Šodien tika aizvadīta pirmā no divām testu dienām Barselonas trasē. Ātrāko apļa laiku uzrādīja “Ferrari” braucējs Sebastians Fetels, kas ļauj cerēt, ka itāļu komanda ir spējusi tikt galā vismaz ar daļu problēmām, kas viņiem kvalifikācijā liedza izrādīt pretestību “Mercedes” un “Red Bull” pārstāvjiem. Neviena komanda nesaskārās ar nopietnām tehniskām problēmām, kas ļāva visiem braucējiem veikt vairāk kā 350 kilometru. Četras komandas nolēma šos testus izmantot ne tikai mašīnas pilnveidošanai, bet arī dodot iespēju sevi pierādīt rezerves braucējiem.

CirA5g2XEAIGb5O

Niko Rosbergs paziņojis, ka atstājis svētdienas incidentu pagātnē un vairs par to nedomājot. Čempionāta līderis arī apgalvo, ka viņa attiecības ar komandas biedru Luisu Hamiltonu pēc incidenta neesot kļuvušas saspīlētākas. Itāļu prese arī izplatījusi baumas, ka Rosbergs varētu kļūt par Raikonena aizvietotāju “Ferrari” sastāvā, uz ko viņš gan atbildējis izvairīgi: “Šobrīd jūtos laimīgs “Mercedes” sastāvā. Tad jau redzēsim, ko atnesīs nākotne.”

“Pirelli” publicējusi katra braucēja riepu izvēles maija pēdējā nedēļas nogalē notiekošajam Monako GP, kur pirmo reizi darbībā redzēsim ultramīkstās riepas. Pēdējo gadu laikā braucēji pārliecinājušies, ka supermīkstās riepas šaurajās ielās pārlieku nedilst, tādēļ bez viena obligātā sastāva no katras cietības, “Red Bull”, “Mercedes” un Magnusens tiks pie vēl tikai 1 supermīksto riepu komplekta, bet arī vēl deviņiem ultramīksto riepu komplektiem. “Ferrari” izvēlējušies nedaudz konservatīvāku pieeju, kamēr “Toro Rosso” un “Force India” bagāžā būs 3 mīksto, 3 supermīksto un 7 ultramīksto riepu komplekti.

7041_Monaco-Selected-Sets-PD-EN

77 KOMENTĀRI

    • vienīgais iemesls, kamdēļ ROS varētu interesēt pāreja uz sarkanajiem, IMHO, ir principa “ko nevar nopirkt par naudu, var nopirkt par lielu naudu” ieviešana dzīvē – t.i. sarkanajiem izsakot “piedāvājumu, no kura nevar atteikties”..

      var jau būt, ka sarkanajos ir iespējams vienoties par skaidru #1 statusu visās situācijās (kas nešķiet esam meŗšu prakse), bet tas nozīmē arī pamatīgu atbildības slogu – un ja sarkano stratēgi nespēj uzkreacionēt ‘konkurētspējīgu’ riepu/pitstopu plānu wīkendam – vai Nikolajam tiešām tāds kohejs ir vajadzīgs..(?)

      I Don’t Think So..

    • Man arī labpatiktu ja Kimi šogad būtu kopvērtējumā top3 (draudzīgi kopā ar abiem Meršiem). 🙂
      Runājot par Meršu sastāvu uz 2017.g. sezonu, lūk ko saka Toto Volfs:
      Mercedes team boss Toto Wolff declared on Monday that Fernando Alonso might be a target for the future.
      “Fernando is one of the best drivers in history and I like his character, but our priority now is Nico,” he told El Mundo.
      “If he (Rosberg) does not want to renew, then we will consider other options, like Fernando,” Wolff added.
      Vermin, Austin, Joren, Feik, es ieteiktu jums visiem iegādāties validolu, a ja nu tomēr… 😀

      • anduli-mīļumiņ – ka kkas ir uzrakstīc po-anglicki, tas vēl nepadara uzrakstīto par faktu 😛 – kur/kam/kad/kādā sakarā Herr Wolff ir šitā saslavējis tavu elku??

        meklējot pa ‘usual suspects’ websaitiem jelkādu atbildi uz šo sakramentālo jautājienu, BTW, uzgāju iekš autosport.com vienu rulādi (par Spānijas GP 2016) no Gary Anderson, kādreizējā Jordan un Jaguar techniskā guru, vēlākā BBC un FOM un palaikam arī FIA techniskā experta:

        “I agree with Niki Lauda that Hamilton was at fault. There have been a few occasions where the world champion has been a bit brutal with Rosberg, who on this occasion held his own.”

