Autosporta pasaule pamazām atgūstas no šokējošās Spānijas GP izcīņas, kurā Makss Verstapens nodemonstrēja uzvarētāja cienīgu sniegumu, kļūstot par dienas galveno varoni. Tomēr viss varēja beigties nedaudz citādāk, ja viņa konkurenti izvēlētos nedaudz atšķirīgas riepu stratēģijas.

Sacīkstes visi vadošie braucēji uzsāka ar kvalifikācijā lietotām mīkstajām riepām. Pirmais boksos 11. apļa beigās devās sacīkšu līderis Daniels Rikjardo. Tas lika sarosīties aizmugurē esošajiem Verstapenam un Raikonenam, kuri, braucot boksos vēlāk kā nākamajā aplī, varētu zaudēt daudz laika. Tikmēr pirmie signāli par atšķirīgu stratēģiju nāca no Fetela, kurš boksos devās tikai 15. aplī. Tā kā apdzīšana Barselonas trasē nav vienkārša, šķita, ka Sebs varētu izmantot 2 boksu apmeklējumu stratēģiju.

Cikp1xzW0AA19RW

“Red Bull” vadītājs Kristians Horners pavēstījis, ka tai brīdī sapratis, ka bez priekšā esošiem traucēkļiem, visticamāk, “Ferrari” mašīnas ir ātrākas, tādēļ nolēma nodrošināties pret šādu situāciju, pieņemot lēmumu vienu braucēju sūtot boksos divas reizes, bet otru – trīs reizes. Rikjardo bija pirmais no līderiem, kas veica otro pitstopu. Tikmēr “Ferrari” Fetelam uzmontēja mīkstās riepas, cerot, ka ar šo manevru izdosies tikt garām Maksam Verstapenam.

Kad šī stratēģija nedeva rezultātu, vienīgais veids, kā nokļūt priekšā Danielam Rikjardo bija ātrāks trešais boksu apmeklējums. Ar to pietika, tomēr riepu nodilums sacīkšu beigās gandrīz liedza Fetelam saglabāt vietu priekšā Rikjardo, bet vadošos braucējus, neraugoties uz jaunākām riepām, noķert neizdevās. Iespējams, “Red Bull” trasē nudien nebija paši ātrākie, tomēr lielisks ātrums līkumos pirms apdzīšanas zonām, kā arī drosmīga stratēģijas izvēle, nodrošinoties pret jebkādām “Ferrari” darbībām kļuva par panākumu atslēgu “Red Bull” uzvarai.

Kur “Ferrari” varēja rīkoties citādāk? Ātrāk veikts pirmais pitstops diez vai ļautu nonākt priekšā Verstapenam, jo, pateicoties lieliskam Sainsa startam, “Red Bull” bija iekrājuši pārsvaru pār “Ferrari”. Tomēr šai pitstopā izvēlētās riepas gan varēja atšķirties. Kimi Raikonens bija sataupījis nelietotu mīksto riepu komplektu. Pagarinot pirmo nogriezni, bet viena no vidējā sastāva riepu nogriežņa pagarināšana un otra aizvietošana ar mīkstajām riepām, iespējams, dotu atšķirīgu gala iznākumu. Tikmēr Sebastianam Fetelam, turpinot izmantot jaunāku riepu priekšrocības un pieturoties pie divu boksu apmeklējumu stratēģijas, būtu lieliskas izredzes pēdējos apļos atrasties tieši aiz Verstapena ar jaunākām riepām un varbūt paveikt to, ko Raikonens nespēja.

“Pirelli” pirms sacīkstēm kā optimālo stratēģiju piedāvāja mīkstās-mīkstās-vidējās riepas. Vienīgais, kurš nolēma īstenot šādu piegājienu bija Estebans Gutjeress. Lai gan meksikānis finišēja 11. vietā, kas ir viņa labākais sasniegums šosezon, tomēr riepu mūžs nebija tik garš kā “Pirelli” cerēja, tādēļ pēdējais nogrieznis Gutjeresam bija 35 apļu garš un to laikā tika zaudēta pat 8. pozīcija.

Tikai “Renault” vienība izvēlējās sacīkstēs izmantot arī cietāko pieejamo riepu sastāvu. Par zelta stratēģiju to grūti nosaukt, jo riepas padarīja mašīnas tik lēnas, ka Magnusens pa sacīkšu beigās devās pēc mīksto riepu komplekta, ar kuru 10 apļu laikā tika līdz savai vietai. To gan iegūt neizdevās sadursmes dēļ, kā rezultātā “Renault” braucēji sacīkstes pabeidza turpat, kur “Sauber” pārstāvji.

Nenoliedzami, tas lika uzdot jautājumu – vai cieto riepu vietā “Pirelli” nevajadzēja nodrošināt braucējus ar supermīkstajām riepām? Tomēr fakts, ka mīkstās riepas spēja izturēt vien nedaudz vairāk kā 10 apļu, rada šaubas par supermīksto riepu vajadzību Barselonā. Šādā gadījumā mūs gaidītu ne tikai 2 vai 3, bet, iespējams, pat 4 boksu apmeklējumu taktikas, kas vēl vairāk sarežģītu skatīšanās procesu skatītājiem.

Jau atkal visātrāk boksos darbojās “Williams” mehāniķi, tomēr boksu celiņā pavadītais laiks Sebastianam Fetelam un Danielam Rikjardo bija pat labāks par Valteri Botasu. Boksu apmeklējumā pavadītais laiks izmaiņas rezultātos neveica, tomēr jāuzslavē “Red Bull” mehāniķi, kas spēja Rikjardo uzstādīt jaunas riepas pēdējam aplim tikai par sekundi lēnāk kā tad, kad riepas nav sprāgušas. Tā kā Rikjardo finiša līniju sasniedza 2 sekundes priekša Botasam, tad var secināt, ka ja šī riepa būtu sprāgusi kaut 100-200 metru ātrāk, rezultāti varētu būt citādāki.

Cij6IehWsAAULo2

103 KOMENTĀRI

  1. ,,Kad šī stratēģija nedeva rezultātu, vienīgais veids, kā nokļūt priekšā Danielam Rikjardo bija ātrāks trešais boksu apmeklējums. Ar to pietika, tomēr riepu nodilums sacīkšu beigās gandrīz liedza Fetelam saglabāt vietu priekšā Rikjardo, bet vadošos braucējus, neraugoties uz jaunākām riepām, noķert neizdevās. ,, ..
    …lūk arī vēlviens mājiens, ka Ferrari ar mīksto riepu darbību to otrajā stadījā ir pamatīgas problēmas…

    • Nekā tamlīdzīga!!!! 😀 Ja atceries tad pirmajā nogrieznī tieši Fetels ar mīkstajām riepām nobrauca visilgāk un nekā nezaudēja tiem, kas pitstopus bija taisījuši ātrāk. Otrais pitstops ar pāreju uz mīkstajām riepām, bija tieši bailes no tā ka Rikjardo ar trīs pitstopu stratēģiju visus neapspēlē. Trešais ātrākais pitstops jau bija tieši undercut attiecībā pret Rikjardo, kas tā vai savādāk nostrādāja, lai arī ne bez grūtībām. Tas viss ir stratēgiskās cīņas ietvaros nevis kaut kas , ko izraisījušas problēmas ar riepām. Ja Ferrari būtu pieturējušies pie sākotnējās stratēgijas, iespējas, ka Fetels būtu varējis apsteigt maksu bija vislielākās. Bet kā jau rakstīju, Rikjardo tika novērtēts kā galvenais konkurents. Dzenoties pēc Rikjardo, Fetels zaudēja gan Verstapenam gan Kimi

      • ja tas bija F1, kuru tu skatījies ,nevis kautkāds Cart vai Nascar, tad tu droši vien pamanīji, kā pirmajā nogrieznī Fetels apdzenot Sainsu lidoja kā raķete , ātri panākot Rikjardo un Verstapenu….savukārt tūlīt pēc noķeršanas, viņi visi tā arī brauca vagoniņā un viņus pat ķēra rokā Raikonens…. Rikjardo bija lēnāks, Verstapens ātrāks, un Fetels aiz Verstapena, kuri abi braucot šajā vagoniņā plus vēl pataupīja savas riepas ,kamēr Kimiks šo vagoniņu strauji noķēra… šis vagoniņš jau bija otrajā riepu darbības fāzē….tad tu varbūt atbildēsi – kāpēc Fetels uzreiz neapdzina abus Red Bull?? vai tomēr atzīsi , ka taupījās, vai arī otrais variants – vagoniņa fāzē vairs ātruma nemija ,lai tiktu garām red bull tāpat kā pietuvojoties…. pēc pita Fetels atkal lidoja kā raķete – ar Ferrari viss štokos…pēc raķešapļiem riepas atkal iegāja otrajā darbības fāzē un strauji zaudēja tempu ,un notika tas, kas šajā raksta aprakstīts
        ,,Kad šī stratēģija nedeva rezultātu, vienīgais veids, kā nokļūt priekšā Danielam Rikjardo bija ātrāks trešais boksu apmeklējums. Ar to pietika, tomēr riepu nodilums sacīkšu beigās gandrīz liedza Fetelam saglabāt vietu priekšā Rikjardo, bet vadošos braucējus, neraugoties uz jaunākām riepām, noķert neizdevās. ,,

        rezumē – pirmā nogriežņa otro fāzi Fetels nobrauca vagoniņā , nespējot vairs attīstīt tādu ātrumu kā pirms tam ,turklāt braucot vagoniņā viņam pat radās iespēja kaut mazliet sataupīt riepu pirms par pāris apļiem vēlāku boksu….. otrā sacīkšu nogriežņa otrajā fāzē Fetels nespēja pat tuvoties pirmajiem diviem, pat ar svaigāku riepu , turklāt gandrīz zaudēja Rikjardo…. ko tu no tā izsecini Vermin???

