Debija F1 čempionātā ir kas tāds uz ko braucēji tiecas gadiem ilgi un pat tad, kad līgums ir kabatā, līdz pirmajam startam vēl daudz darāmā. Antonio Džiovinaci stāsts ir citādāks. Viņš ir ielecis pēdējā vilcienā tikai sestdienas rītā. Iesākumā, visticamāk, tikai uz vienu posmu, tomēr, ja sevi pierāda, notikt var jebkas.

Diezgan netipiski jaunajiem braucējiem Džiovinaci pirmā pieredze pie formulām pēc pārsešanās no kartinga notika Formula Pilota China čempionātā Āzijā, kuru itālis iekaroja ar pirmo piegājienu, izcīnot 6 uzvaras 18 posmos.

Tas pavēra durvis F3 līmeņa čempionātiem – Eiropas sērijās ar bezcerīgo “Double R” komandu uz lieliem sasniegumiem cerēt nebija iespējams, bet Britu F3 vicečempiona tituls ļāva pārcelties uz “Carlin” vienību, kur stabilais progress ļāva 2015. gadā izcīnīt vicečempiona titulu un nonākt “Prema” redzeslokā.

Kad pērn tika iezīmēti potenciālie titula kandidāti, pa brītiņam pavīdēja “Red Bull” audzēkņa Pjēra Gazlī vārds, kamēr Džiovinaci neviens pat neuzdrošinājās prognozēt vietu kopvērtējuma vadošajā grupā un pirmie posmi neliecināja, ka kas varētu mainīties.

Sadursme, par ko saņemts sods un palikts uz nullītes Barselonā, tukšā arī Monako ielās, līdz piepeši viss sagriezās kājām gaisā, kad Antonio izcīnīja negaidītu dubultuzvaru Baku trasē. GP2 jaunpienācēji “Prema” progresēja ar katru posmu un Džiovinaci sev dotās izdevības izmantoja pēc pilnas programmas.

Foto: F1.com

Lai gan cīņā par titulu par mata tiesu labāks bija Gazlī,  Džiovinaci straujais progress tika ievērots un starpsezonā viņš pievienojās “Ferrari” kā rezerves braucējs, bet pēc Paskāla Verleina traumas Race of Champions ieņēma viņa vietu pie “Sauber” stūres Barselonas testos. Jau atkal demonstrēts profesionāls darbs, kas atspoguļojās rezultātos un, kad Verleins nav spējīgs stāties uz starta līnijas, Moniša Kaltenborna var nelauzīt galvu par to, pie kura braucēja vērsties. Gada laikā Džiovinaci no tikpat kā nevienam nezināma juniora ir kļuvis par F1 braucēju.

ATDZĪVINOT LIELVALSTI

Antonio Džiovinaci kļūs par pirmo itāli F1 čempionātā kopš 2011. gada, kad tajā startēja Jarno Trulli un Vitantonio Liuci. Lai gan šo piecu sezonu laikā Itālijas karogs redzēts treniņbraucienos, kā arī “Red Bull” braucēja Daniela Rikjardo tēvs ir itālis, bet māte dzimusi Austrālijā itāļu ģimenē, pats braucējs sevi vienmēr pozicionējis kā austrālieti, jo tur gan dzimis, gan pavadījis savu bērnību.

Statistikas ailēs rakstīts, ka līdz šim tukšajam periodam Itālija bez sava F1 pilota bijusi tikai 1969. gadā, turklāt pēc tā autosporta mekā bijuši tādi braucēji kā Patrēze, de Anželis Alboreto, Nanini, Fisikella, tomēr no viņiem tikai Alboreto 1985. gadā bija reālas iespējas cīnīties par čempiona titulu – ļoti blāva atblāzma no zemes, kas valdīja F1 čempionāta pirmssākumos.

Par pirmā F1 posma uzvarētāju un vēlāk arī čempionu kļuva Džuzepe Farina, tomēr viņš nebūt nebija vienīgais. Pirmo četru sezonu laikā sešas reizes uz goda pjedestāla visiem trim pakāpieniem atradās pa itālim. Nevienai citai nācijai neko tādu vēl nebija izdevies sasniegt, turklāt Alberto Askari, kas bija daļa no šī sasnieguma vēl tagad tiek uzskatīts par vienu no visu laiku izcilākajiem braucējiem.

Ja ielūkojamies vēl dziļākā vēsturē var atrast tādas pirmskara leģendas kā Ahile Varci, Luidži Fagioli, kam pieder rekords kā vecākajam F1 uzvarētājam (53 gadu vecumā visus pārspējot par vairāk kā 6 gadiem), kā arī Tacio Nuovolari, kurš tik ļoti pārsteidza ar savu uzvaru 1935. gada Vācijas GP, ka organizatori paziņoja, ka uz goda pjedestāla neskanēs Itālijas himna, jo viņiem nemaz tādas neesot, jo domājuši, ka uzvarēs kāds no vietējiem braucējiem. Nuovolari vien pasmīnējis, noteicis, ka no vāciešiem neko citu nemaz nebija gaidījis un pasniedzis paša sagatavotu kaseti ar Itālijas himnu.

Ja neskaita “Ferrari” komandu, kas pulcē miljoniem fanu visā pasaulē, varētu šķist, ka Itālijas autosporta zelta fondu jāmeklē visdziļākajā un putekļiem pilnākajā vēstures liecību plauktā. Nu ir parādījusies gaisma tuneļa galā – iespējams tikai uz šo nedēļas nogali, tomēr Džiovinaci ir pierādījis – viņu nedrīkst nenovērtēt.

Par pārējiem jaunajiem F1 talantiem lasi ŠEIT.