      • ..nu edz – tas ,kas uzrakstīts angliski un Austinam neiet pie sirds – tas viss ir pupu mizas… pupu mizas nav pārējā informācija, ko Austins nereti te nokačā,,,jeb – ,,kas man patīk – ir patiesība…tas, kas man besīj ārā – ir pilnīgi meli,, … 😀 ..kārtējais uz emocijām balstītais spriedums….

      • vucān – viss, ko es mēģināju aprādīt tavam mīļumiņambija, ka citējot ir vēlams norādīt avotu(s) – ja gribi tikt uztverts nopietni.

        Ja tev tas ir ‘uz emocijām balstīts spriedums’ – tavas problēmas. Adekvāti ļaudis to sauc par ‘elementāru diskusijas kultūru’.

      • Alonso pāreja uz Meršiem būtu drošs veids kā izbeigt viņu dominanci f1 😀 Gaidu ar nepacietību 😀

      • interesanta doma – ibo ‘grandes’ iepriekšējie divi transfēri ir itin ciešā korelācijā ar ‘saņemošo’ tīmu performances kritumu.. 😀

        Vamos!

      • Ferrari 2009.g. – 4.v. KK (1 uzvara);
        Ferrari 2010.g. (Alonso ienākšana) – 3.v. KK (5 uzvaras).
        Ferrari performances kritums ir Austinam “na ļico”. 😛

      • McLaren –

        2006 (bez ALO) – 3. vieta “KK”
        2007 (ar ALO) – DQ “KK” (ALO pie DQ ļoti liela, ja ne izšķiroša loma)

        2014 (bez ALO) – 5. vieta “KK”
        2015 (ar ALO) – 9. vieta “KK”

        Vamos!

      • Andi – viņi pārāk emocionāli ļaudis, lai spētu spriest objektīvi… pārāk ātri nokaistas, pārāk ātri izdara spriedumus…vēsture visu arī pierāda, tik redzēt ne visi spēj…
        starpcitu Austins personīgi man te reiz klārēja, ka atstatumi sacīkstēs, cīņas vēsture neuzrāda…visu uzrāda rezultātu tabulas..tas tā arī ir (ja pētam tikai statistikas) ..nu tad ko Austin – ja ņemam vērā Tavu paša pārliecību par šo jomu, tad arī nav mazsvarīgi ja , ka pēc ieņemtajām vietām kopvērtējumos Alonso ir 11 vietā starp visiem braucējiem F1 vēsturē…. galu galā – par švakiem braucējiem nekad neviens neiespringst un kur nu vēl rauj sev ārā uzacis….leģendas vai nu ienīst vai nu dievina….

      • Austin – ak jā – piedod – Tevis izslavētie zvēri ,,fakti,, un notāra apstiprinātie ,,slepenie uzziņu dokumenti,, 😀 …diezvai te kāds pūstu pīlītes citējot neesošus faktus…manuprāt, tik zemu pat Tu nebūtu spējīgs krist, kur nu vēl kāds cits..

      • Austin – to tabulu liekot padomāji par to, kādi bija komandu spēku samēri tajās sezonās??? šķiet ka nē…. kas nav mazsvarīgi.. vai arī Tu šo divu gadu Mclaren sniegumu arī novel uz Alonso?? a Batons?? – ā ,nu jā, tas tak neskaitās… ko tad teikt par Fetelu piemēram?? – 4 tituli, 5 vieta, 3 vieta, tagad labākajā gadījumā 3 vieta un Raikkonens vēl spēj konkurēt…pēc tavas ideoloģijas būtu jāiet pensijā šim??? talants sarucis 😀 ….tikpat labi – Alonso pirmajā Ferrari gadā cīnījās par titulu…kā ta te Fetels pļuro visus šos gadus… ? un tā par katru pilotu varētu sameklēt dannos ar dažādiem rezultātiem pa viņu karjeru nogriežņiem… putniņ – izslēdz jūtas un ieslēdz smadzenes….

      • vucāns k-ks – ja McLaren ieņemtās vietas ‘konstruktoru’ kausā gados pirms un pēc ALO ierašanās Wo(o)kingā ir no manis nosauktas nepareizi – kārtis galdā, lūdzu.

        Vamos!