        bet man prieks, ka mēs runājam par tēmu , kaut arī viedokļi atšķiras 😉

      • p.s…Ferrari saprata , ka tā ir trauksmes zīme jau pēc pirmā pita…saprotot, ka otrās fāzes sačakarēs visu vēl vairāk, Ferrari nekas cits neatlika kā mainīt stratēģiju..ja ar riepām būtu oki – Fetela stratēģija būtu bijusi tāda pati kā Rikjardo ,ne apli agrāk, ne 5 apļus vēlāk… bet ātrums ļautu viņam sacīkšu beigās cīnīties pat par uzvaru…

      • Nu tak aizej norauj ūdeni. 🙂 Kāda ilgstoša riņkošana vagoniņā pirms pirmā pittstopa? Praktiski brīdī kad Fetels pēc Sainsa apdzīšanas bija sadeldējis atstatumu un pietuvojās Verstapenam vēl pat neesot DRS zonā Rikjardo jau devās pitstopā. Un pēc apļa jau arī Verstapens. Kāda vēl ilgstoša riņkošna. Un atceries vēl lietu par Ferrari problēmām tieši trešajā sektorā. ur ir tikai vienaa nopietna DRS zona – starta finiša taisne. Bet dēļ tā, ka ir lēnāks trešais sektors Ferrari bija grūtības tikt DRS atstatumā tieši mērīšanas brīdī, Lai ari pārējā trasē viņi bija tuvāk. Un nemētājies atkal kā pirdiens pa pannu uz Fetela problēmām pēdējā nogrieznī. Tas ir cits jautājums, vispirms tiekam galā ar Tevis izsapņoto vagoniņu pirms pirmā pitstopā
        BTW Ferrari pārsvars par Buļliem ar medium riepām bija mazāks kā ar soft. Un tas atkal nelīmējas ar tevis deklarētajām problēmām ar riepām, jo problēmām, ja tādas ir iz kā reiz ir jāizpaužas pie mīkstākajiem sastāviem.

      • Nezinu kādu F1 Tu skatījies, droši vien muti pavēris klausījies, ko muld Timrots ar Janševicu, un to kas notiek trasē nemaz neredzēji 😀 Fetels Sainsu apdzina 8 apļa sākumā. Un tajā brīdi atpalicība no Buļliem bija vairāk kā 4 sekundes. Tajis dažos aplos lidz RED Bull devās pitstopos ( Rikjardo 11 un Verstapens 12 aplī. Fetels jau bija viņus panācis) At Tu te deklamē kaut kādas glupības par ilgstošu vagoniņu ar lēnu Fetelu un strauji klāt nākošu Raikonenu, kas pitos iebrauca vienā aplī ar Verstapenu 😀
        Sadzēries biji tās ģelovajas vstrečas laikā?

      • …. 😀 😀 😀 tak par to brīdi arī iet runa , kad Fetels noķēra abus Red Bull , vai arī tu biji kafijas pauzē, kad šie ilgu laiku riņķoja vagoniņā viens aiz otra?? 😀 …apžēliņ 😀 ..pirmais bokss visiem bija daudz laicīgāks, jo visi jau brauca ar kvalifikācijā pabrauktām riepām…tādā gadījumā jau līdz pirmajam pitam Fetelam raķetes ātrumā arī bija jāapdzen abi Red Bull… tu vismaz zini to, kāpēc katrā sacīkstē ir novērojams tas, ka aizmugurē braucošais ieņem drošu attālumu un riņķo aiz priekšā braucošā gatavojot stratēģiju?? – lai taupītu mašīnu un RIEPAS pēdējiem apļiem pirms boksa..ar to arī izskaidrojams Fetela ātrums ar mazliet sataupītākām riepām pirms pita, kamēr Red Bulli devās pitos savos plānotajos apļos ātrāk………..un kā tad tu izskaidrosi to, ka pēc tavām domām pirmajā nogrieznī viss bija kārtībā, a pēdējā nogrieznī še tev- ne tuvojās līderiem, ne spēja bez problēmām noturēt Rikjardo?? …riepu dilumi pussacīkstē labi , a te pēkšņi viss sagriezās kājām gaisā?? jeb Ferrari formula izturas pret riepām kā vēlās?? jeb arī F1 lv redaktori ir muļķi, ka publicēja šo rakstu, kurā skaidri un gaiši ir aprakstītas Fetela problēmas pēdējā sacīkšu nogrieznī?? …te riepas darbojās kā vajag, a te pēkšņi tā izdomāja un zaudēja tempu, vai ne Vermin?? 😀 .

      • nē nu tu esi unikums Vermin…. 😀 …nejau līdz pirmajam pitam , bet tad, kad jau sāka izspēlēt savas stratēģijas…
        paskaidrošu vēl sīkāk…

        a) pirmais sacīkšu pitsops izšķir to .kāda būs tālākā sacīkšu stratēģija… uzdevums pirmajam pitstopam ir tāds – sabalancēt distances garumu nākamajiem riepu tipiem, kurus vēlas izmantot…

        b) – tāpēc pēc pirmajiem pitiem pilotu galvenais uzdevums ir atgriezties priekšā galvenajiem konkurentiem, lai jau vēlāk varētu kontrolēt savu sacīksti un izspēlēt tālāko stratēģiju…… TĀPĒC līderi (parasti pirmie 4-8 ,atkarībā no tā, par ko viņiem ir mērķis cīnīties) gandrīz nekad nenodeldē savas riepas līdz galam ,dodoties pirmajā pitstopā savlaicīgi…. pirmo komplektu līdz galam nodeldē tikai tie piloti, kad tie atpaliek daudz, un kad tiem vairs nav ko zaudēt, un kuri vēlas mainīt stratēģiju…kā arī gadījumos, ka sacīkstēs paredzēts tikai viens pitstops…. ja paredzēti trīs vai divi pitstopi – pirmais riepu komplekts tiek nomainīts tajā vēlamajā aplī , kurš ir sasniedzis to robežu , kad pārējo nogriežņu distances garums tiktu sadalīts tā, lai pārējie riepu komplekti tiktu izmantoti maksimāli….
        c) tieši tāpēc pirmais pitstops visiem līderiem, bija ļoti laicīgs , pat ar rezervi riepās… tieši tāpēc Fetels bija tik ātrs , jo viņa riepām pirms pirmā pita vēl bija rezerve pirmajam riepu komplektam..tu jautāsi, kāpēc ar rezervi tad nevar palikt trasē?? tāpēc, ka konkurenti ar savlaicīgāku pitu tiek vienalga tev priekšā, savukārt ar saviem nākamajiem riepu komplektiem distanci sadala vienmērīgi , kas nozīmē, ka arī pēc sekojošajiem pitiem uzliekot riepas ātrāk , viņi atkal būs priekšā….

        d) – tad ,kad pilots dodas pirmajā pitā ir atkarīgs o tā, kādu turpmāko stratēģiju viņš plāno…. pēc starta visiem līderiem bija vienāda stratēģija, bet īstā stratēģiskā cīņa notika pēc pirmā pita, kā tas vienmēr arī notiek, ja ir plānots vairāk par vienu pitu veikt sacīkstē….

        tāpēc nebrīnies par Fetela ātrumu pirms pirmā pita – viņa riepas nebija savā sliktākajā kondīcijā….

      • par to pēdējo sektoru šķiet jau visu noskaidrojām..vai tiešām būs jāsāk no jauna?? 😀

      • Nu kā tad, nebija jau ilgi jāgaida līdz Vucāna kungs pārstāja pazīt savu cepuri :
        16/05/2016 at 16:02 …kā pirmajā nogrieznī Fetels apdzenot Sainsu lidoja kā raķete , ātri panākot Rikjardo un Verstapenu….savukārt tūlīt pēc noķeršanas, viņi visi tā arī brauca vagoniņā un viņus pat ķēra rokā Raikonens…. Rikjardo bija lēnāks, Verstapens ātrāks, un Fetels aiz Verstapena, kuri abi braucot šajā vagoniņā plus vēl pataupīja savas riepas….
        Kāda jēga ar sitādu jefiņu.as savu cepuri nepazīst diskutēt? 😀
        Fetels varēja atļauties doties pirmajā pitstopā vēlāk nevis tāpēc, ka viņs kā tu saki atpalika daudz, bet gantieši tāpēc ka viņa ātrums ar šim riepām bija pietiekošs, lai art tām varētu konkurēt ar jaunām cietākām riepām. Un tas jau nu nekādi neapliecina tevis deklarētās problēmas ar riepām. Tālāk jau viss notika savādāk tieši tāpēc , ka Ferrari nopirkās uz Rikjardo taktiku, uzskatot viņu par galveno konkurentu. Beidz te fantazēt, par kaut kādām problēmām ar riepām :D. Nekā tāda vienkārši nebija. Ja netici – padauzi galvu pret sienu, varbūt pāriet 😀

      • Uzvaru nesoša stratēģija ar 3 pitstopiem varēja būt tikai S,S,S,M. Bet acīmredzot Fetela rīcībā nebija tik daudz S komplektu normālā stāvoklī.

