianti , kuri līdz galam vēl nav skaidri.. – vai nu Fetelam tika salauzta riteņu ģeometrija, vai nu riepa guva minimālu plīsumu, kas pēc brīža kļuva jau par mehānisku plīsumu…..video redzams, kā Fetels pēc trieciena aizķer ar riepu Rikjardo sānu , riepa gūst pamatīgu triecienu, kura brīdī formulu Fetelam nākas savaldīt aizmuguri uz to pusi, kur sekoja trieciens… tas savukārt liecina , ka tas bija bojājums (kas notiek tad, ja viena formulas daļa sāk uzvesties savādāk ,nekā pretējā)…katra kustība kautko izsaka un nenotiek tāpat vien..tas nu būtu jāzin visiem…. to ,ka bija bojājums, var redzēt pat ar neapbruņotu aci..tur pat brilles nav vajadzīgas…
        Hamis… a kas ar Hami??? Hamis ,tāpat kā vēlviens pilots ,kurš kopā ar viņu aizbrauca tālu drošības joslā – vienkārši redzot incidentu priekšā no tā izvairījās…vai arī tur tev kautkas ir nesaprotams??
        Fakti tavā acu priekšā…tin tik un skaties…

      • Ferrari starp citu nav arī publicējuši savus telemetrijas datus, kur nu vēl runāt par riepu bojājumiem….

  3. rakurss (un jo sevišķi tā maiņa), apvienojumā ar filmējošā aparāta optikas īpatnībām, dievamžēl, neļauj izdarīt kategoriskus secinājumus par to sabremzējās VET vai nē, novirzījās ‘uz sāniem’ jeb nē, bet pat pēc pašiem elementārākajiem ‘drošas braukšanas’ (c) noteikumiem, kvjac ir vienpersonīgi atbildīgs pr notikušo incidentu – jo brauca aizmugurē un uzbrauca virsū priekšā esošajam.

    jeb Rosberga vārdiem, pēc sacīkstes uz podiuma – “maybe there will be great Russian drivers one day” 😀

    • Austin – viss ir gaužām vienkārši un loģiski…pirmkārt – formulai kļūstot nestabilai vai samētājot – ātrums DABISKI ,un pēc visiem fizikas likumiem samazinās….savādāk nemaz būt nevar, īpaši , ja pilotam vēl ir ,,jāsavāc,, formula uz to sekundes simtdaļu……. tā kā Fetela formula ,,samētāja,, , ātruma maiņa sekunžu simtdaļu robežās bija neizbēgama….
      bet protams – optika nojūdzās Kvjata onboard kamerai , savādāk nemaz nevar būt 😀
      …otrkārt – tik ļoti nesatraucies, jo komandām nu jau noteikti ir skaidrs, jo katru Fetela kustību , kā arī Kvjata – uzrādīs telemetrija..par to vari neuztraukties…

      • mostaties no saviem mitri slapjajiem sapņiem, Vutnāns k-gs, komentāri ir ‘zem’ A.Putniņa publicēta mūvja, kuram ar kvjaca onboard video saistības itin nekādas

      • abiem video ir saistība ar šo incidentu veco zēn…tāka tā vis nebūs, ka pētīsim tikai vienu no šiem diviem video…..

      • nedomāju, ka jūsējo versiju ticamībai ir ‘veselīgi’ tos kvjatca onboard video pētīt.. 😛

        bet ja ļoti gribās – be my guest, kur būtu kāds links, plīz?

        un pilnīgai skaidrībai – kurā attiecīgā mūvja sekundē, Jūsuprāt, ir tā VET ‘palēnināšanās’ un/vai ‘novirzīšanās uz sāniem’ vērojama?

        atļaujos vērst Jūsu uzmanību uz to, ka F1 opiciālajā orgānā publicētais VET onboard video neuzrāda nekādu palēnināšanos pēdējos mirkļos pirms 2. uzbrauciena no kvjatca – http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/5/vettel-crashes-out-after-kvyat-contact-on-lap-one.html

  4. Speciaali Vutnaanam!!!! „Realybė yra ta, kad šio sezono pabaigoje Maxas Verstappenas bus pervestas į pagrindinę „Red Bull“ komandą, kur jis užims Daniilo Kvyato vietą. RB shefs ir ljoti dusmiigs uz Kvjatu par tik nemaakuliigu braukshanu,ka apsver iespeeju jau sezonas otrajaa pusee M.Verstappenu seedinaat RB stuures :p ja kimande redz,ka Kvjats loh,tad ko Tu te Vutnaan veel pukshkji?! 😉

    • man nav nedz mīļākā, nedz nemīļākā pilota vai komandas….es esmu par šo sportu kopumā.., atšķirībā no Tevis , kuram šī sacīkste bija īsts murgs, jo Alonso finišēja labos punktos…. būtu Fetels Kvjata vietā – to pašu teiktu par viņu….es pilotus nešķiroju un netaisos to darīt….

