Formula 1 ir neticami populārs sporta veids, ko skatās miljoniem cilvēku visā pasaulē. Tomēr iesācējiem tas var šķist praktiski neiespējami spēt iedziļināties un izsekot ātrajai sacīkšu dabai. Lai gan labākajiem braucējiem vienmēr būs labākās automašīnas, jo komandas vēlas, lai tās strādā to labā, F1 ir daudz kas tāds, kas padara šo sporta veidu aizraujošu. Tāpat kā online kazino bonusi, kas apbalvo savus spēlētājus.

Tā ir vienvietīgo automobiļu sacīkšu virsotne un slavenākais autosports pasaulē, tāpēc nav brīnums, ka tas patīk ļoti daudziem cilvēkiem. Viss aizsākās Itālijas pilsētā Turīnā 1946. gadā un kopš tā laika sacensības ir strauji attīstījušās.

Kvalifikācija

Formula 1 noteikumus un regulējumu izstrādā Starptautiskā automobiļu federācija, kurus komandām un braucējiem, kas piedalās šajā sporta veidā, ir jāievēro. Kvalifikācija palīdz noteikt, kādā secībā visi braucēji tiks sarindoti sacensību startā. Sacensībās piedalās desmit F1 komandas ar diviem braucējiem katrā, t. i., katrā posmā piedalās 20 braucēji.

Formula 1 sacīkšu nedēļas nogales sākas ar treniņu piektdienā, kā arī vēl dažiem treniņbraucieniem pēcpusdienā. Parasti tā ir pirmā iespēja, kad braucējam ir iespēja uzzināt, kāda ir trase un vai tajā ir kādi posmi, no kuriem jāuzmanās. Sestdien pirms kvalifikācijas sesijas pēcpusdienā ir vēl divi treniņbraucieni. Tas ir ļoti svarīgi komandām un braucējiem, jo nosaka viņu vietu starta rindā, kad nākamajā dienā notiks sacensības.

Q1, Q2 un Q3

Kvalifikācijas sacīkstes ir sadalītas trīs daļās, kuras sauc par Q1, Q2 un Q3. Q1 ilgst 20 minūtes, un visi braucēji cenšas sasniegt ātrāko rezultātu. Pieci lēnākie braucēji tiek izslēgti no sacensībām, bet pārējie braucēji dodas uz Q2. Tas ilgst 15 minūtes, un tā mērķis ir uzrādīt vienu no desmit ātrākajiem laikiem. Ja tas neizdodas, dalībnieks tiek izslēgts pirms Q3 sākuma. Q3 posmā kvalificējušajiem braucējiem ir jāizmanto tās pašas riepas, ar kurām viņi brauca Q2, kad uzrādīja savu ātrāko laiku.

Kvalifikācija notiek vienādi neatkarīgi no tā, kurā pasaules daļā notiek sacensības. Jāatzīmē, ka katru reizi ir atļauts izmantot tikai divus pilnībā samontētus automobiļus. Tā kā sacensībās piedalās divi braucēji, tas nozīmē, ka nav vietas kļūdām. Ja kāds no braucējiem iekļūst avārijā kvalifikācijas laikā, viņa komandai nakts laikā būs pilnībā jāpārbūvē automašīna sacensībām. Tas tiek darīts, lai ierobežotu bagātāko komandu iespējas nodrošināt neskaitāmas dažādas automašīnas, ko braucēji var izmantot atkarībā no apstākļiem vai tamlīdzīgi.

107 % noteikums

Kopš 1996. gada Formula 1 izmanto 107 % noteikumu. Šis noteikums nosaka, ka jebkuram braucējam, kurš tiek izslēgts 1. kvalifikācijas sesijā un arī nenofinišē apli, kas nepārsniedz 107% no šajā sesijā reģistrētā ātrākā laika, netiek atļauts startēt sacensībās. Citiem vārdiem sakot, ja ātrākais braucējs apli veic 60 sekunžu laikā, izslēgtajiem braucējiem, lai garantētu sev vietu sacīkstē, ir jāveic aplis ar laiku, kas nepārsniedz 64,2 sekundes. Šo sistēmu no sacīkstēm izslēdza 2002. gadā, bet pēc tam ar dažiem grozījumiem to atkal ieviesa 2011. gadā.

Kas notiek sacensību laikā?

Pirmais līkums var būt vissvarīgākais sacensībās, ņemot vērā, ka tas nosaka braucēja pozīciju turpmākajam braucienam. Sacensības ilgst noteiktu apļu skaitu, precīzs skaits atšķiras atkarībā no trases, jo sacīkstei kopumā jābūt garākai par 190 jūdzēm.

Dažreiz sacīkstes tiek aizkavētas, piemēram, avārijas dēļ, kas nozīmē, ka to faktiskais laiks nepārsniedz trīs stundas. Ja braucējs pārsniedz trases ierobežojumus, viņš tiek sodīts, un īsākus braucienus nav atļauts veikt. Sacensību sākumā automašīnās drīkst būt līdz 110 kilogramiem degvielas, bet drošības apsvērumu dēļ degvielas uzpildīšana ir aizliegta. Sacensībām tuvojoties kulminācijai, automašīnas brauc ātrāk, jo tās ir sadedzinājušas degvielu un tāpēc ir daudz vieglākas nekā sacensību sākumā. Arī online kazino spēļu automātu kulminācijas brīdī nereti tiek piešķirti bezmaksas griezieni.

Sacensību beigas

Visi braucēji pabeidz apli, kurā viņi atrodas, pirms iebrauc boksos. Tas notiek neatkarīgi no viņu pozīcijas sacīkstē vai apļa, kurā viņi atrodas. Ja uzvarējušais braucējs ir apsteidzis, piemēram, 14. vietā esošo braucēju, viņiem nav jāturpina braukt, lai pabeigtu savu apli.

Kad karogs ir pacelts, lai paziņotu, ka sacīkstes ir uzvarētas, tas tiek pacelts arī turpmāk, lai automašīnas, kas brauc aiz uzvarētāja, zinātu, ka arī viņu sacensības ir beigušās. Autovadītāji, kuri finišēja pirmajā, otrajā un trešajā vietā, kāps uz goda pjedestāla, lai svinētu savu sasniegumu.