  2. ..nu jā, Ferrari šā vai tā vajadzēja riskēt… baidos , ka pie divu pitu stratēģijas Fetelam ietu pat vēl daudz grūtāk , nekā ar 3 pitiem, jo Maksu viņš nespētu noķert ,jompēc boksiem būtu apm 7-8 sekunžu deficīts….mēs jau redzējām ,ka brīdī , kad Rikjardo bija 4 sekundes aiz Fetela , Fetels pat brīvā trasē nespēja īsti tuvoties Raikkonenam …tas nozīmē, ka pie diviem pitiem arī ar mazliet svaigākām riepām viņš labākajā gadījumātikai turētu līdzi Maxam….vai tuvotos?? – ļoti šaubos, jo otrajā riepu darbības fāžē tās kritiski ātri zaudē savu tempu…. drīzāk ka tad viņu spētu apsteigt pat Raikkonens, bet Rikjardo viņš iespējams vinnētu šā vai tā….

    • Vermin…taisnība…nolohoju…
      16/05/2016 at 16:02 …kā pirmajā nogrieznī Fetels apdzenot Sainsu lidoja kā raķete , ātri panākot Rikjardo un Verstapenu….savukārt tūlīt pēc noķeršanas, viņi visi tā arī brauca vagoniņā un viņus pat ķēra rokā Raikonens…. Rikjardo bija lēnāks, Verstapens ātrāks, un Fetels aiz Verstapena, kuri abi braucot šajā vagoniņā plus vēl pataupīja savas riepas….
      …izlaidu vienu teikumu – kā pirmajā nogrieznī Fetels apdzenot Sainsu lidoja kā raķete , ātri panākot Rikjardo un Verstapenu… te izlaidu teikumu , ka pirms otrā pitstopa pēc abu līderu noķeršanas, viņi visi tā arī brauca vagoniņā, kad Fetels izlēma mainīt stratēģiju….
      mana kļūda, atzīstu….
      ..taču tas nemaina lietas būtību, jo pēc katra pita Fetels bija lidojošs, savukārt daudz pastiprinātāk nekā konkurentiem sākās tempa zudums… jeb tu vari izskaidrot ,kāpēc pat ar svaigākām riepām Fetels nespēja ķert rokā priekšā braucošos pēdējā sacīkšu daļā un notika tas ,ko R.Graudiņš aprakstīja…. ja tev ir sava versija – lūdzu – izsakies….vai arī kārtējo reizi teiksi, ka atturēsies komunicēt par šo tēmu, tāpat kā nespēji atbildēt uz manu neseno jautājumu, kas ietekmē riepu nodilumus katrai komandai atsevišķi 😀

      • Tādā trasē kā Spānija,fakts , ka esi ātrāks vēl nebūt nedod iespējas vieglai apdzišanai. To ļoti labi varēja redzēt ar Sainsu – bija vajadzīgi 3 apļi, lai arī ātruma pārsvars bija nenoliedzams. Arī pēc pirmā pitstopa Fetels diezgan ātri panāca Verstapenu, bet pēc tam tiešām nācās pabraukt vagoniņā un tur ne maza nozīme bija tieši 3 sektora efektam, dēl kā bija grūti izturēt DRS zonas atstatumu.
        Pēdējais nogrieznis: tā vai savādāk 6 apļu starpība riepu vecumā nav maz. Un ja Fetelam tiešām būt ātrāka riepu dilšana kā Rikjardo, tad vinš tiktu apdzīts bez variantiem.. Tā ka atvaino, bet nav objektīvu rādītāju, kas apliecinātu Tavu versiju par problēm;ām ar riepām. Bija tikai taktiskās spēles, kas palīdzēja tikt priekšā Rikjardo, bet attiecībā pret Verstapenu un KImi izrādījās neveiksmīgas. Lūk arī trešā vieta Fetelam un arī KImi nespēja Max-u apdzīt, lai arī principā viņš bija ātrāks.

      • ..tikko Tu saki, ka Spānijas trasē tas, ja tu esi ātrāks vēl neko nenozīmē, jo šajā trasē apdzīšana ir sarežģīta, tāpēc Fetels riņķoja aiz Verstapena (vēl pie tam kad Fetelam bija svaigākas riepas)… bet tad tu pēkšņi pārslēdzoties uz Rikjardo saki, ka viņam jau no točna bija jātiek garām Fetelam 😀 ….arī ar svaigākām riepām…nu sorry vecīt – tas tev uz emocijām balstīts viedoklis..tad jau Fetelam vēl straujāk un obligātāk bija jātiek garām līderiem ..sorry, te abi bija līdzīgās situācijās…tad Rikjardo viņš noteikti bija jāapdzen, bet Verstapenam līderi ne tik obligāti..vai ne???? ..te var just, ka esi tā pilota pusē, kurš tev vienkārši vairāk patīk…tāpēc nevērtē objektīvi…
        … cik tev var teikt, ka Fetelam bija reķēšātrums riepu darbības pirmajā stadijā…tajā viņš lidoja, savukārt tuvojoties riepu darbības vidusdaļai, tempi zuda, kā jau visās iepriekšējās sacīkstēs Ferrari komandā…(TIKAI PIRMS PIRMĀ PITA NEZUDA, jo pirmajā pitā piloti dodas savlaicīgi , NENOĒDOT RIEPAS…nebija sasniedzis kritisko stadiju ,kad uzstādīja ātros apļus))….tad, kad viņš palidoja garām Sainsam un strauji noķēra līderus, tā bija riepu labākā darbības stadija..tas turpinās vairākus apļus, bet sasniedzot noteiktu robežu , temps samazinās…
        3 sektors sorry – tās jau ir ir Ferrari un Fettela problēmas..tāpēc arī tā ir cīņa un spēku samēri atšķiras…kas gan ir Red Bull 1 sektora pārsvars pret Ferrari 2 sektoru pārsvaru? tikpat labi es arī varu teikt – Ferrarikiem bija 2 sektoru pārsvars – lā ta viņi tā noluņoja…nu sorry Vermin . atslēdz jūtas un to, ka fanoji vairāk par sarkanajiem, un kaut uz mirkli paskaties objektīvi uz to visu…

      • p.s. neaizmirsti to, ka pēc pēdējo boksu sērijām Fetels nekādi nespēja tikt tuvāk līderiem, kad šim pašam no aizmugures tuvojās Rikjardo…tajā brīdī Fetelam vajadzēja nepārprotami tuvoties, ja ar riepām viss būtu bijis kārtībā….nepārprotami….tas bija vislabāk redzamākais brīdis šo problēmu saskatīšanai….

      • kļūda…
        tad Rikjardo viņš noteikti bija jāapdzen, bet Verstapenam līderi ne tik obligāti..vai ne???? .

        Bet Fettelam līderi ne tik obligāti….

      • p.s. tāpēc Fetelam arī tika mainīta stratēģija, jo ja riņķotu bez problēmām , tad pieturētos pie līderu stratēģijas…. Fetela stratēģija normālos apstākļos būtu bijis neprāts ..viņš bija spiests to mainīt…. un kāda Tev Rikjardo kopēšana? neviens nebrauca boksos vēlreiz, jau pēc 5 apļiem …normālos apstākļos tas būtu neprāts un 100% uzvaras atdošana konkurentiem…

      • Bļāviens, vēl tev neapnika muldēt kā pa ķešu, kam ar realitāti nav nekāda sakara? 😀
        Brīdī, kad Fetels taisīja otro pitstopu viņam bija jaunākas riepas kā Verstapenam un nebija nekādu pazīmju, ka viņš sāktu atpalikt, tādēļ , ka riepas vairs nevilktu. Viņš iebrauca pitos tikai tāpēc, ka to bija izdarījis Rikjardo, pie kam uzliekot S riepas, kas skaidri norādīja pāreju uz 3 pitu stratēģiju. Un neviens tajā brīdī nezināja, ka šāda stratēģija nebūs veiksmīga, tāpat kā neviens nezināja vai to pašu nedarīs arī Verstapens, un Fetelam iebraucot boksos ātrāk iznāktu undercut attiecībā pret Verstapenu. Tātad tiem , ka tankā sekošana Rikjardo bija otrais boksu apmeklējums. Kas attiecas uz ātru trešo boksu apmeklējumu, tad tas bija tikai un vienīgi undercut attiecībā pret Rikjardo. Un tā vai savādāk tas deva rezultātu attiecībā pret viņu, lai arī ne bez grūtībām. Ne otrais ne trešais boksu apmeklējums Fetelam nebija dēl tā ka būtu problēmas un viņš būtu kļuvis lēnāks, bet tikai un vienīgi taktika attiecībā. Pašas riepās vel bija liela rezerve. Pēdējā etapā riepu vecuma starpība tikai viens aplis, tātad praktiski nekādu priekšrocību pret līderiem dēļ riepu vecuma.
        Ja kādam arī pēdējā pitstopa laiks bija daudzmaz forsēts izejot no apstākļiem, tad tas bija Buļliem ar Verstapenu. Normāla M riepu rezerve vēl noteikti ļāva turpināt. Tikai, ja netiktu taisīts pitstops dažos apļos Rikjardo ar Fetelu viņu panāktu. Un tajā brīdī jau Fetelām kā pēdējam tajā rindā parādītos unikāla iespēja ar vienu undercut apspēlēt visus. 😀 Un tikai tāpēc Verstapena pēdējais pitstops bija tad , kad viņš bija un nevis vēlāk.
        Tās visas ir prāta spēlītes kas priekš Tevis ir par smagu 😀 Bet izlien taču vienreiz no tanka – Ferrari riepu diļšanas ātrumam šajās prāta spēlītēs nebija pilnīgi nekādas nozīmes 😀

