Luiss Hamiltons kļuvis par septiņkārtēju F1 čempionu, pateicoties neticamai uzvarai lietainajā Turcijas GP, kamēr labāko trijniekā kopā ar Serhio Peresu pēdējā aplī pārsteidzoši iekļuva Sebastians Fetels.

Drāma sākās vēl pirms sacīkstēm – ceļā uz savu starta pozīcijas vietu avāriju piedzīvoja Antonio Džiovinaci, taču viņš nebija vienīgais, jo boksu celiņā avarēja arī Džordžs Rasels. Abi “Williams” braucēji startēja no boskiem ar pārejas laika riepām, kamēr pārējie 18 braucēji vienbalsīgi izvēlējās slapjā laika riepas.

“Red Bull” braucējiem Maksam Verstapenam un Aleksam Albonam no otrās un ceturtās pozīcijas neizdevās labs starts. Lenss Strols nosargāja pirmo pozīciju, viņa komandas biedrs Serhio Peress pakāpās uz otro pozīciju, bet cīņā par trešo vietu Luiss Hamiltons, Daniels Rikjardo un Estebans Okons vienlaikus centās izņemt līkumu. Rikjardo aizskāra komandas biedra Okona “Renault” formulu, kas tā rezultātā sagriezās. Valteri Botass centās izvairīties no Okona mašīnas, tā rezultātā arī saslīdēja un nonāca peletona beigās.

Luiss Hamiltons uz brīdi nonāca trešajā pozīcijā, taču izbrauca ārpus trases un zaudēja trešo pozīciju. Uz to pakāpās fantastisku startu veikušais Sebastians Fetels, bet “Red Bull” duets Verstapens un Albons ielauzās labāko pieciniekā.

“Racing Point” braucēji pirmajos apļos bija neapturami – jau 2. apļa beigās Strola pārsvars sasniedza 5 sekundes, bet Fetels atradās vēl 6 sekundes aiz Peresa. Turpinājumā gan handikaps vairs neauga tik strauji.

Šarls Leklērs sestā apļa beigās bija pirmais, kurš devās boksos, lai uzmontētu pārejas laika riepas. Uzreiz pēc atgriešanās trasē, kļuva skaidrs, ka zaļi marķētās riepas ir ātrākas – apli vēlāk boksos devās Botass, 8. apļa beigās Fetels un Hamiltons, devītajā – Strols, apli vēlāk – Peress un Rikjardo, bet Verstapens nogaidīja līdz pat 11. aplim, cerībā tikt garām Fetelam brīvā trasē ar slapjā laika riepām. Pēc tam, kad visi līderi savus pitstopus bija veikuši, Strola pārsvars sasniedza 10 sekundes, kamēr Peresam cieši aizmugurē brauca Verstapens, Fetels un Hamiltons.

Uz īsu brīdi virtuālās drošības mašīnas fāzi izraisīja Antonio Džiovinaci, nobraucot trases malā tehnisku problēmu dēļ.

Hamiltons centās apdzīt Fetelu, taču pieļāva kļūdu un palaida garām aizmugurē esošo Albonu. Drīz vien Albons aizsteidzās garāma rī Fetelam un nostiprinājās ceturtajā pozīcijā.

Verstapens tikmēr noķēra Peresu, tomēr agresīvi mēģinājumi pakāpties uz otro pozīciju rezultējās ar sagriešanos. Verstapens par mata tiesu izvairījās no drošības barjeras aizskaršanas, tomēr riepas bija pagalam un Makss devās boksos, atkrītot uz astoto vietu.

Viņš gan nebija vienīgais, kurš nespēj novaldīt savu mašīnu. Botass bija ticis līdz 11. vietai, taču saslīdēja, zaudēja četras pozīcijas un dažus apļus vēlāk saslīdēja vēlreiz, nokrītot līdz 17. vietai.

Otrajā sacīkšu nogrieznī bija jūtams, ka “Racing Point” vairs nav ātrākās formulas trasē. Strols, Peress un Albons satuvojās četru sekunžu robežās, tomēr tuvāk konkurenti nespēja tikt. Hamiltons un Fetels arī pietuvojās Strolam mazāk kā 10 sekunžu atstatumā.

30. aplī Leklērs atklāja otro boksu apmeklējumu sēriju, tomēr žūstošajā trasē joprojām tika izmantotas pārejas laika riepas.

Alekss Albons sagriezās trasē un zaudēja pozīciju Hamiltonam. Pēc pitstopa Albons nonāca aiz Verstapena un Fetela. Tai pat laikā Peress noķēra Strolu. Pēc pitstopa Strols iespraucās starp Verstapenu un Fetelu.

Peress un Hamiltons palika trasē, neveicot vēl vienu pitstopu. DRS aktivizēšana palīdzēja Hamiltonam apdzīt Peresu un nonākt sacensību vadībā. 20 apļus pirms finiša secība bija sekojoša – Hamiltons, Peress, Verstapens, Strols, Fetels, Albons, Leklērs.

Uzreiz pēc sava pitstopa trases malā vēl boksu celiņā palika Kevins Magnusens, taču viņš varēja atgriezties cīņā. Otrajā desmitniekā drāmas netrūka – Grožāns sadūrās ar Latifi, bet Botass vēlreiz sagriezās. Latifi vēlāk izstājās boksos.

Viss Strola ātrums pēc riepu maiņas bija pazudis. Vispirms viņam tika garām abi “Ferrari” braucēji, bet vēlāk arī Albons un Saincs. Tikmēr Leklērs ar DRS priekšrocībām apsteidza komandas biedru Fetelu. Uzņēmis lielisku ātrumu, Leklērs apdzina Verstapenu, kurš devās boksos, un atkrita uz septīto vietu. Viņam priekšā Saincs apdzina Albonu.

Desmit apļus pirms finiša cīņa starp topošajiem komandas biedriem Rikjardo un Norisu paer devīto vietu noslēdzās ar Rikjardo sagriešanos, tomēr viņš nosargāja 10. vietu. Divus apļus vēlāk Verstapens bija noķēris Albonu. Vispirms viņiem priekšā sagriezās Raikonens, bet tad līdzīgi saslīdēja arī Verstapens. Makss tomēr tika garām Albonam, kurš joprojām cīnās par līgumu uz 2020. gadu.

Solītais lietus pēdējos apļos nepienāca. Luiss Hamiltons finišēja pirmais, atkārtojot Mihaela Šūmahera sasniegumu, kļūstot par septiņkārtēju F1 čempionu. Ar viņu kopā uz pjedestāla kāpa Serhio Peress un Sebastians Fetels. Pēdējā aplī Leklērs centās apdzīt Peresu, taču pieļāva kļūdu un piekāpās arī komandas biedram.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)