Formula 1 sporta direktors Ross Brauns ir paziņojis, ka veiktās simulācijas ar 2019.gada tehniskajiem noteikumiem atbilstošu modeli uzrāda ievērojamus ieguvumus apdzīšanu skaita un iespēju uzlabošanā.

Vēl pirms tehsnikās revolūcijas, kas gaidāma 2021.gadā, uz nākamo gadu stāsies spēkā mazākas tehniskas izmaiņas, kas galvenokārt skars aerodinamiku un kuru mērķis būs apdzīšanas iespēju uzlabošanu gadījumos, kad formulas cieši seko viena otrai.

“Arī Brazīlijā mēs redzējām, ka gadījumos, kad formulu konkurētspējas līmenis aptuveni līdzīgs, tad apdzīšana ir gandrīz neiespējama,” paziņoja Brauns. “Šogad mums ir izdevies panākt ievērojamu progresu attiecībā uz nākamā gada tehniskajām izmaiņām, jo īpaši tas attiecas uz priekšējo antispārnu. Mūsu simulāciju rezultāti un komandu pētījumi apliecina, ka izmaiņas dos jūtamus rezultātus, lai gan mēs apzināmies, ka pierādījumi tam būs redzami tikai nākamā gada martā Austrālijā. Šis ir tikai pirmais solis ceļā uz 2021.gada noteikumu izmaiņām. Šogad Formula 1 čempionātā ir bijušas ļoti aizraujošas sacīkstes un pirmās, kas man nāk prātā ir Baku, Šanhaja, Silverstona un Mehiko. Man ir pamats domāt, ka nākamgad tādu piemēru būs vēl vairāk.”

Noteikumu izmaiņas būs arī vizuāli pamanāmas – priekšējais antispārns kļūs platāks, taču ievērojami vienkāršāks. Tostarp aizmugurējais antispārns būs zemāks, mazinot aiz formulas radīto vorteksu jeb ‘nertīro gaisa’ plūsmu, ko sekojošā formula nevar izmantot aerodinamiskā piespiedējspēka ģenerēšanai.

Attēls: Autosport