      • āāā, nu tagad es sapratu, kas par vainu 😀 .. tu nespēj piefiksēt tos brīžus ,kad riepas ienāk regresijas stadijā…a to es domāju , tēlo vai izliecies…

        ,,Brīdī, kad Fetels taisīja otro pitstopu viņam bija jaunākas riepas kā Verstapenam un nebija nekādu pazīmju, ka viņš sāktu atpalikt,,

        nu bet loģiski ,ka Fetalam bija jaunākas riepas…tāpēc salīdzinājumā ar tiem, kam bija vecākas, viņa ātrums izskatījās normāls..loģiski, ka ātrāks..tikai nesaprotu, kāpēc tev Fetela temps ir jāsalīdzina ar Verstapena vai Raikkonena…kā tu vari salīdzināt Fetela laikus ar jaunākām riepām pret līderiem ar vecākām???? lai noteiktu pilota tempus , tev jāskatās katra pilota ātrums atsevišķi – kāds bija ātrums pēc pitiem, vidusdaļā un pirms otrajiem pitiem….un tikai tad tu vari salīdzināt ,kuram tas temps kurā brīdī kāpās vai kritās…un to tu vari izdarīt jau tikai pēc riepu komplekta nonēsāšanas katram braucējam ..kā to var nesaprast?? tev ir jāizdara kopējā analīze, nevis jāsalīdzinā kā TIEŠI TAJĀ BRĪDĪ brauc pilots ,ja tam ir atšķirīgāka vecuma riepas nekā konkurentam…. piemērs analīzei:

        piemēram rikjardo veic pitstopu… tu vēro pilota tempu ,kāds tas ir pirmajā distances trešdaļā pēc pitiem..tālāk skaties, kā mainās ātrums un apļa laiki riepu darbības viduszonā…..un tad – pēdējo nogriezni…. pieņemsim, ka ar riepu komplektu braucam 20 apļus…… pie normālas darbības izskatās tā – tu vari stabilā ātrumā nolidot pirmos pieņemsim 6 apļus….tālāk tuvojas viduszona , kad apļalaiks sāk kristies ,un lūk , ja pie normālas riepu darbības tas nokrītas līdz kritiskajai robežai no 6 – 14 aplim . tad Fetela gadījumā tas notiek daudz ātrāk 6 – 11 aplim….
        riepu pastiprināts nodilums nozīmē to , ka pirmajā stadijā tu strauji sasniedz optimālo darba temperatūru un tu vari veikt super apļus agrāk nekā citi…. apļa krituma nostabilizēšanos arī tu sasniedz ātrāk nekā citi…savukārt tas nozīmē, ka riepām arī beigas pienāk ātrāk nekā citiem, jeb temps samazinās….un tas notiek daudz straujāk nekā citiem, jo pastiprināta dilšana nozīmē arī to , ka vajadzīga daudz mazāka distance , lai riepu nodilums būtu lielāks ,nekā konkurentiem tājā pašā distacē…..

        tu nesalīdzini Fetela laikus un ātrumu ar citiem ….tu izvelc katra pilota tempu atsevišķi no boksa līdz boksam , un tikai tad veic salīdzinājumu…..

      • ….paldies dievam neesi stratēģis…. Fetelam bija jābūt galīgi dumjam ,lai pēdējā brīdī mainītu savu izvēli stratēģijā pret Rikjardo…ja viņam nebūtu bijis problēmu , tad viņš pilnībā kopētu Rikjardo riepu stratēģiju, un tad jau 100% būtu priekšā..tas pie noteikuma, ja nebūtu problēmu ar mīkstajām riepām…. sākumā viss gāja gludi..tad saprotot ,ka nepavilks, Fetels jau pēc 5 apļiem iebrauca otrajā pitā….

      • Neko Tu nesaprati,, bet vucāna daba liek spītīgi pļurķškēt. Es jau Tev vienreiz piedāvāju paņem pilnu lap timing tabulu un pierādi, ka tam ko tu pļurkšķi ir kaut kāds pamats. Darījis to neesi, jo, ja būtu darījis, tad pārliecinātos, ka pļurkšķi pilnīgi bez pamata 😀
        Arī prāta spēlītes Tavam ratam ir par smagu. It seviški ja tās jāspēlē vienlaikus divās frontē. Pēc tam , ka pitstopu bija iztaisījuis Verstapens bija izveidojusies pilnīgi jauna situācija. Lai uzvarētu Fetelam būtu bijis jāpdzen gan Rikjardo gan Verstapens. Ņemot vērā to, cik grūti Spānijā to ir izdarīt ņemot vēŗā arī teikto par trešo sektoru, nebija garantijas, ka viņam tas izdosies attiecībā pret Rikjardo ar S riepām, jo arī Rikjardo jebkurā brīdī esot priekšā varēja doties pitstopā. Un tad jau nekā cita izņemot apdžīšanu trasē nebūtu Verstapens savukārt ar pilnīgi jaunām M riepām attiecībā pret jau brauktām S ātrumā neko īpaši nezaudētu – būtu apmēram tas pats. Tāpēc arī Fetels noļēma atvieglot savu uzdevumu uztaisot undercut attiecibā pret Rikjardo. Es jau Tev esmu teicis -nepulies, loģika nav Tava stiprā puse.

      • Ja atpalikšana finišā bija ~ 6 sekundes bet pitstopa laiks ~ 23 sekundes, tātad nogrieznī ar softu pret medium var atgūt 17. 2×17= 34 . tātad vēl 11 sekunžu rezerve. 6-7 sekundes arī bija tas attālums, kas pie esošās stratēģijas pietrūka. Tāda ir matemātika. 😀

      • jā , var atgūt – ar vienu nosacījumu.. – ja nav problēmu ar sacīkšu tempa noturēšanu, ar kuru Ferrari ir problēmas visu šo sezonu….un tas vēl pie tam šajā gadījumā pret Red Bull..ko nu teikt par mērķi – Mercedes….

      • ..lai tur būtu kā būtu..katrs paliksim pie savas izpratnes…paldies vismaz par sarunu par tēmu 😉

      • Tas, ka Mercedes arī šogad ir ātrāki ir acīmredzami un es netaisos to noliegt: 😀 Lieta jau ir vienkārša – Ferari apsteiguši pagājušā gada Mercedes, bet arī viņi nav palikuši uz vietas. Šogad f1 ir ātrāka. Un statuss q ir saglabājies 😀

      • ..protams, ka f1 kļuvusi ātrāka…un vēl kā ātrāka…. Ferrari malači – viņiem tad vajag atdot pagājušā gada čempiona kausu 😀 ……

      • Vermin . Formulā 1 tā riepu analīze ir daudz sarežģītāka nekā piemēram Moto gp ….tur tas viss daudz uzskatāmāk ir redzams..piemēram Ducati gadījumā… pirmie nogriežņi super….pēc vidusdistances kaput.. i epalīdz ne Feika piesauktais super top speed, ne uzrāviei..neglābj vairs nekas, ja tev ir problēmas ar riepu nodiluma tempiem…

      • Analīzes taisa tad , kad ir slims, vai vismaz aizdomas par slimību. Ši slimība ir radusies tikai un vienīgi tavā galviņā un tur pat nav ko analizēt, jo nav nekādu objektīvu rādījumu vai priekšnosacījumu , lai ko analizētu.
        Ja es tagad piepeši uzmācīgi sākšu apgalvot, ka man liekas, ka Tev ir cērmes, tad Tu ko nesīsi nodot analīzes? 😀

      • Pēc tam, kad Vermins izgāzās kā veca sēta, jo tika pieķerts centienos piedēvēt Edgaram paša izfantazētas muļķības, nu Vermins cenšas piedēvēt Edgaram arī slimības. Atkal jau laikam paša…
        Vermin, Edgars tev kā zīdainim ar karotīti mutītē ieliek visus faktus, bet tu joprojām nespēj saprast kādas bija Ferrari attiecības ar riepām!

      • vienīgais, kas te ir izgāzies, ir komentētājs, kuŗš autentificējas ar trauku profilu ‘Edgars Vutnāns’. Tādu žonglēšanu ar pašizdomātiem faktiem, un paša iepriekšapgalvotā klaju noliegšanu vēl nebiju pieredzējis.

        Gaiss bija brīnišķīgi tīrs svētdien, kamēr minētais ‘lietotājs’ šeit nespamoja. Bet visam skaistajam un labajam jau reiz pienāk beigas. Diemžēl.

