Formula 1 čempionāts palēnām ieiet noslēguma fāzē, un jau šajā nedēļas nogalē Meksikā Luisam Hamiltonam ir iespēja izcīnīt kārtējo pasaules čempiona titulu.

Pirmā un nozīmīgākā lieta, kas jāņem vērā, runājot par Meksikas Grand Prix, ir augstums, kādā atrodas trase – aptuveni 2300 metru virs jūras līmeņa. Samazināts skābekļa daudzums palielina cilvēcisko kļūdu risku uz noguruma rēķina gan braucējiem, gan mehāniķiem, kas apkalpo viņu mašīnas.

Komandām nākas meklēt ekstrēmus risinājumus, lai nodrošinātu kaut daļēju aerodinamisko piespiedējspēku no vēlamā, liekot mašīnām un to antispārniem izskatīties līdzīgiem tam, ko esam pieraduši redzēt Monako, Hungaroringā un citās šaurās un lēnās trasēs.

Jaudas deficīts ir vēl viens faktors, ar ko būs jārēķinās Meksikas Grand Prix laikā. Turbo kompresoriem būs jādarbojas vēl smagāk kā citur, kas var radīt problēmas komandām, kurām ir problēmas ar dzinēja komponenšu izturību. Pamatīgs izaicinājums gaidāms arī dzesēšanas sistēmas pārbaudei. Garā starta – finiša taisne ir labākā vieta apdzīšanai, formulām attīstot pat 360 km/h ātrumu, tomēr tam seko ass līkums, kurā bremzes var uzkarst līdz pat 1200 grādu temperatūrai.

Lai arī pērn šeit Meksikā uzvaru guva “Red Bull” pilots Makss Verstapens, šogad galvenie favorīti uz uzvaru būs sezonas otrās puses ātrākās mašīnas īpašnieki “Ferrari”, kuri pēdējos posmos parādījuši labu ātrumu ne tikai trasēs ar izteiktām taisnēm, bet arī krietni līkumotākās trasēs. “Ferrari” piloti Šarls Leklerks un Sebastians Fetels izcīnījuši pole position visās piecās sacīkstēs kopš vasaras pārtraukuma, tomēr pēdējos divos posmos tehniskas problēmas un braucēju kļūdas nav atļāvušas pacīnīties par uzvaru sacīkstē.

Tikmēr “Mercedes” braucējam Luisam Hamiltonam šajā nedēļas nogalē ir iespēja izcīnīt savu sesto pasaules čempiona titulu karjerā, ko brits var izdarīt iegūstot attiecīgu punktu pārsvaru pār savu komandas biedru Valteri Botasu.


“Renault” komanda pirms Meksikas GP saņēma DSQ no Japānas GP rezultātiem par neatļautu bremžu balansējuma sistēmas izmantošanu un atvadījās no svarīgiem punktiem Konstruktoru kausā. Sacīkste Mehiko būs ļoti svarīga, lai atgrieztu franču vienībā ticību spēkiem un turpinātu cīņu par 5.vietu Konstruktoru kausā, kur tikai 6 punktus aiz “Renault” ir “Toro Rosso” un 10 punktus atpaliek “Racing Point”, kas bija izmeklēšanas pret “Renault” iniciatori.

Tostarp “McLaren” vienība jau ir nosacītā drošībā no cīņas vidus ešelonā – oranžie pēdējos posmos stabili bijuši ceturtie ātrākie un iekrāti punkti ļauj šobrīd par galveno mērķi uzstādīt nākamā gada modeļa attīstīšanu. Taču komandas jaunie un ambiciozie piloti Karloss Saincs un Lando Noriss noteikti centīsies iesaistīties cīņā ar vadošo komandu pilotiem, kas dēļ Meksikas trases īpatnībām noteikti būs reāls mērķis. Turklāt ņemot vērā “Mercedes” formulas parametru neatbilstību šādai trasei, “McLaren” ir iespēja aizķerties cīņā par pirmo goda pjedestālu.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai “Red Bull” un “Honda” spēs reabilitēties par pieticīgo sniegumu pēdējos posmos?
  • Vai “Ferrari” varēs pārvērst dubultuzvarā savu favorītu statusu un nepaklupt?
  • Vai Hamiltonam izdosies nodrošināt savu titulu ar goda pjedestālu?
  • Kā “Renault” atgūsies pēc DSQ un turpinās cīņu par 5.vietu Konstruktoru kausā?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 25. oktobris

18:00 Pirmie treniņbraucieni
22:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 26. oktobris

18:00 Trešie treniņbraucieni
21:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 27. oktobris

21:10 Japānas Grand Prix starts

Meksikas GP apskatu skaties Best4Sport TV, bet pirmdien nenokavē F1LV Podkāstu ar Valdi Valteru!