Rijādas ielu trasē dota zaļā gaisma septītajai Formula E sezonai. Uzmanības centrā šoreiz nonāca “Mercedes” ražojumi – piektdien pozitīvā gultnē, sestdien – daudz negatīvākā.

Treniņbraucienos ātrākais izrādījās “Mercedes” komandas pārstāvis Niks de Vrīss. Savu lielisko ātrumu viņš spēja pārvērst arī pole position, kamēr labāko trijniekā iekļuva arī divi vācieši – “Porsche” braucējs Paskāls Verleins un Renē Rasts ar “Audi”.

Ļoti neveiksmīga kvalifikācija izvērtās čempioniem “DS Techeetah” – nonākuši pirmajā grupā, da Kosta un Verņē atradās neizdevīgākā situācijā saķeres trūkuma dēļ ideālajā trajektorijā, turklāt aizķeršanās aiz konkurentiem trasē lika samierināties ar 18. un 19. starta pozīciju. Viņi gan nebija vienīgās zvaigznes, kas palika tālu no cerētajiem rezultātiem – pagājušā gada vicečempions Stofels Vandurns kvalificējās tikai 15. vietā, taču pārspēja čempionāta uzvarām bagātākos braucējus di Grasi un Buemi.

Sacīkstēs viss ritēja labvēlīgi de Vrīsam – viņš izcēla startu un diktēja sacīkšu tempu. Tālāk aizmugurē Rastam izdevās apsteigt Verleinu. Centienus noķert de Vrīsu apturēja drošības mašīnas iejaukšanās, kad cīņa par sesto vietu starp Bērdu un Linu beidzās ar sadursmi un abu braucēju izstāšanos.

Braucienam atsākoties, de Vrīsam izdevās atjaunot pārsvaru, tomēr nebija ilgi jāgaida līdz vēl vienam drošības mašīnas uznācienam, kad avāriju piedzīvoja Makss Ginters ar “BMW”, taču arī pēc tā de Vrīss iekrāja handikapu un nodrošināja uzvaru. Rasts, ilgāku laiku pavadījis otrajā vietā, aktivizēja ‘uzbrukuma režīmu’ tieši pirms drošības mašīnas fāzes, kamēr aizmugurē esošais Eduardo Mortara to paveica pēc tam un ar lielāku jaudu tika garām vācietim pēdējos apļos. Par sacīkšu spilgtāko brīdi gan nešaubīgi kļuva Mortaras drosmīgais manevrs sacīkšu pirmajā pusē, kad, izmainot trajektoriju viņš vienas taisnes laikā apsteidza gan Evansu, gan Verleinu. Mičs Evanss ar “Jaguar” finišēja trešajā vietā.

Dirijas ePrix 1. posma rezultāti

Šo faktiski varēja uzskatīt par “Mercedes” dubultuzvaru, jo otrajā vietā finišējušais Mortara pārstāv “Venturi” komandu, kas izmanto “Mercedes” ražoto jaudas agregātu. Tomēr ‘sudraba bultu’ prieki nebija ilgi – sestdien, treniņos pirms otrā posma, sesijas noslēgumā Mortara izmēģināja starta procedūru, tomēr tā vietā, lai nobremzētu formulu pirms pagrieziena, gāzes pedālis ieķērās un šveicietis ar pilnu jaudu frontāli ietriecās trases aizsargbarjerās. Sportists samaņu nezaudēja, tomēr uzreiz tika nogādāts tuvējā slimnīcā.

Tiesneši pieņēma nesaudzīgu lēmumu – “Mercedes” un “Venturi” braucējiem tika liegta dalība otrā brauciena kvalifikācijā, lai izanalizētu avārijas cēloņus nepakļautu riskam atlikušos trīs braucējus, kas izmanto līdzīgu tehniku.

