Ļoti vēsos apstākļos tika gaidīts Spa 6 stundu brauciens. Līdzjutējiem nepilnas dienas laikā bija jāpiedzīvo visu četru gadalaiku klimats. “Toyota” rūpnīcas komandai šādos apstākļos neklājās viegli, tomēr uzvara tika izcīnīta, kā arī nodrošināts sezonas čempionu tituls.
Sacensību rītā Spa trasē bija vērojama ziemai raksturīgā sniega sega. Lai gan līdz sacensību sākumam tas bija nokusis un asfalts jau bija sauss. Nepagāja ne pusstunda, kad lietus un sniegs atgriezās, liekot trasē sūtīt drošības mašīnu.
This is unbelievable! TOTAL 6 Hours of Spa-Francorchamps is declared snowy. Do you have winter tyres for our beasts @Michelin_Sport? 😅❄🥶#WEC #6HSPA @Toyota_Hybrid @DHL_Motorsports @TotalRacingENG pic.twitter.com/fYlxoKll3c
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) May 4, 2019
“Toyota” pārliecinoši diktēja tempu LMP1 klasē, kad sniegs bija mitējies, taču citiem negāja tik veiksmīgi. “ByKolles” komandas spēkratu izsita LMP2 klases “Jackie Chan DC Racing” braucējs Džordans Kings. Trasē jau atkal devās drošības mašīna, bet “Toyota” laikus neiebrauca boksos pēc sausā laika riepām un uz vairākiem apļiem zaudēja vadību. Uz mirkli tajā atradās “SMP Racing” braucējs Stofels Vandūrns, kurš savu WEC debiju piedzīvo mājas posmā.
“Toyota” atguva vadību, taču bremžu sensora defekts lika #7 ekipāžai (Konvejs, Kobajaši, Lopess) doties boksos uz 11 minūtēm. Šai laikā ekipāža zaudēja 4 apļus. Atgūties nebija daudz laika. Jau atkal sausā laika riepas bija jāmaina pret sniegam piemērotākām. Jebkāda saķere tika pilnībā aizskalota un pēdējās pāris stundas trasē ļoti bieži bija redzama drošības mašīna. Pāris apļus pirms finiša, trasē tika izkārti sarkanie karogi un brauciens bija beidzies.
Alonso, Nakadžimas un Buemi “Toyota” izcīnīja uzvaru, kamēr otra japāņu ekipāža palika sestajā vietā. Labāko rezultātu no pārējiem sasniedza “Rebellion Racing” (Lorēns, Menezess, Bertons), bet Vandurns savā debijā, aizstājot Džensonu Batonu, kopā ar Petrovu un Aļošinu noslēdza labāko trijnieku.
We have had snow, rain, sun and now comes the hail! Safety car is deployed. 🌧❄🔆💦#WEC #6HSPA pic.twitter.com/mP3Pgcc3TJ
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) May 4, 2019
Satriecošu sniegumu pie “DragonSpeed” stūres sacīkšu otrajā pusē demonstrēja Pastors Maldonado, atnesot savai ekipāžai uzvaru LMP2 klasē. GTEPro klasē ‘laikapstākļu loterijai’ visveiksmīgāk pielāgojās “Aston Martin”, bet GTE-Am ar 5 sekunžu rezervi triumfēja “Porsche”.
Kopumā sacīkšu laikā drošības mašīna trasē devās 4 reizes, bet vēl 2 reizes nācās izmantot virtuālo drošības mašīnu. Ja pērn sacensību uzvarētāji, kas arī toreiz bija #8 “Toyota”, veica 163 apļus, tad šādos apstākļos panākumam pietika ar 133 apļu veikšanu.
Šis bija priekšpēdējais 2018./2019. gada FIA izturības sacīkšu čempionāta posms. “Toyota” ir uzvarējusi katrā no tiem, taču pēc 6h Silverstounas brauciena tika diskvalificēta. Līdz ar to japāņu koncerns nodrošinājis uzvaru čempionāta kopvērtējumā, kamēr “Rebellion Racing” palielinājuši savu pārsvaru pār “SMP Racing”.
Alonso, Nakadžimas un Buemi #8 ekipāžai ir 31 punkta pārsvars pār Lopesa, Kobajaši, Konveja #7 ekipāžu. Tā kā Lemānā par uzvaru piešķir 38 punktus, tad titula izcīnīšanai Fernando Alonso pārstāvētajai ekipāžai diennakts braucienā nepieciešams Top 7 finišs (vai jācer, ka #7 neuzvarēs).
