Singapūra ir apdzīvotākā valsts pasaulē. Burzma, čalas un glamūrs ir daļa no ikdienas. Autosacīkšu rīkošana faktiski liek pielāgot savus plānus visai valstij. Šoreiz tā diez vai būs problēma, jo vietējo izsalkums pēc F1 posma pamatīgi auga – Singapūras GP nav noticis kopš 2019. gada un intrigas netrūks arī šoreiz.
Slapjā ballīte tumsā
Normālos apstākļos šī ir viena no prasīgākajām trasēm kalendārā. Karstais un tropiskais gaiss liek braucējiem svīst vairāk kā parasti. Šarla Leklēra treneris, kuru, lai cik tas nebūtu zīmīgi, sauc Andrea Ferrari, norādījis, ka sportists sacīkšu laikā Marinabejas trasē var zaudēt pat 3 kilogramus svara, tādēļ šķidruma uzņemšana ir ļoti svarīga, bet nogurums un dehidrācija var radīt kļūdas.
Tāpat trase ir pagāta ar bremzēšanas punktiem un paātrinājuma vietām – 23 pagriezienus paredzēts veikt 61 reizi sacīkšu laikā, padarot to par vienu no prasīgākajām pret degvielas patēriņu, kā arī vienu no garākajām sacīkstēm kalendārā. ‘Āzijas Monako’ posms pirmoreiz kalendārā parādījās 2008. gadā un sacīkstes nekad nav bijušas īsākas par 1 stundu 51 minūti.
Maz ticams, ka šīs sacīkstes paskries ātrāk, tomēr degvielas patēriņš un fiziskās prasības var nebūt tik izšķirošs faktors, jo visas nedēļas nogales garumā tiek solīti nokrišņi, pie tam vislielākā lietus iespējamība ir tieši svētdienā. Uz pirmo acu uzmetienu trase izskatās pēc vienas lielas 90 grādu pagriezienu halles, tomēr viltīgie un bieži nepārredzamie pagriezieni ir pamatīgs izaicinājums arī uz sausa asfalta. Kurš ar tiem tiks galā vislabāk?

Makss pēc maksimuma
Viens no galvenajiem kandidātiem uz uzvaru arī šeit būs čempionāta līderis Makss Verstapens. Šī ir viena no retajām trasēm, kur Makss vēl nav uzvarējis, tomēr tas lielā mērā saistāms ar faktu, ka pandēmijas dēļ iepriekšējās divās sezonās braucēji uz Singapūru nedevās. Pacik trase netiek izmantota junioru kategorijās, tad daudziem tā ir vēl neiepazīta vai gandrīz aizmirsta.
Šīs sezonas rezultāti pierāda, ka “Red Bull” spēj lieliski adaptēties jebkādiem apstākļiem, tādēļ uzvara augsta piespiedējspēka trasē kā šeit pēc panākuma taisnēm bagātajā Moncā būtu kārtīga čempiona cienīga performance. Matemātiski Verstapens var nodrošināt titulu jau svētdien, tomēr tas iespējams tikai pie nosacījuma, ja Leklērs un Peress paliek bešā vai finišē krietni zemāk kā parasti (ārpus Top 7 Leklēra gadījumā). Fakts, ka matemātiskie modeļi tiek rēķināti jau 5 sacīkstes pirms sezonas beigām izsaka pietiekami daudz.
Tehniski un stratēģiski brāķi bieži nomaskējuši “Ferrari” patieso ātrumu, turklāt Leklēra lieliskās spējas kvalifikācijā veikt ‘mega-apli’ var izrādīties noderīgas – Singapūra nav vieta kur apdzīšana ir viegla, ko lieliski pierāda fakts, ka 8 no 12 Grand Prix Marinabejas trasē uzvaru izcīnīja pole position ieguvējs. Viens no četriem izņēmumiem meklējams 2017. gadā, kad Sebastians Fetels jau starta taisnē nesadalīja trasi ar Maksu Verstapenu un savu komandas biedru Kimi Raikonenu, liekot visiem trim izstāties jau 1. aplī. Šādu kauna traipu “Ferrari” nav gatavi piedzīvot atkārtoti.
Rudens kažociņš
Cītīgākajiem skatītājiem pēc trīs nedēļu pauzes nebūs aizmirsies, kā izskatās katras komandas mašīna, tomēr viena no tām ir piedzīvojusi nelielas pārmaiņas. Pateicoties sadarbībai ar kriptovalūtas platformu “OKX”, “McLaren” komanda uz šo un nākamo posmu, ieradīsies ar īpašo Future Mode dizainu. Krāsojumā gan joprojām dominēs melnie un oranžie toņi.
