‘Porsche’ jau kādu laiku ir iesaistīti sarunās ar FIA, Formula 1 vadību un komandām par ienākšanu sportā no 2026. gada, kad mainīsies dzinēju tehniskie noteikumi. Ražotāja motorsporta divīzijas viceprezidents Tomas Laudenbahs uzskata, ka faktori un prasības, lai ‘Volkwagen’ grupa piedalītos Formula 1, sāk realizēties. 

2026. gadā Formula 1 izmainīs dzinēju tehniskos noteikumus – vairs netiks izmantots MGU-H komponents, kas atbild par enerģijas uzkrāšanu, reģenerāciju un pārvēršanu jaudā. Šāda veida izmaiņas ievērojami atvieglo dzinēja būves izmaksas, kā arī padarīs tos izturīgākus. Šis ir viens no lielākajiem faktoriem ‘Porsche’ koncerna ienākšanai Formula 1.

Lai gan sarunas pagaidām norit veiksmīgi, tām ir savi sarežgījumi. FIA un Formula 1 vēlas, lai jaunie ražotāji netiktu atstumti malā un būtu konkurētspējīgi salīdzinājumā ar pārējām komandām, kurām ir vairāk pieredze ar turbo hibrīdu motoriem. Tas, savukārt, izsaucis negācijas no vadošo ražotāju (‘Mercedes’, ‘Ferrari’) puses. Tāpat arī ‘Porsche’ vēlas, lai tehnoloģijas, kas tiek izmantotas un attīstītas priekš sacīkstēm, būtu vieglāk pārnesamas un izmantojamas ielas mašīnu ražošanā.

“F1LV

Ja ieskatamies nākotnē un raugamies uz to, ka auto ražotāji vēlas vairāk ražot un pārdot elektriskās mašīnas nāktonē, es uzskatu, ka ir ļoti svarīgi, ka arī Formula 1 kustās elektrifikācijas virzienā. Protams, ka [F1] nevar pāriet uz pilnīgi elektriskām formulām. Mēs visi to zinam,” par Formula 1 nākotni un ‘Porsche’ ienākšanu izteicās Tomas Laudenbahs,” Bet ir jāliek daudz lielāks uzsvars uz dzinēja elektriskajām komponentēm. Tas ir svarīgi. Kā auto ražotājs, vēlies sevi parādīt motorsportā, un tam jābūt saistītam ar to, kas notiek uz ceļiem.

Nav noslēpums, ka domājam par F1. Nav noslēpums, ka aizvadam sarunas ar FIA un nav noslēpums, ka nopietni izskatām ienākšanu sportā. Bet gala lēmums vēl nav pieņemts. No tā, cik es zinu, Formula 1 iet pareizajā virzienā sakarā ar elektrifikāciju un eletriskajām dzinēja komponentēm,” turpināja Laudenbahs,” Mēs labprāt redzētu vairak standartizētas iekšdedzes dzinēja daļas un lielāku brīvību elektrisko motoru daļās. Un jā, liela daļa faktoru, ko nosaucu varētu arī realizēties.”

Laudenbahs arī uzsvēra, ka lai gan lēmums vēl nav pieņemts, tā veikšana nevar gaidīt ilgi: “Viena lieta ir skaidra, ka šāda lēmuma veikšanu nevar pārāk novilcināt. Ja vēlies sacensties 2026. gadā, ir jāsāk gatavoties jau iepriekš. Tas ir, kur šobrīd esam mēs. Tāpat arī, ja kāds vēlas ienākt čempionātā kā dzinēju ražotājs, tas ir jāsakombinē ar noteikumu maiņu, lai arī citiem ir jāveic izmaiņas, ne tikai tev. Nav noslēpums, ka mārketinga un līdzjutēju ziņā, Formula 1 ir pārāka par citām sērijām, par to nav jautājumu.

Formula 1 šobrīd ir 4 dzinēju ražotāji – ‘Mercedes’, ‘Ferrari’, ‘Renault’ un ‘Honda’ -, taču japāņu uzņēmums no nākamā gada vairs nepiedalīsies F1, kas nāk par labu ‘Porsche’ izredzēm.