      • Austin, Tu atkal kļūdies!
        Edgars tikai norādīja uz Vermina pašizdomātiem faktiem, kā arī dažu Kvjata asāko kritizētāju iepriekšapgalvotā klaju noliegšanu. Kamēr Edgars to nebija izdarījis, tikmēr šīs netaisnības noteikti šeit gaisu nepadarīja tīru, bet nu tas ir tiešām tīrs. Vēl jautājumi ir, Austin? 😛

      • vēlviens piemērs..kā var noteikt pilota riepu degradācijas sākumu..
        piemērs….
        Rikjardo brauc ar 10 apļus vecām riepām..
        Fetels brauc aizmugurē ar 6 apļus vecām riepām…
        Fetels tuvojas Rikjardo par piemēram sekundi katrā aplī…

        ..pie pastiprinātas riepu dilšanas tas laiks ,par cik Fetels aplī pietuvojas Rikjardo vispirms nostabilizējas, bet vēl pēc dažiem apļiem šī ātrā tuvošanās ir sarukusi līdz minimumam…
        …pienāk brīdis, kad Fetels vairs netuvojas un abu ātrums izlīdzinās, kas jau nozīmē, ka Fetels ar jaunākām riepām brauc tikpat ātri kā Rikjardo ar vecākām…. (kas arī notika pēdējā sacīkšu nogrieznī)..

        ja Fetels pirms tam strauji tuvojas, vēlāk tuvošanās nav tik strauja vai vispār nenotiek ,savukārt Rikjardo ātrums būtiski nemainās – tā jau ir zīme ka Fetela riepas nolietojas pārāk ātri…. tajā brīdī, kad abu ātrumi sāk izlīdzināties – tas ir tas punkts, kad riepas sāk ,,atteikt,, ….

        tas tāds piemērs, kā noteikt degredācijas punktu..

        tieši tas notika ,kad Fetels nespēja pat ar vēlāk uzliktām riepām noķert abus līderus ,jo riepas dila tik ātri, ka savā nodilumā jau bija ,,noķērušas,, konkurentu nodiluma rādītājus…jeb – īsākā laikā – apēda vairāk… tieši tas pats notika gan Austrālijā, gan pārējos posmos, kad beigu stadijā galveno konkurentu tempi bija daudz labāki..savukārt pirmajā stadijā Ferrari izskatījās ļoti labi…

      • Šādiem spriedelējumiem būtu kaut kāda jēga, ja būtu skaidrs ka riepu perfomances zudums attiecībā pret distanci būtu lineāra funkcija. Visticamāk tā ir kaut kāda eksponeciāla sakarībība. Un tad nu te nekāda spriedelēšana vairs pilnīgi neko neparāda. kaut ko parādīt šeit var tikai šo eksponenču salīdzinājums starp komandām. Un kamēr vien tu Tādu neesi licis galdā, visa tava pļurkšķēana ir tukša gaisa kustināšana 😀
        Tātad datus studijā vai arī beidz tukša gaisa kustināšanu. Ūn ja analizē datus , tad neaizmirsti , ka sacīkšu režīmā mērījumi nav objektīvi, jo tos var ietekmēt pozīcija trasē (trafiks)

      • ..Vermin , protams, protams – Fetels nevarēja apsteigt līderus , jo iespējas apdzīšanai šajā trasē ir minimālas… tas, ka Fetels nespēja apdzīt tavā izpratnēir normāli, bet tas ,ka Rikjardo Fetelu nespēja apdzīt – to tu uzsver bezmazvai katrā atkāpē…comoon Vermin…un vēl pie tam Fetela ātruma pārsvars ,kad šis tuvojās līderiem ar svaigākām riepām to darbības sākumposmā bija daaaudz ātrāks, nekā Rikjardo pārsvars pār Fetelu , kad viņš šim uzbruka… jeb Fetels noķēra līderus daudz ātrāk, nekā Rikjardo ķēra rokā Fetelu sacīkšu beigu posmā….kuram ta kuru vieglāk bija apdzīt??? 😀 ….tāpēc saku – izslēdz jūtas ….. par tālāko šķiet Tev nav vērts stāstīt, kāpēc Fetels mainīja stratēģiju un ar jaunākām riepām beigās līderiem netuvojās..pa vienu aci iekšā, pa otru ausi ārā 😀

      • un protams, apdzīšana bija iespējama tikai 3 sektorā..pārējie sektori neskaitās..vai ne??? ..arī , ja tu tajā brīdī esi ātrāks..vai ne???? 😀

    • Fetels varēja atļauties doties pirmajā pitstopā vēlāk nevis tāpēc, ka viņs kā tu saki atpalika daudz, bet gantieši tāpēc ka viņa ātrums ar šim riepām bija pietiekošs, lai art tām varētu konkurēt ar jaunām cietākām riepām.

      Vermin , ja es kautko izlaidu, tad baidos, ka tu kautko neizlasīji.. kur es tev teicu ka Fetels atpaika pārāk daudz??? 😀 ..es to teicu par pilotiem, kuri krietni zaudē līderiem, un tā dēļ ir spieti pielāgot savu stratēģiju…to parasti dara piloti ārpus sešinieka vai desmitnieka…. protams, ka Fetela ātrums bija pietiekošs, tāpēc ka viņa riepas vēl nebija sasniegušas to kondīciju, kad tās problēmas sākas….jeb pirmajā pitā LĪDERPILOTI NEKAD NENOĒD SAVAS RIEPAS LĪDZ GALAM ,bet gan laicīgāk dodas boksos domājot jau par tālāko stratēģiju…lasīt iemācies….

      • “Vermin , ja es kautko izlaidu, tad baidos, ka tu kautko neizlasīji.. kur es tev teicu ka Fetels atpaika pārāk daudz??? ”
        Edgar, viss kārtībā, sāc pierast pie Vermina regulāri izperētām fantāzijām. 😉
        Ir jautri palasīt komentāros kā Vermins nespēj saprast pat elementāras lietas. 😀

      • Vermin , tu esi unikāls 😀 …aizbildinājums pēc aizbildinājuma…nogriežņus var mērīt jebkurā sacīkšu daļā, arī tad , kad braucēju kāds aizkavē..ja tu esi veicis ātrus apļus un kautkāda iemesla dēļ savu tempu neuzturi , tad tavs temps dēļ aizkavēšanās samazinās , un turpmāk paliek neitrāls, nesvārstās…savukārt ja dēļ riepām temps samazinās , tad ātrums nevis atrodas līdzsvarā , bet gan strauji krītas….atšķirību redzi??? pats vienkāršākais šādas analizēšanas princips ir līdzīgs treniņbraucienu rezultātu salīdzināšanas principiem, kad tiek salīdzināti rezultāti pa konkrētām simulācijām…ja treniņos tas vēl neparāda spēku samērus, tad sacīkstes ar to arī ir sacīkstes , ka tur viss notiek te un tagad reālā kaujā…. sacīkstēs tos apļus, kuros ir bijušas atsevišķas pilotu kļūdas vai traucējuši apstākļi , kuru dēļ apļalaiki svārstās pārāk krasi – līdzīgi kā treniņos – neiekļauj kopējā analīzē…. pat braucot aiz kāda pilota ir iespējams noteikt, kad tavu riepu temps sasniedzis savu kritisko robežu..tas notiek tad, kad apļa laiks nevis svārstās mazā amplitūdā, bet gan tā pamatīgāk..tādos brīžos pilots sāk atpalikt no priekšā braucošā – pie viena noteikuma – ja ir problēmas ar nodilumu….

      • Unikāls kā reiz esi Tu, pie tam ne tajā labākajā nozīmē,jo ar galvu nedraudzējies :D. Mērīt Tu protams vari arī trafikā, tikai jautājums ir tas, ko tas mērījums rāda, it sevišķi jau trasēs,kurās ir ļoti grūti apdzīt. Ja Tevi interesē ripu perfomance attiecībā no nobrauktā atstatuma, tad šāds mērījums to vairs nerāda. Kā jau Tev pieņemts novērojumi, ka temps ir krities būs pareizi, bet secinājums, ka tas ir dēļ nodilšanas būs. nepareizs 😀
        Savukārt, ja nu tu sāc atpalikt, tad arī vairāk neesi trafikā.
        Ideja, ka mērījums, kurs kādu iemeslu dēl krasi atšķiras ir jāatmet ir uz pareizo pusi, tikai pie nopietna trafika būs ļoti grūti izlemt, kas izmetams, kas atstājams. Un kas ir vēl sliktāk priekš Tevis, tad nepietiks ar lap timing tabulu, tev tas vēl būs jāskatās kontekstā ar pilota pozīciju trasē 😀 Ja Tu neesi spējīgs pat lap timing tabulu izanalizēt, lai pierādītu , ka tavi apgalvojumi nav tikai uzmācīgā ideja 😀 ,tad šitādai mērījumu atlasei tikai par vienu sacensību būs jāvelta pāris dienas 😀 Un ja vēl ņem vērā, ka visbiežākā Lap timing pieejamības forma ir grafiskā (TSCC), kas tātad būs vai nu jāizraksta, vai jāatpazīst, tad tā jau ir neiespējamā misija priekš Tevis :D.
        Savukārt par tavu pārliecību – profesor Vutnāns skazal xarjok, i nikakix susļikov, es tikai pasmaidu 😀

      • Vermin – vienā pilnā sacīkstē , lai noskairdotu to, kā tava formula draudzējas ar ar konkrētu riepu tipu – IR NEPIECIEŠAMS TIKAI viens pilnvērtīgi izmantots riepu komplekts…jeb viena distance no boksa līdz nākamajam..ar to jau pietiek, lai varētu izdarīt secinājums… jeb tu domā, ka ja es uzlikšu pirmo mīksto riepu komplektu, tad nākamais mīkstais riepu komplekts uzvedīsies pavisam savādāk?? 😀 … pietiek ar vienu komplekta distanci kompaktā režīmā, lai ievāktu vajadzīgos datus… Ferrari , lai vispār saprastu, ka viņiem šosezon ir problēmas ar mīkstākajiem sastāviem skarbi runājot – pietika ar Austrālijas posma vienu sacīkšu daļu, jeb viena komplekta izmantošu kompaktā ātrumā, lai jau ievāktu vajadzīgos datus…
        A kā tad Tu domāji – kādā tad veidā inženieri un komandas savāc datus par liepu nolietojumu?? šīs analīzes viņiem ir vitāli nepieciešamas.., lai redzētu, kur ir problēma un kur nav…tas vajadzīgs arī nākamo sacīkšu izplānošanai, lai noteiktu, kas kurai komandai ir vairāk piemērots…. šie nodilumu dati ir tikpat vitāli svarīgi kā piemēram dzinēju darbības parametri….
        jeb arī tu zini citādu veidu ,kā inženieri nosaka riepu darbību ,ko zināt viņiem ir tikpat svarīgi kā ēst…. Tev ir sava versija Vermin?? – kārtējo reizi jājautā – padalies ar savu versiju.. – kā tad komandas ievāc šāda tipa datus, jeb pēc kāda principa? sacīkstes beigās uzvelk brilles un papēta riepas, cik tās ir smukas vai nesmukas ,vai??? 😀

