Bijušais Formula 1 braucējs Felipe Masa atklāti kritizējis drošības standartus IndyCar ovālos pēc Roberta Vikensa smagās avārijas Pokono. Masa norādījis, ka F1 čempionāts šai ziņā ir vairākus soļus priekšā un turpina attīstīties.

Ja paskatāmies uz visiem nopietnākajiem pēdējo gadu F1 un IndyCar incidentiem, var redzēt, ka F1 drošības ziņā ir veikuši ievērojamu progresu ar ‘halo’ sistēmu, trašu konfigurāciju izmaiņām, virtuālo drošības mašīnu un vēl daudz citām lietām. IndyCar īpašas izmaiņas nav vērojamas. Ir neticami, ka tādās vietās kā Pokono braucēji traucas ar 360 km/h ātrumu, bet betona sienas un žogi atrodas turpat blakus. Tas ir tīk bīstami! Man žēl, ka tā, tomēr viņiem ir jāraugās, kā uzlabot drošību braucējiem,” norāda 15 sezonas F1 aizvadījušais Masa.

Brazīlieša apgalvojumiem gan nepiekrita IndyCar čempionātā iesaistītie. “Andretti Racing” vadītājs Maikls Andreti uzsvēra, ka šai lauciņā veikti vairāki uzlabojumi, turklāt tie netiek ieviesti pirms rūpīgas pārliecināšanās, ka drošība tiešām tiks uzlabota. Visaktīvāk savu viedokli pauda sešu sacīkšu uzvarētājs Greiems Reihals.

“F1LV

Visu ir daudz vieglāk paveikt, ja tavs gada budžets mērāms simtos miljonu, radot jaunas šasijas un citas lietas. IndyCar aktīvi strādā pie jaunā vējstikla izveides. Tas ne tikai strādās tikpat labi, jo nebūs atvērtu ‘caurumu’, bet arī izskatīsies daudz estētiskāk. Braucot ovālā, ir nepieciešamība pēc 100 % redzamības, ko ‘halo’ nespēj sniegt. Brīvie laukumi mašīnas priekšā joprojām ļautu atlūzām iekļūt kokpitā, ko vējstikls novērsīs. Neaizmirsīsim arī par visu, ko IndyCar un mūsu ārsts Dr. Trammels ir sniedzis F1. Zinu, ka daudzi, kas gūst traumas, joprojām dodas uz Ameriku pie viņa. IndyCar ir sniedzis ļoti daudz motrsporta drošības attīstībai.

Vērts piebilst, ka kopš 2015. gada F1 avārijas tikai divreiz apturējušas braucējus no dalības nākamajā posmā – Fernando Alonso avārija 2015. gada pirmssezonas testos liedza viņam piedalīties Austrālijas GP, bet gadu vēlāk viņa sadursme ar Estebanu Gutjeresu lika izlaist sacīkstes Bahreinā.

Tikmēr IndyCar čempionātā šādas situācijas ir daudz ierastākas. 2015. gadā Indianapolisas 500 jūdžu braucienu savainojumu dēļ izlaida Džeimss Hinčklifs un Karloss Huertess, bet galvas traumas rezultātā dzīvību zaudēja Džastins Vilsons. Pērn smagi savainojumi lika Sebastianam Burdē izlaist lielāko sezonas daļu, bet šogad par vēl vienu ovālā smagi cietušo braucēju kļuva Roberts Vikenss.

Pēc jaunākajiem oficiālajiem paziņojumiem, Vikenss elpo paša spēkiem un ir spējīgs runāties ar savu ģimeni. Kā zināms, kanādietis avārijā lauza abas kājas, labo roku, piedzīvoja plaušu kontūziju, kā arī guva mugurkaula traumu, kā rezultātā tika veikta operācija.

1 KOMENTĀRS

  1. Par laimi kaut kāds izbijis 1.formulas lūzeris Masa ar saviem mīkstmieša izteikumiem Amerikas autosportā neko neietekmēs.
    Gan jau, ka jeņķu ovālos apmales, žogus un līdz ar to tribīnes nepārvietos 50 metrus tālāk un Indianapolisas garajās taisnēs no riepu krāvumiem neuzliks sabremzēšanās punktus…
    Smieklīgi, bet šai FIA lobētajai drošības paranojai ir reāls efekts – brīvas svētdienu pēcpusdienas. Piemēram es – F1 līdzjutējs ar vairāk nekā 30 gadu stāžu – šogad esmu noskatījies 2 vai 3 gonkas… Nu, neinteresē mani bagiju čempionāts kartinga trasēs. Neinteresē! Turklāt pazīstu dauzus, kuriem sajūtas līdzīgas…