      • Vamos, vamos Austin, ja McLaren 2006-2007.g tev kā F1 “ekspertam” atbilst tevis paša 18/05/2016 at 18:44 piesauktajiem “iepriekšējiem diviem transfēriem”, tad man protams, jautājumu vairāk naff. 😛
        P.s. Toties Ferrari 2009-2010.g. transfēru tu izliecies nemanām. 😀 😀

      • mīļumiņ, kā reiz tu PIRMAIS izvēlējies argumentēt savu pozīciju, ignorējot/aizmirstot faktus, kas tai neģeld.

        Kas gan var būt košerīgāk kā piesiet paša grēkus oponentam..

      • ..baidos, ka tad jūsu uzacis un mati būtu ja ne izplūkāti pilnībā, tad paraustīti jau nu noteikti 😀 ….

      • Austin – es Tev saku , ka komandu kā tādu konkurētspēja konkrētās sezonās bieži vien ir atšķirīga…pilotu sniegumus pa sezonām vispār ir muļķīgi salīdzināt, jo vienā sezonā tu vari braukt ar mašīnu , kura cīnās par titulu , citā sezonā komandas konkurētspēja var būtiski atšķirties u.u.t. tas būtu tas pats, kas sākt čīkstēt piemēram par šo sezonu , ka redz kāpēc gan Alonso šosezon necīnās par godalgām?? 😀 ….ir būtiski ņemt vērā to, cik konkurētspējīgā komandā konkrētajā sezonā brauc pilots…. ja no Ferrari Alonso pat pēc speciālistu domām pārspēja cerības, un izspieda vairāk, nekā bija gaidīts (tici man ,komandas jau nu apzinās savu vietu konkrētā sezonā) … tu vispirms pacenties pavērot, cik spēcīga ir bijusi konkrēta komanda konkrētā sezonā, pirms salīdzini pilotu sniegumus pa sezonām….āksts…

      • ….nu ja oponents cenšas pārspēt otru oponentu gudrībā – nav laba zīme atkārtot un dziedāt līdzi Austin…pašam savai galvai uz pleciem arī jābūt.. – atšķirt – kas ir pareizs un kas nepareizs…nebūtu es par to sācis runāt – nesekotu no tevis pilnībā pretējs viedoklis , nekā tev pašam bija sākumā…ņiužeļi būsi kautko sapratis?? 😀 ..

      • Man prieks, ka tu to gaidi ar nepacietību, Vermin!
        Varbūt tu pat jau esi sācis nodarboties ar maģiju, fen šui utml., lai piesauktu šo savu tik ļoti kāroto “laimi”? 🙂
        P.s. Pamatojumus savam apgalvojumam kāpēc Alonso pāreja uz Meršiem tavuprāt esot drošs veids kā izbeigt viņu dominanci F1, tu, protams, “kautrējies” darīt zināmus arī citiem? 😛

      • p.s. Austin – komandas konkurētspēja ir atkarīga no pašas komandas, cik labu braucamo tie pirmssezonā spēj uzčiņīt , kas arī nosaka šīs komandas vietu konkrētā sezonā….pilots nepiedalās šajā spēlē – pilots dara savu darbu sacīkšu laikā stūrējot tādu formulu, kāda nu komandai ir izdevusies…. izņēmumi ir tikai daži piloti F1 vēsturē.. – Šūmahers, Maklārens, Brabams, Fanhio, Prosts, kas bija ne vien labi sportisti, bet arī apveltīti ar zināšanām tehnikas attīstības jautājumos…. a tie, kas ir labi piloti , padara savu darbu tik labi , cik apmierināta ir viņu pārstāvētā komanda…ja cerības tiek pārspētas – pilots tiek pienācīgi arī novērtēts…

      • Pie Edgara teiktā es varu tikai piebilst, ka nedrīkst nenovērtēt testu iespējas, kas kā zināms ir drakoniski ierobežotas. Vai kāds vēl atceras š
        ī pilota teikto:
        http://www.planetf1.com/news/Schumi-Lack-of-testing-has-hurt/
        Un tad vēl arī Feika (Āra Plūģa) leģendārā frāze:
        Formulu trenkāšana pa trasēm nav tikai pilotu treniņš, bet arī testi mašīnas attīstīšanai. Tāpēc testi ir ierobežoti, lai daža bagāta komanda, kurai ir privātā testu trase, negūtu negodīgas priekšrocības tur vizinoties 24/7 (kā to darīja Šūmis ar Ferrari)! 🙂

