Kārtējai Formula 1 sezonai pienācis gals. To ar uzvaru Jasmarīnas trasē noslēdza šīs sezonas čempions Luiss Hamiltons, kļūstot par pirmo braucēju čempionāta vēsturē ar vismaz 400 punktiem vienā sezonā. Punktu skaitīšanas sistēmas gadu gaitā ir mainījušās, tomēr tas nenoniecina “Mercedes” braucēja lielisko rādītāju – izcīnīti 77,7% no kopā pieejamajiem punktiem. Šai rādītājā rekords kopš 2004. gada pieder Mihaelam Šūmaheram – 84,7% jeb 144 punkti no 170 pieejamajiem.
Hamiltons arī kļuva par pirmo braucēju, kurš karjeras laikā sasniedzis 3000 punktu robežu. Ja visu 69 F1 sezonu rezultātus rezultātus pielīdzinātu šogad lietotajai sistēmai, viņš gan šai rādītājā atrastos otrajā vietā 532 punktus aiz Mihaela Šūmahera.
“Mercedes” pamatus uzvarai ielika jau kvalifikācijā, nodrošinot Luisam Hamiltonam un Valteri Botasam pirmo starta rindu. Šis ir pirmais gadījums F1 vēsturē, kad kāda komanda vienā trasē kvalifikācijā izcīna dubultuzvaru piecus gadus pēc kārtas.
Hamiltons atkārtoja Šūmahera 2002. gadā uzstādīto, Fetela (2011) un paša (2015, 2016) atkārtoto rekordu – 17 goda pjedestāli vienas sezonas laikā. Nevienam tas nav izdevies biežāk, taču jāņem vērā, ka 2002. gadā čempionāts sastāvēja no tikai 17 posmiem.
Šis bija 100. posms kopš V6 Turbo hibrīddzinēju ieviešanas 2014. gada sākumā. Pateicoties svētdienas panākumam, Hamiltons ir uzvarējis lielāko daļu no šiem simts posmiem – 51. Vienīgi Hamiltons un Daniels Rikjardo ir piedalījušies katrā no šīm 100 sacīkstēm. Pieci braucēji ir startējuši 99 posmos, pārsvarā tādēļ, ka kādu reizi problēmas mašīnu piemeklēja iesildīšanās aplī vai īsi pirms tam.
Tā kā Rikjardo 2014. gadā aizvadīja savu pirmo sezonu “Red Bull” komandā, tad atvadu sacīkstes vienlaikus kļuva par viņa 100. startu ‘sarkano buļļu’ rindās, kā arī 150. startu F1, pirms tam pavadot 50 sacīkstes “HRT” un “Toro Rosso” sastāvos.
Sezonas laikā austrālietis uz pjedestāla kāpa tikai divreiz – pēc uzvarām Ķīnā un Monako. Šī bija pirmā reize kopš 1970. gada, kad kāds braucējs uzvar visas reizes, kad kāpj uz pjedestāla (ja neskaita gadījumus, kad braucējs visas sezonas laikā uz pjedestāla kāpj tikai 1 reizi). Toreiz Johens Rints izcīnīja 5 uzvaras, bet tā arī ne reizi neizcīnīja 2. vai 3. vietu.
Kevins Magnusens sacīkstes noslēdza 10. vietā, gūstot savu pirmo punktu Abū Dabī. Tas nozīmē, ka “Haas” braucējis guvis vismaz vienu punktu pilnīgi visās 22 trasēs, kurās viņš ir startējis.
Stofelam Vandūrnam visas sezonas laikā tā arī ne reizi neizdevās kvalifikācijā pieveikt savu komandas biedru Fernando Alonso. Pēdējā reize, kad kāds braucējs tiek ‘atstāts sausā’, reģistrēta pirms 10 gadiem. Arī toreiz pie vainas bija Alonso, dominējot pār Nelsonu Pikē Jr. “Renault” komandas sastāvā. 21. gadsimtā tas ne reizi vairs nav noticis. 2002. gadā Marks Vēbers bija 15-0 priekšā Aleksam Jongam, taču Malaizijas pārstāvis tika nomainīts divus posmus pirms sezonas beigām.
Sezonas laikā nenotika neviena braucēja maiņa. Tas nozīmē, ka pirmoreiz čempionāta vēsturē visas sezonas laikā piedalījās tikai 20 braucēji. Tai pat laikā pirmoreiz pilnīgi visi braucēji kaut reizi finišēja punktos.
Lai gan Luiss Hamiltons uzvarēja no pole position, pie sacīkšu ātrākā apļa tika viņa šīs sezonas galvenais konkurents Sebastians Fetels. Tas nozīmē, ka pirmoreiz kopš 2005. gada tiek aizvadīta sezona, kurā neviens braucējs nav spējīgs sasniegt hat-trick (Uzvara, pole position un ātrākais aplis).
Abū Dabī GP ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'40''867 | 54 |
2 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'40''953 | 42 |
3 | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'41''249 | 35 |
4 | Karloss Saincs | Renault | Renault | 1'41''351 | 54 |
5 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'41''357 | 53 |
6 | Makss Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'41''909 | 51 |
7 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1'42''393 | 53 |
8 | Serhio Peress | Racing Point | Mercedes | 1'42''816 | 53 |
9 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'42''822 | 53 |
10 | Šarls Leklerks | Sauber | Ferrari | 1'42''876 | 54 |
11 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'43''195 | 54 |
12 | Stofels Vandūrns | McLaren | Renault | 1'43''249 | 53 |
13 | Estebans Okons | Racing Point | Mercedes | 1'43''591 | 41 |
14 | Sergejs Sirotkins | Williams | Mercedes | 1'43''831 | 54 |
15 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 1'43''988 | 42 |
16 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 1'44''033 | 53 |
17 | Brendons Hārtlijs | Toro Rosso | Honda | 1'44''174 | 53 |
18 | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'45''198 | 5 |
19 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'46''077 | 22 |
Kimi Raikonena sezona noslēdzās ievērojami ātrāk par konkurentiem – jau septītajā sacīkšu aplī. Kopš Abū Dabī Grand Prix iekļaušanas F1 kalendārā 2009. gadā, šī bija pirmā reize, kad “Ferrari” komandai nākas šeit saskarties ar izstāšanos.
Jau 11. reizi karjerā Niko Hulkenbergs izstājas sacīkšu pirmajā aplī. Šai rādītājā rekordists ir Jarno Trulli (14). Viņam seko Rubenss Barikello (13), Andrea de Čezaris (12) un Kimi Raikonens (11).