Lai cik tas dīvaini nešķistu, “McLaren” dubultuzvara ir pirmā, ko kāda komanda šogad sasniegusi, jo “Red Bull” un “Mercedes” otrie piloti parasti nav bijuši uzdevumu augstumos. Peresa vienīgais Top 2 finišs bija Azerbaidžānā, kur Verstapenam sprāga riepa, bet Botass to vienīgo reizi paveica Austrijas GP, kad Hamiltons finišēja ceturtais.
“McLaren” dubultuzvara pielika punktu 3213 dienu ilgam periodam bez uzvarām. Komandas pēdējo panākumu 2012. gadā Brazīlijā izcīnīja Džensons Batons. Zīmīgi, ka tā bija viņa komandas biedra Luisa Hamiltona pēdējā sacīkste “McLaren” sastāvā.
"McLaren" savu pēdējo dubultuzvaru Formula 1 čempionātā izcīnīja 2010. gadā Kanādā, kad tās sastāvā startēja Luiss Hamiltons un Džensons Batons. pic.twitter.com/r8jjYy3EQi
— f1latvija (@f1latvija) September 12, 2021
Post-Hamiltona ērā Vokingā bāzētā komanda 8,5 sezonu laikā vadībā bija pavadījusi tikai 14 apļus. Svētdien Rikjardo līdera godā atradās 48 apļus, bet Lando Noriss pavadīja savu pirmo apli vadībā, kļūstot par devīto braucēju, kurš to paveicis pirms 22 gadu dzimšanas dienas. Vienīgie aktīvie braucēji, kuri nav bijuši F1 sacīkšu vadībā tagad ir Nikolā Latifi un 3 šī gada debitanti Cunoda, Šūmahers un Mazepins.
Pašam Rikjardo šī bija pirmā uzvara kopš 2018. gada Monako GP, kā arī pirmā kopš aiziešanas no “Red Bull” komandas. “McLaren” sastāvā līdz šim Rikjardo labākais sasniegums bija 4. vieta lietus saīsinātajā Beļģijas Grand Prix. Peress kļuva par 49. braucēju, kurš uzvarējis divās dažādās komandās. Rekordists ar panākumiem piecu dažādu komandu sastāvā ir Stirlings Moss.
Rikjardo šogad palicis bez mājas posma, jo Austrālijas GP tika atcelts. Viņa saknes gan meklējamas tieši Itālijā, kas ir viņa mātes vecāku un tēva dzimtene. Zīmīgi, ka tikai dažas stundas pirms Rikjardo panākuma pie uzvaras Formula 2 sacīkstēs tika cits itāļu izcelsmes austrālietis Oskars Piastri.
Daniela Rikjardo komandas biedram Lando Norisam otrā vieta ir karjeras labākais sasniegums. Britu jauneklis uz F1 pjedestāla bija stāvējis jau četras reizes, taču visos gadījumos uz zemākā pakāpiena.
Nepilnu nedēļu pēc paziņojuma par Valteri Botasa aiziešanu no “Mercedes” komandas, somu braucējs tika uz pjedestāla, startējot no pašām beigām dzinēja maiņas dēļ. Lai gan šī nebūt nav vienīgā reize, kad Valteri jāstartē otrajā desmitā, nepilnu piecu gadu laikā “Mercedes” komandā viņš bez izņēmumiem katrā posmā ir iekļuvis kvalifikācijas trešajā kārtā.
Kopš hibrīddzinēju ēras sākuma 2014. gadā “Red Bull” komandai nav izdevies izcīnīt goda pjedestālu Moncas trasē. Maksam Verstapenam šeit klājies īpaši slikti. Pēc 12. vietas debijas sezonā ar “Toro Rosso”, nākamo sešu gadu laikā viņa labākais sasniegums ir piektā vieta 2018. gadā.
Šis bija otrais posms šosezon, kad tiek piekopts sprinta sacīkšu nedēļas nogales grafiks. Zīmīgi, ka arī eksperimenta pirmajā mēģinājumā Silverstonā Verstapens palika otrais kvalifikācijā, nodrošināja pole position sprintā, bet sacīkstēs izstājās pēc kontakta ar Hamiltonu.
2021 #ItalianGP ?? Timelapse#F1 #Formula1 pic.twitter.com/TDw7extt3i
— F1Visualized (@f1visualized) September 13, 2021
Pirms gada Moncā negaidītu uzvaru izcīnīja “AlphaTauri” braucējs Pjērs Gazlī. Neraugoties uz “Mercedes” un “Red Bull” dominanci, kopš tā laika pie panākumiem tika arī “Racing Point” (Sakiras GP pērn) un “Alpine” (Ungārijas GP šogad). Tas nozīmē, ka vienīgās komandas, kas mazliet vairāk kā gada laikā nav uzvarējušas ir “Ferrari”, “Alfa Romeo”, “Williams” un “Haas”.
Lai gan pērn Luiss Hamiltons izlaida vienu posmu, šī bija viņa pirmā izstāšanās kopš 2018. gada Austrijas GP, bet pirmā kopš 2016. gada Spānijas posma, kad vainīgas nav tehniskas ķibeles. Luiss sasniedza finišu 48 posmus pēc kārtas, sadragājot iepriekšējo rekordu – 33 finišus pēc kārtas, ko no 2007. līdz 2009. gadam sasniedza Niks Heidfelds, bet no 2016. līdz 2018. gadam atkārtoja pats Hamiltons. Itālijas GP uzvarētājs Daniels Rikjardo finišējis jau 30 posmus pēc kārtas.
Otro gadu pēc kārtas pole position ieguvējs Moncā neizcīna uzvaru. Neraugoties uz labām apdzīšanas iespējām, šai trasē pole position ieguvējiem parasti klājies ļoti labi. Pēdējoreiz divus gadus pēc kārtas Moncā pole position ieguvēji neuzvarēja iepriekšējā gadsimtā. No 1991. līdz 1997. gadam visi Itālijas GP uzvarētāji startēja no otrās pozīcijas vai zemāk.
Itālijas GP ātrākie apļi