“McLaren” nav tikai sēdējuši rūpnīcā ar krāsu pindzeli rokās, bet aktīvi strādājuši, lai mazinātu deficītu, kas pēdējos posmos radies cīņā ar “Alpine” komandu par ceturto vietu čempionāta kopvērtējumā. Uzlabojumu pakotne, kas ietver jaunu grīdu un gaisa savācējus sānos pagaidām saražota tikai vienā eksemplārā. Skaidrs, ka tā tiks braucējam, kurš iekrājis vairāk punktus un paliks sastāvā arī nākamgad – Lando Norisam.
Viņa komandas biedrs Daniels Rikjardo pie uzlabojumiem tiks Japānā, tomēr intervijās uzslavē komandas attīstību un ne mirkli nav sapīcis, ka prioritāte nav piešķirta viņam. Ja vien abi braucēji startētu līdzīgā līmenī, skatītājiem un inženieriem būtu laba iespēja novērtēt uzlabojumu efektivitāti. Protams, ja Rikjardo gūs virsroku, skaidrs, ka aizšauts greizi.
FROM. EVERY. ANGLE. 🤤 @OKX #FutureMode pic.twitter.com/E0csQ1Unb9
— McLaren (@McLarenF1) September 27, 2022
Alekss ir atpakaļ
“Williams” komandas lielākais trumpis ir ātrums taisnēs. Skaidrs, ka vislielākās cerības tika liktas uz Moncu. Un tieši tas kļuva par posmu, ko Aleksam Albonam nācās izlaist. Viņa aizvietotājs Niks de Vrīss jau debijā guva punktus, tomēr nepamet sajūta, ka šī bija Albona lielā iespēja pārsteigt pasauli.
Krievijas posma atcelšana, iespējams, visvērtīgākā izrādījās tieši Albonam – viņam bija vairāk laika atveseļoties pēc apendicīta operācijas. Šai laikā Alekss strādājis cītīgi pie fiziskās sagatavotības un atsvaidzinājis sacīkšu prasmes pie kartinga stūres. Paša vārdiem, “Williams” braucējs jūtoties, cik vien labi iespējams, tomēr apzinās, ka priekšā grūta nedēļas nogale.
Trase nebūt nav piemērota “Williams” komandai un deficīts konstruktoru kausā liek domāt, ka galvenais fokuss jau pārslēgts uz nākamo sezonu. Nebūsim naivi, “Williams” šobrīd ir pastarīši un pēdējās vietas sagaidāmas arī šoreiz. Itālijas sniegums diez vai pavērs maisam galu vaļā…
VIEWS 🤤#WeAreWilliams #SingaporeGP pic.twitter.com/IShwtpH1JL
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 28, 2022
Darba meklējumos
Karsti Singapūrā ies ne tikai tādēļ, ka termometra stabiņš uz to norāda, bet arī pateicoties visām aizkulisēm saistībā ar nākamā gada braucēju sastāvu. Diez vai Cunodas un Žou jaunie līgumi ir milzu pārsteigumi, tāpat kā “Williams” lēmums neturpināt sadarbību ar Latifi, tomēr baumas par potenciālajām braucēju cirkulācijām netrūkst.
Pat neliela saruna padokā var pievērst mediju uzmanību un sākt jaunas spekulācijas. Brīvas vietas palikušas vienīgi “Alpine”, “Haas” un “Williams” komandās, tomēr Gazlī pāreja uz zili krāsotu formulu var pavērt durvis arī “AlphaTauri”. Arvien vairāk sāk šķist, ka Danielam Rikjardo vietas var neatrasties. Arī Mika Šūmahera nākotne ir miglā tīta, turklāt virkne jauno braucēju cer tikt pie debijas iespējām.
Paziņojumi par komandu maiņām un jauniem braucējiem reti notiek tieši sacīkšu nedēļu nogalēs, tomēr šis ir laiks, kad visi atkal satiekās, pārrunā un dažkārt arī liek žurnālistiem noprast par to, kas gaidāms, tādēļ notikumi ārpus trases mēdz būt tikpat pavērsieniem bagāti kā viss, kas notiek starp luksofora gaismu nodzišanu un rūtotā karoga izkāršanu.
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!