Trešā un astotā vieta GTE-Pro ieskaitē ļāva “Porsche” priekšlaicīgi nodrošināt čempionu titulu. Vācu autobūves uzņēmuma ekipāžas uz goda pjedestāla bija atrodamas visos posmos, kamēr “Ferrari”, “Ford” un “Aston Martin” uzvaras mijās ar viduvējām sacīkstēm, bet “BMW” kāroto uzvaru šogad tā arī vēl nav izcīnījuši ne reizi.
2019. gada Spa 6 stundu brauciena rezultāti
V. | Klase | Ekipāža | Braucēji | Rezultāts |
1 | LMP1 | #8 Toyota Gazoo Racing | Alonso/Buemi/Nakajima | 133 apļi |
2 | LMP1 | #3 Rebellion Racing | Berthon/Laurent/Menezes | 1 aplis |
3 | LMP1 | #11 SMP Racing | Aleshin/Petrov/Vandoorne | 1 aplis |
4 | LMP1 | #17 SMP Racing | Sarrazin/Orudzhev/Sirotkin | 2 apļi |
5 | LMP1 | #1 Rebellion Racing | Jani/Lotterer/Senna | 3 apļi |
6 | LMP1 | #7 Toyota Gazoo Racing | Conway/Kobayashi/Lopez | 4 apļi |
7 | LMP2 | #31 DragonSpeed | Gonzalez/Maldonado/Davidson | 4 apļi |
8 | LMP2 | #26 G-Drive Racing | Rusinov/Van Uitert/Vergne | 4 apļi |
9 | LMP2 | #36 Signatech Alpine | Lapierre/Negrao/Thiriet | 4 apļi |
10 | LMP2 | #38 Jackie Chan DC Racing | Tung/Aubry/Richelmi | 4 apļi |
11 | LMP2 | #28 TDS Racing | Perrodo/Vaxiviere/Nato | 5 apļi |
12 | LMP2 | #29 Racing Team Nederland | Van Eerd/Van der Garde/De Vries | 6 apļi |
13 | LMP2 | #37 Jackie Chan DC Racing | Heinemeier-Hansson/King/Stevens | 6 apļi |
14 | LMP2 | #50 Larbre Competition | Creed/Ricci/Boulle | 7 apļi |
15 | GTEPRO | #97 Aston Martin Racing | Lynn/Martin | 9 apļi |
16 | GTEPRO | #51 AF Corse Ferrari | Pier Guidi/Calado | 9 apļi |
17 | GTEPRO | #91 Porsche GT Team | Lietz/Bruni | 9 apļi |
18 | GTEPRO | #92 Porsche GT Team | Christensen/Estre | 9 apļi |
19 | GTEPRO | #82 BMW Team MTEK | Farfus/Felix da Costa | 9 apļi |
20 | GTEPRO | #67 Ford Chip Ganassi Racing | Priaulx/Tincknell | 9 apļi |
21 | GTEPRO | #71 AF Corse Ferrari | Rigon/Bird | 9 apļi |
22 | GTEPRO | #95 Aston Martin Racing | Sørensen/Thiim | 9 apļi |
23 | GTEPRO | #81 BMW Team MTEK | Tomczyk/Catsburg | 9 apļi |
24 | GTEPRO | #66 Ford Chip Ganassi Racing | Mücke/Pla | 10 apļi |
25 | GTEAM | #77 Dempsey-Proton Racing | Ried/Pera/Campbell | 11 apļi |
26 | GTEAM | #90 TF Sport | Yoluc/Alers-Hankey/Eastwood | 11 apļi |
27 | GTEAM | #61 Clearwater Racing | Perez-Companc/Cressoni/Griffin | 11 apļi |
28 | GTEAM | #54 Spirit of Race | Flohr/Castellacci/Fisichella | 11 apļi |
29 | GTEAM | #56 Team Project 1 | Bergmeister/Lindsey/Perfetti | 11 apļi |
30 | GTEAM | #98 Aston Martin Racing | Dalla Lana/Lamy/Lauda | 12 apļi |
31 | GTEAM | #86 Gulf Racing | Wainwright/Barker/Preining | 12 apļi |
32 | GTEAM | #70 MR Racing | Ishikawa/Beretta/Cheever | 13 apļi |
33 | GTEAM | #88 Dempsey-Proton Racing | Roda/Roda Jr/Cairoli | 18 apļi |
34 | LMP1 | #4 ByKolles Racing Team | Dillmann/Webb/Ruberti | 38 apļi |