      • Pirmkārt jau izstrādājums Fernando2017 nu vairs galīgi nebūs tā pirmā svaiguma salīdzinot piemēra par izstrādājumiem Fernando2005 vai pat Fernando2010 😀 Laiks dara savu tā , ka mazliet jau pēc pelējuma velk, jeb salīdzinot ar īpašumu , tas jau ir noamortizējies un prasa norakstīšanu un atjaunošanu.
        Otrkārt diez vai Meršos notiks šausmīga auklēšanās nemitīgi atgādinot – Tu esi labākais 😀 Tāpat diez vai kādam tiks dota pavēle celt sienā, un kāds tā arī darīs. 😀 Jeb arī diez vai ieķš radio atskanēs – Lewis – Fermando is faster than You; Do You understand 😀
        Treškārt – ja kādam loti pārvērtētam būs jāmaksā stipri liels piķis šis naudiņas var pietrūkt mašīnas attīstībai.
        Vēl paredzot , ka ar lielu varbūtību ,kopā ar viņu atnāks arī konflikti, var notikt kas līdzīgs kā Makos 2007 – neapšaubāmi spēcīgākā komanda palika bez nekā.
        Un ja jau pilnīgi zaļš Lewis tika ar viņu galā, gan jau to pašu izdarīs arī jau nobriedis Lewis 😀
        Tā ka domāju man nedraud pilnīgi nekādi iemesli būt noskumušam 😀

      • Vermin, pēc tavas frāzes “neapšaubāmi spēcīgākā komanda palika bez nekā” šaubu nav, ka nebūsi skaidrā sekojis līdzi F1 2007.gadā. 😀
        Ferrari 204 p; McLaren 203 p. 😛

      • Tieši tā jau arī bija tā lielākā māksla 😀 Nu un vēl mazā kļūdiņa – Maclaren komandai nebija punktu 😀

    • ..vēl viens jautājums – kas notiks ar Verstapenu… ?? ..nevar izslēgt iespēju , ka Kimikam būs jāaiziet un atkārtosies liktenis kā Alonso laikos, kad Ferrari atpirkās no Kimika…ja politika uz Verstapena dabūšanu Ferrarikiem izvērstos veiksmīga, tad viņi Kimika vietu noteikti atdotu Maksim….tālākais ir atkarīgs no politikas un situācijas ar Verstapenu man šķiet… bet kas zina, varbūt RBR ir arī ieroči ,lai Maxu noturētu pie sevis….

      • Andi , taisnība, mašīnu attīstīšanai, bet pilots veic savas pielāgošanās darbus (ja nepieciešams strādā pie sava braukšanas stila konkrētai mašīnai) , bet pārējie dati ir komandu pārziņā..pilots veic savu pilota darbu….tas jau no katra paša atkarīgs, cik viņš var ,,iejaukties,, mašīnas pilnveidošanā… par Šūmahera ēru runājot – katrā F1 laika posmā ir savi likumi un arī iespējas… tāpat varētu teikt par Mercedesiem, kuriem šajā ēras sākumā bija vesels lieks gads rezervē attīstīšanās ziņā salīdzinājumā ar konkurentiem…šādas tādas ,,negodīgas,, attīstības tendences šie guva , pirms jaunās dzinēju ēras iestāšanās….laiki mainās. spēles noteikumi mainās..tā ir bijis visos laikos….bet arī tā ir daļa no spēles – kurš un kad prot vai var atļauties izmantot…..

      • Tieši tā, Edgar, tā kā formulas-pilota loma ir ~80:20, tad šādi neierobežoti testi bija “zelta ādere”. Kā Tu domā, vai Iespējams ka, Ferrari jau bija tā pieraduši pie šādas “zelta āderes”, ka pēc tās likvidēšanas viņiem ir grūtāk attīstīties (par visiem 100%) nekā citām top komandām, kurām nekad nebija šādu “zelta āderu”?