      • Ir tikai tāds sīkums , ka Spānijā Ferari kā reiz ar S sacīkstēs kā reiz nebija nekādu problēmu – viņi bija stabili ātrāki 😀 Ar M bija tikai knapi ātrāki 😀 Tā ka brūk tava uzmācīgā ideja par problēmām ar mikstākajiem sastāviem 😀 Ko nu? 😛

  3. par Red Bull ātrumu trasē vēl varētu pastrīdēties, jo kas zina, ko Verstapens būtu parādījis, ja komanda ļautu viņam apsteigt Rikjardo pirmajā sacīkšu nogrieznī tā vietā, lai saglabātu drošu distanci līdz viņam…. te komanda savas intereses mazliet nogļučīja…

    • Vermin , Tev nepielec i nepielec..Fettels par pārējiem bija ātrāks pirms pirmā pita , kad kā jau teicu – VISI LĪDERPILOTI DODAS LAICĪGI, agrāk, pirms riepas ir pavisam nodeldētas… Fetela pirmais pits notika tad, kad viņa riepas vēl nebija savā kritiskajā stadijā..tāpēc viņš vēl spēja uzštampēt ātrus apļus….. pirms otrā pita Fetelam jau klājās pavisam savādāk…sākumā sekoja braukšana vagoniņā, kas Fetelam ļāva pietaupīt riepas, kas gan nebija nepieciešams , jo pitu stratēģija tāpat tika mainīta vēlāk (varēja tik mēģināt apdzīt, kamēr vēl riepas darbojās labi nevis braukt vagoniņā taupoties) , ..tieši šī pietaupīšanās vēl daudzmaz katko deva, par dažiem apļiem pagarinot riepu optimālo darba spēju..taču pārsvara kā tāda pret konkurentiem pēdējos apļos pirms otrā pita Fetelam nebija (tākā viņam bija mazliet jaunākas riepas un vēl pie tam pataupīšanās braucot vagoniņā) …tāka saliekot visu kopā- atkal jau zaudējums attiecībā pret konkurentiem….tālāk izšķirošais. trešais posms no pēdējā pita līdz finišam..te nu izpaudās pilnā mērā problēmas ar riepām – nebija ne vagoniņu , ne taupīšanās – bija reāla, neviena netraucēta sacīkšu gaita, kurā Fetels ar jaunākām riepām nespēja noķert līderus un kur nu vēl noturēt Rikjardo tempu…. tieši pēdējais posms parādīja datiem visbagātāko sacīkšu posmu…

      • Vermin , fantastika –
        ,,Ir tikai tāds sīkums , ka Spānijā Ferari kā reiz ar S sacīkstēs kā reiz nebija nekādu problēmu – viņi bija stabili ātrāki Ar M bija tikai knapi ātrāki Tā ka brūk tava uzmācīgā ideja par problēmām ar mikstākajiem sastāviem Ko nu? ,,

        ar S tipa riepām stabili ātrāki… ar M – knapi ātrāki… rezumē – ar abiem tipiem ātrāki… bet finišā zaudē Red Bull , un Fetels turklāt tempā līdz finiša līnijai zaudē arī Rikjardo uz tīrā ātruma pēdējos apļos 😀 , turklāt Fetels zaudē līderim vairākas sekundes finišā ar Taviem abiem ātrākajiem riepu tipiem 😀 …ģeniāli 😀 …viss pret fizikas un dabas likumiem 😀 ..savukārt arī Kimiks nespēj tikt garām Maxam, kuram ir pārsvars vienā sektorā, bet Raikkonenam veselos divos…kā arī ar taviem ātrākajiem sastāviem pietiek ar to, ka Raikkonens tikai tiek līdzi Verstapenam , bet apdzīšanas manevri izpaliek….. fantastiski Vermin, 😀 …Ferrari pārsvars riepās , divos sektoros , Kimi tur līdzi Maksam,bet neuzbrūk, Fetels finišā ar svaigākām riepām neķer rokā līderus un atpaliek vairākas sekundes finišā…raksta autors uzsver ,Fetela riepu problēmas pēc pēdējā pita – a šis vēl joprojām neko nesaprot…….. TU ESI UNIKUMS 😀

      • ..vispirms iemācies izanalizēt katra pilota tempus un tad spried , kur Fetels bija ātrāks un kur lēnāks… Ātrāks bija tikai ,,trīs vietās,, ..pirms pirmā pita ar līdz galam nenobrauktām riepām, kā arī pirmajos apļos pēc pitiem…vot tur viņš lidoja…. tikai nesāc atkalt ķerties pie nepareizā gala salīdzinot Fetela apļus ar jaunākām riepām ,kamēr tajā brīdī pārējiem bija vecākas…vispirms saliec kopā katra pilota tempus atsevišķi , pēc tam tikai tos salīdzini..līdzīgi kā salīdzina pilotus pēc treniņbraucienu simulācijām…. takā skolēns jāmāca 😀

      • Rikardo apsteidza – tātad bija ātrāks 😀 No Max-a atpalika par 6 sekundēm, bet ar pitstopu vairāk – tātad arī bija ātrāks 😀 Tev taču teica , ka loģika nav Tava stiprā puse 😀 Tā lūk unikuma kungs 😀

      • 😀 😀 😀 tomēr neuzklausīji mani un saskaitīji vien boksus kopā, un kurā konkrētā brīdī kurš par kuru bija ātrāks 😀 ..ja komandu inženieri informāciju vāktu tādā stilā – būtu krahs jau nākamajā sacīkstē…. 😀 ….tas, ka nesaproti atšķirību starp diviem vai trīs pitstopiem – arī mani neizbrīna …ja tiem ,kam divi piti – ir jāpavelk riepu darbs ilgāk , tad tas ,kuram ir trīs piti – nomaina savlaicīgāk savus komplektus un pie jau tikko jaunākām riepām spēj atgūt boksos zaudēto laiku kopsummā (pilotam ir trīs posmi ar jaunām riepām , kamēr 2 pitu izmantotājiem ir jāpavelk savu riepu darbs..atšķirību redzi?? tur tas pitstopa laiks atvinnējas, bet ja riepas labi strādā un trase tam ir piemērota, tad var cīnīties par uzvaru)….kautgan ne katrā trasē tas nes augļus..

  4. ,,Autosporta pasaule pamazām atgūstas no šokējošās Spānijas GP izcīņas, kurā Makss Verstapens nodemonstrēja uzvarētāja cienīgu sniegumu, kļūstot par dienas galveno varoni. Tomēr viss varēja beigties nedaudz citādāk, ja viņa konkurenti izvēlētos nedaudz atšķirīgas riepu stratēģijas.,,

    šim gan pilnībā piekrist nevaru – pasaule nez kā atgūstas, bet es ta toč vēl ilgi neatgūšos 😀 …tas bija kautkas…..

  5. Austin pareizi , tādu pārrakstīšanos un teikuma izlaišanu ,kas beigās lasījās kā pašam sava teiktā noliegšana vēl nebiji redzējis 😀 ..ak šausmas ,kas par kļūdu manā izpildījumā…. neņemot vērā to, ka dažiem ar to lasīšanu arī tā pašvakāk..bet tas jau nekas koņečno 😀 ….ak zaķēn , cilpo vien priedēs, kur tu parasti esi paradis slēpties…

  6. Pūdelis tikai izlaists atkal ārā 🙂 eh…jāpiekrīt Austinam par tīro gaisu 🙂
    Kāda jēga te pukšķināt? Tak vietas pēc gonkas tāpat nemainīsies! Verminam iesaku njemt piemeeru no manis un uz provokācijām neatbildēt 😀 Edgars ir Edgars ar savu viedokli…nu,lai viņš nepiekrīt citiem un raksta muļķības uz to nav jāuzķeras :)))

    • fans81, tikai viena problēma – ‘Edgaram’ to “viedokļu” ir pilns spektrs, var atrast tur dajebko, ja vien pameklē.. bezmaz vai dzīvs pierādījums Hjū Everetta reiz piedāvātajam Šrēdingera ‘viļņu funkcijas kolapsa’ paradoksa risinājumam 😀

    • Edgar,piedod 🙂
      Austin…Edža te būs kamēr neatstieps kājas 🙁 Nav mums citu variantu kā uzklausīt viņu 🙂
      Un Pūdelis tā pat…kamēr saimnieks šo baros 🙂 Neesmu no Pūdeļa redzējis nevienu komentāru par rakstu 🙂 Viņš tikai komentē,ko saimnieka kritiķi uzraksta 🙂

      • ne esmu “Edžam” ko parādā, ne mantojumu sagaidu, ne tie viņa penteri-rakstījumi jelkādā veidā man ir interesanti (neesmu psīchiatrs ne pēc profesijas, ne aicinājuma) – tā ka nejūtu pienākumu to pajoliņu ‘uzklausīt’.
        Ja Tev ir kādi pienākumi pret viņu – sorī vecīt, bet tā tava problēma, ne manējā 😛

      • Austin – parādā gan šo to esi… dažas atbildes uz veciem jautājumiem, kuras tu paslēpi aiz priedēm… joprojām neesam noskaidrojuši šādas tādas Tavas ,,zināšanas,, …tāpat arī Vermins nespēja atbildēt ,,ar vienkāršo par galveno,, , jo par dažām konkrētām tēmām (kā jūtu, kuras viņš nepārzina) viņš atturas no sarunas vispār… par Feiku vispār nerunāsim , šis valodu sāk raustīt, te tikai dažus vārdus zina , kā – ,,čmo , nelaime, orānvutāns,, ….tāka vecozēn parādiņš šāds tāds jums ir….bet atbildes es nemaz negaidu, jo ko gan var atbildēt uz tēmām, par kurām īsti nav pārliecināti..tad tikai atliek bēgt priedēs…. kad pajautāju – ,,kāda ir tava versija tādā un tādā jautājumā,, – gluži tāpat tiek palīsts zem deķa. – ņečego ņivižu , ņečego ņeslišu….