Pie pole position tika Robins Frinss ar “Virgin” mašīnu dienu pēc avārijas pirmā posma treniņbraucienos, kam sekoja ļoti konstruktīva sapulce ‘Zoom’ platformā ar pārstāvjiem no “McLaren” tehnoloģiju centra. tālāk aizmugurē sekoja vairāki pārsteigumi – “Dragon Penske” pārstāvji Serhio Sette Kamara un Niko Millers izcīnīja otro un sesto vietu. Starp viņiem iespraucās Sems Bērds un abi “NIO” braucēji Tērvijs un Blomkvists, neraugoties uz to, ka pērn šī komanda visas sezonas gaitā palika bez punktiem. Verņē un da Kostam izdevās iekļūt labāko desmitniekā, kamēr neveiksmi šoreiz piedzīvoja pirmā brauciena varoņi – Verleinam 16. pozīcija, Evanss palika 18. vietā, bet Rasts, nokavējis iespēju doties lidojošajā aplī, startēja vēl vienu vietu zemāk. “Venturi” un “Mercedes” pārstāvjiem stundu pirms starta tika atļauts piedalīties sacīkstēs. Mediķi deva zaļo gaismu arī Mortaram, taču viņa mašīna netika savesta kārtībā līdz startam.

Frinss pārliecinoši nosargāja pirmo vietu startā, kamēr Sette Kamara piekāpās Bērdam. Kā jau tas bija gaidāms, “Dragon Penske” un “NIO” braucējiem bija grūti turēt līdzi līderiem, tādēļ pavisam drīz cīņās iesaistījās abi “DS Techeetah” braucēji Verņē un da Kosta.

Bērds sāka uzbrukt Frinsa līderpozīcijai, taču uzbrukuma zonas taktika nedeva cerēto rezultātu un britu braucējs uz brīdi iesprūda trešajā pozīcijā aiz Sette Kamaras. Atguvis zaudēto, savā “Jaguar” formulā Bērds vēlreiz devās uzbrukumā Frinsam, tomēr abu bijušo komandas biedru duelis ļāva “DS Techeetah” braucējiem noķert līderus. Tiesa gan, arī viņiem bija nenokārtoti rēķini. Abas zeltaini melnās formulas sadūrās. Lai gan braucēji saglabāja pozīcijas, tika zaudētas vērtīgas sekundes, kas turpinājumā noderētu cīņai par uzvaru. Bērds sacīkšu otrajā pusē spēja pieveikt Frinsu un pārņemt vadību. Tikmēr Frinsa komandas biedrs Niks Kasidijs savā debijas nedēļas nogalē spēja pakāpties līdz piektajai vietai.

Sacīkstes nācās noslēgt priekšlaicīgi. Kamēr kameru uzmanība bija pievērsta Maksam Ginteram, kurš sabloķēja riteņus un izsita Tomu Blomkvistu, turpat tālāk aizmugurē Mičs Evanss un Alekss Lins piedzīvoja incidentu, kura rezultātā Lina mašīna nonāca augšpēdus. Pēc negadījuma Lins tika nogādāts slimnīcā, lai veiktu pārbaudes, taču zināms, ka viņš ir pie samaņas un runājis.

Finišu neizdevās sasniegt arī “Nissan” braucējam Sebastianam Buemi, kurš palika malā tai pašā aplī, kurā tika izraisīts sacīkšu noslēdzošais incidents. Tikmēr Džeika Denisa cīņa beidzās pēc tam, kad Paskāls Verleins viņu iegrūda sienā, par ko bijušais F1 braucējs vēlāk saņēma arī sodu.

Dirijas ePrix 2. posma rezultāti

Uzvara ļāva Semam Bērdam saglabāt rekordsēriju kā vienīgajam braucējam, kurš izcīnījis uzvaru katrā Formula E sezonā.

Tā kā nevienam braucējam neizdevās iekļūt labāko astotniekā abos braucienos, situācija čempionāta kopvērtējumā pēc dubultposma Saūda Arābijā ir ļoti saspringta. Vadību ar 29 punktiem saglabā de Vrīss, viņam seko Bērds (25), Frinss (22), Mortara (18), Verņē (15), Evanss (15) un Rasts (15). Komandu ieskaitē ar 40 punktiem līderi ir “Jaguar”, kamēr pirmssezonas testu ātrākā vienība “BMW” ir vienīgā no 12 komandām, kas šonedēļ palika bešā.

Nākamais čempionāta posms tiks aizvadīts 10. aprīlī Romā, kur ePrix līdz šim risinājies divreiz.