      • ..pilnīgi iespējams Andi, ka tā..bet tur liela loma ir arī tam ,kad noteikumi tiek mainīti diezgan kardināli, kā 2005 gadā, kad visām komandām ,un arī Ferrari vajadzēja visu sākt pa jaunam… tāpat kā 2009 gadā – jo lielākas izmaiņas, jo kārtis tiek sajauktas vairāk..tur atkal tie spēki un iespējas izlīdzinās… ir vēl kāda lieta – tās zelta āderes…tie ,,netīrumi,, ,kurus mēs redzam vai esam redzējuši – ir tikai aizberga maliņa…bet kas notiek aizkulisēs (starp citu jau kopš 1950 gada, pirmsākumiem, kad Ferrari savus formulu modeļus pat iznīcināja, lai nākamajā gadā konkurenti nespētu neko ,,norasēt,, ) ,mēs nezinam un nekad arī neuzzināsim…es pieļauju , ka katrā sezonā ir pa kādai netīrai spēlei..bet tas paliek ,,slepenajos arhīvos,, …..vienkārši Ferrari jau bija iestaigāts ceļš, un tālāk viņi vairs nepaspēja uzlēkt uz bijušajiem augstumiem..lai gan ilgi nebij jāgaida – divas sezonas, un čempis rokā…
        es pat varētu piekrist tam , ka Šūmja ērā Ferrari komanda nevisai godīgi guva rezultātus, bet ja mēs vērtējam pilotus tikai pēc viņu pilota spējām , tad Šūmahers KĀ PILOTS ,izdarīja savu darbu perfekti, vēl pie tam piedaloties attīstībā…tāpat kā Alonso Mclārenos 2007 gadā …jā, Maķus DQ ,taču kā piloti Alonso un Hamis izdarīja savu darbu ..ne par velti pilotu kopvērtējumu neaiztika un pilotus nediskvalificēja, bet gan ļāva viņiem cīnīties….tāpēc tehnika un pilots ir divas atšķirīgas pasaules, kurām katrai ir savi uzdevumi….

      • Vermin , to , cik labā pilota kondīcijā būtu Alonso kādā no top komandām – to mēs varam tikai minēt…to nezinam ne es ,ne arī tu….to parādītu tikai reālie apstākļi…

      • Vermin , te jūs ar Austinu klārējat, ka vēsture neparāda nianses, bet tikai reālos rezultātus..a te tu jau skaidro, cik svarīgi bija tas, ka Maķi vienā vai otrā sacīkstē nedabūja punktus…nu sorry veco zēn… arī Ferrari ne visos tos izcīnīja..tāpēc tās ir sacīkstes…. ņemot vērā jūsu izpratni, tikpat labi es varu teikt – Alonso 2010 gadā arī neieguva nieka 4 punktus līdz titulam..bet nekas – tāpat viņu uzskatīsim par labāko tajā sezonā….ko tur Fetels – paveicās tikai..vai ne?? 😀

      • Edgar, Vermins jau sen tika kronēts par “Liekulības karali” (kopš viņa konfliktiem ar a. god. lasītāju ar niku Putnz). Tā kā ir jāpierod pie tā, ka Vermins ne tikai nepārzin F1 vēsturi, bet arī liekuļo. Diemžēl. 🙁

      • Andi …. Putnz – tāds gan nav dzirdēts… laikam jau tad sakarīgs cilvēks ….
        …ak tad šim ne pirmais konflikts?? nez kāpēc es par to nebrīnos…a Vermins te ilgi apgrozās?? – gribētos zināt, cik ilgi var skatīties sacīkstes , par kurām joprojām maz ko var izspriest…. cik ilgam laikam gan jāpaiet, lai saprastu vienkāršas, elementāras lietas?…

      • Jā, Edgar, Putnz nav manīts jau gadiem, bet viņš reiz bija viens no retajiem, kura viedoklī es ieklausījos, jo tas bija tā vērts (tāpat kā es tagad ieklausos Tavējā). Vermins, kuram ļoti nepatika a. god. Putnza patiesie un objektīvie komentāri, man ir jau “pazīstams” kādus gadus 10 un pa šiem gadiem viņš nav mainījies (saproti mani pareizi 😀 😉 ).

  1. Ļoti ļoti iepriecinošas ziņas no testiem! 😉
    http://www.crash.net/f1/news/230451/1/ocon-sings-praises-of-renault-bspec-engine.html
    Esteban Ocon says there’s a noticeable difference in Renault’s new B-spec engine configuration after testing it on the first day of the in-season test at Circuit de Catalunya.
    Without going into detail about the gains expected from the B-spec engine, Ocon called the difference ‘noticeable’ despite Renault opting not to turn it up to full power.
    “You’ll be surprised, it’s really good,” he said. “I can tell it will be quicker for sure. For sure you don’t push it 100 per cent in the test, but overall the reliability was good, we didn’t have any problem. I drove a little only in FP1 [with previous spec engine] but yeah it’s noticeable.”
    Cik labpatīkami, ka Renault motori ir uzfrišināti un Red Bull cerams jau drīz pārtaps par Meršu galvenajiem konkurentiem, tādējādi arī turpmāk šogad es varēšu laiski baudīt F1 sacīkstes pat tad, ja Meršu abi piloti atkal apmaldīsies savā meistarībā. 😀