      • īstenībā jau Fans kā reiz saimnieks ir nekaitīgs radījums, toties Pūdelis jau nu gan rej ar pavisam citiem nolūkiem 😀 Un saimnieku sargā un sargās tikai tikmēr kamēr tā rīcība atbildīs viņa punktierim 😀

      • ..protams Vermin , cirvim vēl drošāk varēsi neatbildēt uz jautājumiem, jo tas neko nejautās..tā tik turēt Vermin.. kārtējā izvairīšanās no atbildes ,kad vienkārši pajautāju tavu viedokli, jeb tavu versiju (sakarā ar riepu datu ievākšanas principu) ……..a par pārējo – paliksim vien katrs pie sava viedokļa…

  7. teiksim tā – šo blogu F1.LV izveidoja Aldis, vēlāk piesaistot arī citus autorus – Cepuri Nost! Un kas vēl foršāk, Viņš/Viņi šo blogu ir attītījuši līdz tādam līmenim(dodot mums iespējas komentēt un apmainīties ar viedokļiem) kad šis blogs jau ir sasniedzis Foruma Līmeni. Tāpēc gribētu aicināt dalībniekus Šo faktu respektēt un ja kādam tik dikti gribas visus par visām varītēm pārbļaut, tad varbūt labāk dibināt pašam savu blogu kur savu viedo un neapstrīdamo viedokli paust jau no autoritāras pozīcijas, un šo te vienkāršo ļaužu vietni atstāt, tā sacīt, mums prastajai publikai.

    • ..redaktori visdrīzāk izveidos iespēju, kā atsijāt vēlamos no nevēlamajiem… par raksta zīmju limitu ,,noteikumu lapā,,nav ne vārda…ir ko teikt par tēmu – izsakies… a ko gan teikt gadījumos, kad lejas matj perematj vai kad šī portāla darbinieki tiek atklāti uzskatīti par muļķiem?? sorry…. kurš te vēl runā par cieņu?? kraksts..apakšā seko komentāru sadaļa, lai tajā varētu komentēt rakstu..pašlaik mēs ar Verminu šo noteikumu nepārkāpjam..ir ko teikt par šīm lietām – sakam… ja tev nepatīk mans viedoklis, tad tas vēl nenozīmē , ka esmu ,,ārpus likuma,, …

    • …avāriju droši vien ka vairāk 😀 …a tā nosēdi pie teļuka 3-5 stundas un kaifo, kamēr acis sāk pārgriesties……bet par tradīcijām autoindustrijā F1 un Nascar ir divas dažādas pasaules… F1 lielāka un augstāka līmeņa…bet ko gan fani zina par tehniskā sporta lomām un vietām lielajā autoindustrijas pasaulē…

      • Jā,tiešām izpēti pats par “tehniskā sporta lomām un vietām autoindustrijas pasaulē”. Un varbūt sāksi saprast, kā pasaules autoindustrija ietekmē elitāro un šauro klubiņu – F1. Un nolaidies no augstumiem.Vīzdegunīga attieksme pret sarunas biedriem neko labu neliecina ( “bet ko, gan fani zina”). Man ir bērni Tavā vecumā, un šo to par ko Tu vari izlasīt, man bija iespēja piedzīvot klātienē.

      • …Tāli , paldies, jau sen esmu izpētījis … nesaprotu , pričom te Tavs vecums vai Tavi bērni?? – Verstapenam piemēram ir tikai 18 gadi , un viņš brauc F1 un ir daudzkārt gudrāks par mums visiem kopā ņemot – sakarā ar autosportu….kā jau reiz teicu – svarīgs ir nevis vecums, bet tas ,kādu pieredzes bagāžu un tieši kāda veida bagāžu tu esi uzkrājis sava ,,vecuma laikā,, …..par esamību klātienē – nu un?? ko tas maina?? ..autosporta studijās vai lekcijās sēdēji, un tur kautko jaunu iemācīja? …

  8. Šis ir dienas citāts, manuprāt:

    “āāā, nu tagad es sapratu, kas par vainu .. tu nespēj piefiksēt tos brīžus ,kad riepas ienāk regresijas stadijā…”

    Dzeru rīta kafiju un iedomājos, kā Vutnāna kgs sēž pie četriem displejiem ar hronometru un bloknotu rokā un piefiksē brīžus :))) Interesanti, vai brīdi, kad viņa smadzenes no čurām pārgāja sviestā viņš ir piefiksējis?

    p.s. Verstapena panākumu “atslēga”, manuprāt, ir viņa galveno konkurentu avārija pirmajā aplī un Ferrari kļūda ar formulas iestādījumiem

    • taisnība, (par Maxa panākumu aclēgām), tomēr ne gluži visa taisnība:

      1) maxim bija ~10 dienas laika, lai pielāgotos principiāli acškirīgam formulim
      2) maxis spēja ne tikai pabraukt ātri, bet pie viena arī sataupīt riepas (un atkal jāsaka, ka ar ne sevišķi labi pazīstamu braucamo)

      tā ka nebūs šī uzvara viņam tāda vienkāŗša halva, kā Lipska k-gs šķiet norādām

    • :))) Konceptuāls jautājums :))) Viss atkarīgs no tā, vai mēs apskatām visu sacīksti kopumā, vai atsevišķus tās… (zīmīgi kāsē) nogriežņus :)))

      Tajā nogrieznī, kas sākās pēc tam, kad RB izvēlējās atšķirīgas riepu stratēģijas, Maksis uzrādīja pieredzējuša čempiona sniegumu.

      Turpretim, ja mēs apskatām visu sacīksti kopumā (kas, nenoliedzami, ir pats objektīvākais veids), tad haļavas faktoru noliegt varētu tikai vutnāni 🙂

      P.S. Kāds gudrs vīrs kādreiz ir teicis (brīvs tulkojums no angļu valodas): “Strīdēties internetā ir līdzīgi kā piedalīties Speciālajā Olimpiādē – pat tad, ja tu uzvari, tu vienalga esi un paliec daunis 🙂

      • Ivar , ja uz to paskatās no tāda skata punkta, tad sanāk , ka gandrīz katras sacīkstes uzvarētājs uzvaru izcīna na haļavu… nedod dievs ja otrajā vietā braucošais finišē turpat aizmugurē – tad pēc šādas metodes vērtējot šāda priekšā esošā braucēja uzvara ir haļavīga…. tātad pelnīta uzvara ir tikai tāda, kurā tu atraujies garu gabalu priekšā uz ātruma rēķina un visu sacīksti uz ātrumu to noturi, vai ne??? ..diezvai tu atradīsi pārāk bieži tādu sacīkstes uzvarētāju , kurš visos sacīkšu posmos ir bijis ātrāks par konkurentiem , vai stratēģijā mazliet aiz konkurentiem , bet izraujot uzvaru..gadās, bet ne bieži….nevienās gonkās šīs lietas tā nenotiek… kāda gan Verstapenam var būt haļava, ka pirmajā nogrieznī viņš bija ātrāks par līderi , vēlāk izmantojot otrā pilota stratēģiju pamanās apspēlēt līderi , un vēl finišā notur uzvaru nepielaižot kļūdas….

      • Jā, Edgar, tieši tā arī sanāk. Un es neredzu tur nekā pārsteidzoša, ka pilots, kurš pielaiž vismazāk kļūdu (tobiš rada pēc iespējas mazāk haļavu citiem) beigu beigās arī gūst vislabākos rezultātus.

