Makss Verstapens nedēļās nogalē kļuva par otro braucēju pēc Alēna Prosta, kurš Austrijā uzvarējis 3 reizes. Nevienam citam braucējam šai trasē tas nav izdevies.
Līdz ar uzvarām Francijā un Štīrijā 23 gadus vecais Makss Verstapens palielinājis pārsvaru čempionāta kopvērtējumā līdz 18 punktiem. Lai gan šī bija viņa 14. uzvara karjerā, Verstapens vēl nekad nebija uzvarējis divus posmus pēc kārtas.
Tikmēr viņa pārstāvētā “Red Bull” komanda triumfējusi jau četrus posmus pēc kārtas. Līdz “McLaren” 1988. gadā uzstādītajai 11 secīgu uzvaru sērijai vēl tāls ceļš ejams, tomēr šī ir komandas garākā uzvaru sērija kopš 2013. gada, kad Sebastians Fetels uzvarēja 9 posmus pēc kārtas no Beļģijas līdz Brazīlijas GP.
Lieliskus pamatus uzvarai Verstapens ielika kvalifikācijā, sesto reizi karjerā izcīnot pole position. Makss kļuva par pirmo braucēju šosezon, kuram pēc ātrākā laika uzstādīšanas pirmajos treniņos izdevās palikt pirmajā vietā arī kvalifikācijā.
Sacīkstēs Verstapens atradās vadībā no starta līdz finišam. Viņš kļuvis par 20. braucēju, kurš to paveicis jau 4 reizes. Bijušie čempioni Fernando Alonso un Kimi Raikonens ‘tikai’ 3 reizes atradušies vadībā visus sacīkšu apļus.
Esam pieraduši redzēt, kā Hamiltons dominē gadu no gada. Pirms tam līdzīgu ēru varēja vērot ar Mihaelu Šūmaheru. Abiem ir daudz vairāk uzvaru kā konkurentiem, taču šai posmā Hamiltons noķēra Šūmaheru rādītājā 'visvairāk 2. vietas F1 karjerā'. Abi tagad to sasnieguši 43 posmos. pic.twitter.com/f2VxHTDyHQ
— f1latvija (@f1latvija) June 27, 2021
Visu laiku populārākais goda pjedestāla trio Verstapens, Hamiltons un Botass kopīgi izbaudīja apbalvošanas ceremoniju jau 17. reizi. Tieši šādā secībā (1. Verstapens, 2. Hamiltons 3. Botass) viņi līdz šim bija finišējuši tikai pērn 70 gadu jubilejas Grand Prix izcīņā.
Valteri Botass uz pjedestāla kāpa jau 60. reizi karjerā. Lai gan Botass nekad nav bijis čempions, labāko trijniekā viņš iekļuvis tikpat bieži, cik to paveica trīskārtējais čempions Nelsons Pikē. Tikai 9 braucējiem uz pjedestāla izdevies kāpt biežāk. Visas četras reizes, kuras Botass kāpis uz pjedestāla šosezon, bija uz zemākā pakāpiena par 3. vietu. Viņam vēl šogad nav izdevies uzvarēt vai finišēt 2. vietā. Tikmēr Verstapenam šis bija 49. pjedestāls karjerā, līdz ar to viņam pavisam drīz iespēja kļūt par 17. braucēju, kurš to paveicis 50 reizes.
“AlphaTauri” komandai bija lieliskas izredzes pacīnīties par labiem rezultātiem pēc Pjēra Gazlī 6. vietas kvalifikācijā. Diemžēl kontakts ar Šarlu Leklēru jau 1. aplī lika francūzim izstāties. Mierinājumu komandai gan sniedza Juki Cunodas finišs 10. vietā. Lai gan konstruktoru kausā “AlphaTauri” cīnās tikai par 5. vietu, viņiem izdevies gūt punktus visos posmos. Gazlī ir pārliecinošs komandas līderis, taču Cunoda iekļuva desmitniekā Bahreinā un Štīrijā, kad tas neizdevās Gazlī. Tiesa gan abi “AlphaTauri” piloti punktos tika vienīgi Azerbaidžānas Grand Prix, kur Gazlī finišēja trešais, bet Cunoda septītais.
Finišu neizdevās sasniegt arī “Williams” braucējam Džordžam Raselam. Līdz boksu apmeklējumiem viņš turējās 8. vietā un bija ceļā uz saviem pirmajiem punktiem ar “Williams”, kas ļautu vienībai pirmoreiz 2 gadu laikā nepalikt uz nulles. Lai gan Rasela talantu neviens neapšauba, ar 46 Grand Prix viņš ir visu laiku pieredzējušākais braucējs, kurš nekad nav iekļuvis Top 8, bet visi “Williams” piloti, kuri komandā pavadījuši tik ilgu laiku kā viņš, kaut reizi ir kāpuši uz pjedestāla. Tas, protams, saistīts ar komandas lieliskajām sekmēm no 1980-jiem līdz 2000-jiem gadiem.
Tā kā mašīnas un dzinēji palikuši izturīgāki, tad ievērojami krities izstāšanās gadījumu skaits. Ja vēl 2017. gadā pirmajos 8 posmos tika reģistrēti 46 izstāšanās gadījumi, tad šosezon šis skaits ir nokrities līdz 17 (2,125 vidēji posmā). Ja šāda tendence saglabāsies, “Williams” un “Haas” komandām būs maz iespēju iegūt kaut 1 punktu šajā sezonā.