“Audi” komanda šodien ar dubultuzvaru noslēdza 18 gadu ilgo projektu izturības sacīkstēs. Di Grasi, Džarvisa un Duvāla vadītā ekipāža bija ātrākā jau vakar notikušajos kvalifikācijas braucienos, bet šodien neatstāja nekādas cerības konkurentiem. Sacīkšu vidū pēc “Aston Martin” neveiksmes visā trasē tika izkārti dzeltenie karogi. Vācu kompānija nolēma sadalīt stratēģijas boksos iesaucot tikai vienu no ekipāžām, kā rezultātā abas mašīnas finišā šķīra 16 sekundes.
Uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena, zaudējot lēnākajai “Audi” ekipāžai minūti, kāpa “Porsche” braucēji Hārtlijs, Bernards un Markam Vēbers, kuram tā bija pēdējā dalība čempionātā. “Esmu apmierināts ar savu karjeru izturības sacīkstēs. Mēs guvām vairāk uzvaru šai laikā par citiem konkurentiem,” norāda austrālietis.
Tikmēr komandas otrajai ekipāžai čempionu tituls gandrīz izslīdēja no pirkstiem, kad pēc 50 minūšu braukšanas Sakiras trasē tā sadūrās ar GT klasē braucošo “Porsche” spēkratu. Rezultātā nācās mainīt cauro riepu, kā rezultātā tika zaudēti 2 apļi. Tā kā “Toyota” nespēja izrādīt nopietnu pretestību “Audi”, pat tik daudz zaudēta laika ļāva Lība, Janī un Dimā vadītajai ekipāžai droši finišēt 6. pozīcijā un izcīnīt pirmo titulu karjerā, kamēr “Porsche” koncernam tas ir jau otrais panākums.
“G-Drive Racing” ar Rusinovu, Rastu un Aleksu Brandlu pie stūres pēc ķibelēm kvalifikācijā guva pārsteidzošu uzvaru LMP2 klasē, startējot no pašām beigām, izšķirošo apdzīšanu veicot vien 20 minūtes pirms finiša. Titulu jau priekšlaicīgi nodrošināja “Signatech Alpine” vienība, kuriem šoreiz 3. vieta savā klasē. GTE-Pro klasē uzvaru posmā un kopvērtējumā izcīnīja “Aston Martin” pārstāvošais dāņu duets Niki Tīms un Marko Sorensens, bet GTE-Pro uzvaru guva “Porsche”, kamēr tituls nonāca stabilu sezonu aizvadošās “Ferrari AF Corse” rokās.
Čempionāta kopvērtējumu katrā klasē var aplūkot čempionāta oficiālajā mājaslapā.
V. | # | Braucēji | Mašīna | Klase | Apļi | Atst. | Pitstopi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Lucas di Grassi Loic Duval Oliver Jarvis |
Audi R18 | LMP1 | 201 | 7 | |
2 | 7 | Andre Lotterer Marcel Fassler Benoit Tréluyer |
Audi R18 | LMP1 | 201 | 16.419 | 6 |
3 | 1 | Mark Webber Timo Bernhard Brendon Hartley |
Porsche 919 Hybrid | LMP1 | 201 | 1’17.001 | 6 |
4 | 5 | Anthony Davidson Kazuki Nakajima Sébastien Buemi |
Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 200 | 1 aplis | 6 |
5 | 6 | Stéphane Sarrazin Kamui Kobayashi Mike Conway |
Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 200 | 1 aplis | 6 |
6 | 2 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
Porsche 919 Hybrid | LMP1 | 198 | 3 apļi | 7 |
7 | 13 | Alexandre Imperatori Dominik Kraihamer Matheo Tuscher |
Rebellion R-One | LMP1 | 191 | 10 apļi | 8 |
8 | 4 | Simon Trummer Oliver Webb Pierre Kaffer |
CLM P1/01 | LMP1 | 187 | 14 apļi | 8 |
9 | 26 | Roman Rusinov René Rast Alex Brundle |
Oreca 05 | LMP2 | 184 | 17 apļi | 7 |
10 | 43 | Bruno Senna Ricardo Gonzalez Filipe Albuquerque |
Ligier JS P2 | LMP2 | 184 | 17 apļi | 7 |
11 | 36 | Nicolas Lapierre Gustavo Menezes Stéphane Richelmi |
Alpine A460 | LMP2 | 183 | 18 apļi | 7 |
12 | 31 | Pipo Derani Ryan Dalziel Chris Cumming |
Ligier JS P2 | LMP2 | 183 | 18 apļi | 7 |
13 | 30 | Giedo van der Garde Tom Dillmann Sean Gelael |
Ligier JS P2 | LMP2 | 183 | 18 apļi | 7 |
14 | 35 | Paul-Loup Chatin Ho-Pin Tung David Cheng |
Alpine A460 | LMP2 | 182 | 19 apļi | 7 |
15 | 45 | Roberto Merhi Julien Canal Roberto Gonzalez |
Oreca 05 | LMP2 | 182 | 19 apļi | 7 |
16 | 37 | Vitaly Petrov Viktor Shaytar Kirill Ladygin |
BR01 | LMP2 | 179 | 22 apļi | 7 |
17 | 27 | Maurizio Mediani Nicolas Minassian Mikhail Aleshin |
BR01 | LMP2 | 176 | 25 apļi | 7 |
18 | 44 | Richard Bradley Matthew Rao Alex Lynn |
Oreca 05 | LMP2 | 175 | 26 apļi | 7 |
19 | 95 | Marco Sorensen Nicki Thiim |
Aston Martin Vantage V8 | LMGTE PRO | 174 | 27 apļi | 5 |
20 | 51 | Gianmaria Bruni James Calado |
Ferrari 488 GTE | LMGTE PRO | 174 | 27 apļi | 5 |
21 | 71 | Sam Bird Davide Rigon |
Ferrari 488 GTE | LMGTE PRO | 173 | 28 apļi | 5 |
22 | 67 | Harry Tincknell Andy Priaulx |
Ford GT | LMGTE PRO | 173 | 28 apļi | 5 |
23 | 97 | Darren Turner Jonathan Adam |
Aston Martin Vantage V8 | LMGTE PRO | 173 | 28 apļi | 6 |
24 | 66 | Stefan Mücke Olivier Pla |
Ford GT | LMGTE PRO | 172 | 29 apļi | 6 |
25 | 77 | Richard Lietz Michael Christensen |
Porsche 911 RSR (2016) | LMGTE PRO | 172 | 29 apļi | 5 |
26 | 88 | David Heinemeier Hansson Patrick Long Khaled Al Qubaisi |
Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 171 | 30 apļi | 5 |
27 | 78 | Christian Ried Wolf Henzler Joel Camathias |
Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 170 | 31 aplis | 5 |
28 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Aguas |
Ferrari F458 Italia | LMGTE AM | 169 | 32 apļi | 5 |
29 | 86 | Michael Wainwright Adam Carroll Ben Barker |
Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 168 | 33 apļi | 5 |
30 | 50 | Pierre Ragues Ricky Taylor Romain Brandela |
Chevrolet Corvette C7-Z06 | LMGTE AM | 164 | 37 apļi | 6 |
31 | 98 | Pedro Lamy Paul Dalla Lana Mathias Lauda |
Aston Martin Vantage V8 | LMGTE AM | 84 | 117 apļi | 2 |