Vēl viens satriecošs duelis par uzvaru, neparedzētas neveiksmes, elpu aizraujošas avārijas un virkne pavērsienu… Tāds īsumā bija Saūda Arābijas GP, taču vairāki fakti par sacīkstēm palika otrajā plānā aiz plašās emociju buķetes.
#1 Serhio Peress ar savu superapli kvalifikācijā izcīnīja karjeras pirmo pole position. To beidzot izdevās sasniegt 217. mēģinājumā. Zīmīgi, ka arī iepriekšējais rekordists gaidīšanā bija “Red Bull” otrais braucējs. Marks Vēbers savu pirmo pole position ieguva savā 132. kvalifikācijā. Lai gan Peresa kontā ir divas uzvaras, tāpat kā viņa tautietim Pedro Rodrigesam, tomēr viņš kļuva par pirmo meksikāni, kas uzvarējis F1 kvalifikācijā.
#2 Nelaikā izraisīta drošības mašīnas fāze liedza Peresam uzvarēt arī sacīkstēs. Kopš Pastora Maldonado uzvaras no pole position 2012. gada Spānijas GP, nevienam braucējam karjeras pirmo pole position nav izdevies pārvērst uzvarā – Rikjardo, Botass, Leklērs un Verstapens vismaz tika uz pjedestāla, kamēr pēdējie trīs jaunie kvalifikāciju uzvarētāji to nespēja – Lenss Strols (9. vieta, Turcijas GP, 2020), Lando Noriss (7. vieta, Krievijas GP, 2021) un Serhio Peress (4. vieta, Saūda Arābijas GP, 2022).
#3 Mierinājumu “Red Bull” faniem sniedza Makss Verstapens, izcīnot karjeras 21. uzvaru, šai rādītājā panākot Kimi Raikonenu. Lai gan Maksam ir tikai 24 gadi, šī ir jau septītā secīgā sezona, kurā viņš ticis pie panākuma. Tik gara sērija izdevusies vēl tikai astoņiem braucējiem – Hamiltonam (15 sezonas), Šūmaheram (15), Prostam (10), Sennam (9), Pikē (8), Mosam (7), Klārkam (7), Kulthardam (7).
#4 “Ferrari” braucējam Šarlam Leklēram pietrūka pavisam nedaudz, lai pēdējā aplī atgūtu zaudēto. Finiša līniju Verstapens šķērsoja tikai 0,549 sekundes priekšā kopvērtējuma līderim. Šis bija otrs ciešākais finišs pēdējo piecu gadu laikā. Vēl tuvāk pirmās un otrās vietas ieguvēji finišēja 2020. gada Itālijas GP, kur Pjērs Gazlī pieveica Karlosu Saincu.
#5 Lai gan Saincam pietrūcis spožums, viņš ir vienīgais braucējs, kurš kāpis uz pjedestāla katrā no pēdējiem trim F1 posmiem. Papildus tam, spānis guvis punktus jau 17 secīgus posmus, kā arī finišējis 31 sacīksti pēc kārtas. Neviens cits braucējs šajos rādītājos šobrīd nevar lepoties ar tik garu sēriju. Pie tam gan Bahreinā, gan Saūda Arābijā uz pjedestāla kāpa abi “Ferrari” braucēji. Sezonas pirmajos divos posmos sarkanajiem tas nebija izdevies kopš 2001. gada.
#6 Lielisks sniegums, mazliet paliekot otrajā plānā pēc satriecošās cīņas ar komandas biedru Alonso, izdevās Estebanam Okonam. “Alpine” braucējs finiša līniju šķērsoja sestajā vietā – divas pozīcijas zemāk kā pērn Džidas trasē. Tikai Verstapens un Okons iekļuva labāko sešiniekā abos līdz šim notikušajos posmos Saūda Arābijā.
#7 Ne tik spoži klājās pēdējo sezonu čempionāta sejai Luisam Hamiltonam. Pirmoreiz kopš 2017. gada Brazīlijas GP viņš kvalifikāciju noslēdza jau pirmajā kārtā. Toreiz tika pieņemts lēmums nemaz neveikt ieskaites apli saistībā ar dzinēja komponenšu maiņām. Pēdējā reize, kad Hamiltons izkrita Q1 tīri konkurētspējas trūkuma dēļ meklējamas tālajā 2009. gadā Silverstonā. Kopš punktu sistēmas maiņas 2010. gadā, kad uzvarētājam sāka piešķirt nevis 10, bet gan 25 punktus, Luiss nekad vēl pēc pirmajiem diviem posmiem neatradās tik bezcerīgā situācijā kā tagad ar 16 punktiem.
#8 Toties nelielu mierinājumu Hamiltona faniem sniedz fakts, ka viņš labojis cita septiņkārtēja pasaules čempiona Mihaela Šūmahera rekordu: visilgākā sadarbība braucējam ar komandu. Šūmahers “Ferrari” sastāvā un Hamiltons “Mercedes” rindās abi piedalījušies 180 sacīkšu nedēļas nogalēs, tomēr Hamiltonam ir par vienu startu vairāk, jo 1996. gadā Francijā dzinēja defekta dēļ Mihaels nemaz netika līdz startam. Savas komandas sastāvā Hamiltons guvis virsroku par 1 titulu, 10 uzvarām un 18 pjedestāliem, kas lielā mērā norakstāms uz mašīnas izturību – kamēr Šūmahers ar “Ferrari” izstājies 31 reizi, Hamiltons “Mercedes” sastāvā līz galam nav ticis tikai 9 reizes.
#9 Līdz startam šoreiz nemaz netika Miks Šūmahers un Juki Cunoda. Mikam izdevās izvairīties no smagiem savainojumiem pēc avārijas kvalifikācijā, bet Juki ceļā uz starta pozīciju pievīla dzinējs. Tā kā Ņikitas Mazepina un “Haas” komandas ceļi šķīrās vēl pirms sezonas, tad sacīkstēs nepiedalījās neviens no trim pagājušā gada debitantiem. Kopš Mika tēva Mihaela debijas 1991. gadā Beļģijā katrās sacīkstēs ir piedalījies vismaz viens Vācijas pārstāvis. Lai gan Miks un Sebastians Fetels nevarēja startēt, vāciešu pārstāvniecību aizstāvēja “Aston Martin” rezervists Niko Hulkenbergs.
#10 Svētdien notikušajā Saūda Arābijas GP atrodamas vairākas līdzības ar pagājušās sezonas kulmināciju Abū Dabī: arī šoreiz Tuvajos Austrumos notiekošajās sacensībās uzvaru pēdējos apļos spraigā cīņā izrāva Makss Verstapens, kurš boksos krietni veiksmīgāk par līderi izmantoja drošības mašīnas fāzi, ko izraisīja Nikolā Latifi avārija. Abos posmos “Haas” sacīkstēs piedalījās ar tikai vienu mašīnu, bet trešais goda pjedestāla pakāpiens tika Karlosam Saincam.