Šajā nedēļas nogalē Hungaroringā noslēgsies F1 sezonas pirmā puse un braucēji, komandu pārstāvji un mehāniķi varēs doties ilgi gaidītajā vasaras pārtraukumā līdz pat augusta beigām, kad čempionāts turpināsies Beļģijā. Cīņa par titulu šogad ir īpaši spraiga, tādēļ domāt par atpūtu priekšlaicīgi nav iespējams.

Atšķirībā no iepriekšējiem posmiem Hungarorigs nav ‘jaudas trase’. Gluži pretēji – tā ir viena no kalendāra anomālijām, kas ir pilna ar ātriem pagriezieniem un ļoti augstu piespiedējspēka līmeni. Saķeres līmeņi nemitīgi mainās pat starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem, padarot vadāmību ļoti sarežģītu. Ne velti pēdējoreiz Ungārijas GP uzvarētājs par čempionu kļuva tālajā 2004. gadā, kad to paveica Mihaels Šūmahers.

Īpatnējā konfigurācija var pavērt cerības braucējiem, kurus citkārt augstās pozīcijās redzēt ir grūti. Piemēram, “Mercedes” savos četros dominances gados Ungārijā tikuši tikai pie viena panākuma. Liela nozīme šoreiz būs arī kvalifikācijai, jo apdzīšana te ir samērā grūta – trase ir samērā šaura ar maz taisnēm. Starta-finiša taisne ir viena no divām reālākajām iespējām veikt manevru, kamēr otrā atrodas, braucot kalnā no 3. līdz 4. pagriezienam.

Grafiks: FIA

Lai gan tiek solīta samērā liela nokrišņu iespējamība, nedēļas nogale Budapeštā būs samērā karsta. Lai gan trase nav pārlieku prasīga pret bremzēm, tomēr laikapstākļi tām rādīs pamatīgu pārbaudījumu.

Šogad trasei uzliets jauns segums. Kā jau vairākās trasēs šogad redzēts, jaunais asfalts ir ļoti tumšs, līdz ar to lieliski absorbē saules staru siltumu. Asfalta sakaršana radīs vēl vienu mainīgo, ar ko komandām jārēķinās – termālo degradāciju. Sezona pierādījusi, ka “Pirelli” riepas ir īpaši sensitīvas pret temperatūras izmaiņām. Apdzīšanu sarežģītības rezultātā liela nozīme būs kvalifikācijai, kur braucējiem būs jācenšas nepārkarsēt savas riepas, jo trases otrajā un trešajā sektorā nav garu taišņu, kur tās varētu atdzesēt, līdz ar to katra kļūda var kompromitēt braucēja rezultātu vairāku līkumu garumā.

Arī uz šo posmu piedāvājumā ir vidējās, mīkstās un ultramīkstās riepas. Supermīksto riepu trūkums radīs nopietnas apļa laiku atšķirības un līdzīgi kā Vācijā pavērs iespēju komandām veikt atšķirīgas stratēģijas, lai gan vairums centīsies iztikt ar pēc iespējas mazāk boksu apmeklējumiem (tātad vienu), lai nezaudētu laiku aiz lēnākajiem braucējiem.

Grafiks: Pirelli

No faktu vācelītes: Viena no neticamākajām sacīkstēm vēsturē Ungārijā risinājās 1997. gadā. Iepriekšējās sezonas čempions Deimons Hils bija pievienojies mazajai “Arrows” komandai, kas pirmajos 10 posmos bija guvuši tikai 1 punktu. Viss piepeši mainījās Hungaroringā, kur gandrīz nekas nespēja apturēt britu publikas mīluli. Par aizraujošo 1997. gada Ungārijas GP vairāk lasi šeit:
Hila zvaigžņu stunda bez laimīgām beigām

“Red Bull” komanda izvēlējās Danielu Rikjardo ar jaunu jaudas agregātu apgādāt jau Vācijā, jo zināja, ka Ungārijā viņiem ir ievērojami labākas izredzes cīnīties par uzvaru. Nav noslēpums, ka augsta piespiedējspēka līmeņa trasēs “Red Bull” jūtas kā zivs ūdenī. To lieliski apliecināja dominance Monako Grand Prix un, iespējams, tieši Daniels Rikjardo un Makss Verstapens būs galvenie favorīti uz uzvaru, vai vismaz radīs ievērojamas galvassāpes “Mercedes” un “Ferrari”.

Notikumi šosezon ir sagāzušies kājām gaisā un arvien vairāk izskatās, ka “Ferrari” dzinēji kļuvuši mazu solīti labāki par “Mercedes” ražojumiem, tomēr tas nenozīmē, ka šai pret jaudu saudzīgajā trasē “Mercedes” būtu virsroka. Vismaz komandas vadītājs Toto Volfs “Ferrari” uzskata par favorītiem. Siltas temperatūras un ātri līkumi ir “Ferrari” teritorija, tomēr kad liela loma ir viena apļa spējām garantiju nav. Pārāki, iespējams, nebūs ātrākie, bet gan tie, kas atradīs pareizāko stratēģiju. “Ferrari” komandas sēras var rezultēties gan kā dzinulis Serhio Markiones piemiņai, gan kā psiholoģiskās bedres radītājs.

Ja reiz uzsākti salīdzinājumi ar Monako, tad redzējām, ka ātro trašu pēdējo posmu varoņi “Haas” un “Sauber” neatrodas tik pārliecinošās pozīcijās, kā sezonas gaitā strauji progresējošā “Force India” un “Toro Rosso” ar “Honda” dzinējiem. Daļējas similaritātes trašu tehniskajos parametros var meklēt arī ar Melburnu, kur “McLaren” sasniedza savu šīs sezonas labāko rezultātu – 12 punktus, pie tam Fernando Alonso 3 gados ar “McLaren Honda” ne reizi nepalika zemāk par 7. vietu. Kā jau ierasts – vidus ešalona cīņās katrai simtdaļai būs nozīme.

Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula 1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “RTL” kanālā, bet nakamnedēļ “Best4Sport TV” kanāls piedāvās iespēju ielūkoties sacensību apskatā. Līdz ar F1 sacensībām Ungārijā F2 un GP3 čempionātos darbībā būs iespēja redzēt jaunos talantus, kamēr Spa trasē sacentīsies censoņi no F3 Eiropas čempionāta, kā arī tiks aizvadītas diennakts sacīkstes ar Rubensa Barikello un Rikardo Patrēzes līdzdalību. Rallija cienītājus gaida viena no sezonas naglām – Somijas rallijs. Tikmēr aizokeāna piedzīvojumi IndyCar čempionātā turpināsies ar sacīkstēm Ohaio. Nedēļas svarīgākajām motorsporta aktualitātēm seko “Motoru Sporta 5minūtē“.

Piektdiena, 27. jūlijs

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 28. jūlijs

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 29. jūlijs

16:10 Ungārijas Grand Prix starts

Grafiks: Pirelli