    • …ņjā, žēl ,ka nebiju te agrāk , būtu vēl kāds cilvēks ,ar kuru iespējams varētu aprunāties normāli ,,ar dziesmu par dzīvi,, 🙂 , un kurš nepsihotu katru reizi ,kad uzdodu kādu interesējošu pretjautājumu..kautgan objektīviem viedokļiem jau arī utočņeņije un pretjautājumi nav vajadzīgi 🙂 ….
      …Andi , cik saprotu ,Tev ne visai patika Šūmahers…. man prieks, ka neņēmi ļoti pie sirds manus Šūmahera vērtējumus..vienkārši cenšos noiet nost no emocijām un cenšos tajā visā saskatīt lietas tādas, kādas tās ir….pats gan neesmu nevienam pilotam vai komandai nedz fans, nedz nefans – iespējams tas man palīdz šur tur paskatīties uz visu no malas un citiem skata punktiem….paldies, ka neapvainojies 😉
      ….nekad neesmu uzskatījis savus viedokļus par vienīgajiem un patiesajiem..visi kļūdās, arī es…. es vienkārši komunicēju un izsaku domas 😉

      • Viss kārtībā, Edgar, bet līdz 1994.g. sezonai es biju nevis neitrāli, bet vairāk pat pozitīvi noskaņots pret Šūmi (sacīkstes skatos no 1992.g. kad tās sāka translēt krievu kanāls), bet tad sekoja pa elles vārtiem izlauzusies 1994.g. Sanmarīno GP un Šūmja izdarības uz pjedestāla, un uz mūžu manās ausīs un acu priekšā palikušās Panorāmas sporta ziņas vakarā ar paziņojumu par Sennas nāvi, tad bija Šūmis vs. Hils, Šūmis vs. Vilinēvs, sadursmes, skandāli utt. Bet es vienmēr esmu spējis pieņemt viedokli, ka Šūmis ir meistarīgs pilots, darbarūķis utml. Tā kā pret objektīviem komplimentiem Šūmim man nav pilnīgi nekādu pretenziju. Bet par viņu noteikti reiz būs manis sagatavots detalizēts apskats, kad pienāks īstais brīdis. 🙂

      • ņjā…1994 gads , tas gan… Sennas nāve…sakarā ar to esmu dzīvē daudzko iemācījies , pētot cilvēku psiholoģiju…reiz izdarot secinājumus, man izdevās nosargāt kādu sev tuvu cilvēku no nāves… tā sacīkste gan bija dīvaina, kā cilvēki itkā paredz savu nelaimi.. Sennas zīmes, uzvedība pirms sacīkstēm , arī tas, ka viņš pat apdomāja, vai vispār piedalīties sacīkstē…baigi savādi tas viss bija jau sākot ar Baričello lidojumu treniņsesijā…sapratu, ka dzīvē ir jāseko līdzi šādām niansēm un uzmanīgi jāattiecas pret dažādām ,,zīmēm,, , ka notikumus kautkādā mērā pat var paredzēt….ja jūti , ka kautko nevēlies, tad dari labāk tā kā kautkas saka priekšā…tas pats notika ar man tuvu cilvēku, kurš vēlējās doties izbraukumā, bet dienu pirms tam uzvedās gaužām savādi , atvadījās no visiem tādā savādā veidā…kautkas man iekšās nokņudēja, un ne bez pūlēm es spēju šo cilvēku atrunāt no brauciena, un hoppā, tas autobusa reiss traģiski avarēja nākamajā dienā…tā cilvēka psiholoģija ir gaužām interesanta lieta…papētot Sennas darbības – visi dievi teica priekšā – ,,labāk nevajag,, …tā gan bija gaužām dīvaina sacīkste… Bet nu – par pjedestāliem tādās sacīkstēs..neviens jau nedomā par to ļaunāko….kad cilvēku nogādā hospitālī, neviens nevēlas ticēt, ka notiks ļaunākais…tas pats bija arī pēc Bjanki avārijas – pēc tās sacīkste turpinājās un dzīve turpinājās, un neviens īpaši neiespringa….bet nu tas tā…..tur Tev varu piekrist….