    • Austin …. 😀 ..tu esi unikāls…. sekundes simtdaļu ātruma zudumu ar aci nekādīgi pamanīt nav iespējams…tie ,kas jau saprata, kas pa kam , saprot arī to , ka formulas nestabilitāte vai samešana jau nozīmē ātruma zudumu sekundes simtdaļu robežās….
      ….Fetela formulas nestabilitāte ir redzama , un ja ir nestabilitāte , ir arī ātruma palēnināšanās..neizbēgami…..

      āāā’, nu skaidrs…tātad izmeklēšanai onboard kamera neder….tā nepareizi rāda, un vispār – neskaitās 😀 … unikāli….

      • sekojot šī texta loģikai (pat ignorējot elementāru fizikas pamatprincipu nezināšanu, kas tajā manifestēta) – “ātruma zudumu ar aci nekādīgi pamanīt nav iespējams” – Jūs tātad pļurkstat par lietām, par kuru eksistenci neesat pārliecināts, ‘jo tās pamanīt nav iespējams…

        Jums vajadzēja uz kvantu mechāniku specializēties, Vutnāns k-gs, tur lietas, kuras nomērīt/pamanīt nav iespējams, ir lielā cieņā 😛

      • Austin…..vieglaak buut vaarnai ieskaidrot,kas ir kas…te ir bezjeedziigi kaut ko piebilst…vajag Ferrarii datus dabuut rokaa,ja tur buus redzems,ka Vettela aatrums palielinaajaas,tad Vutnaana komentaari buutu tik pat bezjeedziigi kaa liidz shim! 😉

      • un kādas ir izredzes dabūt ‘ferrari datus’.. 😀

        vienīgā zināmā reize, kad ‘dati’ ir publicēti, bija HAM twitterī, kkas no tēmas, ka viņu, nabadziņu, kā jau mello diskriminē.
        Par ko autors saņēma pēc pilnas programmas no tīma, kā runāja toreiz..

        Ka VET paātrinās tīri neslikti pēc 1. uzbrauciena, ir redzams tai pat VET onboard video ar skatu uz priekšu – attālums līdz priekšā braucošajam samazinās. ne par kādu ‘riteņu ģeometrijas bojājumu’ vai pārdurtu riepu, IMXO, nav ne vēsts. Nu vismaz tajā ātrumā, kas tai vietā bija. Varbūt pie lielākiem ātrumiem būtu kas pamanāms, kas to lai zin, bet to nu vairs nenoskaidrot – notika tas, kas notika – uzbrauciens #2, spins un izlidošana no trases.

    • …Austin – no Fetela pozīcijas skatoties – var ļoti labi redzēt , ka formulas aizmuguri pašauj uz kreiso pusi un Fetels veic asu,neliela mēroga kustību ar stūri (cenšas savaldīt) pirms otrā trieciena….tajā brīdī viss arī notiek… šis video mani pārliecināja vēl vairāk…. formulas nestabilitāte vienmēr iet roku rokā ar ātruma palēlināšanos..vienmēr….

      • hm, kur būtu apskatāms VET onboard video ar skatu atpakaļ..? f1.com ir izlikuši vien ar skatu uz priekšu, un tajos VET kāra pakaļgals nav redzams, ne skaidri, ne kā citādi.

        Vai VET vairākkārtīgi veiktās stūres korekcijas starp pagriezieniem 2 un 3 ir tiešām sekas no kvjatca uzbrauciena #1, vai vienkāŗši ir dēļ neoptimālas riepu saķeres – 1. apļa pats iesākums, kā nekā – Jūsu pļerkstēšanu par pilnu rubli es neņemu, lūdzu, norādiet kāda F1 experta ar reputāciju viedokli šai jautājumā. Savu otro pusīti – anduci/anduli lūdzu nepiedāvāt.

