Šonedēļ Sepangas trasē tiks aizvadīts pēdējais Malaizijas GP, jo jau nākamgad viens no pirmajiem Hermana Tilkes projektiem vairs nebūs atrodas čempionāta kalendārā. Treknu punktu ar spožu rezultātu Kualalumpurā vēlas pielikt ikviens.

Grafiks: FIA

“Ferrari” komanda pēdējā posmā Singapūrā piedzīvoja pamatīgu apkaunojumu startā, kad abi tās braucēji izstājās jau pirmajā aplī. Garās taisnes būs pamatīgs izaicinājums cīņā ar čempionāta līderiem “Mercedes”. Sudraba bultas gan pēdējos divus gadus Sepangā palikušas bešā, turklāt nevajag aizmirst arī “Red Bull” vienību, kas pērn ar aizraujošu cīņu savā starpā sasniedza dubultuzvaru.

Grafiks: F1.com

Pēdējos posmos vadošās komandas izvēlējās salīdzinoši līdzīgu riepu stratēģiju, tomēr šoreiz Luisa Hamiltona un Valteri Botasa mašīnām būs vērojama krietni piesardzīgāka izvēle – abiem sagādātas vien 7 supermīkstā sastāva riepu komplekti, kamēr “Ferrari” to ir pa deviņiem, bet “Williams” un “McLaren” bijušas īpaši agresīvas, izvēloties tikai 2 mīksto riepu komplektus.

Grafiks: Pirelli

Aizraujošas cīņas tiek prognozētas arī aiz vadošā sešinieka – “Force India” braucēji var justies daudz komfortablāk pēc līgumu pagarināšanas, kas nereti izvēršas vienības nosprausto robežu pārkāpšanā. Neraugoties uz to, Estebanam Okonam gan izdevies finišēt visos šīs sezonas posmos. Ātrajās un garajās taisnēs konkurentiem jāuzmanās arī no “Mercedes” dzinējus izmantojošās “Williams” komandas, kas pēdējās dienās nonācis uzmanības centrā braucēju tirgus sakarā. 

Apņēmības pilni ar svaigiem spēkiem būs “Toro Rosso” – Singapūrā Karloss Saincs sasniedza savu karjeras labāko rezultātu, bet viņa komandas biedra Daņila Kvjata vietā šoreiz redzēsim talantīgo Pjēru Gazlī. Viņiem gan viegli neies – uz sezonas sākumā uzrādīto rezultātu lauriem neguļ ne “Haas”, ne “Renault”, bet “McLaren” ar Alonso priekšgalā ir gatavi reabilitēties par neveiksmi pirms divām nedēļām. “Sauber” komanda sezonas otrajā pusē kļuvusi par pastarīti, tomēr (ne)labvēlīgu laikapstākļu rezultātā viss ir iespējams.

Grafiks: F1.com

Savās pārdomās pirms Azerbaidžānas GP dalās arī F1.LV redaktors un “Viasat Sport Baltic” F1 pārraižu komentētājs Aldis Putniņš: “Izbaudām Sepangas trasi vēl pēdējo reizi! Varētu nosaukt pāris trases, kuru pazušana no Formula 1 kalendāra man būtu vienaldzīga, tomēr tā nav Malaizijas GP mājvieta Sepanga, kur skatītāji regulāri ir lutināti ar aizraujošiem notikumiem, bet piloti un tehnika mocīta ar ekstrēmiem apstākļiem. No tehnikas trase prasa augstus maksimālos ātrumus, stabilitāti ātrajos līkumos un, protams, efektīvu dzesēšanas sistēmu. Ferrari uz Sepangu ir atveduši nopietnus uzlabojumus aerodinamikā un dzesēšanā, lai veiktie kompromisi gaisa padevei karstākajiem mašīnas mezgliem, neietekmētu aerodinamikas rādītājus. Tagad “Ferrari” un Sebastianam Fetelam ir jāpāriet uzbrukuma pozīcijās – Hamiltona 3 uzvaras pēc kārtas ir piespiedusi ‘sarkanos’ pie sienas un tāpēc strauji jāmaina taktika. Ja izteikta “Ferrari” trase Singapūra bija Maranello komandai neveiksmīga, tad kāpēc lai Sepangā nebūtu otrādi – tas noteikti nāktu par labu čempionāta kopējai intrigai, kuru tik ļoti vajadzētu saglabāt līdz sezonas beigām.

Grafiks: Pirelli

Kā jau Āzijas trasēm ierasts, visi notikumi jau no paša rīta – starts svētdien pl. 10:00 pēc Latvijas laika. Kā noslēgsies sacīkstes? Prognozē, piedaloties F1.LV prognožu spēlē! Šajā nedēļas nogalē seko līdzi arī Jāņa Baumaņa un Reiņa Nitiša gaitām FIA pasaules rallijkrosa čempionāta sezonas priekšpēdējā posmā Vācijā, kur Super1600 klasē savu meistarību centīsies apliecināt arī Artis Baumanis, Juris Spīķis un Arnis Odiņš.