      • Izrādās dienā , kad astoņgadīgais Rihardiņš guva mūža psiholoģisko traumu, deviņgadīgais Edgariņš lasīja Dieva zīmes 😀

      • Pilnīgi piekrītu, Edgar, par Sanmarīno GP mistiku (Barič(k)ello, Racenbergers (kuru Vermins jauc ar pasaules čempionu Rintu), Senna un tad vēl arī mehāniķu un pat vairāku (9 laikam) skatītāju traumas pēc Lamy un Lehto sadursmes.
        https://www.youtube.com/watch?v=HQS8M2hCtw0
        Tāpēc zinot, ka sestdien Racenbergers jau gāja bojā un redzot visu kas tur notika arī piektdien un svētdien, es vienkārši nespēju noticēt tam, ko redzēju – Šūmis uz pjedestāla gardi smej un līksmo par savu uzvaru, māj ar cepuri skatītājiem, rāda uz augšu paceltu īkšķi. Tanī brīdī Šūmis ievērojami zaudēja cieņu manās acīs. Sekojošie manevri pret Hilu 1994.g. Austrālijas GP un pret Vilinēvu 1997.g. Eiropas GP bija tikai kā “punkts uz i” manam viedoklim par viņu. 😉

      • Man cieņa pret Šūmi pazuda toreiz, kad vairāki piloti, zinot, ka Airtonam ir 100% vāks, iebrauca boksos, bet Šūmis atrinķoja lepnā vientulībā savus apļus, lai sadabūtu kārotos punktus. Gonka būtībā bija jāpārtrauc. A tagad ir likteņa ironija bez viegla gara: Airtons karjeru beidza kā pilots, a Mihaels, kā dārzenis -slēpotājs. 🙁

      • IncizZ, jā tās sacīkstes laikā (38.apļa laikā (20 apļus pirms sacīkstes finiša) leģendārais komentētājs Marejs Volkers un viņa kolēģis visiem skatītājiem paziņo: ”It’s news from the hospital… Ayrton Senna is in an extremely grave condition.” Pirms pjedestāla ceremonijas par to uzzina arī visi trīs (Šūmis, Larini, Hakinens). Sennas stāvokļa (uz to brīdi) bezcerību pierāda arī fakts, ka par Sennas oficiālo nāves laiku jau vakarā tiek apstiprināts 2:17 p.m. local time, tādējādi viņa nāves ātrāka neizziņošana bija tikai ar vienu nolūku – nepieļaut, lai sacīkstes tiktu pārtrauktas un Bernijs nezaudē naudas žūksni par TV translāciju… Skumji. 🙁

      • godīgi sakot – ja es būtu autosportists, un ietu bojā pēc incidenta, es PERSONĪGI gribētu ,lai sacīkste turpinās un piloti nobrauc līdz galam…personīgi man būtu tāda izvēle…ja es būtu autosportists – es gribētu, lai sports notiek, jo sports sportistam ir asinīs ierakstīts…sporta filosofija iekļauj sevī arī to, ka katrs cilvēks atdod sevi visu savai kaislei ,riskējot arī ar dzīvību…es personīgi gribētu ,lai visu noved līdz galam, jo tāpēc ,,mēs,, tur atrodamies, lai darītu kādēļ tur esam….

    • Laimīgais, Tāli! 😉 Vismaz manā sarkanajā blociņā Monako GP katru gadu ir sarkaniem burtiem ierakstīta (jā, reizēm gadās neinteresantas “tramvaju” sacīkstes, bet gadās arī “šaha partija ar laimīgām beigām” kā 2002.gadā, vai burvīga jautrība kā 2004.gadā, vai skandāla apvītā 2006.gadā), jo cerības ieraudzīt kaut ko īpašu vienmēr ir lielas. 😀

      • Oij, man 1996.g. spilgtā atmiņā palika arī kvalene, kad tās beigās Bergers atradās ātrajā aplī, bet Šūmahers to bija jau pabeidzis un lēnām ripinoties pa trasi, domādams (nu tā Šūmis pats teicis), ka kvalene jau beigusies, izraisīja Bergera, kurš centās izvairīties no tiešas sadursmes ar vācieti, avāriju. Sacīkste bija izcila un ir manā all time top 10 Monaco GPs listē. 🙂

      • ooo , man tādu listu nav …būs jāpadomā par to..varētu izveidot pat video top listus 🙂 ..būtu ko atcerēties un iečekot arī pirmsnāves atvaļinājuma gados (jeb pensijas gados) 😀

    • Vermin – dieva zīmes sāku lasīt vēlāk , par maniem 9 gadiņiem nesatraucies….nejau nu Sanmarino tiešraidē tas notika , tik jau Tev vajadzēja saprast….cilvēks gūst redzējumu laika gaitā..dažiem labiem laiks kā skatos neko daudz nav devis….ko gan var dot, kad skatās gonkas gonku pēc….

