Leģendas… leģendas… 😀
Nu, bet skaidrs, ka padomju laikos ASV dolāru kalni bija tukša skaņa un jebkādus kapitālistu piedāvājumus varēja ar patriotisku pompu nocirst jau saknē. Dažām privātpersonām vai vietējam auto klubam nobīdīt shēmu, kad kaut kāds antikvariāts tiek pārdots par cietās valūtas miljoniem, turklāt vēl aiztransportēts pāri robežai, bija tikpat nereāli, kā palaist latvieti lidojumā uz Mēnesi. Tiesa, kopējā intriga nekur nav zudusi, jo cita teiksma vēsta, ka apjomīgais darījums pēcāk realizēts trakajos 90-tajos, aizsūtot Auto Union uz “restaurāciju” Vācijā, bet atpakaļ saņemot mašīnas kopiju…
Nedaudz iemetu acīs tīmeklī un, paskat – kamēr mums vēl joprojām stāsta ‘varoņeposus’ par Auto Union glābšanu un mazu bērnu čurāšanu mašīnas kabīnē, tikmēr pat Vikipēdija vairs ne par ko nešaubās:
“In 1976, it was at the ZIL factory in Moscow and scheduled to be cut up for scrap metal when Viktors Kulbergs, president of the Antique Automobile Club of Latvia, brought it for the Riga Motor Museum.
After the collapse of the Soviet Union, Audi engineers authenticated the car as a 16-cylinder hill-climbing Auto Union that combined types C and D. Audi acquired it in exchange for an exact replica and an undisclosed sum of money, and in 1997 commissioned British engineering companies Crostwaite & Gardiner of Buxted and Roach Manufacturing of Ower to restore the original and create the replica.The original, which now resides in the Audi Motor Museum, appears at car shows and is also demonstrated at race meetings by long-time Audi racing driver Hans Stuck Jr., son of the original driver Hans Stuck. The replica, which was unveiled at the 2007 Festival of Speed at Goodwood House, England, with Pink Floyd drummer Nick Mason as driver, is exhibited in Riga.”
Leģendas… leģendas… 😀
Nu, bet skaidrs, ka padomju laikos ASV dolāru kalni bija tukša skaņa un jebkādus kapitālistu piedāvājumus varēja ar patriotisku pompu nocirst jau saknē. Dažām privātpersonām vai vietējam auto klubam nobīdīt shēmu, kad kaut kāds antikvariāts tiek pārdots par cietās valūtas miljoniem, turklāt vēl aiztransportēts pāri robežai, bija tikpat nereāli, kā palaist latvieti lidojumā uz Mēnesi. Tiesa, kopējā intriga nekur nav zudusi, jo cita teiksma vēsta, ka apjomīgais darījums pēcāk realizēts trakajos 90-tajos, aizsūtot Auto Union uz “restaurāciju” Vācijā, bet atpakaļ saņemot mašīnas kopiju…
Nedaudz iemetu acīs tīmeklī un, paskat – kamēr mums vēl joprojām stāsta ‘varoņeposus’ par Auto Union glābšanu un mazu bērnu čurāšanu mašīnas kabīnē, tikmēr pat Vikipēdija vairs ne par ko nešaubās:
“In 1976, it was at the ZIL factory in Moscow and scheduled to be cut up for scrap metal when Viktors Kulbergs, president of the Antique Automobile Club of Latvia, brought it for the Riga Motor Museum.
After the collapse of the Soviet Union, Audi engineers authenticated the car as a 16-cylinder hill-climbing Auto Union that combined types C and D. Audi acquired it in exchange for an exact replica and an undisclosed sum of money, and in 1997 commissioned British engineering companies Crostwaite & Gardiner of Buxted and Roach Manufacturing of Ower to restore the original and create the replica.The original, which now resides in the Audi Motor Museum, appears at car shows and is also demonstrated at race meetings by long-time Audi racing driver Hans Stuck Jr., son of the original driver Hans Stuck. The replica, which was unveiled at the 2007 Festival of Speed at Goodwood House, England, with Pink Floyd drummer Nick Mason as driver, is exhibited in Riga.”
ka oriģināls vairs nav motormuzejā, jelkādas šaubas izkliedē vien tagadējā eksponāta perfekti gludās ‘virsbūves’ paneļu virsmas.