“Sauber” vārds Formula 1 čempionātā parādījās tālajā 1993. gadā, tomēr motorsporta pasaulē šveicieša Pītera Zaubera radītās vienības vārds zināms vēl senāk. Tomēr visam reiz pienāk gals un 2019. gadā “Sauber” vārdu Formula 1 čempionātā vairs neredzēsim. Komandas jaunais nosaukums ir “Alfa Romeo Racing”.

Zaubers savas gaitas Formula 1 čempionātā noslēdza 2016. gadā, savu komandas daļu pārdodot Šveices investoru firmai “Longbow Finance”, tomēr tās nosaukums netika mainīts līdz pērn par nopietnu sadarbības partneri kļuva itāļu autobūves uzņēmuma “FIAT” paspārnē esošais “Alfa Romeo”.

Itāļu firmas vārds nonāca komandas nosaukumā un atstāja pēdas arī uz sarkani balto mašīnas krāsojumu. Neraugoties uz ciešo sadarbību tehniskajā jomā, “Alfa Romeo” nav uzskatāma par rūpnīcas komandu, taču pieaugošās investīcijas prasījušas atbrīvoties no “Sauber” vārda komandas nosaukumā.

Jau pirmajā gadā kopš “Alfa Romeo” atgriešanās F1 apritē tika veikts ievērojams progress, kas ļāva Šarlam Leklerkam un Markusam Ēriksonam izcelt pēdējos gados par pastarīti kļuvušo “Sauber” vienību no pēdējām vietām un padarīt par vienību, kas regulāri cīnās par punktiem.

Šosezon “Alfa Romeo” sastāvā startēs Kimi Raikonens un Antonio Džiovinaci. Abi braucēji jau pirms tam ir startējuši šīs komandas sastāvā – Raikonens 2001. gadā, bet Džiovinaci aizvadīja divus posmus 2017. gada sezonas sākumā.

Nav zināms, vai jaunais modelis sekos iepriekš uzņemtajai sistēmai un tiks saukts par C38 (pērn – C37, vēl gadu iepriekš C36. C – no vārda Christiane – Pītera Zaubera sievas), vai “Alfa Romeo” tam dos citādu nosaukumu. Jaunā modeļa prezentācija paredzēta tikai 18. februārī tieši pirms testiem Barselonā, kad pārējās komandas savas mašīnas jau būs atrādījušas.

Šī nav pirmā reize, kad “Sauber” komanda tiek pārdota, jo 2006. gadā tā nonāca “BMW” rokās, tomēr pēc globālās finanšu krīzes 2009. gadā tā pameta F1 un Zaubers atpirka vienību.

“Alfa Romeo” braucēji ļoti sekmīgi startēja F1 čempionātā tā pirmsākumos, dominējot 1950. un 1951. gada sezonās, kad tika izmantoti pirmskara radītie spēkrati, tomēr līdzekļu trūkums jaunu sacīkšu auto izbūvei lika samierināties ar konkurentu pārākumu un vēl pirms 1952. gada sezonas “Alfa Romeo” čempionātu pameta. Mēģinājumi atgriezties tajā 1980-tajos gados neizrādījās sevišķi sekmīgi.