F1 sezonas sākums, ko saldākajos sapņos nespēja iedomāties “Ferrari” fani, bet ļaunākajos murgos neiztēlojās “Red Bull” atbalstītāji. Bahreinas GP pagājis sarkano zīmē, tomēr statistikas fakti liecina, ka nedrīkst skriet notikumiem pa priekšu.

#1 “Ferrari” komanda uzsāka 2022. gada sezonu ar dubultuzvaru. To sarkanajiem nav izdevies paveikt kopš 2010. gada. Tiesa gan, toreiz Alonso un Masas meistarstiķim sekoja 9 posmi bez uzvarām, kā rezultātā konstruktoru kausā komanda palika tikai trešajā vietā. Pirms tam sezonas atklāšanā “Ferrari” pirmo un otro vietu izcīnīja tikai 1953., 2000. un 2004. gadā.

#2 Viens no galvenajiem panākuma kaldinātājiem bija Šarls Leklērs, revanšējoties par tehnisko neveiksmi pirms trim gadiem, kas toreiz liedza viņam karjeras pirmo uzvaru svinēt Sakirā. Lai gan svētdien tika izcīnīts trešais panākums, šī ir pirmā reize, kad Leklēram izdevās gūt hattrick (uzvara, pole position un ātrakais aplis).

#3 Leklēra panākums ļāva “Ferrari” pārtraukt 45 sacīkstes ilgušo periodu bez uzvarām, kas krājies vairāk kā divas sezonas. Šī gan nebija komandas dziļākā krīze, jo starp “Ferrari” panākumiem 1990. gada Spānijas GP un 1994. gada Vācijas GP, tifozi nācās skumt 59 secīgus posmus.

#4 Ķirsīti uz saldējuma “Ferrari” svinībām pielika Karlosa Sainca finišs otrajā vietā. Šis ir atkārtoti labākais rezultāts viņa karjerā. Saincs karjeras laikā jau septiņas reizes ticis uz pjedestāla, kā arī ceturto reizi pabija līdera godā, tomēr līdz pirmajai uzvarai vēl jāpaciešas. Viņš ir arī punktiem bagātākais braucējs F1 vēsturē starp tiem, kuri nekad nav uzvarējuši.

#5 Radikāli pretējs sezonas sākums izvērtās “Red Bull” komandai. Pēdējos apļos izstāties nācās gan Maksam Verstapenam, gan Serhio Peresam. Šī ir jau otrā reize pēdējo trīs gadu laikā, kad “Red Bull” uzsāk sezonu ar nullīti, atkārtojot 2020. gada Austrijas posma neveiksmi. Pēdējo 40 sezonu laikā tikai “Williams” 1997. gadā un “Ferrari” 1982. gadā izdevies triumfēt konstruktoru kausā, negūstot punktus pirmajā posmā.

Grafiks; Pirelli

#6 “Red Bull” neveiksmes pavēra Luisam Hamiltonam ceļu uz trešo vietu. Līdz ar to Hamiltons kāpis uz pjedestāla katrā no savām 16 karjeras sezonām, sasniedzot jaunu rekordu. Mihaels Šūmahers to paveica ‘tikai’ 15 gadus pēc kārtas no 1992. līdz 2006. gadam. Pirmajās 15 sezonās viņam katrā izdevās arī uzvarēt vismaz reizi. Tomēr pat ar trešo vietu Hamiltons ir 15 punktus priekšā Verstapenam – tik lielu pārsvaru savstarpējā duelī viņam 2021. gadā neizdevās uzaudzēt ne mirkli. Hamiltons Bahreinā kļuva arī par pirmo braucēju, kurš punktus guvis 250 sacīkstēs.

#7 Hamiltona senais cīņubiedrs un pieredzējušākais F1 aktīvais braucējs Fernando Alonso Bahreinā uzsāka savu 19. sezonu F1, atkārtojot Kimi Raikonena, Mihaela Šūmahera un Rubensa Barikello rekordu. Zīmīgi, ka viņi visi braukuši “Ferrari” komandā, taču tikai Barikello savas 19 sezonas pavadīja bez pārtrakumiem pa vidu.

#8 Aiz vadošo komandu braucējiem satriecošu piekto vietu izcīnīja Kevins Magnusens. Šis bija viņa un komandas labākais rezultāts kopš 2018. gada Austrijas posma. Savā atgriešanās sacīkstē Kevins guva trīs reizes vairāk punktu kā “Haas” komanda spēja iepriekšējos divos gados kopā. Lai gan otrs “Haas” braucējs Miks Šūmahers sagriezās 1. aplī un palika bez punktiem, 12. vieta kvalifikācijā un 11. vieta sacīkstēs ir viņa personiskie rekordi, liekot cerēt uz spožu turpinājumu.

Grafiks: Pirelli

#9 Ar punktu gūšanu Šūmaheram priekšā aizsteidzās šī gada vienīgais debitants Guanju Žou. Ķīnietis finišēja 10. vietā. No šobrīd aktīvajiem braucējiem punktos debijas sacīkstē izdevies tikt vienīgi Hamiltonam, Fetelam, Magnusenam, Saincam un Cunodam. Otrs “Alfa Romeo” braucējs Valteri Botass nosargāja savu supersēriju, tiekot Q3 katrā posmā kopš 2017. gada sezonas sākuma. Pēc neveiksmīga starta Botass revanšējās un finišēja sestajā vietā, kas ir komandas labākais rezultāts kopš 2019. gada Brazīlijas GP.

#10 Inficēšanās ar Covid-19 liedza Bahreinā startēt Sebastianam Fetelam. Kopš pievienošanās “Toro Rosso” komandai 2007. gada vasarā, šī bija tikai otrā reize, kad Fetels nestartē sacīkstēs. Zīmīgi, ka arī pirmā reize bija Bahreinā – 2016. gadā dzinējs viņu pievīla jau iesildīšanās aplī. Par Fetela aizvietotāju kļuva Niko Hulkenbergs. Šī bija jau trešā reize, kad viņš tiek izmantots par aizstājēju ar koronavīrusu slimam braucējam. 2020. gadā “Aston Martin” priekštečiem “Racing Point” sezonas gaitā nācās aizstāt gan Lensu Strolu, gan Serhio Peresu.