Tuvojoties vasaras pārtraukumam, Formula 2 čempionātā sāk izkristalizēties galvenās zvaigznes un titula kandidāti. Diemžēl panākumu vērtība ir kritusies – pastāv liela iespēja, ka neviens jaunais talants no šī čempionāta nākamgad vietu F1 sev neatradīs.

Šobrīd kopvērtējuma līderis ir brazīlietis Felipe Drugovičs. Viņa lielākā problēma ir F1 komandas atbalsta trūkums. Vairums konkurentu nonāca junioru akadēmijās vēl F3 vai F4 laikos, kamēr 22 gadus vecajam Felipem šī ir jau trešā sezona Formula 2 čempionātā. Triumfs neizskatīsies tik iespaidīgi kā, piemēram, gadu iepriekš Oskara Piastri gadījumā, kurš to sasniedza debijas gadā. Pērn Drugovičs brauca vienā komandā ar Guanju Žou un piekāpās ķīnietim.

Francūzis Teo Puršērs tiek uzskatīts par vienu no spožākajiem savas paaudzes braucējiem. Nepilnus 19 gadus vecais francūzis līdz šim visu paveicis perfekti – uzreiz iegūts Vācijas F4 tituls, otrā vieta Formula 3 debijas sezonā un spožs pieteikums arī uz Formula 2 skatuves ar vairakām uzvarām, taču Puršērs ir “Sauber” braucēju akadēmijā. Viņa reālākā iespēja debijai saistāma ar “Alfa Romeo” komandu, taču Valteri Botasam ir ilgtermiņa līgums, kamēr Guanju Žou ar savu debiju pierādīja savu piederību čempionātam un ne tikai ienesa komandā finansējumu, bet arī nopietni vairojis Formula 1 interesi Ķīnā, kā rezultātā vēl vairāki šīs nācijas uzņēmumi apsver mārketinga iespējas.

Otrs lielais tirgus bez Ķīnas ir ASV, kur F1 cenšas iespiest pēc iespējas vairāk sacīkšu un cer uz amerikāņu braucēja pievienošanos. Loģiskākā opcija būtu Koltona Herta piesaiste “McLaren” vienībai, tomēr uz junioru skatuves sevi pieteicis arī Logans Sardžents. Savā pirmajā pilnajā F2 sezonā pēc spoža snieguma Formula 3 viņš kļūst pārliecinošāks ar katru posmu. Sardžents ir “Williams” jauno braucēju programmā. Lai gan Albonam un Latifi nav līgumi uz nākamo gadu, viens demonstrē lielisku sniegumu, kamēr otrs nodrošina fantastisku finansējumu. Baumu līmenī Latifi vietu noskatījuši Oskars Piastri (pagajušā gada F2 čempions) un Niks de Vrīss (GP2 un Formula E čempions).

Objektīvi raugoties, sastāvi vadošajās trīs komandās diez vai mainīsies. “McLaren” jāizlemj vai Norisa komandas biedra lomu saglabās Rikjardo, vai izvēle kritīs par labu Hertam. “Alpine” ir ilgtermiņa līgums ar Okonu, turklāt Alonso aiziešanas gadījumā vieta noteikti pienāktos Piastri.

No čempionāta piecām lēnākajām komandām maz ticams, ka “AlphaTauri” būs liela interese iesaistīties cīņā par kādu no šiem braucējiem. Cunoda ir spēris soli augšup, turklāt “Red  Bull” F2 ir savi braucēji (Haugers, Lovsons, Ivasa un Daruvala). Neviens no viņiem gan brīnumus nerāda.

Arī “Haas” pozīcijas pagaidām izskatās diezgan nepārprotama – Magnusenam ir līgums uz 2023. gadu, kamēr Šūmahers pamazām sāk demonstrēt savu potenciālu, kas noteikti palīdzēs arī sponsoru piesaistē.

No atlikušajām trim komandām, “Williams” jau iepriekš pieminētā situācija šobrīd nav pārlieku cerīga Sardžentam, taču viņa iespējas vērtejamas kā reālākas, salīdzinot ar Puršēra nonākšanu “Alfa Romeo” pamatsastāvā.

Atliek vien “Aston Martin”. Kamēr Lorenss Strols pārraudzīs kompānijas darbību, Lensa Strola vieta izskatās droša. “Aston Martin” neslēpj, ka vēlās paturēt arī četrkārtējo čempionu Sebastianu Fetelu. Vācietis joprojām būtu lieliska seja arī no mārketinga puses, tomēr viņa aktivitātes dažādās sociālās kampaņās arvien skaļāk liek sarosīties tiem, kas runā par karjeras beigšanu. Bez sakārtotas sistēmas jaunajiem talantiem Fetela vieta var kļūt par karstāko sarunu tematu F1 braucēju tirgū. Seba karjeras noslēgšanas gadījumā pastāv šaubas, vai “Aston Martin” Strolam blakus liks nepieredzejušu braucēju. Vācietis pats gan intervijās norādījis, ka būtu gatavs turpināt braukt.

Puiši Formula 2 čempionātā nav vājāki par iepriekšējām paaudzēm, tomēr mēs dzīvojam sezonā, kurā 35 gadu slieksni sasnieguši vienīgi trīs vairkākkārtēji čempioni, naudīgie braucēji demonstrē labu sniegumu, bet tie, kuri pērn nespēja sevi apliecināt, ir paveikuši labu darbu, lai saglabātu savu vietu.

Hertas un Piastri debija būtu svaigs papildinājums čempionātam, tomēr dinamiskajā motorsporta vidē pašreizējās Formula 2 zvaigznes var kļūt par zudušo paaudzi, turklāt vienpadsmitās komandas iesaiste vēl ir pārāk tālā nākotnē…