Fernando Alonso ar komandas biedru Kazuki Nakadžimas un Sebastiana Buemi palīdzību pēc aizraujošas cīņas pēdējā sacīkšu stundā pārspēja “Toyota” komandas otru ekipāžu FIA pasaules izturības sacīkšu 2018./2019. gada supersezonas pirmajā posmā. Par uzvarētājiem LMP2 klasē kļuva “G-Drive Racing”, kamēr “Ford Chip Ganassi” bija pārākie GTE ieskaitē.

Diskvalifikācija no kvalifikācijas lika “Toyota” #8 ekipāžai sacīkstes uzsākt apli aiz saviem galvenajiem konkurentiem, tādēļ pirmās stundas tika pavadītas cenšoties atgūt pozīciju un tikt garām lēnākajām mašīnām, kamēr #7 ekipāža pārliecinoši kontrolēja notikumu gaitu un iekrāja pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem no “Rebellion Racing”. Negaidīts pavērsiens stundu pirms sacensību finiša, kad “SMP Racing” ekipāža ar Matevosu Izakjanu avarēja, lika trasē doties drošības mašīnai. Tā kā Alonso pārsvars tobrīd bija mazāks par 1 apli (nepilna minūte), pārsvars izzuda kā nebijis. Maiks Konvejs ātri noķēra Fernando Alonso, tomēr pirms apdzīšanas mēģinājuma devās pitstopā. Vēlāk boksus nācās apmeklēt arī Alonso, taču viņš saglabāja vadību un ar pusotras sekundes pārsvaru izcīnīja savu pirmo uzvaru Spa trasē kopš 2000. gada, kad sacentās Formula 3000 čempionātā. Labāko rezultātu no privātajām vienībām uzrādīja “Rebellion”, izcņot trešo un ceturto vietu, bet “ByKolles” pārspēja “SMP Racing” ar Mihailu Aļošinu un Vitāliju Petrovu, kuriem sezonas gaitā pievienosies arī Džensons Batons.

LMP2 klasē uzvaru izcīnīja “G-Drive Racing”, kas, kā vairums komandu izmanto “Oreca” šasiju. Žana Ērika Verņē, Romana Runsinova un Andrea Picitolas vadītā #26 ekipāža pirms pēdējās drošības bija nepilnu apli priekšā visiem konkurentiem, tomēr pēdējā stundā spēja atgūt drošu pārsvaru. Uz boksu apmeklējuma rēķina “Jackie Chan DC Racing” pēdējā sacīkšu nogrieznī tika garām “Signatech Alpine” vienībai cīņā par otro vietu. Pastora Maldonado “DragonSpeed” ekipāža palika sestajā vietā, pēc apstāšanās uz trases, kā arī soda par ātruma pārsniegšanu boksos, kamēr Gideo van der Gardes pārstāvētā Nīderlandes komanda ģeneratora problēmu dēļ no cīņas izstājās jau sacīkšu pirmajā pusē.

GTE Pro ieskaitē pēc dominances kvalifikācijā “Ford” izdevās tikt pie uzvaras arī sacīkstēs. To paveica Olivjē Pla un Stefana Mukes ekipāža, kamēr viņu komandas biedrs Harijs Tinknels piedzīvoja smagu avāriju Raidillon – Eau Rouge līkumu kompleksa ieejā, turpat, kur kvalifikācijā traumas guva Pietro Fittipaldi. Tinknelam izdevās spēkratu pamest paša spēkiem un izvairīties no traumām. #92 “Porsche” izcīnīja otro vietu, kamēr spraigā pēdējo apļu cīņā ar otru “Porsche” ekipāžu pie trešās vietas tika “AF Corse Ferrari”. “BMW” savā debijā desmit ekipāžu cīņā palika 5. un 8. vietā.

Ļoti spraigs finišs bija vērojams GTE Am klasē, kur par uzvaru cīnījās divas “Aston Martin” ekipāžas. Abas finišā šķīra tikai 0.2 sekundes pa labu jau vairākus gadus par favorītiem uzskatāmajiem Pedro Lamī, Matiasam Laudam un Paulam Dalla Lanam.

Papildināts: Vairākas stundas pēc sacīkšu finiša diskvalifikācija tika piešķirta 3. vietas ieguvējiem “Rebellion Racing” #1 ekipāžai Janī / Loterers / Senna par mašīnas grīdas neatbilstību tehniskajiem noteikumiem (1.2 mm pa plānu). Līdz ar to uz trešo vietu pakāpjas “Rebellion Racing” otrā ekipāža ar braucējiem Beši / Lorēnu / Menezesu.

Čempionāta nākamais posms no 16. līdz 17. jūnijam risināsies Francijā, kur Lemānas trasē tiks aizvadītas diennakts sacensības.