      • ar kādu vēl skatu atpakaļ??? 😀 …no pilota pozīcijas ļoti labi var redzēt ,kad formulas aizmugure pavirzās šurp vai turp..pirmkārt – no roku kustībām , otrkārt – no priekšējo riepu leņķa pret pilota pozīciju (cik un kur stūre tiek piekoriģēta)… nestabilitāte onboard kamerā ir pat ļoti labi piefiksējama.. āāā, pareiz, un trases tak bija nokritis ābols, vai uzrāpojis ezis, kam Fetels pārbrauca pāri un viņa formulu sasvieda.. – un protams tā bija tīrākā nejaušība, ka formulu sāka sasviest tūlīt pēc tā brīža, kad riepa guva triecienu , un vēl pie tam uz bojātās riepas pusi… tīrākā nejaušība 😀 ….Saķere 😀 ….tad ,kad Kvjata bremzēšanā pieminēju riteņu saķeri , tad visi jautāja – kas tā tāda….a te redz – saķere pazuda 😀 ..
        …un pat ja saķere pazustu – tas nozīmētu ātruma zudumu sekundes simtdaļu ietvaros…šā vai tā…

      • cik noprotu, visi Jūsu ‘argumenti un fakti’ ir paša prātiņā izkūkoti – redzu daudz rakstzīmju, bet tas viss ir no Jūsu paša apziņas plūsmas – faktu ir diezgan maz/nemaz.
        Ja nezinājāt, ka moderno laiku F1 vajag >1 apli veikt pēc starta/izbraukšanas no boksiem, lai riepas (un bremzes) sasniegtu darba temperatūru, tad varu vien izteikti Jums līdzjūtību – tādam ‘F1 pazinējam’ ar stāžu, kā sevi te cenšaties pozicionēt, tas aumež nepiestāv. 🙁

      • Austin – loģiski, ka paātrinājās neslikti, – salīdzinoši taisnajā posmā…savukārt brīdī, kad bija jāmaina virziens un jāsāk griest stūre – aizmugure sāka ,,peldēt,, …

      • ,,Ja nezinājāt, ka moderno laiku F1 vajag >1 apli veikt pēc starta/izbraukšanas no boksiem, lai riepas (un bremzes) sasniegtu darba temperatūru, tad varu vien izteikti Jums līdzjūtību ,,

        kas tas vēl tāds???? kāds tam sakars ar riepu vai bremžu temperatūru??? 🙂

        p.s. ja jau sāki par to runāt, tad tu droši vien nezināji, ka ne katram riepu sastāvam pietiek ar vienu apli ,lai uzsildītu riepas…un jo īpaši atšķiras katras komandas individuālā riepu ,,apetīte,, …piemērs – pagājušā gada Williams komandas lielā slimība vairākos posmos, kad šie izgāzās kvalifikācijā, jo ar vienu apli bija par maz, lai uzsildītu riepas vienam ātram aplim, kuru kval. beigās vienkārši nespēja uzstādīt…….ar šo sērgu ir slimojušas vairākas komandas…. tāka veco zēn …….

      • tas šķiet būs jāiegravē kautkur uz sienas, ka Fetels tieši pēc incidenta sameta dēļ riepu neuzildīšanās 😀 ….un tieši tajā brīdī, un tieši tajos apstākļos.. 😀 fantastiskākais novērojums 😀

      • ‘sakars’ vien tāds, ka novērojamās stūres korekcijas no VET puses (onboard video, starp uzbraucieniem #1 un #2 no kvjatca) NE OBLIGĀTI tieši norāda uz ‘riteņu ģeometrijas’ ( (c) Edgars Vutnāns ) ‘bojājumiem’. Vismaz tikpat liels ticamības procents ir versijai, ka ir vienkāŗši slikta saķere (1. apļa pats iesākums).

  5. RBR šefam ir jābūt dusmīgam uz Kvjatu , savādāk sabiedrība to nesapratīs un būs oi kāds skandāls….galu galā Kvjats ir vainojams incidentā – šādi incidenti ir un paliek pārkāpums….to atzīstu pat es…. bet tas par to citādu , ka Kvjats ar to ir sevi apracis un Maxis gaida rindu – ir tajā pašā emociju iespaidā….ne to vien esmu lasījis no augsta ranga cilvēku teiktā….šiem dusmaz vēl nav pārgājušas…tas apmēram kā ar Wēberu 2010 gada sezonā, kad viņš saskrējās ar Fetelu, kā rezultātā krietni iedragāja RBR cerības uz titulu…kā tik toreiz nezunkāja Wēberu pats Hornera kungs….apdomāšot viņa vietu komandā, lomu komandā un nez ko vēl….. nekas – dusmas pārgāja un viss nostājās savās ierastajās vietās…. ko tad būtu bijis teikt par Maldonādo vai Grožānu , kuriem vispār jau bija jānonāk 50 pēdas zem zemes savos pilotu CV . ..tāka tas viss – virspusēji…. pietiktu Kvjatam sarūpēt kādu labu sensāciju , nu vai pieņemsim – izcīnīt pat uzvaru – tā domas ātri vien mainītos….viss atkarīgs vecīt no apstākļiem dotajā brīdī un vietā.. runās daudz – un vēl ilgi, bet nu – tas tā…tā tam jābūt..nevar nerunāt un nezunkāt…

    • …oooo , ak tad stūres korekcijas pēc divu dienu ilgām debatēm tomēr arī pamanīji Austin?? un pat vairākas??? vot tas jau ir progress 😀 …tagad tik Tev vēl jāpamēģina saprast, ka katra sasviešana un stūres korekcija prasa laiku un tādā veidā arī ātruma samazināšanos (simtdaļu ietvaros) , ar ko pietiek ,lai aizmugurē braucošais uz to nepaspētu noreāģēt, īpaši ,ja tam ir bojāts antispārns….

