“Red Bull” komanda uzsākusi sezonu teju perfekti – dominējošai dubultuzvarai Bahreinā pievienots maksimālais punktu skaits, ko varēja izcīnīt Saūda Arābijā. Raugoties vēstures lapās, statistika ir “Red Bull” pusē, tomēr konkurentiem viss vēl nav zaudēts.
Šī bija piektā reize čempionāta vēsturē, kad kādai komandai izdevies sākt sezonu ar divām dubultuzvarām. Iepriekšējos četros gadījumos tās vēlāk rezultējās konstruktoru kausā.
Pirmie to 1981. gadā paveica “Williams” ar Alanu Džounsu un Karlosu Roitemanu, lai gan braucēju čempionātā triumfēja Nelsons Pikē ar “Brabham”, bet izcilāko sezonas ievadu 2019. gadā piedzīvoja “Mercedes”, sākot gadu ar piecām dubultuzvarām. Abos atlikušajos gadījumos 1992. gadā (“Williams”) un 1998. gadā (“McLaren”), tāpat kā šogad “Red Bull”, ne tikai sāka sezonu ar divām dubultuzvarām, bet arī abos posmos aizņēma pole position.
Zīmīgi, ka gan Bahreinā, gan Saūda Arābijā ar “Red Bull” braucējiem uz pjedestāla kāpa Fernando Alonso. Šī bija ceturtā reize čempionāta vēsturē, kad sezonas pirmajos divos posmos uz pjedestāla kāpj tie paši trīs braucēji. 2001., 2007. un 2015. gadā tieši trīs sezonas sākuma spožākie braucēji vēlāk arī noslēdza sezonu Top 3.
Vai “Mercedes” un “Ferrari” vēl ir cerības? Pēdējo 40 gadu laikā tikai vienreiz par konstruktoru kausa ieguvējiem kļuva komanda, kas palika bez pjedestāliem sezonas pirmajos divos posmos. To 2010. gadā paveica “Red Bull”.
Senāk šāda situācija bija vērojama biežāk (1958., 1966., 1970., 1975., 1979. un 1982. gadā). Zīmīgi, ka 1975. gadā “Ferrari” tika pie konstruktoru kausa, neraugoties uz to, ka pirmais pjedestāls tika izcīnīts tikai sezonas piektajā posmā. Tiesa gan, tolaik konstruktoru kausa izcīņā tika skaitīts tikai komandas labākās mašīnas rezultāts.
“Red Bull” izcīnījuši 24 dubultuzvaras komandas pastāvēšanas vēsturē, taču tikai otro reizi to paveica divus posmus pēc kārtas, atkārtojot 2009. gada sasniegumu Lielbritānijā un Vācijā. 16 reizes tas izdevās Fetelam ar Vēberu (13 reizes ar Sebu uz augstākā pakāpiena), kamēr Peresam ar Verstapenu šī bija septītā dubultuzvara kā komandas biedriem un pirmā ar meksikāni uz augstākā pakāpiena. Vienīgoreiz “Red Bull” dubultuzvarā Verstapenam ar otro vietu bija jāsamierinās 2016. gadā Malaizijā, kur triumfēja Daniels Rikjardo.
Serhio Peresam ir īpašas attiecības ar Džidas trasi, jo tieši tajā viņš izcīnījis savas vienīgās pole position (vienu šogad, vienu pērn). Starp braucējiem ar vairākām pole position viss vienā trasē izdevies vēl Žanam Alezī, kurš uzvarēja Itālijas GP kvalifikācijā Moncā 1994. un 1997. gadā, taču nespēja šo sasniegumu atkārtot citās trasēs.
Maksam Verstapenam neizdevās pārvērst 15. starta pozīciju uzvarā. Līdz šim tas izdevies vienīgi Fernando Alonso skandalozajā 2008. gada Singapūras GP ar pamatīgu komandas biedra Nelsona Pikē Jr. palīdzību. Septiņas reizes uzvarētāji startējuši vēl zemāk. Ņemot vērā, ka šobrīd čempionātā brauc 20 braucēji, Džona Vatsona 1983. gadā Longbīčā uzstādītais rekords, uzvarot no 22. pozīcijas, kādu laiku vēl netiks pārspēts. Līdz otrajai vietai Verstapenam izdevies aizcīnīties arī startējot no zemākām pozīcijām, tostarp no 20. pozīcijas pirms diviem gadiem Krievijā.
“Red Bull” dubultuzvaras veicināšanā lielu lomu spēlēja tieši Serhio Peresa lieliskais ātrums, taču ātrākais aplis tika Verstapenam. Ja Peress to būtu noturējis, viņš kļūtu par otro meksikāni, kurš nonācis F1 kopvērtējuma vadībā. Pirmais to paveica Pedro Rodrigezs, uzvarot 1967. gada sezonas atklāšanas posmu Dienvidāfrikā. Kopumā 62 braucējiem bijusi izdevība redzēt savu vārdu kopvērtējuma galvgalī (no aktīvajiem – Hamiltonam, Alonso, Verstapenam, Botasam, Leklēram).