Formula 1 garākā sezona ir noslēgusies. Protams, uzmanības centrā atvadas no iemīļotajiem varoņiem, ierastās sejas uz pjedestāla un sācies gaidīšanas periods līdz jaunu varoņu uznācienam. Uz karstām pēdām, ielūkosimies statistikas faktos no sacīkstēm Abū Dabī GP.
#1 Sesto gadu pēc kārtas sezonas atklāšanas posma uzvarētājs kļūst par vicečempionu. Šarlam Leklēram Jasmarīnā nācās pamatīgi papūlēties, lai pieveiktu Serhio Peresu, tomēr otrā vieta ir neliels mierinājums pēc neveiksmēm bagātās sezonas vidusdaļas. Arī Sebastians Fetels (2017, 2018), Valteri Botass (2019, 2020) un Luiss Hamiltons (2021) iepriekšējos gados pēc triumfa pirmajā posmā, gada ieskaitē palika otrajā vietā.
#2 Makss Verstapens uzlaboja pašam piederošo rekordu, kļūstot par pirmo braucēju, kurš uzvarējis 15 sacīkstes vienā sezonā. Tāpat Verstapens ielicis labus pamatus, lai nākamgad izcīnītu savu trešo titulu, jo iepriekšējos četrus gadus Abū Dabī GP uzvarētājs nākamajā sezonā kļuva par čempionu (Hamiltons uzvarēja 2018. un 2019. gadā, čempions – 2019. un 2020. gadā; Verstapens uzvarēja 2020. un 2021. gadā, čempions – 2022. gadā).
#3 “Red Bull” komandai tomēr neizdevās pārvērst lielisko kvalifikāciju dubultuzvarā. Neraugoties uz pēdējo gadu dominanci, šī bija tikai otrā reize pēdējo deviņu sezonu laikā, kad abi “Red Bull” braucēji startē no pirmās rindas, atkārtojot 2018. gada Meksikas GP, kad tas izdevās Danielam Rikjardo un Maksam Verstapenam. Arī toreiz dubultuzvara sacīkstē izpalika.
#4 Pirmoreiz čempionāta vēsturē labāko trio pēdējā posmā finišē atbilstoši savām kopvērtējuma pozīcijām. Šī bija arī vienīgā reize šogad, kad Verstapens, Leklērs un Peress tiek klasificēti top 3 tieši šādā secībā. Japānas GP Leklērs finišēja starp Verstapenu un Peresu, taču saņēma sodu, kas lika atkrist uz trešo vietu.
#5 Abū Dabī uzņēma sezonas pēdējo posmu jau 11. reizi, atkārtojot Austrālijai piederošo rekordu. No 1985. līdz 1995. gadam sezona allaž noslēdzās Adelaidē, kamēr Jasmarīnas trase Apvienotajos Arābu Emirātos bijis pēdējais posms 2009. un 2010. gadā, kā arī nemainīgi, sākot ar 2014. gada sezonu.
#6 Pārnesumkārbas defekts Abū Dabī GP sacīkstē priekšlaicīgi pielika punktu Luisa Hamiltona sezonai. Šī bija vienīgā reize visa gada garumā, kad “Mercedes” nākas izstāties tehnisku iemeslu dēļ. Luiss Hamiltons nefinišēja Beļģijā, bet Džordžs Rasels Lielbritānijā, taču abi gadījumi norakstāmi uz avārijas rēķina. Tā rezultātā Hamiltons kopvērtējumā piekāpās Karlosam Saincam un noslēdza sezonu 6. vietā – zemāk kā jebkad iepriekš.
#7 Hamiltonam arī pārtrūka 15 gadus ilgušās sērijas, katrā sezonā izcīnot vismaz vienu pole position vai uzvaru. Luiss atkārtoja Šūmaheram piederošo rekordu, turklāt savu sēriju uzsāka uzreiz pēc tam, kad Mihaels pirmoreiz noslēdza savu karjeru. Tas nozīmē, ka pirmoreiz kopš 1991. gada ne Hamiltons, ne Šūmahers nav atrodams starp uzvarētājiem.
#8 Hamiltona neveiksmes palika ēnā, jo savu F1 karjeru noslēdza Sebastians Fetels. Šī bija pirmā sezona kopš 2006. gada, kad gan Hamiltons, gan Fetels nav atrodami kopvērtējuma divās vadošajās pozīcijās. Matemātiski šo nevar skaitīt, kā pirmo pilno sezonu Fetela karjerā bez pjedestāliem, jo viņš nepiedalījās pirmajos divos posmos Covid-19 dēļ. Fetels joprojām ir trešais uzvarām bagātākais braucējs F1 vēsturē un septītais pieredzējušākais. Ja kādudien pieredzēsim viņa atgriešanos, tā būs 300. sacīkste Seba karjerā.
#9 Pie apaļa skaitļa šai posmā tika Fetela ilggadējais cīņubiedrs Valteri Botass. Somu sportists kļuva par 21. braucēju F1 vēsturē, kurš var lepoties ar 200 startiem. Galvenajos rādītājos Botass atzīmējies ar apaļiem skaitļiem – 10 uzvaras, 20 pole position. Viņa sniegums sezonas pirmajā pusē ļāva “Alfa Romeo” saglabāt piekto vietu konstruktoru kausā.
#10 Ar izstāšanos no “Alpine” komandas šķiras Fernando Alonso. Pateicoties labākai mašīnas izturībai sacīkstēs, Estebans Okons kļuvis par pirmo braucēju, kurš guvis vairāk punktus par Alonso kopīgās sadarbības periodā. Divu gadu laikā Okons guva 166 punktus – par četriem vairāk kā Alonso. Skaitot visas sacīkstes komandas biedru statusā, Alonso guva vairāk punktus kā Trulli, Vilnēvs, Fisikella, Pikē Jr., Grožāns, Masa, Raikonens, Batons un Vandurns. Tikmēr kopīgajā gadā “McLaren” komandā ar Hamiltonu abi guva vienādu skaitu punktu, bet 2001. gadā “Minardi” mašīna bija tik lēna, ka ne Alonso, ne viņa komandas biedri Markešs un Jongs punktus neguva.