Ļoti vēsos apstākļos tika gaidīts Spa 6 stundu brauciens. Līdzjutējiem nepilnas dienas laikā bija jāpiedzīvo visu četru gadalaiku klimats. “Toyota” rūpnīcas komandai šādos apstākļos neklājās viegli, tomēr uzvara tika izcīnīta, kā arī nodrošināts sezonas čempionu tituls.

Sacensību rītā Spa trasē bija vērojama ziemai raksturīgā sniega sega. Lai gan līdz sacensību sākumam tas bija nokusis un asfalts jau bija sauss. Nepagāja ne pusstunda, kad lietus un sniegs atgriezās, liekot trasē sūtīt drošības mašīnu.

“Toyota” pārliecinoši diktēja tempu LMP1 klasē, kad sniegs bija mitējies, taču citiem negāja tik veiksmīgi. “ByKolles” komandas spēkratu izsita LMP2 klases “Jackie Chan DC Racing” braucējs Džordans Kings. Trasē jau atkal devās drošības mašīna, bet “Toyota” laikus neiebrauca boksos pēc sausā laika riepām un uz vairākiem apļiem zaudēja vadību. Uz mirkli tajā atradās “SMP Racing” braucējs Stofels Vandūrns, kurš savu WEC debiju piedzīvo mājas posmā.

“Toyota” atguva vadību, taču bremžu sensora defekts lika #7 ekipāžai (Konvejs, Kobajaši, Lopess) doties boksos uz 11 minūtēm. Šai laikā ekipāža zaudēja 4 apļus. Atgūties nebija daudz laika. Jau atkal sausā laika riepas bija jāmaina pret sniegam piemērotākām. Jebkāda saķere tika pilnībā aizskalota un pēdējās pāris stundas trasē ļoti bieži bija redzama drošības mašīna. Pāris apļus pirms finiša, trasē tika izkārti sarkanie karogi un brauciens bija beidzies.

Alonso, Nakadžimas un Buemi “Toyota” izcīnīja uzvaru, kamēr otra japāņu ekipāža palika sestajā vietā. Labāko rezultātu no pārējiem sasniedza “Rebellion Racing” (Lorēns, Menezess, Bertons), bet Vandurns savā debijā, aizstājot Džensonu Batonu, kopā ar Petrovu un Aļošinu noslēdza labāko trijnieku.

Satriecošu sniegumu pie “DragonSpeed” stūres sacīkšu otrajā pusē demonstrēja Pastors Maldonado, atnesot savai ekipāžai uzvaru LMP2 klasē. GTEPro klasē ‘laikapstākļu loterijai’ visveiksmīgāk pielāgojās “Aston Martin”, bet GTE-Am ar 5 sekunžu rezervi triumfēja “Porsche”.

Kopumā sacīkšu laikā drošības mašīna trasē devās 4 reizes, bet vēl 2 reizes nācās izmantot virtuālo drošības mašīnu. Ja pērn sacensību uzvarētāji, kas arī toreiz bija #8 “Toyota”, veica 163 apļus, tad šādos apstākļos panākumam pietika ar 133 apļu veikšanu.

Šis bija priekšpēdējais 2018./2019. gada FIA izturības sacīkšu čempionāta posms. “Toyota” ir uzvarējusi katrā no tiem, taču pēc 6h Silverstounas brauciena tika diskvalificēta. Līdz ar to japāņu koncerns nodrošinājis uzvaru čempionāta kopvērtējumā, kamēr “Rebellion Racing” palielinājuši savu pārsvaru pār “SMP Racing”.

Alonso, Nakadžimas un Buemi #8 ekipāžai ir 31 punkta pārsvars pār Lopesa, Kobajaši, Konveja #7 ekipāžu. Tā kā Lemānā par uzvaru piešķir 38 punktus, tad titula izcīnīšanai Fernando Alonso pārstāvētajai ekipāžai diennakts braucienā nepieciešams Top 7 finišs (vai jācer, ka #7 neuzvarēs).