  2. pat nesaprotu – kāpēc Indy 500 no F1 pirmsākumos tika iepīta iekš F1 tabulām….ganjau kāds jeņķis tolaik apgrozījās F1 gaiteņos…pilnīgi neloģiski 50 gados pilotu rezultātus bāza F1 kopvērtējumos..un vēl pie tam konstruktorus ieskaitē nelika….pilnīga aplamība statistikā , kas bojāja kopējo F1 pilotu padarītā snieguma bildi…. paldies dievam 60 gados pietika prāta kautko tādu vairs nedarīt….jeņķim gaitenī paklupa kāja laikam 😀 ….F1 statistika un vēsture vispār ir diezgan piecūkota..

      • …jā , tieši tas arī bija pats dīvainākais…šīs formulu klases tomēr savā starpā ir atšķirīgas kā diena pret nakti…tas tā tomēr neloģiski…kā arī rodas jautājums, ja tas viss bija tik objektīvi tad kādēļ 60 gados šādu ieskaiti pārtrauca?? tas būtu tas pats, kas tagad piemēram rallijkrosa rezultātus iekļaut WRC ieskaitē tikai tāpēc , ka abos paveidos piedalās vienas klases sērijauto segmenti….tās tomēr ir atšķirīgas pasaules…arī tolaik…

      • …nu ja – bez Indy 500 to jau nu nekādi neiegūtu 😀 😀 😀 …varbūt Biķerniekiem vajadzētu sākt sadarboties ar Indy?? padarītu to par pasaules līmeņa trasi 😀

      • Tavs Indy jau pirms F1 (jau pat 1930 gados) tika likts oficiālajās ieskaitēs ar citām augstākā līmeņa grand prix… nez kādēļ F1 jau tajos gados nebija F1 ar Tava Indy soļošanu pie sāniem 😀 ..tas tā PĒKŠŅI kļuva populārs?? 😀

      • nu bliņ. Indy BIJA jau kopš 1911. gada, F1 uzradās tikai 1950-tajā. Par ko te bazars? F1 vajadzēja pasaules čempionāta statusu a ar riņķošanu Eiropā vien tas tā kā grūti sasniedzams mērķis, ne tā ? Vot i atbilde visiem taviem jautājumiem kas un kāpēc un kāds te sakars ar Indy

      • Es nupat noskenēju 1950.g. Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstes aprakstu (divas A4 lpp.) no šīs grāmatas:
        https://www.amazon.ca/Grand-Prix-1950-1973-Mike/dp/0854298614
        Ja Edgaram vai Agrim ir vēlme to izlasīt, ierakstiet kādu no saviem e-pastiem un es to nosūtīšu. Varbūt noderēs Jūsu diskusijai. 😉 Man likās interesants šis teikums:
        “The fact that this year’s race had become a round in the newly instigated World Championship of Drivers made no difference at all and seemed rather meaningless especially as the only Grand Prix drivers entered were Farina and Rol who both failed to turn up.” 😮 😀

      • Bingo Andi! Bet dažs labs nesaprot nu ni pa kam visādi noniecinot Indy nozīmi F1 sakarībā. agris001@gmail.com ja kas interesants vai tā vai citādi privāts. Bet šitam kadram nevar ieskaidrot pat Vienkāršas lietas!!!!! Nu ne pa kam!!!Kā tāds bomis

  3. ..tajā pašā laikā vispār tika aizmirsts par pirms F1 ēras gados notiekošajām augstākā kaluma grand prix sacensībām….būtu interesanti tās bildes salikt kopā…man personīgi tās ir saliktas, bet gribētos tā oficiāli….

    • Agri . kuš ,kuš ,kuš lāčuk 😀 ….šoreiz neiet runa par Indy noniecināšanu,tā patikšanu vai nepatikšanu….šoreiz iet runa par pašu sporta būtību – par divām krasi atšķirīgām formulu klasēm….sorry vecīt…katram ir jāspēlē ,,savā lauciņā,, , lai cik kas būtu interesants vai neinteresants pasākums ….patikt vai nepatikt var viens un otrs – būtība nemainās nekad….

      • p.s. skaidrs, ka Indy bija jau 1911 gadā, tikai ap 20-30 gadiem šīm sacīkstēm bija pavisam cits statuss ,ja tā var teikt – ,,papīros,, …tolaik atsevišķas Eiropas grand prix augstākā līmeņa sacīkstes netika afišētas ,,sānu pie sāna,, ar Indy – pat tā laika vērtēšanas sistēma bija atšķirīga (katrai klasei sava) , un ..kopējā maisā,, nekas netika bāzts, kā to sāka darīt 20 gadu beigās…