Meksikas Grand Prix izcīņā savu piekto čempiona titulu nodrošināja Luiss Hamiltons, kļūstot par trešo braucēju, kuram izdevies čempionātā triumfēt tik bieži. Pirms Hamiltona piecus titulus izcīnīja arī Huans Manuels Fanhio, bet Mihaels Šūmahers karjeras laikā tika pie septiņiem tituliem. Jāpiemin, ka visi trīs titulētākie braucēji daļu karjeras pavadīja “Mercedes” komandā.
33 gadu 9 mēnešu un 21 dienas vecumā Luiss Hamiltons kļuva par vecāko Formula 1 čempionu kopš 2004. gada, kad Mihaels Šūmahers to paveica 35 gadu 7 mēnešu un 26 dienu vecumā. Salīdzinājumam – Huans Manuels Fanhio savu pirmo Formula 1 posmu aizvadīja jau nepilnu 39 gadu vecumā.
Līdzīgi kā pirms gada Luiss Hamiltons par Formula 1 čempionu kļuva Meksikā, divus posmus pirms sezonas beigām, startējot no trešās pozīcijas, bet sacīkstēs, kuras uzvarēja Makss Verstapens, finišējot ārpus vadošo trijnieka.
Pēc Meksikas Grand Prix Luiss Hamiltons ir uzvarējis precīzi pusi jeb 49 no 98 sacīkstēm V6 Turbo hibrīddzinēju ērā, kas tika uzsākta 2014. gadā. Pie tam šis bija 200. finišs Hamiltona F1 karjerā.
Septīto reizi F1 vēsturē par čempionu kļūst “Mercedes” braucējs (Fanhio – 1954, 1955; Rosbergs – 2016; Hamiltons 2014, 2015, 2017, 2018). Šai rādītājā panākta “Williams” komanda. Biežāk par čempioniem kļuvuši tikai “Ferrari” (15 reizes) un “McLaren” (12 reizes) braucēji.
Hamiltona panākums nodrošina Sebastianam Fetelam trešo vicečempiona titulu karjerā. Šai rādītājā līderi ir Alens Prosts un Stirlings Moss ar četriem vicečempiona ‘tituliem’. Fetels arī nodrošināja to, ka astoto reizi karjerā sezonu noslēgs labāko trijniekā. Tik bieži tas izdevies vienīgi Šūmaheram (12 reizes) un Prostam (8 reizes).
Makss Verstapens kļuva par vienīgo braucēju F1 vēsturē ar vismaz piecām uzvarām, taču nevienu pole position. Arī astoņu Grand Prix uzvarētājs Denijs Halms visas savas uzvaras izcīnīja, nestartējot no pole position, tomēr jaunzēlandietim vienreiz izdevās stāties pirmajā starta pozīcijā. To gan uzvarā neizdevās pārvērst.
Kvalifikācijā Verstapenam bija lieliskas izredzes labot Sebastianam Fetelam piederošo rekordu kā visu laiku jaunākajam pole position ieguvējam. Šo godu viņam liedza komandas biedrs Daniels Rikjardo, pārspējot Verstapenu par 0.026 sekundēm. Lai aizpildītu pēdējo robu ‘jaunības rekordu sarakstā’ Josa Verstapena dēlam jāuzvar Brazīlijas vai Abū Dabī posma kvalifikācijā.
Pirmoreiz kopš 2013. gada Amerikas Grand Prix pirmo starta rindu aizņēma divas “Red Bull” formulas. Tolaik komandu vēl pārstāvēja Sebastians Fetels un Marks Vēbers. Pēc dzinēju noteikumu izmaiņām 2014. gadā Kristiana Hornera vadītajai vienībai nebija izdevies atkārtot dubultuzvaru kvalifikācijā.
Maksa Verstapena uzvara ļāva viņam kļūt par 50. braucēju F1 vēsturē ar vismaz 20 goda pjedestāliem.
Kārtējo stabilo braucienu aizvadīja Kimi Raikonens. Somu sportists savus pirmos punktus guva savā debijas posmā Austrālijā 17 gadus 7 mēnešus un 24 dienas pirms Meksikas posma. Tik ilgs laiks starp pirmajiem un pēdējiem punktiem pagājis vien Mihaelam Šūmaheram (21 gads 2 mēneši un 17 dienas). Meksikā Raikonens šai rādītājā apsteidza Rubensu Barikello. Raikonens pakāpies uz otro vietu vēl vienā rādītājā, gūstot punktus 203 posmos un apsteidzot Fernando Alonso. Lai noķertu Šūmaheru, Kimi jāiebrauc punktos vēl 18 reizes.
Lai gan Raikonena tautietim Valteri Botasam šogad tā arī nav izdevies izcīnīt uzvaru, Meksikā “Mercedes” braucējs sasniedza jau sesto ātrāko apli šosezon. “Mercedes” kā dzinēju piegādātājiem šis bija 160. ātrākais aplis. Tas ļāva panākt “Ford Cosworth”. Vairāk ātrākos apļus sasnieguši vienīgi “Ferrari” (252) un “Renault” (171 + 13 zem ‘TAG’ marķējuma).
Fernando Alonso izstāšanās jau sacīkšu sākumā garantē, ka spāņu braucējam šosezon neizdosies labot Mihaelam Šūmaheram piederošo rekordu – visvairāk sacīkstēs veiktie apļi karjeras laikā. Tā kā Alonso sezonas izskaņā pametīs čempionātu, Šūmahera rekords kādu laiku būs drošībā.
Meksikas Grand Prix ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'18''741 | 65 |
2 | Makss Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'19''186 | 66 |
3 | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'19''462 | 57 |
4 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'19''522 | 49 |
5 | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'20''334 | 19 |
6 | Šarls Leklerks | Sauber | Ferrari | 1'20''537 | 67 |
7 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'20''637 | 67 |
8 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'20''728 | 49 |
9 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'21''370 | 46 |
10 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'21''874 | 45 |
11 | Stofels Vandūrns | McLaren | Renault | 1'21''921 | 14 |
12 | Karloss Saincs | Renault | Renault | 1'22''386 | 6 |
13 | Brendons Hārtlijs | Toro Rosso | Honda | 1'22''438 | 26 |
14 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'22''440 | 18 |
15 | Estebans Okons | Racing Point | Mercedes | 1'22''629 | 6 |
16 | Sergejs Sirotkins | Williams | Mercedes | 1'22''640 | 66 |
17 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 1'22''755 | 69 |
18 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 1'22''983 | 27 |
19 | Serhio Peress | Racing Point | Mercedes | 1'23''545 | 6 |
20 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1'24''197 | 3 |