Trešā un astotā vieta GTE-Pro ieskaitē ļāva “Porsche” priekšlaicīgi nodrošināt čempionu titulu. Vācu autobūves uzņēmuma ekipāžas uz goda pjedestāla bija atrodamas visos posmos, kamēr “Ferrari”, “Ford” un “Aston Martin” uzvaras mijās ar viduvējām sacīkstēm, bet “BMW” kāroto uzvaru šogad tā arī vēl nav izcīnījuši ne reizi.

2019. gada Spa 6 stundu brauciena rezultāti

V. Klase Ekipāža Braucēji Rezultāts
1 LMP1 #8 Toyota Gazoo Racing Alonso/Buemi/Nakajima 133 apļi
2 LMP1 #3 Rebellion Racing Berthon/Laurent/Menezes  1 aplis
3 LMP1 #11 SMP Racing Aleshin/Petrov/Vandoorne  1 aplis
4 LMP1 #17 SMP Racing Sarrazin/Orudzhev/Sirotkin  2 apļi
5 LMP1 #1 Rebellion Racing Jani/Lotterer/Senna  3 apļi
6 LMP1 #7 Toyota Gazoo Racing Conway/Kobayashi/Lopez  4 apļi
7 LMP2 #31 DragonSpeed Gonzalez/Maldonado/Davidson  4 apļi
8 LMP2 #26 G-Drive Racing Rusinov/Van Uitert/Vergne  4 apļi
9 LMP2 #36 Signatech Alpine Lapierre/Negrao/Thiriet  4 apļi
10 LMP2 #38 Jackie Chan DC Racing Tung/Aubry/Richelmi  4 apļi
11 LMP2 #28 TDS Racing Perrodo/Vaxiviere/Nato  5 apļi
12 LMP2 #29 Racing Team Nederland Van Eerd/Van der Garde/De Vries  6 apļi
13 LMP2 #37 Jackie Chan DC Racing Heinemeier-Hansson/King/Stevens  6 apļi
14 LMP2 #50 Larbre Competition Creed/Ricci/Boulle  7 apļi
15 GTEPRO #97 Aston Martin Racing Lynn/Martin  9 apļi
16 GTEPRO #51 AF Corse Ferrari Pier Guidi/Calado  9 apļi
17 GTEPRO #91 Porsche GT Team Lietz/Bruni  9 apļi
18 GTEPRO #92 Porsche GT Team Christensen/Estre  9 apļi
19 GTEPRO #82 BMW Team MTEK Farfus/Felix da Costa  9 apļi
20 GTEPRO #67 Ford Chip Ganassi Racing Priaulx/Tincknell  9 apļi
21 GTEPRO #71 AF Corse Ferrari Rigon/Bird  9 apļi
22 GTEPRO #95 Aston Martin Racing Sørensen/Thiim  9 apļi
23 GTEPRO #81 BMW Team MTEK Tomczyk/Catsburg  9 apļi
24 GTEPRO #66 Ford Chip Ganassi Racing Mücke/Pla  10 apļi
25 GTEAM #77 Dempsey-Proton Racing Ried/Pera/Campbell  11 apļi
26 GTEAM #90 TF Sport Yoluc/Alers-Hankey/Eastwood  11 apļi
27 GTEAM #61 Clearwater Racing Perez-Companc/Cressoni/Griffin  11 apļi
28 GTEAM #54 Spirit of Race Flohr/Castellacci/Fisichella  11 apļi
29 GTEAM #56 Team Project 1 Bergmeister/Lindsey/Perfetti  11 apļi
30 GTEAM #98 Aston Martin Racing Dalla Lana/Lamy/Lauda  12 apļi
31 GTEAM #86 Gulf Racing Wainwright/Barker/Preining  12 apļi
32 GTEAM #70 MR Racing Ishikawa/Beretta/Cheever  13 apļi
33 GTEAM #88 Dempsey-Proton Racing Roda/Roda Jr/Cairoli  18 apļi
34 LMP1 #4 ByKolles Racing Team Dillmann/Webb/Ruberti  38 apļi