      • tātad pelnītas uzvaras F1 vēsturē uz roku pirkstiem vien varētu saskaitīt, vai ne??? gandrīz visi ir haļavščiki 😀 ….o kas par zvēru ir autosports 😀 ..tik neobjektīvs sporta novirziens, ka vispār nav vērts tādam sekot līdzi , vai nē??? uzvaras vien na haļavu nāk vairākumam 😀 ..ko tad teikt par Nascar piemēram , vai Indy?? tur tak vēl trakāk 😀

      • Nu bet protams, Edgariņ… par to jau iet runa. Jeb Tev liekas, ka piemēram Alonso sniegums pēdējās sezonās tiešām OBJEKTĪVI ataino viņa meistarību? Nu nav F1 tas sports, kur viss ir mērāms nogriežņos ar hronometru rokās… ja Tev kādreiz to izdosies saprast, tad varbūt tu spēsi vienkārši izbaudīt sacīksti 🙂

      • Nu nav F1 tas sports, kur viss ir mērāms nogriežņos ar hronometru rokās…

        pajautā inženieriem un komandām , cik svarīgs noteiktos brīžos ir tavs tā saucamais hronometrs 😀 …
        … Ivar – tavs teiktais vien nozīmē to , ka nevienā no sporta veidiem , kuros savu lomu spēlē gan kļūdas, gan nejaušības – nevar OBJEKTĪVI vērtēt nevienu…nu ko Ivar – tad slēdzam ārā to sportu, vai??? kāda Tev daļa ,turu es rokās hronometru vai nē?? ja man tas ir svarīgi , tad turu un turēšu?? ja kādam tas nav svarīgi, lai netur..nav spiesta lieta… un ja es turu un uzzinu par šīm lietām kautko vairāk , nekā tie, kuri netur , tad lai tie neturētāji arī nespriež par lietām , kuras bez tā tava ,,hronometra,, noteikt nevar….

      • par Alonso loģiski ka man tā neliekas..no kurienes tu to izrāvi??? … neaizmirsti Rosberga reiz pieminēto frāzi – 80% car , 20% driver ….

    • Ivar ,pilnīgi tas pats domu gājiens kā Verminam… nez kāpēc mani tas neizbrīna…tur pat katra apļa laiku tabula nav vajadzīga ,lai noteiktu , kad pilotam zūd temps un viņš vairs netuvojas priekšā braucošajam, ja tam ir vēl pie tam priekšā braucošajam ir vecākas vai arī cietākas riepas riepas…. pilnai sacīkšu analīzei protams vajag apmērīgākus datus, bet noteikt pilotu sacīkšu tempus ir tikpat vienkārši kā 2×2=4

    • Tāli – piekrītu ,vecums dod pieredzi..tikai jautājums – kādu un cik apjomīgu pieredzi….tas atkarīgs no katra cilvēka individuāli…dažs visa mūža laikā neiemācās to, ko dažs iemāca dažos gados…. mans bijušais kaimiņš savos 60 gados joprojām nejēdza normāli turēt rokās izkapti, un nesajēdza, kad ir vislabākais laiks kartupeļu stādīšanai..ceru , ka saprati manu domu….tāka vecums vēl nav garants ,,gudrībai,, …..tas katram individuāli…

  9. To, ka Ferrari nolaida kārtīgu ūdeni ar formulas uzstādījumiem un visa viņu sacīkste gandrīz bija norakstīta, to, protams, mūsu “ubereksperts” nav pamanījis, jo to sacīkšu daļu Latvijas TV nerāda :)))))

    • 😀 …Formulas uzstādījumiem… ar uzstādījumiem var ūdeni nolaist Haas, Manor ,Renault , bet nevis tādas komandas kā Ferrari un kopumā pat visas top komandas…šajās lietās top komandas nekļūdās…pirmā pazīme šajā trasē par problēmām sākās jau kvalā, kad kā Ferrari atzina – trases seguma temperatūras amplitūda mainījās vairāk pat par 10 grādiem,kas ir milzīgas izmaiņas salīdzinājumā ar treniņbraucienu apstākļiem, uz ko riepas noreāģēja pilnībā neparedzami, kas īpaši nemainījās arī nākamās dienas pašā sacīkstē….zaudēts ne vien Mercedesiem, bet arī jau Red Bull…. izskaidrojums – vecās labās riepas, kurām ja ir problēmas, tad pie trases apstākļu būtiskām izmaiņām šīs problēmas tikai pasliktinās…

  10. Edgar, nu tu taču esi cirvis, vai ne?

    “kāda gan Verstapenam var būt haļava, ka pirmajā nogrieznī viņš bija ātrāks par līderi?”

    TĀDA, KA PAŠĀ PIRMAJĀ NOGRIEZNĪ LĪDERIS IZLIDOJA NO TRASES!!!!!!!!!!!!

    • …..ja tu saprastu , ka problēmas ar uzstādījumiem ir atkarīgas ne vien no pašu komandu kļūdām , bet arī no apstākļiem, kas noved pie nevēlamām nejaušībām, kad komandas pašas nesaprot ,kas notiek ..ja šo te tu izprastu, tad tu arī saprastu , ka šādas neveiksmes nav komandu kļūdas, bet gan apstākļu radītas… Ferrari gadījumā tās ir apstākļu radītas, jo kvalā riepu darbība bija neparedzama nejau uzstādījumu dēļ, bet gan dēļ neprognozējamo riepu darbību būtiski atšķirīgos apstākļos..un zāles tam viņi neatrada arī sacīkstē… riepu darbība arī rada šos apstākļus, pret kuriem viņiem nav zāļu jau 5 posmus….katrā no posmiem tas izpaudās – kurā vairāk, kurā mazāk, taču tagad tas grafiks slīd arvien zemāk…problēmas pieņemas spēkā…

      • tas ir tas, kas notika ar Ferrari kvalifikācijā , par ko Ferrari sākumā paši bija šokā….tie ir tie tavi ,,nevēlamie apstākļi,, …ar haļavu tam nav nekāda sakara..tas ir faktors, kurš Ferrari rada problēmas visu šo sezonu , bet šajā trasē tas izpaudās jo īpaši…

  11. …nu tik jau varēji saprast , ka es runāju par Rikjardo …par Meršiem te vispār neviens nerunā – jo kļūdas arī ir daļa no sacensības…jebkurā no motoru sportiem , un vispār sporta pasaulē, jebkurā sporta paveidā – basketbolā ,boksā vai dambretē – kļūdas ir daļa no sporta …..

    • Es tieši sapratu, ka Tu domā Rikjardo. Un tieši tur ir tava kļūda, jo Rikjardo nav līderis. Līderi ir Rosbergs un Hamiltons. Rikjardo ir tikai Makša komandas biedrs, kuram paveicās, ka līderi izlidoja, bet nepaveicās, ka viņam komanda izvēlējās stratēģiju, kas izrādījās mazāk derīga, nekā Maksim. Un kuram vēl nepaveicās, jo pārsprāga riepa. Kā redzi, vienas vienīgas haļavas… un nekādu nogriežnu 😛

      • .. un kāpēc tad tāda lieta kā sports ir izdomāts vai ne?? visur viena vienīga neobjektivitāte 😀 ….pag, sanāk , ka Tu skaties šo neobjektīvo sporta veidu??? kā tad tā Ivar???
        p.s. visvairāk mani fascinē nobriedušu cilvēku mēles rādīšana…. tas tiktiešām parāda viņu personību ,,vērtību,, ….pieaudzis cilvēks itkā….ņjā….

    • Nu jā, un vēl Rikjardo paveicās, ka Ferrari… ak nē, atvainojos top komadas kļūdas nepieļauj,.. ka Pirelli riepām bija problēmas ar trases segumu un Ferrari to neparedzēja… nē, nē nekļūdījās, vienkārši nespēja paredzēt :DDDD

      • mīļo cilvēk – problēmas ar riepām Ferrari ir jau 5 posmus no vietas…paredzēt nevar vien to , cik strauji būs nodilumi katrā sacīkstē atsevišķi…bet to ka problēmas būs – par to Ferrari jau sen ir lietas kursā… ja tev ir pastiprināta riepu dilšanas problēma, tad nekādi regulējumi un uzstādījumi tevi vairs neglābs… komandas ar to mokās visas sezonas garumā… a ja ir tik lielas problēmas , kā Mercedes 2012 gadā, tad ir vispār čau… kādi tev tur vairs uzstādījumi vai regulējumi?? tad jau sanāk, ka Ferrari ar uzstādījumiem kļūdījās visus šos 5 posmus no vietas, jo nodiluma problēma un tempa noturēšana bija vērojama katrā no sacīkstēm… šausmas, tāda komanda, un 5 posmus no vietas tā nokļūdās 😀 ak vai …

      • p.s. pilnībā tāpat kā Ducati iekš Moto gp ..top speed pieejams, uzrāviens pieejams, a konkurēt visas sacīkstes garumā nespēj dēļ tempa zuduma riepās…. visa Itālija šogad ar uzstādījumiem un regulējumiem būs laikam nošāvusi greizi , vai ne?? 😀

  12. Labi, Edgar, mans laiks ir beidzies… bija jautri… es, protams, zinu, ka Tu šeit arī bez manis palagus pierakstīsi, bet atvaino, man vairs nebūs laika to visu izlasīt…

    Man ir skumji, ka tu F1 saskati tikai nogriežņus… Tev vienmēr būs grūti saprast patiesos F1 fanus. Tos, kuri priecājās par to, ka, iespējams kopš melnbaltās TV laikiem, pirmo reizi vienā kadrā varēja redzēt veselus četrus pretendentus uz uzvaru. Kaut kur, statistikā, var atrast cik tieši sekundes šķīra pirmo vietu no ceturtās… bet man tas neliekas būtiski… jo, to, ar kādu aizrautību es vēroju sacīksti, nevar izmērīt nekādos skaitļos. 🙂

    • ooooj, nu tur tu kļūdies – nesatraucies, es nesēžu ar hronometru rokās gonkas laikā – man tāpēc ir acis un ausis..hronometra pieejamos rādītājus es varu papētīt arī pēc sacīkstes…nesatraucies – arī sporta kaifam skatoties gonku man ir atvēlēta vietiņa… neesmu es komandas inženieris, kurš sēž pie 4 monitoriem un pēta tikai un vienīgi skaitļus …eh , žēl ka ej prom – es vēl tikai iesāku 😀