Svētdien notikušajā Turcijas GP Valteri Botass kļuva par 35. braucēju, kurš sasniedzis divciparu skaitli izcīnīto Grand Prix uzvaru rādītājā. Karjeras desmito panākumu viņam nācās gaidīt kopš pagājušā gada Krievijas posma. Līdz ar to Botass kļuva par sesto pilotu, kurš šogad uzvarējis F1 sacīkstēs.

Kvalifikācijās karjeras griezumā Botasam klājies krietni labāk. Stambulā viņš tika pie sava 18. pole position, atkārtojot Renē Arnū piederošo rekordu – visvairāk pole position starp braucējiem, kuri nav kļuvuši par čempioniem. Sezonas pēdējos posmos Valteri ir izredzes pilnībā pārņemt šo rekordu savā īpašumā, bet pēc pārejas uz “Alfa Romeo” maz ticams, ka viņš iesaistīsies titula cīņās pārredzamā nākotnē.

Lai gan oficiāli pole position jeb pirmā starta pozīcija tika Botasam par kvalifikācijas uzvarētāju kļuva viņa “Mercedes” komandas biedrs Luiss Hamiltons, taču dzinēja maiņas dēļ brits saņēma 10 pozīciju sodu. Šī ir jau trešā reize šosezon, kad kvalifikācijas uzvarētājs nesāk sacīkstes no pirmās pozīcijas. Tehnisks defekts liedza Šarlam Leklēram Monako izmantot pole position priekšrocības, bet Moncā Botass uzvarēja sprinta sacīksti, taču startēja pēdējais jaudas agregāta maiņas dēļ.

Hamiltonam neizdevās kļūt par sesto braucēju čempionāta vēsturē, kurš uzvar no 11. starta pozīcijas. Statistika gan runāja viņam par labu – 2003. gadā Austrālijā tas izdevās Deividam Kulthardam, bet 3395 dienas vēlāk Fernando Alonso Valensijā. Kopš spāņa panākuma sacīkšu dienā bija pagājušas vēl precīzi 3395 dienas.

Kur Botass guva spēku panākumam? 10. oktobris pasaulē pazīstama kā putras diena. Tieši ar šo brokastu ēdienu Valteri tiek asociēts pēc intervijas uz 2019. gada Austrālijas GP pjedestāla. Ar 172 startiem Valteri kļuva par 30. pieredzes bagātāko braucēju F1 vēsturē, apsteidzot leģendāro Nikiju Laudu, kurš savos dzīves pēdējos gados strādāja “Mercedes” komandā un cieši iepazina arī Botasu.

Grafiks: Pirelli

Kopā ar Botasu uz Turcijas GP pjedestāla kāpa abi “Red Bull” braucēji Makss Verstapens un Serhio Peress. Zīmīgi, ka Peress ir vienīgais braucējs, kurš Stambulā laistījās ar šampanieti gan pērn, gan šīs sezonas Turcijas posmā. Finišējis trešajā vietā viņš pārtrauca ieilgušo sēriju bez pjedestāliem, kas sākās pēc Francijas GP pirms 9 posmiem.

Tikmēr jau otro gadu pēc kārtas pjedestāls pašā Turcijas GP izskaņā izslīdēja no Šarla Leklēra rokām. Pērn viņš zaudēja trešo vietu, pēdējā aplī cenšoties apdzīt priekšā esošo Peresu. Šogad alternatīva riepu stratēģija neatmaksājās un tieši Peress bija tas, kurš apdzina Šarlu astoņus apļus pirms finiša.

Foto: Pirelli

Leklērs un Hamiltons beigās tomēr nosliecās par labu jaunam riepu komplektam, līdz ar to Estebans Okons kļuva par vienīgo braucēju, kurš sacensību distanci veica bez boksu apmeklējuma ar vienu riepu komplektu. Startējis no 12. pozīcijas, “Alpine” braucējs pakāpās līdz astotajai vietai, taču ar nolietotām riepām sacīkšu izskaņā piekāpās Karlosam Saincam un Lensam Strolam, finišējot 10. vietā, par ko tiek piešķirts 1 punkts.

Šī bija 12. sacīkste čempionāta vēsturē, kurā finišu sasniedz visi startējušie braucēji. Šosezon tas noticis arī Francijas GP un lietus dēļ ievērojami saīsinātajā Beļģijas GP.

Punktu par ātrāko apli izcīnīja Valteri Botass. Līdz ar to viņam otro reizi karjerā izdevās izcīnīt Hat trick (pole position, uzvara, ātrākais aplis).

Grafiks: FIA