“Formula 1” direktors Ross Brauns atzinis, ka “Mercedes” komandas ceturtdien testos demonstrētais W13 modeļa sānu risinājums atbilst jaunajiem tehniskajiem noteikumiem. Tajā pašā laikā viņš neslēpj, ka konkurenti varētu protestēt, kā rezultātā FIA varētu nākties tam pievērst lielāku vērību un, iespējams, veikt noteikumos izmaiņas.

Ekstrēms risinājums

“Tā ir ļoti ekstrēma noteikumu interpretācija,” neslēpa Brauns. “Domāju, ka šis, bez šaubām, ir risinājums, kādu mēs neparedzējām. Domājams, ka vēl būs daudz diskusiju par šo risinājumu. Tā vienmēr notiek, kad ir jauni tehniskie noteikumi.”

Lai gan inovācijas pašas par sevi nav nekas slikts, jauno tehnisko noteikumu mērķis bija padarīt mašīnas vienkāršākas, līdz ar to arī izstrādes ziņā lētākas. Tādējādi noteikumu veidotāji centās jau laikus liegt inženieru iespējas tos legāli apiet.

“Ticiet man, mēs jau izslēdzām simtiem dažādas iespējamās inovācijas,” saka Brauns. “No mūsu skatupunkta, runa ir par to, vai tas ietekmē jauno noteikumu mērķi? Savukārt komandas grib būt drošas, ka neviens nav interpretējis noteikumus nepareizi. Tāpēc nākamo dienu laikā paredzu daudzas debates par šo tēmu.”

Konkurenti var celt trauksmi

Brauns uzsver, ka tas ir FIA uzdevums, sekot, vai visas mašīnas ir atbilstošas noteikumiem. Šajā ziņā ar “Mercedes” spēkratu pašlaik viss esot kārtībā, taču konkurenti vēl var parūpēties par problēmām.

“Tas ir iespaidīgs,” jauno “Mercedes” bolīdu apraksta Brauns. “Kad kāda komanda nāk klajā ar ideju, ar inovāciju, ar jauninājumu, nevajadzētu to uzreiz sodīt. FIA, kā sporta regulators, zina vairāk, viņiem ir informācija, kas mums nav pieejama. Līdz šim ar to viss ir kārtībā, bet citas komandas var nākt un izteikt iebildumus par kaut ko, ko FIA nav ņēmusi vērā. Un tad sākas problēmas. To esmu pieredzējis daudzas reizes, kad FIA piekrīt, ka ideja ir laba, bet ierodas kāda komanda ar citu skatījumu un pamatotu argumentu.”

“Mercedes” nešaubās par legalitāti

“Mercedes” boss Toto Volfs noskaņots pozitīvi: “Process ir ļoti skaidrs. Kad jūs kopā ar komandu dodieties noteiktā attīstības virzienā, FIA to rūpīgi pārbauda, jūs apmaināties ar CAD datiem, un FIA kļūst par daļu no šī procesa. Skaidrs, ka dažreiz, kad nākat klajā ar kaut ko šādu jaunu, rodas diskusijas, kā tas ir arī tagad. Tas nav nekas negaidīts. Mēs jau sākotnēji izlēmām šo risinājumu neveidot vienatnē, bet pieaicinājām FIA ekspertus, tāpēc domāju, ka viss būs kārtībā.”