Vils Pauerss izcīnījis neticamu uzvaru Pokono, neraugoties uz atrašanos apli aiz līderiem pēc problēmām sacīkšu vidū. Kopā ar Pauersu uz goda pjedestāla kāpa arī kopvērtējuma līderis Džozefs Ņūgārdens un ovālu eksperts Aleksandrs Rosi.
Lielisks startā bija Tonijs Kanāns, kurš, neraugoties uz ceturto starta vietu, pirmo apli noslēdza kā līderis priekšā Rosi. Labs starts arī Ņūgārdenam (no 14. uz 7. vietu) un Kastronevesam (no 20. uz 11. vietu). Tikmēr pole position ieguvējs Sato sacīkstes uzsāka ne pārāk konkurētspējīgā tempā.
Pēc 12 apļiem Rosi izdevās tikt garām Kanānam un pārņemt sacīkšu vadību. Ne tik veiksmīgi gāja citam bijušajam F1 braucējam Estebanam Gutjeresam, kurš pēc sienas aizskaršanas izstājās, liekot trasē doties drošības mašīnai. Boksu apmeklējumi ieviesa savas korekcijas – Pauerss tika garām Kanānam, bet Diksons un Hinčklifs pakāpās uz vadošo piecinieku.
Restarts ne pārāk sekmīgs izdevās pagājušā gada Indy 500 uzvarētājam Rosi, kurš atkrita līdz pat sestajai vietai pirms sāka atgūt zaudēto, kamēr kārtējais lieliskais manevrs uz mirkli ļāva vadību atgūt Kanānam. Pāris apļus vēlāk Diksons spēja tikt garām Brazīlijas veterānam, bet lielisku otro nogriezni veikušais Hinčklifs pakāpās uz otro vietu.
Diksons saglabāja vadību līdz pat boksu apmeklējumam, līdz to uz mirkli pārņēma Rosi, tomēr kad visi bija veikuši savus pitstopus secība bija sekojoša: Diksons, Rosi, Hinčklifs, Ņūgārdens, Kanāns, Pauerss. Jaunzēlandietis vadību drīz vien zaudēja Rosi, kamēr Pauersam problēmas ar priekšējā antispārna stiprinājumu lika doties boksos un zaudēt apli.
Diksons, Rosi un Hinčklifs cīnījās par vadību vairāku apļu garumā, vairākkārt samainoties pozīcijām, tomēr neveiksmīgs trešais pitstops lika Hinčklifam zaudēt vairākas pozīcijas. Viņa vietu ieņēma kvalifikācijā smagu avāriju piedzīvojušais Hanters-Rejs. Saavedras avārija jau atkal ieviesa savas korekcijas un par līdera Hantera-Reja tuvākajiem sekotājiem kļuva Reihals un Kanāns, kamēr Diksons un Rosi iekārtojās viņiem aizmugurē. Tikmēr Pauerss atguva zaudēto apli un nonāca 19. pozīcijā.
Restartā ātrākais bija Reihals, tomēr Kanāns dažus apļus vēlāk pārņēma vadību. Hinčklifs un Hildebrands saskārās, liekot abiem braucējiem zaudēt kontroli un piedzīvot triecienu pret sienu, izraisot vēl vienu drošības mašīnas periodu. Tās laikā Pauerss nomainīja mašīnas priekšējo antispārnu, lai saņemtu lielāku piespiedējspēku.
Sacīkstēm atsākoties, līdera maiņa notika teju katru apli, kas ļāva vadošo grupai palielināties, bet degvielas taupīšana ļāva priekšgalā nonākt Pauersam, ko austrālietis noturēja arī pēc pitstopa. Ņūgārdens un Rosi uzsāka pakaļdzīšanos un pēdējos 10 apļus izmisīgi centās apsteigt “Penske” braucēju, tomēr Pauerss savus lieliskos aizsargāšanos manevrus veica vēl pirms konkurenti veica savus, par mata tiesu noturot vadību un izcīnot uzvaru.
Trīs posmus pirms sezonas noslēguma Ņūgārdens saglabā vadību čempionāta kopvērtējumā (494 punkti), bet viņam cieši seko Diksons (476), Kastronevess (472), Padženo (468) un Pauerss (452).