      • un kā reiz ‘sasviešanas’ es personīgi nenovēroju, nevienā no pieietamajiem video.
        Jums, Vutnāns k-gs, esot zināms kāds, kurā VET auto pakaļgals apskatāms, būtu ‘premnogo blagodaren’, ja Jums labpatiktu ar to video dalīties.

  6. ….visas Fetela nebūšanas ir ļoti labi saskatāmas no Kvjata onboard , kurš protams nestrādāja, kuram elektrības trūka un kurš vispār neskaitās 😀 …kā arī to visu var nolasīt arī no paša Fetela darbībām (stūre, priekšējo riteņu kustības) ..
    Austin – nu bet Tu tak tikko atzini , ka Fetels veica korekcijas ar stūri skaidrojot, ka neuzsilušu riepu dēļ viņš bija nestabols… tagad tu saki, ka nekādu sasviešanu neesi nekur novērojis….. tad kas sanāk pēc Taviem novērojumiem – Fetels veica korekcijas stūrēšanā taisni (bez nēsāšanās) braucošā bolīdā?? ko tad viņš koriģēja??? 😀 ….vai arī uz viņu iedarbojās kāds jauns fizikāls spēks??? …..

  7. vutnāns k-ks, ar to arī F1 kalibra šoferis ačškiras no jums, ka spēj (vairumā gadījumu) automobīli savākt/noturēt trasē. Ja jums personīgi ‘stūres kustības == automobīļa sasviešana’, tad varbūt apmeklējiet pac savus paša reklamētos ‘drošas braukšanas kursus’ – uz ceļa satiksmē jūs laikam esiet drusku bīstams apkārtējiem..

  8. ….es izlikšos, ka neesmu lasījis tavu komentāru , lai līdz galam nesabojātu iespaidu par Tevi 😀 ..
    ..nu i ko tu maini visu vietām?? – nevis ‘stūres kustības == automobīļa sasviešana,, bet gan otrādi – automobiļa nestabilitāte , pēc tam savaldīšana (stūres kustības) …. savukārt automobiļa vākšana neizbēgami nozīmē == zaudēts laiks un ātrums….ārprāts, kam gan es skaidroju?? 😀 ….
    Fetelam izdevās savākt formulu , taču jau simtdaļu par vēlu…. liktenīgās simtdaļas un tie daži kilometri stundā jau bija pazaudēti….

    • ne jūsējā prāta darbs tas ir – par F1 kāru vadāmību spriedelēt, Vutnāns k-gs

      steriem ‘F1 autoritāšu’ ir atbildību par ABIEM uzbraucieniem viennozīmīgi un bez atrunām nolikušas Kvjata pusē. Jums, kā ‘autoritāšu’ cienītājam (spriežot pēc jūsu vāji maskētās pielīšanas F1.lv redakcijai), ar to vajadzētu pietikt, lai pārstātu dzīt savu juhņu par VET ne ta’ sabremzēšanos, ne ta saslīdēšanu.

      Un ar saviem mikropasaulei/kvantu mehānikai piemērojamiem ‘nenoteiktības principiem’ jūs vispār esat ne tai forumā ielēcis – autosportā ir pilnā spēkā klasiskā Ņūtona mehānika 3-dimensiju telpai. Kura gan (nu Ņūtona mehānika), pēc jūsējās apziņas plūsmas pierakstiem šeit spriežot, ir jums pasveša lieta.

  9. šīs kāru vadāmības principi ir paši primitīvākie , visiem pieejamie principi , kuri būtu jāzin katram cilvēkam, kurš vispār kādreiz ir vadījis tehniku….tās ir pašas par sevi saprotamas lietas…. pie lieliem ātrumiem jebkāda veida sānslīde , gan jebkāda veida ,,novirzīšanās no normas,, – prasa laiku , kā arī ietekmē ātrumu…..es nespēju noticēt tam, ka tu to visu nezini…man šķiet tik nezinošs neviens pieaudzis cilvēks nevarētu būt – pat visdumjākais…. manuprāt tu vienkārši izliecies ,ka neko nesaproti gan principa, gan provokācijas pēc…